Resursa ta de Drept: Asociatia familiala
------------------------
Link util
Intreaba un avocat
------------------------
Asociatia familiala este constituita la initiativa unei persoane fizice si este constituita din membri de familie ai acestuia.
Pot desfasura activitati economice in cadrul asociatilor familiale, persoanele care indeplinesc urmatoarele conditii prevazute expres de art. 5 alin 1 din Legea 388/2004:
- asociatia sa fie constituita din membri ai familiei. Sunt potrivit art 2 alin 2 din lege, membri ai familiei: sotul, sotia, copii acestora care au implinit varsta de 16 ani, la data autorizarii asociatiei familiale, precum si rudele acestora pana la gradul 4 inclusiv.
- starea sanatatii, dovedita cu certificat medical eliberat in conditiile prevazute de lege, trebuie sa le permita desfasurarea activitatii pentru care se solicita autorizatia;
- sa aiba calificarea necesara – pregatire profesionala/experienta profesionala - desfasurarii activitatii comerciale pentru care se solicita autorizatia;
- indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul, sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului, protectiei muncii si apararii contra incendiilor si cerintele reglementarilor specifice protectiei consumatorului pentru activitatea desfasurata, precum si normele de calitate a produselor si serviciilor puse pe piata.
- sa nu fi fost condamnati prin hotare judecatoreasca ramasa definitiva pentru savarsirea infractiunii prevazute de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.
Autorizatia pentru infiintarea si functionarea de asociatii familiale se elibereaza, la cerere, de catre primarii comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, pe a caror raza teritoriala isi au domiciliul persoanele fizice.
In cazul in care membrii asociatiei familiale au domiciliul in Bucuresti dar in sectoare diferite, competenta de eliberare a autorizatiei apartine primarului sectorului pe a carui raza teritoriala isi are domiciliul persoana din initiativa careia se infiinteaza asociatia familiala.
Persoana fizica sau reprezentantul asociatiei familiale, va depune la registratura primariei unitatii administrativ-teritoriale in a carei raza teritoriala isi are domiciliul, o documentatie care va cuprinde:
- cererea-tip, semnata de semnata de toti membrii asociatiei familiale;
- rezervarea denumirii la registrul oficiului comertului;
- cazierele judiciare ale fiecarui membru al asociatiei familiale
- copii actele de identitate ale membrilor asociatiei familiale;
- certificatele medicale privind starea sanatatii fiecarui membru al asociatiei familiale, care sa le permita desfasurarea activitatii pentru care se solicita autorizatia, in original;
- declaratia-tip pe proprie raspundere ca indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul, sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului, protectiei muncii si apararii contra incendiilor si cerintele reglementarilor specifice protectiei consumatorului pentru activitatea desfasurata, precum si normele de calitate a produselor si serviciilor puse pe piata.
- copii de pe documentele care atesta pregatirea/experienta profesionala a membrilor asociatiei familiale;
Primaria are obligatia ca in 10 zile lucratoare de la inregistrarea cererii de autorizare sa elibereze autorizatia si copia certificata a acesteia.
O asociatie familiala are dreptul de a detine o singura autorizatie.
Primaria unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza isi are resedinta contribuabilul transmite o copie de pe autorizatia emisa, certificata pentru conformitate cu originalul, precum si cererea de inregistrare la Biroul unic din cadrul Oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, in vederea eliberarii certificatului de inregistrare.
In termen de 7 zile, oficiul registrului comertului emite si va transmite primariei, certificatul de inregistrare.
Alte informatii utile
Termeni juridici, grupare tematica
|