DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Politici Europene - Bugetul si controlul financiar




BAZA LEGALA


  • Tratatul CE: Articolele 275 (205a) si 276 (206) (de asemenea, Tratatul Euratom: Art. 180b; Tratatul CECO: Art. 78g).
  • Regulamentul Financiar din 21 decembrie 1977, cu amendamentele ulterioare.


    OBIECTIVE


    Potrivit articolului 274 (205) al Tratatului CE, Comisia are obligatia de a executa bugetul conform principiilor de gestiune financiara sanatoasa. Acest lucru se realizeaza partial cu ajutorul mecanismelor de control financiar intern ale Comisiei si al auditului efectuat de Curtea Europeana de Conturi, adesea in colaborare cu organismele nationale de control. Etapa finala a controlului o reprezinta procedura de incheiere bugetara: o data pe an, la recomandarea Consiliului, Parlamentul trebuie sa aprobe inchiderea bugetara pentru Comisie. Astfel, conform articolului 89 al Regulamentului Financiar, inchiderea bugetara pentru 2000 trebuie hotarata inainte de 30 aprilie 2002. Comisia este obligata sa respecte observatiile Parlamentului cu privire la executarea cheltuielilor.


    REALIZARI


    Controlul initial, atat al veniturilor cat si al cheltuielilor, este exercitat partial de autoritatile nationale. Acestea si-au mentinut drepturile, in special cele vizand propriile resurse, deoarece dispun de aparatul necesar pentru colectarea si controlul acestor sume; 10% din resursele proprii sunt retinute de catre Statele Membre drept taxa de colectare. Colectarea fondurilor proprii este, totusi, o problema de mare importanta pentru institutiile UE. Acesta a fost motivul pentru care Parlamentul European a creat un Comitet de Control privind Transferul Fondurilor (vezi mai jos). Cheltuielile operationale in cadrul FEOGA, Fondul Social si Fondul Regional sunt de asemenea controlate, intr-o prima faza, de catre autoritatile Statelor Membre, care, deseori, trebuie sa suporte costurile aferente acestor interventii.

    La nivel comunitar, controlul este exercitat de catre directori cu atributii de control si contabili iar ulterior de catre controlorul financiar intern, in interiorul fiecarei institutii. Rolul controlului financiar a fost reevaluat; in cadrul procesului de reforma pe care il traverseaza Comisia in prezent, este foarte posibil ca Regulamentul Financiar sa impuna in viitor o separare a functiilor de cenzorat de procesul de aprobare prealabila a cheltuielilor. Controlul extern este efectuat de catre Curtea de Conturi, care, in fiecare an, inainteaza autoritatii bugetare rapoarte detaliate conform Articolului 248 al TEC. Acestea sunt: "Atestarea corectitudinii contabilitatii, a legalitatii si corectitudinii tranzactiilor" (cunoscut sub apelativul DAS); raportul anual privind executarea bugetului general, incluzand bugetele tuturor institutiilor si organismelor satelit; rapoartele speciale cu privire la probleme specifice. Uneori, Curtea de Conturi inainteaza si rapoarte privind operatiunile de imprumut/credit si operatiunile Fondului European de Dezvoltare.

    Biroul de Lupta Impotriva Fraudelor (cunoscut sub apelativul OLAF) este in mod oficial independent de Secretariatul General al Comisiei Europene. Acesta a fost consolidat la initiativa Parlamentului European si are un rol important in protejarea intereselor financiare ale Uniunii, avand responsabilitatea de a lupta, in toate institutiile, impotriva fraudelor implicand fonduri ale UE si de a coordona organismele responsabile in Statele Membre. Problemele de personal i-au redus insa eficienta in timpul primului an de functionare (1999/2000). Articolul 280 (209a) din TCE se refera la fraude si interesele financiare ale UE; prevederile sale au fost accentuate prin Tratatul de la Amsterdam; conform acestui articol, acum se impune o mai stransa si mai constanta cooperare a Statelor Membre cu Comisia precum si o cale pentru ca masurile Consiliului sa acorde Statelor Membre protectie echivalenta si eficace in ceea ce priveste interesele financiare ale UE.

    Din nefericire, o conventie din 1995 laolalta cu doua protocoale semnate de Statele Membre in scopul aplicarii anumitor aspecte ale acestei cooperari nu au fost inca ratificate de numarul de state prevazut pentru intrarea in vigoare.


    ------------------
    Text preluat de la Centru InfoEuropa: www.infoeuropa



    Alte resurse





    Termeni juridici, grupare tematica





  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    20 useri online

    Useri autentificati: