DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

DreptOnline.ro:: Discutii de specialitate - Drept Administrativ


Camera discutiilor Juridice
Pentru refresh, Click
Important
  • Camera este strict dedicata discutiilor de specialitate - Drept Administrativ, fiind dedicata exclusiv schimburilor de opinii intreb specialistii/viitorii specialisti ai acestui domeniu, pentru cresterea calitatii discutiilor din aceasta Camera, orice postare care nu se incadreaza in aceasta privinta va putea fi stearsa de catre echipa DreptOnline.ro

    :zambet:  :jenat:  :limba:  :nedecis:  :nebun:  :ranjit:  :ras:  :sf:
    :suparat:  :surpriza:  :imbratisare:  :bolnav:  :ganditor:  :mirare:  :inima:  :pui:
    :hmm:  :plans:  :trist:  :plictis:  :ochi:  :alint:  :pupic:  :floare:


    Nu poti posta un mesaj decat daca esti inregistrat(a) - Login

    Pentru Avocatii/Specialistii interesati: a fost lansata sectiunea Intrebarilor publice, care contine intrebari de la useri DreptOnline.ro, interesati in informatii/servicii juridice: [AICI]. Introducerea unui raspuns acolo va permite obtinerea datelor de contact ale celui(ei) care a postat intrebarea, pentru contactarea directa ulterioara.

    Pentru userii nespecialisti, interesati in informatii/servicii juridice: puteti posta intrebarile dvs [AICI].


  • Useri inregistrati in Camerele discutiilor:

