Lege cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Lege-cadru 330/2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 762 din 9 noiembrie 2009
Important
Legea 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
PARTEA I
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 (1) Prezenta lege are ca obiect de reglementare
stabilirea unui sistem unitar de salarizare pentru personalul din
sectorul bugetar platit din bugetul general consolidat al statului.
(2) Incepand cu data intrarii in vigoare, in tot sau in parte, a
prezentei legi, drepturile salariale ale personalului prevazut la
alin. (1) sunt si raman in mod exclusiv cele prevazute in
prezenta lege.
(3) Partea a II-a a prezentei legi reglementeaza sistemul
unitar de salarizare pentru o perioada tranzitorie, pana cand
sistemul va fi simplificat si imbunatatit in conformitate cu partea
a III-a a prezentei legi.
Art. 2 (1) Dispozitiile prezentei legi se aplica:
a) personalului din autoritati si institutii publice, respectiv
Parlamentul, Administratia Prezidentiala, autoritatea
judecatoreasca, Guvernul, ministerele, celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, alte autoritati
publice, autoritati administrative autonome, precum si institutiile
din subordinea acestora, finantate integral din bugetul de stat,
bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale;
b) personalului din autoritati si institutii publice finantate din
venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat,
bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale;
c) personalului din autoritatile si institutiile publice finantate
integral din venituri proprii.
(2) Dispozitiile prezentei legi nu se aplica Bancii Nationale a
Romaniei, Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de
Supraveghere a Asigurarilor si Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private.
(3) Intra in categoria personalului din sectorul bugetar
personalul incadrat pe baza contractului individual de munca,
personalul care ocupa functii de demnitate publica si asimilat
acestuia, precum si personalul care beneficiaza de statute
speciale, inclusiv functionarii publici.
Art. 3 Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta
lege are la baza urmatoarele principii:
a) caracterul unitar, in sensul ca reglementeaza salarizarea
tuturor categoriilor de personal din sectorul bugetar, prin luarea
in considerare a drepturilor de natura salariala stabilite prin acte
normative speciale in sistemul de salarizare reglementat de
prezenta lege;
b) suprematia legii, in sensul ca drepturile de natura salariala
se stabilesc numai prin norme juridice de forta legii;
c) luarea in considerare a sporurilor, a adaosurilor salariale,
a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special,
precum si a altor drepturi de natura salariala, recunoscute sau
stabilite, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin
hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum
si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat,
potrivit principiilor prezentei legi, in salariul brut sau, dupa caz,
in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia
lunara de incadrare;
d) echitate si coerenta, prin crearea de oportunitati egale si
remuneratie egala pentru munca de valoare egala pe baza
principiilor si normelor unitare privind stabilirea si acordarea
salariului si a celorlalte drepturi de natura salariala ale
personalului din sectorul bugetar;
e) sustenabilitate financiara, prin stabilirea de majorari
salariale in baza legilor speciale anuale, astfel incat ponderea in
produsul intern brut a cheltuielilor de personal aferente
personalului din sectorul bugetar sa se reduca progresiv la un
nivel sustenabil.
Art. 4 Raportul intre salariul de baza minim si cel maxim
in sectorul bugetar este de 1 la 12.
Art. 5 Prin legile speciale prevazute la art. 7 alin. (1) se
stabilesc majorari salariale anuale, astfel incat ponderea in
produsul intern brut prognozat a cheltuielilor de personal
aferente personalului din sectorul bugetar sa se reduca
progresiv, de la 9,40% in anul 2009 la 8,70% in anul 2010, la
8,16% in anul 2011, la 7,88% in anul 2012, la 7,58% in anul
2013, la 7,34% in anul 2014 si la 7,00% in anul 2015 si in anii
urmatori.
PARTEA II
Capitolul II - Reglementari comune
Art. 6 Reglementarile din cuprinsul prezentei legi au ca
scop si finalitate urmatoarele:
a) armonizarea sistemului de salarizare a personalului din
sectorul bugetar in raport cu importanta, raspunderea,
complexitatea activitatii si nivelul studiilor necesare pentru
desfasurarea activitatii;
b) stabilirea salariului de baza, a soldelor functiilor de baza
si a indemnizatiilor lunare de incadrare, ca principal element al
castigului salarial, prin includerea in acestea, dupa caz, a unor
sporuri, majorari sau indemnizatii cu caracter general;
c) realizarea ierarhiei salariilor functiilor de baza, a soldelor
si a indemnizatiilor lunare de incadrare, atat intre domeniile de
activitate, cat si in cadrul aceluiasi domeniu, in functie de
complexitatea si importanta activitatii desfasurate, avand la baza
urmatoarele criterii:
nivelul studiilor si al competentelor;
importanta sociala a muncii;
complexitatea si diversitatea activitatilor;
responsabilitatea si impactul deciziilor;
expunerea la factori de risc;
incompatibilitatile si conflictele de interese;
dificultatea activitatilor specifice;
conditiile de acceptare pe post;
d) transparenta mecanismului de stabilire a salariului de
baza, a soldelor functiilor de baza si a indemnizatiilor lunare de
incadrare, precum si a celorlalte drepturi salariale;
e) compatibilizarea procesului de descentralizare cu
principiile prevazute de prezenta lege;
f) diferentierea salariilor de baza, a soldelor functiilor de baza
si a indemnizatiilor lunare de incadrare in functie si de nivelul la
care se presteaza activitatea: central, teritorial si local.
Art. 7 (1) Aplicarea prevederilor prezentei legi se
realizeaza etapizat in perioada 2010—2015, prin modificarea
succesiva, dupa caz, a salariilor de baza, a soldelor functiilor de
baza pentru personalul militar si a indemnizatiilor lunare de
incadrare, prevazute in anexele la prezenta lege, stabilite anual
prin legi speciale.
(2) Realizarea trecerii de la actualul sistem de salarizare la
noul sistem de salarizare se efectueaza in mod etapizat, astfel
incat in perioada de implementare a prezentei legi nicio
persoana sa nu inregistreze o diminuare a salariului brut de care
beneficiaza potrivit actualelor reglementari.
Art. 8 In anul 2010, majorarea salariilor, a soldelor
functiilor de baza si a indemnizatiilor se va face numai pentru
acelea care au un nivel mai mic de 705 lei/luna si fara a depasi
aceasta valoare.
Art. 9 (1) In limita fondurilor bugetare alocate prin bugetul
de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si
bugetele fondurilor speciale, ordonatorii principali de credite
repartizeaza pentru personalul bugetar din aparatul propriu si
din unitatile subordonate sumele destinate cheltuielilor salariale.
(2) Gestiunea sistemului de salarizare a personalului bugetar
se asigura de fiecare ordonator principal de credite cu
incadrarea in resursele financiare alocate anual prin legile
privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat,
bugetele locale si bugetele fondurilor speciale sau prin
reglementari specifice domeniului.
Art. 10 Monitorizarea si controlul aplicarii prevederilor
legale privind salarizarea personalului bugetar se realizeaza de
catre Guvern, prin Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale si Ministerul Finantelor Publice, potrivit atributiilor din
domeniul de activitate al acestor institutii.
Capitolul III - Elementele sistemului de salarizare
Art. 11 (1) Sistemul de salarizare reglementeaza
remunerarea personalului din sectorul bugetar in raport cu
munca depusa, cu cantitatea si calitatea acesteia, cu importanta
sociala a muncii, cu conditiile concrete in care aceasta se
desfasoara, cu rezultatele obtinute, precum si cu principiile
prevazute la art. 6.
(2) Sistemul de salarizare cuprinde salariile de baza, soldele
functiilor de baza si indemnizatiile lunare de incadrare, sporurile,
premiile, stimulentele si alte drepturi, corespunzatoare fiecarei
categorii de personal din sectorul bugetar.
Art. 12 (1) Coeficientii de ierarhizare pe baza carora se
stabilesc salariile de baza, soldele functiilor de baza si
indemnizatiile lunare de incadrare, sporurile si alte drepturi
specifice fiecarui domeniu de activitate sunt prevazuti in anexele
nr. I, nr. I/1, nr. I/2, nr. I/3, nr. I/4, nr. II, nr. II/1.1, nr. II/1.2,
nr. II/1.3, nr. II/1.4, nr. II/2, nr. II/3, nr. II/4.1, nr. II/4.2, nr. II/4.3,
nr. II/4.4, nr. II/4.5, nr. II/4.6, nr. II/4.7, nr. II/5, nr. II/6, nr. II/7,
nr. II/8, nr. II/9, nr. II/10, nr. II/11, nr. II/12, nr. II/13, nr. II/14, nr. III,
nr. III/1, nr. III/2, nr. III/3, nr. III/4, nr. IV, nr. IV/1A, nr. IV/1B,
nr. IV/1C, nr. IV/2, nr. IV/3A, nr. IV/3B, nr. IV/4, nr. IV/5, nr. IV/6,
nr. V, nr. V/1, nr. V/2, nr. V/3, nr. V/3A, nr. V/4, nr. VI, nr. VI/1—7,
nr. VII, nr. VII/1, nr. VIII, nr. VIII/1, nr. IX, nr. IX/1, nr. IX/2, nr. IX/3,
nr. IX/4, nr. X, nr. X/1, nr. XI, nr. XI/1, nr. XII, nr. XII/1, nr. XII/2,
nr. XII/3 si nr. XIII.
(2) Valoarea coeficientului de ierarhizare 1,00 pentru anul
2010 este de 705 lei, iar cresterea coeficientului de ierarhizare
1,00 dupa anul 2010 va fi conditionata de reducerea numarului
de angajati, necesara realizarii tintelor anuale privind ponderea
cheltuielilor de personal in produsul intern brut prevazute la
art. 5, in vederea atingerii unui nivel al coeficientului de
ierarhizare 1,00 de 1.100 lei in 2015.
(3) In anul 2010, salariile, soldele si indemnizatiile lunare de
incadrare se stabilesc potrivit art. 30 alin. (5), fara a fi utilizati
coeficientii de ierarhizare prevazuti in anexele la prezenta lege.
SECTIUNEA 1 - Salariile de baza, soldele functiilor de baza si indemnizatiile lunare de incadrare
Art. 13 (1) Salariile de baza se diferentiaza pe functii in
raport cu nivelul pregatirii profesionale, experienta si
raspunderea in munca, precum si cu nivelul de complexitate a
activitatii specifice fiecarui post.
(2) In cadrul fiecarei functii, salariile de baza se diferentiaza
pe grade in cazul studiilor superioare, studiilor superioare de
scurta durata si pe trepte profesionale in cazul studiilor medii,
astfel incat sa se asigure posibilitatea diferentierii salariilor de
baza individuale in raport cu nivelul pregatirii profesionale a
fiecarei persoane si cu experienta acesteia in munca. De regula,
se utilizeaza 2—3 grade si, respectiv, 2—3 trepte profesionale.
(3) In cadrul fiecarui grad sau al fiecarei trepte profesionale,
diferentierea salariilor de baza se face pe un numar de
5 gradatii, corespunzatoare celor 5 transe de vechime in munca,
prevazute la art. 16, cu exceptia functiilor publice, unde se
utilizeaza 3 grade profesionale si 3 trepte de salarizare.
(4) Salariile de baza, soldele functiilor de baza si
indemnizatiile lunare de incadrare se determina prin inmultirea
coeficientilor de ierarhizare prevazuti pentru fiecare functie cu
valoarea coeficientului 1,00, rotunjindu-se din leu in leu, in
favoarea salariatului.
Art. 14 Diferentierea salariilor de baza, a soldelor functiilor
de baza si a indemnizatiilor lunare de incadrare se realizeaza
prin utilizarea unor coeficienti de ierarhizare cuprinsi in intervalul
1,00, pentru functia cu cea mai mica responsabilitate, si 12,00,
pentru functia cu cea mai mare responsabilitate in stat.
Art. 15 (1) Pentru personalul care ocupa o functie de
conducere, diferentierea salariilor de baza se face potrivit
art. 13, utilizandu-se doua niveluri de salarizare corespunzatoare
celor doua grade, respectiv trepte de salarizare in cazul
functionarilor publici, care contin indemnizatia de conducere,
sporul de vechime, precum si sporurile cuprinse in coeficientii de
ierarhizare, prevazuti in anexele la prezenta lege.
(2) Nivelul de salarizare corespunzator gradului, respectiv
celor doua trepte de salarizare in cazul functionarilor publici se
stabileste de ordonatorul principal de credite, potrivit
prevederilor prezentei legi.
Art. 16 (1) Transele de vechime in munca, in functie de
care se acorda cele 5 gradatii, sunt urmatoarele:
de la 3 la 5 ani;
de la 5 la 10 ani;
de la 10 la 15 ani;
de la 15 la 20 ani;
peste 20 ani.
(2) Gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca
se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei
in care s-a implinit vechimea in munca prevazuta la transa
respectiva.
(3) Pentru acordarea gradatiei corespunzatoare transei de
vechime in munca, angajatorul va lua in considerare integral si
perioadele lucrate anterior in alte domenii de activitate decat
cele bugetare.
Art. 17 (1) Personalului care s-a aflat in concediu platit
pentru cresterea si ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani,
respectiv 7 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si
personalului ale carui raporturi de munca sau raporturi de
serviciu au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, i se
acorda, la reluarea activitatii, salariul de baza aferent gradului
sau treptei profesionale in care a fost incadrat anterior
suspendarii.
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1), gradatia
corespunzatoare transei de vechime in munca se stabileste
conform legilor specifice.
SECTIUNEA 2 - Sporuri
Art. 18 Personalul care, potrivit programului normal de
lucru, isi desfasoara activitatea in timpul noptii, intre orele 22,00
si 6,00, beneficiaza pentru orele lucrate in acest interval de un
spor pentru munca prestata in timpul noptii de 25% din salariul
de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore de
noapte din timpul normal de lucru.
Art. 19 (1) Orele prestate peste durata normala a timpului
de lucru de catre personalul incadrat in functii de executie sau
de conducere se compenseaza cu timp liber corespunzator.
(2) In cazul in care munca prestata peste durata normala a
timpului de lucru nu a putut fi compensata cu timp liber
corespunzator, conform alin. (1), aceasta se plateste in luna
urmatoare, cu un spor de 75% aplicat la salariul de baza.
(3) Munca prestata peste durata normala a timpului de lucru
si sporul prevazute la alin. (2) se pot plati numai daca efectuarea
orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic, fara a se
depasi 360 de ore anual. In cazul prestarii de ore suplimentare
peste un numar de 180 de ore anual este necesar acordul
sindicatelor reprezentative sau, dupa caz, al reprezentantilor
salariatilor, potrivit legii.
(4) La locurile de munca la care durata normala a timpului
de lucru a fost redusa, potrivit legii, sub 8 ore pe zi, depasirea
programului de lucru astfel aprobat se poate face numai
temporar, fiind obligatorie compensarea cu timp liber
corespunzator.
(5) Prevederile alin. (1) nu se aplica persoanelor salarizate
prin plata cu ora sau prin cumulul de functii in aceeasi unitate,
la functia cumulata.
Art. 20 Munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de
sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu
reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului
normal de lucru, se plateste cu un spor de 100% din salariul de
baza al functiei indeplinite. Munca astfel prestata si platita nu se
compenseaza si cu timp liber corespunzator.
Art. 21 Pentru activitatea desfasurata de nevazatorii cu
handicap accentuat, in cadrul programului normal de lucru, se
acorda un spor de 15% din salariul de baza.
Art. 22 Sporurile, majorarile, precum si indemnizatiile de
conducere care, potrivit prezentei legi, sunt incluse in salariul
de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de
incadrare, dupa caz, sunt prevazute in notele din cuprinsul
anexelor la prezenta lege.
Art. 23 (1) Suma sporurilor acordate cumulat pe total
buget pentru fiecare ordonator principal de credite nu poate
depasi 30% din suma salariilor de baza, a soldelor functiilor de
baza sau a indemnizatiilor lunare de incadrare, dupa caz.
(2) Suma sporurilor si indemnizatiilor individuale nu va depasi
30% din salariul de baza, solda functiei de baza sau
indemnizatia lunara de incadrare.
(3) Guvernul poate aproba depasiri ale limitei prevazute la
alin. (2) pentru anumite categorii de personal si pentru conditii
temporare de munca care fac necesara acordarea unei plati
suplimentare, cu respectarea limitei prevazute la alin. (1).
SECTIUNEA 3 - Premii
Art. 24 (1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare
in limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului
prevazut in statul de functii, cu incadrare in fondurile aprobate
prin buget. Premiile se pot acorda in cursul anului salariatilor
care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor
rezultate deosebite in activitatea institutiei. Sumele
neconsumate pot fi utilizate in lunile urmatoare, in cadrul
aceluiasi an bugetar.
(2) Premiile individuale se stabilesc de catre ordonatorii de
credite in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie de catre
ordonatorul principal de credite, cu consultarea organizatiilor
sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, cu
consultarea reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt
astfel de organizatii sindicale.
Art. 25 (1) Pentru activitatea desfasurata, personalul
beneficiaza de un premiu anual egal cu media salariilor de baza
sau a indemnizatiilor de incadrare, dupa caz, realizate in anul
pentru care se face premierea.
(2) Pentru personalul care nu a lucrat tot timpul anului,
premiul anual se acorda proportional cu perioada in care a
lucrat, luandu-se in calcul media salariilor de baza brute lunare
realizate in perioada in care a desfasurat activitate.
(3) Premiile anuale pot fi reduse sau nu se acorda in cazul
persoanelor care in cursul anului au desfasurat activitati
profesionale nesatisfacatoare ori au savarsit abateri pentru care
au fost sanctionate disciplinar. Aceste drepturi nu se acorda in
cazul persoanelor care au fost suspendate sau inlaturate din
functie pentru fapte imputabile lor.
(4) Plata premiului anual se va face pentru intregul personal
salarizat potrivit prezentei legi, incepand cu luna ianuarie a
anului urmator perioadei pentru care se acorda premiul.
SECTIUNEA 4 - Alte drepturi
Art. 26 (1) In cazuri exceptionale, posturile vacante si
temporar vacante pot fi ocupate si prin cumul de functii, de
personal angajat prin concurs sau examen, cu respectarea
prevederilor legale privind cumulul de functii si a celor referitoare
la ocuparea posturilor vacante.
(2) Posturile vacante si temporar vacante din unitatile
sanitare publice, din unitatile de asistenta sociala si medicosociala,
de cultura si invatamant, care nu au putut fi ocupate
prin concurs, pot fi ocupate prin cumul si de catre persoane din
aceeasi unitate.
Art. 27 Angajarea personalului prin cumul de functii in
cazul in care o parte din programul functiei cumulate se
suprapune celui corespunzator functiei in care este incadrat se
face cu acordul conducerii unitatii la care persoana in cauza are
functia de baza.
Art. 28 (1) Exercitarea cu caracter temporar a unei functii
de conducere se realizeaza prin numirea temporara a unei
persoane angajate care indeplineste conditiile specifice pentru
ocuparea functiei de conducere si care nu a fost sanctionata
disciplinar.
(2) In perioada prevazuta la alin. (1), persoana beneficiaza
de salariul de baza aferent functiei de conducere respective.
Capitolul IV - Modul de stabilire a salariilor in primul an de aplicare a legii
Art. 29 (1) Aplicarea prevederilor prezentei legi in ceea ce
priveste nivelul de salarizare pentru functiile prevazute in
anexele prezentei legi se realizeaza etapizat, prin modificarea
succesiva a salariilor de baza in plata, a soldelor functiilor de
baza sau a indemnizatiilor lunare de incadrare.
(2) Salariile de baza, soldele functiilor de baza sau
indemnizatiile lunare de incadrare rezultate prin majorari potrivit
prevederilor alin. (1) nu vor depasi valoarea corespunzatoare
coeficientului de ierarhizare stabilit conform incadrarilor in grilele
de salarizare, multiplicat cu valoarea coeficientului 1,00.
Art. 30 (1) Incepand cu 1 ianuarie 2010, sporurile,
acordate prin legi sau hotarari ale Guvernului, si, dupa caz,
indemnizatiile de conducere, care potrivit legii faceau parte din
salariul de baza, din soldele functiilor de baza, respectiv din
indemnizatiile lunare de incadrare, prevazute in notele din
anexele la prezenta lege, se introduc in salariul de baza, in
soldele functiilor de baza, respectiv in indemnizatiile lunare de
incadrare corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009,
atat pentru personalul de executie, cat si pentru functiile de
conducere.
(2) Sporurile specifice pe categorii de personal si domenii de
activitate sunt cele prevazute in cap. III si in anexele la prezenta
lege.
(3) Reincadrarea personalului se face corespunzator
transelor de vechime in munca si pe functiile corespunzatoare
categoriei, gradului si treptei profesionale avute in luna
decembrie 2009.
(4) La functiile de executie unde s-a redus numarul de grade
sau trepte profesionale, reincadrarea personalului ale carui
grade sau trepte profesionale au fost eliminate se face la gradul
sau treapta profesionala imediat urmatoare celei eliminate.
(5) In anul 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie
2009 isi va pastra salariul avut, fara a fi afectat de masurile de
reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009,
astfel:
a) noul salariu de baza, solda functiei de baza sau, dupa caz,
indemnizatia lunara de incadrare va fi cel/cea corespunzatoare
functiilor din luna decembrie 2009, la care se adauga sporurile
care se introduc in acesta/aceasta potrivit anexelor la prezenta
lege;
b) sporurile prevazute in anexele la prezenta lege ramase in
afara salariului de baza, soldei functiei de baza sau, dupa caz,
indemnizatiei lunare de incadrare se vor acorda intr-un cuantum
care sa conduca la o valoare egala cu suma calculata pentru
luna decembrie 2009.
(6) Pentru persoanele ale caror sporuri cu caracter
permanent acordate in luna decembrie 2009 nu se mai
regasesc in anexele la prezenta lege si nu au fost incluse in
salariile de baza, in soldele functiilor de baza sau, dupa caz, in
indemnizatiile lunare de incadrare, sumele corespunzatoare
acestor sporuri vor fi avute in vedere in legile anuale de
salarizare, pana la acoperirea integrala a acestora.
(7) Prevederile art. 19 alin. (2), art. 20 si 24 nu se aplica in
anul 2010.
Art. 31 Pentru personalul nou-incadrat pe functii in
perioada de aplicare etapizata, salarizarea se face la nivelul de
salarizare in plata pentru functiile similare.
Art. 32 Pentru personalul promovat in functii in perioada
de aplicare etapizata, salarizarea se face la nivelul de salarizare
in plata pentru functiile similare.
Art. 33 Personalul bugetar trimis in strainatate pentru
indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar beneficiaza de
drepturile prevazute de reglementarile specifice in domeniu.
Art. 34 (1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu
stabilirea salariilor de baza individuale, a sporurilor, a premiilor
si a altor drepturi care se acorda potrivit prevederilor prezentei
legi este de competenta ordonatorilor de credite.
(2) Contestatia poate fi depusa in termen de 5 zile de la data
luarii la cunostinta a actului administrativ de stabilire a drepturilor
salariale, la sediul ordonatorului de credite.
(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen
de 10 zile.
(4) Impotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1)
persoana nemultumita se poate adresa instantei de contencios
administrativ sau, dupa caz, instantei judecatoresti competente
potrivit legii, in termen de 30 de zile de la data comunicarii
solutionarii contestatiei.
Art. 35 Sumele necesare pentru plata salariilor de baza,
a sporurilor, a premiilor, a sumelor pentru promovarea
personalului in functii, grade si trepte profesionale, pentru
avansarea in gradatii, precum si pentru acordarea celorlalte
drepturi salariale trebuie sa se incadreze in cheltuielile de
personal aprobate in bugetele de venituri si cheltuieli.
Art. 36 (1) Persoanele care ocupa functii de conducere in
institutiile si autoritatile publice care sunt supuse restructurarii
vor fi trecute pe un post vacant in cadrul structurii organizatorice
aprobate potrivit legii, cu respectarea conditiilor de vechime
prevazute de lege.
(2) In cazul in care postul vacant este inferior postului aferent
functiei de executie a persoanei care a ocupat functia de
conducere, postul vacant va fi transformat la acel nivel.
(3) In situatia in care in cadrul structurii organizatorice,
aprobata potrivit legii, nu exista un post vacant, se transforma
postul propriu al persoanei intr-o functie de executie,
corespunzatoare studiilor si conditiilor de vechime ale acesteia.
Art. 37 (1) Conditia prevazuta la art. 57 alin. (7) din Legea
nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare, nu este obligatorie
pentru recrutarea functionarilor publici de conducere, in cazul
exercitarii cu caracter temporar a unei functii publice de
conducere, precum si pentru functionarii publici care ocupa o
functie publica de conducere, pe o perioada de 5 ani de la data
intrarii in vigoare a prezentei legi.
(2) Functionarii publici prevazuti la alin. (1) sunt obligati sa
indeplineasca conditia prevazuta la art. 57 alin. (7) din Legea
nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, in termenul prevazut, sub sanctiunea eliberarii din
functia publica.
Art. 38 In baza art. 18 alin. (1) si (3) din Legea
nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu
modificarile si completarile ulterioare, salarizarea absolventilor
ciclului I si II (Bologna) se face la nivelul absolventilor cu studii
superioare de lunga durata (S).
Art. 39 Salariile de baza ale personalului contractual
incadrat in functii specifice, care nu sunt prevazute in prezenta
lege, se stabilesc de ordonatorii principali de credite, prin
asimilare cu salariile de baza prevazute in anexele la prezenta
lege, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale
si al Ministerului Finantelor Publice.
Art. 40 Incalcarea dispozitiilor prezentei legi privind
stabilirea salariului de baza individual, a indemnizatiilor si, dupa
caz, a soldelor functiilor de baza la incadrarea, promovarea si
avansarea personalului, a celorlalte drepturi, precum si
acordarea de drepturi fara respectarea prevederilor acesteia
atrag, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala sau penala
a persoanelor vinovate, potrivit legii.
PARTEA III
Capitolul V - Aplicarea etapizata a legii
Art. 41 (1) Incepand cu 1 ianuarie 2011 si pana la
31 decembrie 2012 sistemul public de salarizare si ierarhizare
va fi reformat si simplificat printr-un proiect de lege, care sa
prevada inclusiv: reducerea numarului de functii din sectorul
bugetar, trecerea treptata la salarii nominale, imbunatatirea
ierarhiilor in cadrul domeniilor bugetare si a sistemului de grade,
gradatii si trepte salariale.
(2) Principiile proiectului de lege prevazut la alin. (1) vor fi:
a) stabilirea unui sistem reformat si simplificat de ierarhizare
in sectorul bugetar, care sa cuprinda grupuri ocupationale si
grade si care sa se bazeze pe o metodologie moderna de
evaluare pe baza de ocupatie si responsabilitati, astfel incat sa
promoveze remuneratie egala pentru munca egala.
In cadrul unui grup ocupational, toate pozitiile vor fi clasificate
pe grade, doar pe baza responsabilitatilor efective ale fiecarei
pozitii;
b) stabilirea unei grile unice pentru toate institutiile publice
care fac obiectul acestei legi, care sa defineasca nivelul
salariului de baza pentru toate pozitiile din toate grupurile
ocupationale.
Fiecare grup ocupational si grad va fi conceput pentru a
recompensa mai mult functiile cu o mai mare responsabilitate si
pentru a oferi motivatii pentru ca personalul cu calificarea si
experienta corespunzatoare sa-si asume responsabilitati mai
mari;
c) competitivitatea in raport cu piata muncii, in cadrul
constrangerilor bugetare, pentru a atrage si a mentine personal
calificat;
d) controlul unitar; ministrii sau conducatorii institutiilor
publice care fac obiectul acestei legi nu pot acorda drepturi
salariale suplimentare fata de cele prevazute de prezenta lege;
e) eliminarea cumulului de functii.
Art. 42 (1) In vederea aplicarii prevederilor art. 41, in
termen de 30 de zile de la publicarea prezentei legi in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, se infiinteaza o comisie bipartita,
denumita in continuare Comisia. Comisia va fi formata din
specialisti ai Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale,
ai Ministerului Finantelor Publice, ai Ministerului Administratiei
si Internelor, ai Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, ai
Ministerului Afacerilor Externe, ai Ministerului Apararii Nationale,
ai Ministerului Sanatatii si ai Ministerului Educatiei, Cercetarii si
Inovarii si cate un reprezentant desemnat de catre confederatiile
sindicale reprezentative la nivel national. Atributiile Comisiei vor
fi aprobate pana la 30 octombrie 2009. Comisia poate solicita
asistenta tehnica, in masura in care considera necesar.
(2) Componenta nominala a Comisiei si atributiile acesteia
se aproba prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale.
(3) Nu mai tarziu de 30 iunie 2010, Comisia va publica un
raport, care va descrie in detaliu structura grupurilor
ocupationale si a gradelor, grila unica, dispozitiile revizuite
pentru sporuri si alte stimulente financiare, cerintele unui sistem
centralizat si automatizat de administrare a salariilor, precum si
orice alte aspecte conexe.
(4) Pana la 30 septembrie 2010, dupa luarea in considerare
a raportului Comisiei, Guvernul va prezenta Parlamentului spre
aprobare un proiect de lege simplificat al salarizarii in sectorul
public pentru anul 2011.
Art. 43 Pe baza datelor furnizate de Institutul National de
Statistica, de alte institutii si autoritati, precum si pe baza
studiilor independente, Comisia va realiza o analiza comparativa
a evolutiei drepturilor salariale din sectorul public si sectorul
privat, in vederea asigurarii competitivitatii drepturilor salariale
din sectorul bugetar cu cele de pe piata fortei de munca.
Art. 44 Comisia formuleaza propuneri cu privire la
reformarea sistemului public de salarizare si ierarhizare in
conformitate cu prevederile art. 41.
Art. 45 (1) Prin legile anuale de implementare, pe baza
raportului publicat de Comisie, sistemul public de salarizare si
ierarhizare va fi reformat in conformitate cu prevederile art. 41,
corelat cu schimbarile structurale din administratia publica si din
alte domenii din sectorul bugetar.
(2) In sistemul de salarizare prevazut la alin. (1), salariul de
baza pentru fiecare functie, stabilit in valori nominale pe baza de
responsabilitati, va reprezenta principalul element al veniturilor
salariale, iar sporurile si indemnizatiile vor fi stabilite numai in
cazul in care conditiile temporare de munca fac necesara
acordarea unei plati suplimentare, cu respectarea prevederilor
art. 23.
Capitolul VI - Dispozitii finale
Art. 46 Anexele nr. I—XIII fac parte integranta din
prezenta lege.
Art. 47 Prezenta lege intra in vigoare la 1 ianuarie 2010,
cu exceptia dispozitiilor art. 49—52 si ale art. 4 alin. (1) din
anexa nr. VI, care intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii
prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 48 (1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi se
abroga:
1. Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Presedintelui si
Guvernului Romaniei, precum si a personalului Presedintiei,
Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 162 din
14 iulie 1993, cu modificarile ulterioare, cu exceptia art. 22, 23,
35 si 36.
2. Hotararea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea
personalului din unitatile bugetare, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 135 din 25 iunie 1993, cu modificarile
si completarile ulterioare, cu exceptia art. 21, 22, 23 si 30.
3. Legea nr. 53/1991 privind indemnizatiile si celelalte
drepturi ale senatorilor si deputatilor, precum si salarizarea
personalului din aparatul Parlamentului Romaniei, republicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie
1996, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia
art. 18 si a anexei nr. 5.
4. Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor
de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane
care ocupa functii de demnitate publica, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 266 din 16 iulie 1998, cu
modificarile si completarile ulterioare.
5. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind
sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul
contractual din sectorul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 138 din 31 martie 2000, aprobata prin
Legea nr. 383/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
6. Legea nr. 56/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale
judecatorilor Curtii Supreme de Justitie, ale magistratilorasistenti
si ale celorlalte categorii de personal, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 4 iulie 1996,
cu modificarile si completarile ulterioare.
7. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2006 privind
salarizarea si alte drepturi ale judecatorilor, procurorilor si altor
categorii de personal din sistemul justitiei, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 7 aprilie 2006, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 45/2007, cu modificarile si
completarile ulterioare, cu exceptia art. 10 alin. (8), art. 11 alin. (4),
art. 12—14, art. 15 alin. (1), art. 17, art. 22—29, art. 30—31, art. 31^1 alin. (2), art. 32—34 si art. 37—41.
8. Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale
personalului militar din institutiile publice de aparare nationala,
ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor
drepturi salariale personalului civil din aceste institutii, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 347 din 22 iulie
1999, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia
prevederilor art. 1, 23, 42, 43, 62, art. 65, 66, 67, 68, 69, 70, 72,
precum si pct. 1, 7 si 11—16 din nota la anexa nr. 1, anexa nr. 5,
pct. 4 din anexa nr. 7, precum si pct. 2, 4 si 6 din anexa nr. 9.
9. Ordonanta Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea si
alte drepturi ale politistilor, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 65 din 2 februarie 2003, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 353/2003, cu modificarile
si completarile ulterioare, cu exceptia art. 1, 25, 29 alin. (2) si
(3), art. 37, 38, 52, 55—58, pct. 1 al notei la anexa nr. 1, pct. 3
al anexei nr. 4, pct. 2 si 3 ale anexei nr. 5.
10. Legea nr. 495/2004 privind salarizarea si alte drepturi
banesti ale personalului din administratia centrala a Ministerului
Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice, oficiile
consulare si institutele culturale romanesti din strainatate,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din
1 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu
exceptia art. 6, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 28, 29, 30, 31^1, 31^2, 36, 42, 43, 44, 45, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 si anexei nr. 5^1.
11. Legea nr. 435/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale
personalului care isi desfasoara activitatea in sistemul sanitarveterinar,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 980 din 7 decembrie 2006, cu modificarile ulterioare, cu
exceptia art. 23, 26, 27, 28, 29, 35 si 36.
12. Ordonanta Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor
de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat
potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind
sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul
contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit
anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de
stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a
indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate
publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor
salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat
prin legi speciale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2008, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 177/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, cu
exceptia art. 23, 25 si 30^2.
13. Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de
reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale
functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind
sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor
publici, precum si cresterile salariale care se acorda
functionarilor publici in anul 2007, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile ulterioare, cu
exceptia art. 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30 si 33.
14. Legea nr. 142/1999 privind sprijinul statului pentru
salarizarea clerului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 375 din 3 iunie 2009.
15. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 160/2000 privind
salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 510 din
18 octombrie 2000, aprobata prin Legea nr. 711/2001, cu
modificarile si completarile ulterioare.
16. Ordonanta Guvernului nr. 15/2008 privind cresterile
salariale ce se vor acorda in anul 2008 si in anul 2009
personalului din invatamant, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 221/2008, cu modificarile si
completarile ulterioare.
17. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 privind
salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din
unitatile sanitare publice din sectorul sanitar, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.138 din 2 decembrie
2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 125/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, cu
exceptia art. 23, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 36,37 si art. 41^1.
18. Ordonanta Guvernului nr. 16/2007 privind cresterile
salariale ce se vor acorda in anul 2007 personalului salarizat
potrivit Legii nr. 495/2004 privind salarizarea si alte drepturi
banesti ale personalului din administratia centrala a Ministerului
Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice, oficiile
consulare si institutele culturale romanesti din strainatate,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din
1 februarie 2007, aprobata prin Legea nr. 218/2007.
19. Ordonanta Guvernului nr. 13/2008 privind cresterile
salariale aplicabile judecatorilor, procurorilor si altor categorii de
personal din sistemul justitiei pentru anul 2008, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din 1 februarie
2008, aprobata prin Legea nr. 209/2008, cu modificarile
ulterioare.
20. Ordonanta Guvernului nr. 8/2007 privind salarizarea
personalului auxiliar din cadrul instantelor judecatoresti si al
parchetelor de pe langa acestea, precum si din cadrul altor
unitati din sistemul justitiei, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 72 din 31 ianuarie 2007, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 247/2007, cu modificarile si
completarile ulterioare, cu exceptia art. 3 alin. (3), art. 7, 20, 23,
24, 26, 27 si 29—31. Dispozitiile art. 23 alin. (1) se aplica in mod
corespunzator si personalului de probatiune.
21. Legea nr. 327/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale
personalului din serviciile de probatiune, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 19 iulie 2006, cu
exceptia art. 4 alin. (6), art. 12 si 14—24.
22. Ordonanta Guvernului nr. 16/2008 privind nivelul salariilor
de baza si al altor drepturi ale personalului care isi desfasoara
activitatea in sistemul sanitar-veterinar, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 1 februarie 2008,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 272/2008, cu
modificarile ulterioare.
23. Art. 51 alin. (3)—(6) din Legea bibliotecilor nr. 334/2002,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 132 din
11 februarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
24. Art. 25 alin. (2)—(6) din Legea muzeelor si a colectiilor
publice nr. 311/2003, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 927 din 15 noiembrie 2006.
25. Ordonanta Guvernului nr. 14/2008 privind cresterile
salariale care se vor acorda in anul 2008 controlorilor financiari
din cadrul Curtii de Conturi, salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea
controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din 1 februarie
2008, aprobata prin Legea nr. 237/2008, cu modificarile
ulterioare.
26. Ordonanta Guvernului nr. 8/2008 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 138/1999 privind salarizarea si alte
drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare
nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si
acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste
institutii si pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 38/2003
privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor si a Ordonantei
Guvernului nr. 64/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale
functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei
penitenciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 78 din 31 ianuarie 2008, cu modificarile ulterioare, cu
exceptia art. I.
27. Ordonanta Guvernului nr. 64/2006 privind salarizarea si
alte drepturi ale functionarilor publici cu statut special din sistemul
administratiei penitenciare, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 747 din 1 septembrie 2006, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 462/2006, cu modificarile ulterioare, cu
exceptia art. 1, 25, art. 29 alin. (2) si (3), art. 38, 39, 52, 56,
59, 62, pct. 3 din anexa nr. 4, precum si pct. 3 din anexa nr. 5.
28. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2000 privind
salarizarea personalului Consiliului National pentru Studierea
Arhivelor Securitatii, precum si indemnizatiile si celelalte drepturi
ale membrilor Colegiului Consiliului, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 23 mai 2000, aprobata
prin Legea nr. 395/2001, cu modificarile ulterioare.
29. Art. 12 alin. (2), art. 15^1 si anexa din Ordonanta
Guvernului nr. 21/2007 privind institutiile si companiile de
spectacole sau concerte, precum si desfasurarea activitatii de
impresariat artistic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 82 din 2 februarie 2007, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 353/2007.
30. Ordonanta Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea
veniturilor realizate de institutiile publice finantate integral din
venituri extrabugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 40 din 30 ianuarie 1998, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 27/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
31. Art. 13 din Legea gazelor nr. 351/2004, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 679 din 28 iulie 2004,
cu modificarile si completarile ulterioare.
32. Art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 121/2003 pentru modificarea si completarea Legii
concurentei nr. 21/1996, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 875 din 10 decembrie 2003, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 184/2004, cu modificarile
ulterioare.
33. Art. 20 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si
sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor
masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 904 din
12 decembrie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
34. Hotararea Guvernului nr. 749/1998 privind aprobarea
Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a
performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor
de stabilire a salariilor de baza intre limite, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 407 din 27 octombrie 1998, cu
modificarile ulterioare.
35. Hotararea Guvernului nr. 775/1998 privind aprobarea
Metodologiei de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de
baza intre limite si a normelor de evaluare a performantelor
profesionale individuale pentru personalul angajat in structurile
administratiei publice locale si in serviciile publice din
subordinea acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 420 din 6 noiembrie 1998, cu modificarile ulterioare.
36. Hotararea Guvernului nr. 150/1999 privind aprobarea
Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a
performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor
de stabilire a salariilor de baza intre limite pentru personalul de
specialitate medico-sanitar si personalul auxiliar sanitar, incadrat
in unitati sanitare si de asistenta sociala, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 103 din 11 martie 1999, cu
modificarile si completarile ulterioare.
37. Hotararea Guvernului nr. 238/2000 privind aprobarea
Normelor metodologice pentru evaluarea performantelor
profesionale individuale ale personalului didactic din
invatamantul superior, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 141 din 3 aprilie 2000.
38. Hotararea Guvernului nr. 125/1999 privind aprobarea
Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a
performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor
de stabilire a salariilor de baza intre limite pentru institutiile
publice de cultura, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 100 din 10 martie 1999.
39. Art. 70 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si
functionarea Curtii Constitutionale, republicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004.
40. Art. 49 alin. (2) si (3), art. 50 alin. (2), (3), (4), (6), (7), (8),
(11), (12) si (13), art. 51 alin. (1), (2), (4), (5) si (7), art. 89, 90
alin. (2), (3), (4), (6), (7), (9), (10), (11) si (12), art. 91 alin. (1),
art. 94 alin. (4), art. 106 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificarile si
completarile ulterioare.
41. Art. 6 din Hotararea Guvernului nr. 567/1991 privind
organizarea si functionarea Aeroclubului Romaniei, republicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 291 din
15 decembrie 1995, cu modificarile ulterioare.
42. Art. 28 alin. (2) si art. 33 alin. (3) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul
institutiilor publice de cultura, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 817 din 5 decembrie 2008, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 269/2009.
43. Orice alte dispozitii contrare prezentei legi.
(2) Prevederile din actele normative referitoare la detasare,
delegare si mutare, acordarea concediilor, a primei de vacanta,
la cheltuieli de transport, cheltuieli cu cazarea si locuinta raman
in vigoare.
Art. 49 La 3 zile de la data publicarii prezentei legi in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se abroga:
1. Art. 19 si 21 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind
unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor
drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a
legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale
functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se
acorda functionarilor publici in anul 2007, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile
ulterioare.
2. Art. 11 si 12 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2008 privind
nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului
bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza
pentru personalul contractual din sectorul bugetar si
personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea
nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in
sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa
functii de demnitate publica, precum si unele masuri de
reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale
personalului contractual salarizat prin legi speciale, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2008,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 177/2008, cu modificarile si
completarile ulterioare.
3. Art. 19 si 20 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 27/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale judecatorilor,
procurorilor si altor categorii din sistemul justitiei, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 7 aprilie 2006,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 45/2007, cu
modificarile si completarile ulterioare.
4. Art. 19 din Legea nr. 495/2004 privind salarizarea si alte
drepturi banesti ale personalului din administratia centrala a
Ministerului Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice,
oficiile consulare si institutele culturale romanesti din strainatate,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din
1 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
5. Art. 21 si 41^2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului
contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.138 din
2 decembrie 2004, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 125/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
6. Art. 24 din Ordonanta Guvernului nr. 38/2003 privind
salarizarea si alte drepturi ale politistilor, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 65 din 2 februarie 2003,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 353/2003, cu
modificarile si completarile ulterioare.
7. Art. 28 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte
drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare
nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si
acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste
institutii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 347 din 22 iulie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
8. Art. 24 din Ordonanta Guvernului nr. 64/2006 privind
salarizarea si alte drepturi ale functionarilor publici cu statut
special din sistemul administratiei penitenciare, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 747 din 1 septembrie
2006, aprobata cu modificari prin Legea nr. 462/2006, cu
modificarile ulterioare.
9. Art. 17 si 18 din Ordonanta Guvernului nr. 8/2007 privind
salarizarea personalului auxiliar din cadrul instantelor
judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, precum si
din cadrul altor unitati din sistemul justitiei, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 31 ianuarie 2007,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2007, cu modificarile
si completarile ulterioare.
10. Art. 21 din Legea nr. 435/2006 privind salarizarea si alte
drepturi ale personalului care isi desfasoara activitatea in sistemul
sanitar-veterinar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 980 din 7 decembrie 2006, cu modificarile ulterioare.
11. Art. 16 din Legea nr. 50/1995 cu privire la salarizarea
membrilor si personalului Curtii de Conturi, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 107 din 31 mai 1995,
cu modificarile ulterioare.
12. Art. 98 alin. (2) liniuta a 2-a din Legea audiovizualului
nr. 504/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 534 din 22 iulie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
13. Art. 15 din Legea nr. 53/1991 privind indemnizatiile si
celelalte drepturi ale senatorilor si deputatilor, precum si
salarizarea personalului din aparatul Parlamentului Romaniei,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 23 din
31 ianuarie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
14. Art. 31 alin. (1) lit. c) si d) din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 50 La 3 zile de la data publicarii prezentei legi in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, inceteaza urmatoarele
drepturi salariale suplimentare stabilite prin acte juridice in
favoarea personalului autoritatilor si institutiilor publice:
a) suplimentul postului si suplimentul corespunzator treptei de
salarizare;
b) sporul de mobilitate.
Art. 51 La 3 zile de la data publicarii prezentei legi in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, litera c) a alineatului (2)
al articolului 94 din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri
pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor
publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si
sanctionarea coruptiei, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
"c) in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in
alte unitati cu scop lucrativ din sectorul public;”.
Art. 52 La 3 zile de la data publicarii prezentei legi in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, alineatul (1) al
articolului 96 din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru
asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a
functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si
sanctionarea coruptiei, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
"Art. 96 (1) Functionarii publici pot exercita functii sau
activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei
literar-artistice si in alte domenii de activitate din sectorul privat,
care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile
exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.”
Anexe
ANEXA Nr. I - Reglementari specifice personalului incadrat pe baza de contract individual de munca — personal contractual din administratia publica
ANEXA Nr. II -Reglementari specifice personalului contractual din unitatile bugetare subordonate autoritatilor administratiei publice
ANEXA Nr. III - Reglementari specifice functionarilor publici
ANEXA Nr. IV - Reglementari specifice personalului incadrat in institutiile publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala
ANEXA Nr. V - Reglementari specifice personalului incadrat in aparatul central al Ministerului Afacerilor Externe si la misiunile diplomatice, oficiile consulare si institutele culturale românesti din strainatate
ANEXA Nr. VI - Reglementari specifice personalului din sistemul justitiei
Anexa nr VII - Reglementari specifice personalului din cadrul Curtii de Conturi
ANEXA Nr. VIII - Reglementari specifice pentru personalul de specialitate si personalul auxiliar de specialitate din cadrul Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
ANEXA Nr. IX - Reglementari specifice personalului care ocupa functii de demnitate publica si personalului care ocupa functii asimilate cu functii de demnitate publica
ANEXA Nr. X - Reglementari specifice pentru personalul de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei
ANEXA Nr. XI - Reglementari specifice pentru personalul de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Integritate
ANEXA Nr. XII - Reglementari specifice personalului clerical care isi desfasoara activitatea in tara, in cadrul cultelor religioase din România, recunoscute potrivit legii
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
|