Contabilitatea asociatiilor de proprietari
Asociatiile de proprietari se incadreaza in aria persoanelor juridice fara scop lucrativ, conform Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla de catre persoane juridice fara scop lucrativ. Organizarea si conducerea contabilitatii asociatiilor de proprietari este reglementata de Ordinul Ministrului finantelor publice, nr 2329/28.12.2001.
Astfel, sistemul de contabilitate in partida simpla, in sensul prezentelor norme metodologice, reprezinta ansamblul registrelor si documentelor contabile, legal reglementate, care servesc la inregistrarea in contabilitate, in mod obligatoriu cronologic si sistematic, a operatiunilor economice consemnate in
documentele justificative.
Nomenclatorul privind principalele registre si formulare tipizate comune pe economie care nu au regim special, Nomenclatorul privind principalele formulare tipizate comune pe economie, cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare, privind activitatea financiara si contabila, modelele registrelor contabile, modelele formularelor contabile nou reglementate, precum si normele de intocmire si utilzare a acestora privind organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla de catre persoanele juridice fara scop lucrativ, sunt prevazute in anexa la prezentele norme metodologice.
Persoanele juridice fara scop lucrativ pot utiliza toate formularele prevazute in anexa la prezentele norme metodologice, sau numai o parte dintre acestea, in functie de elementele specifice activitatii desfasurate.
Potrivit prevederilor art.6 alin.1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si celorlalte prevederi legale referitoare la intocmirea si utilizarea formularelor privind activitatea financiara si contabila, orice operatiune economica efectuata se
consemneaza intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobindind astfel calitatea de document justificativ.
In baza prevederilor art. 6 alin. 2 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au
inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Documentele justificative cuprind, de regula, urmatoarele elemente principale:
denumirea documentului;
denumirea si sediul persoanei juridice fara scop lucrativ care intocmeste documentul;
numarul documentului si data intocmirii acestuia;
codul fiscal;
mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economice (cand este cazul);
continutul operatiunii economice, iar atunci cind este cazul si temeiul legal al efectuarii acesteia;
datele cantitative si valorice aferente operatiunii efectuate;
numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, dupa caz;
alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.
Linkuri utile
Condominium.ro
Alte informatii utile
Termeni juridici, grupare tematica
|