      13-Oct-08 10:11 lucikfanea buna, va rog sa m ajutati in urmatorea problema: ce valabilitate are un act emis cu antetul Primariei, dar care nu poarta nici semnatura primarului si nici stampila insitutiei, ci este doar semnata de responsabil urbanism?
      03-Oct-08 14:30 lukacs dezbateti succesiunea si dupa aceea cereti ordinul prefectului...
      28-Sep-08 15:51 tontonica Daca nu exista un act de proprietate un testament sau ceva legal care sa ateste ca detin un imobil cum pot face sa obtin ordinul prefectului(mentionez ca imobilul a apartinut bunicilor iar ei sunt amandoi decedati)Multmesc!
      21-Sep-08 23:49 crisa1 bunaa1ma interesaza legislatie privind parteneriatul public privat;cristina_ionitoiu2000@yahoo.com
      25-Jun-08 19:50 Tilviu Ma intereseaza din legislatia europeana criteriile de incadrare in grad handicap. Multumesc Silviu email; silviu130@yahoo.com
      23-May-08 20:33 nikull am fost victima unui schimb valutar cu formular de acceptare al schimbului valutar...dar formularul al doilea nu are semnatura mea ci numai stampila si semnatura casei de schimb...primul mi-a fost bagat printre bani si l-am semnat....din ...prostie...de asemenea pe acest formular mai apare o nota in final care nu e formulata si in engleza,deasemeni si pe primul...ordinul anpc 205/2007 spune ca acest formular trebuie sa se intocmeasca in romana si engleza si in doua exemplare unul pt consumator si unul pt operator...cei de la opc bacau mi-au dat un raspuns de sa cad jos...articolul face referire la intocmire nu si la semnare...desi cu un articol mai sus ordinul definea forma formularului si el trebuie sa contina ati semnatura consumatorului cit si a operatorului...cit despre acea nota netradusa in engleza cum specifica ordinul nici nu aminteste nimic desi eu am pus la dispozitie o copie xerox anexata petitiei...cui sa ma adresez?am mai cerut o data un raspuns transant daca a respectat ordinul anpc 205 sau nu,daca raspunsul va-a fi ca a respectat pe cine sa sesizez?pna,instanta in contencios administrativ.
      16-May-08 22:08 carpatina daca in Italia nu este impozabil, atunci nici statul roman nu are dreptul sa perceapa impozit pe acel venit neimpozabil! Practic, dvs puteti sa primiti drepturile dvs banesti din Italia in orice tara, dar tara respectiva nu are dreptul sa va perceapa impozite.
      11-May-08 15:18 vik118 Am o pensie de invalid datorat unui accident de munca in Italia. Acolo nu e impozabila. Aici trebuie sa o trec in declaratia pe venituri ? Si daca o trec trebuie sa platesc impozit pe ea ?
      02-Apr-08 18:06 manbogdanm Care este diferenta dintre un organ colectiv si un organ colegial?
      18-Mar-08 23:35 nikull in cazul ca nu primesti raspuns in termen legal trebuie sa mai faci plingere prealabila conform procedurii din legea contenciosului administrativ?sau trebuie sa te adresezi direct tribunalului?pt ca plingerea prealabila se face in 30 de zile de la rasp nefavorabil...ori eu de la unele institutii nu am primit...
      18-Mar-08 23:32 nikull daca o plingere nu e redirectionata in 5 zile ce masuri se pot lua de instanta?dar dace dupa mai mult de 5 zile o rdirectioneaza si dupa aia de la cei la care se spune in raspuns ca s-a redirectionat nu mai primesc nici un raspuns desi a trecut mai bine de doua luni?
      18-Mar-08 23:28 nikull ordonanta27/2002 prevedea initial in formula neactualizata care o face legea 233/2002 ca semnarea raspunsului petitiei se face numai de conducatorul unitatii sau imputernicitul acesteia...dar legea 233 tocmai asta modifica...de ce? oare nu se cauta ca raspunsul sa fie cu o mai mare marja de responsabilitate?sau nu cumva vrea sa preintimpine abuzul in serviciu sau falsul intelectual si uzul de fals?
      18-Mar-08 23:23 nikull daca e incalcat art 13 al oug27/2002 completata cu legea 233/2002 in sensul ca e doar o semnatura in loc de doua as cum stabileste art 13 adica a conducatorului unitatii sau imputernicitului acestuia si seful compartimentului care a solutionat petitia,cu ce poate fi acuzat actul sau semnatarul?semnatarul poate fi acuzat penal si din acest simplu motiv?ce masuri se iau de regula in acest caz?administrative,civile,penale?
      18-Mar-08 21:55 nikull daca am formulat o plingere la ojpc si mi se raspunde pe o pagina cu antetul ojpc cu stamplila ojpc si cu doar o semnatura se poate considera raspuns?(OUG27/2002 completata prin legea233/2002 spune ca raspunsul trebuie sa fie semnat de conducatorul unitatii sau imputernicitul acesteia si seful compartimentului care a solutionat petitia)(cazul in care imputernicitul conducatorului unitatii coincide cu seful compartimentului care a solutionat petitia ar trebui sa se concretizeze prin doua semnaturi identice dar din care una cu apostrof)se poate cere cercetarea semntarului din punct de vedere penal si numai din acest simplu motiv sau trebuie si ca raspunsul pe fond sa nu fie legal?
      05-Mar-08 15:44 carpatina catre dunic: toate actele primarului pot fi contestate la instanta de Contencios administrativ de la Tribunalul din judetul respectiv. Deci, actele de numire in conditii nelegale a unui functionar public precum si orice alte emise de la o autoritate publica pot fi atacate de orice persoana care este interesata printr-o cerere catre instanta de contencios administrativ de la tribunal.
      22-Feb-08 21:28 simo_theo ma poate ajuta cineva cu "dezmembramitele dreptului de proprietate". Am o speta cam aiurea ...
      11-Feb-08 07:49 consilier41 Nerespectarea formei scrise a instiintarii in cazul legii 381/2002 (a fost facuta instiintare verbala de catre producator , instiintare care a produs aceleasi efecte, a dus la intrunirea Comisiei si incheierea procesului-verbal aferent,fara a fi vorba de tardivitate )duce la nulitate absoluta? Multumesc celor ce raspund .
      31-Jan-08 08:52 nikull am fost victima unui schimb valutar cu formular de acceptare al schimbului valutar...dar formularul al doilea nu are semnatura mea ci numai stampila si semnatura casei de schimb...primul mi-a fost bagat printre bani si l-am semnat....din ...prostie...de asemenea pe acest formular mai apare o nota in final care nu e formulata si in engleza,deasemeni si pe primul...ordinul anpc 205/2007 spune ca acest formular trebuie sa se intocmeasca in romana si engleza si in doua exemplare unul pt consumator si unul pt operator...cei de la opc bacau mi-au dat un raspuns de sa cad jos...articolul face referire la intocmire nu si la semnare...desi cu un articol mai sus ordinul definea forma formularului si el trebuie sa contina ati semnatura consumatorului cit si a operatorului...cit despre acea nota netradusa in engleza cum specifica ordinul nici nu aminteste nimic desi eu am pus la dispozitie o copie xerox anexata petitiei...cui sa ma adresez?am mai cerut o data un raspuns transant daca a respectat ordinul anpc 205 sau nu,daca raspunsul va-a fi ca a respectat pe cine sa sesizez?pna,instanta in contencios administrativ...?
      13-Dec-07 15:35 dunic Va salut!As dori sa va expun o problema care tine de administratia publica si anume: Consiliul Local a adoptat o hotarare prin care a stabilit transformarea unor posturi , din posturi cu functie contractuala , in posturi de functie publica. Acesta a avut la baza o expunere de motive a primarului si un raport de specialitate intocmit si semnat de juristul consiliului local . In proiectul de hotarare , in mod vadit intentionat , jursitul consiliului local , s-a trecut in lista cu posturile care urmau sa fie tranformate din functie contractuala in functie publica , cu scopul de a fi numit functionar public in baza Legii 188/1999 republicata 2 , art.107 si 111(3) din aceasta . Apreciez ca in acest mod , consiliul local a fost pus in fata unei grave informatii false si , mai mult , tupeul acestui consilier juridic a culminat si cu obtinerea avizului ANFP , faca ca acesteia sa-i dea toate explicatiile de rigoare . Dupa adoptarea hotararii , juristul consiliului local tine neaparat sa fie numit functionar public in postul de consilier juridic , dar de data aceasta in cadrul aparatului de specialitate al primarului ?! pentru ca este stitu faptul ca in conformitate cu prevederiloe legale in vigoare postul de jurst in cadrul aparatului permanent de lucru al consiliului local nu poate fi transformat in functie publica , el ramanand indiscutabil in regim contractual . Cum se poate face o reparatie legala a hotararii consiliului local ? Care este vina juristului consiliului local ? Argumentati legal va rog!
      12-Dec-07 12:13 crisallida da, e posibil ca refuzul nejustificat poate fi o acceptare tacita din partea lor
      12-Dec-07 11:21 lukacs eventual vezi daca te incadrezi la aprobare tacita....
      12-Dec-07 08:58 crisallida Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public. (2) Se poate adresa instantei de contencios administrativ si persoana vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ cu caracter individual, adresat altui subiect de drept. Inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente, persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim, printr-un act administrativ unilateral, trebuie sa solicite autoritatii publice emitente, in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului, revocarea, in tot sau in parte, a acestuia. Plangerea se poate adresa in egala masura organului ierarhic superior, daca acesta exista. Persoana vatamata intr-un drept recunoscut de lege sau intr-un interes legitim, printr-un act administrativ unilateral, nemultumita de raspunsul primit la plangerea prealabila adresata autoritatii publice emitente sau daca nu a primit nici un raspuns in termenul prevazut la art. 7 alin. (4), poate sesiza instanta de contencios administrativ competenta, pentru a solicita anularea, in tot sau in parte, a actului, repararea pagubei cauzate si, eventual, reparatii pentru daune morale. De asemenea, se poate adresa instantei de contencios administrativ si cel care se considera vatamat intr-un drept al sau, recunoscut de lege, prin nesolutionarea in termen sau prin refuzul nejustificat de solutionare a cererii.
      11-Dec-07 23:45 LionelL am o problema privind refuzul nejustificat de a mi se elibera un document, este cineva in tema rivind contenciosul administrativ ?
      11-Dec-07 23:43 LionelL
      07-Nov-07 19:44 nikoleta51 Sunt administrator cu diploma recunoscuta de INA dar fara atestat.Am o problema cu repartizarea penalitatilor. Legea imi da voie 6% lunar, dar factura de penalitati e f mare.Ce fac cu restul sumei care ramane din factura nerepartizat? Asociatia are proces pe rol cu vechiul administrator care a fraudat 20000 roni, care neplatiti au atras penalitati imense la furnizor. Rog frumos raspuns daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie!Multumesc anticipat!
      02-Nov-07 10:50 lucikfanea institutia noastra a primit bani pentru "investitii si amenajari" la casa de cultura, putem folosi acesti bani si penrtru dotari? putem include dotarile in amenjari? va multumesc pentru ajutor
      23-Oct-07 10:13 magda actiunea formulata în temeiul art. 24 din legea nr. 544/2004 are un termen de prescriptie? As avea nevoie de raspuns urgent, va multumesc
      12-Oct-07 11:24 lukacs legea drepturilor de autor .....nu???
      09-Oct-07 17:50 givenchy cine stie ceva despre legile designerilor,ceva de moda ,haine ceva
      06-Oct-07 15:55 PIRAMIDA Pt.Lucaks : dacă vrei să fim prieteni de discuție ...dandes_ctlin2006 @yahoo.com ...
      06-Oct-07 15:52 PIRAMIDA coconuts zis PIRAMIDA : hotărîrile de Consiliu local sunt date în aplicarea unor prevederi legale speciale ... cum este și cazul ordonanței privind circulația pe drumurile publice ... legalitatea lor , în virtutea dreptului de tutelă administrativă a Instituției Prefectului , poate fi verificată de către instanța de contencios administrativ . Lucaks , toate cele bune ! Se conoaște că ești o ,,perfecționistă ,, Pa !
      28-Sep-07 12:35 lukacs pai ar cam trebui sa scrii tu concrret ce anume speta ai ca sa poata cineva raspuns pe concret....sunt parti in codul rutier unde se specifica ....se vor determina prin hotarari CL asa ca fara intrebare concreta nu ai raspuns concret
      28-Sep-07 09:37 dannell ati putea fi mai explicit?
      27-Sep-07 14:40 lukacs nu in detrimentul codului rutier ci doar ca specificare....
      26-Sep-07 09:07 dannell dar o hotarare de consiliu local nu apare ca o lege speciala in detrimentul codului rutier care este o lege generala?
      25-Sep-07 10:16 lukacs pai argumentul ar fi faptul ca codul rutier este o lege cu aplicatie generala in tara si toate hotararile locale care ar avea incidenta asupra normelor reglementate de codul rutier trebuie sa fie in limitele codului rutier.
      25-Sep-07 09:19 dannell am intrebat ce primeaza intre o hotarare de consiliu local si codul rutier si am primit raspuns codul rutier dar fara nici un fel de argument
      25-Sep-07 00:42 Pity Buna ziua am un S.R.L. cu mai multe domenii de activitate....activitatea principala este agentii imobiliare....vreau sa fac si amenajari interioare...i-mi trebuiesc autorizatii separate? daca da de unde si ce fel de...va multumesc pentru timpul acordat
      25-Sep-07 00:39 Pity Buna ziua am un S.R.L. cu mai multe domenii de activitate....activitatea principala este agentii imobiliare....vreau sa fac si amenajari interioare...i-mi trebuiesc autorizatii separate? daca da de unde si ce fel de...va multumesc pentru timpul acordat
      18-Sep-07 20:26 angel77 buna.am de facut o contestatie la judecatorie privind o hotarare a comisiei judetene pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor.intrebarea mea este daca motivatia de drept se bazeaza pe legea 554/2004 si daca se percepe taxa de timbru pentru aceasta
      18-Sep-07 20:25 angel77 buna.am de facut o contestatie la judecatorie privind o hotarare a comisiei judetene pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor.intrebarea mea este daca motivatia de drept se bazeaza pe legea 554/2004 si daca se percepe taxa de timbru pentru aceasta
      12-Sep-07 11:17 ariamo stie cineva unde pot gasi legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul,insa completata cu toate adaugirile pana la momentul prezent?
      27-Aug-07 14:09 bulzanadela nu stiu daca tine de domeniul dr.administrativ, dar stiti cumva cum arata un contract de adeziune la un fond de pensii private?
      22-Aug-07 15:02 lukacs Art. 6. - (1) În vederea emiterii autorizației pentru desfășurarea de activități economice în mod independent sau în cadrul unei asociații familiale, trebuie să se asigure la primăria competentă o documentație care va cuprinde: a) cerere-tip; în cazul asociației familiale trebuie să conțină semnăturile tuturor membrilor asociației; b) rezervarea denumirii la oficiul registrului comerțului; c) certificatul de cazier fiscal al persoanei solicitante, respectiv al fiecărui membru al asociației familiale, în original. Cetățenii străini neînregistrați fiscal în România au obligația să prezinte o declarație pe propria răspundere autentificată, din care să rezulte că nu au datorii fiscale și că nu au săvârșit fapte de natura celor care se înscriu în cazierul fiscal, sancționate de legile financiare, vamale și cele care privesc disciplina financiar-fiscală; d) copii de pe actele de identitate; e) în cazul desfășurării activității în contextul dreptului de stabilire - actele din care să rezulte domiciliul sau reședința; f) certificatul medical pentru persoana fizică, respectiv pentru fiecare membru al asociației familiale, prin care se atestă că starea sănătății le permite desfășurarea activității pentru care se solicită autorizația, eliberat de medicul de familie sau de o unitate sanitară; g) declarația-tip pe propria răspundere că îndeplinește condițiile de funcționare prevăzute de legislația specifică în domeniul sanitar, protecției mediului, protecției muncii și apărării împotriva incendiilor, reglementările specifice protecției consumatorului pentru activitatea desfășurată, precum și normele de calitate a produselor și serviciilor puse pe piață; g1) autorizație sanitară veterinară emisă de direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, pentru comerțul cu ridicata al animalelor vii, comerțul cu ridicata al cărnii și produselor din carne, precum și pentru comerțul cu ridicata al produselor lactate, ouălor, uleiurilor și produselor comestibile; h) copii de pe documentele prevăzute la art. 7, care dovedesc pregătirea profesională sau, după caz, experiența profesională, pentru desfășurarea activității pentru care se solicită autorizarea. (2) În cazul în care pentru practicarea unor activități economice, ocupații sau meserii sunt prevăzute, prin acte normative, cerințe de pregătire profesională și/sau de atestare specifice, persoana fizică sau, după caz, reprezentantul asociației familiale trebuie să depună dovada îndeplinirii cerințelor respective. (3) În cazul în care activitatea economică pentru care se solicită autorizarea nu necesită calificare, persoana fizică nu va prezenta dovada pregătirii sau experienței profesionale prevăzute la alin. (1) lit. h). Art. 7. - (1) Calificarea prevăzută la art. 5 lit. c), dobândită în România, poate fi dovedită cu următoarele documente, după caz: a) diploma, certificatul sau adeverința prin care se dovedește absolvirea unei instituții de învățământ preuniversitar sau universitar; b) certificatul de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condițiile legii în vigoare la data eliberării acestuia; c) certificatul de competență profesională, eliberat de instituțiile abilitate conform legislației în vigoare; d) cartea de meșteșugar, obținută în condițiile prevăzute de actele normative în vigoare la data eliberării acesteia; e) carnetul de muncă al solicitantului, din care să reiasă că acesta a fost încadrat în muncă pe o durată de minimum 2 ani în activitatea, meseria sau ocupația pentru care se solicită autorizarea; f) declarație de notorietate cu privire la abilitatea de a desfășura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localității respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiționale artizanale; g) autorizația eliberată în condițiile Decretului-lege nr. 54/1990 sau ale Legii nr. 507/2002 privind organizarea și desfășurarea unor activități economice de către persoane fizice, cu modificările ulterioare; h) alte dovezi care să ateste experiența profesională. vezi legea 300/2004
      20-Aug-07 14:11 bulzanadela STIE CINEVA CARE SUNT ACTELE NECESARE PENTRU A DEVENI Persoana Fizica Autorizata?
      06-Aug-07 12:24 lukacs OMF 1850/2004
      26-Jul-07 12:19 calinut 25 sa imi spuna cineva unde pot gasi reglementari referitoare la ordinele de deplasare.....
      18-Jul-07 16:07 lukacs de ce nu s-ar trece? e persoana, are deja nevoi de. apa, gaze, lumina...poate chiar mai mult decat adultii.....
      12-Jul-07 17:31 go_ga_333 Buna ziua ! Vreau si eu sa stiu daca bebelusul pana la varsta de 1 an se treece la intretinere, la asociatia de proprietari. Multumesc frumos!
      11-Jul-07 14:58 pompeia Pentru neaplicarea prevederilor privind dosarul profesional, daca ANFP tine de autoritatea centrala iar angajatorul tine de autoritatea locala , unde se depune actiunea ?


    Pentru a introduce, trebuie mai intai sa fii inregistrat pe site.

    Arhiva mesaje: | 1 .. 50 | | 51 .. 100 | | 101 .. 150 | | 151 .. 200 | | 201 .. 250 |

    Sectiunea Discutiilor Juridice este gestionata de
    Carpatina Rora





    Termeni juridici, grupare tematica




    Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

    Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    32 useri online

    Useri autentificati: