DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Detaliu stire


Cautare stiri:    


Avocatul Poporului sesizeaza CCR cu ordonanta privind stabilirea destinatiei unor bunuri imobile confiscate
30-05-2015
Sursa: Agerpres

------------------
Avocatul Poporului (AP) a sesizat Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) cu exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului 7/2015 privind stabilirea destinatiei unor bunuri imobile confiscate.

In opinia Avocatului Poporului actul normativ vizat este neconstitutional in integralitatea sa intrucat contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 115 alin. (4) privind regimul ordonantelor de urgenta si ale art. 1 alin. (4) ce consacra principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat.

"Analizand atat preambulul ordonantei de urgenta, cat si nota de fundamentare a acesteia, Avocatul Poporului constata ca situatia extraordinara si urgenta (care ar justifica adoptarea unei ordonante de urgenta) sunt doar proclamate, fara a fi in realitate motivate si fara a fi precizat vreun element cuantificabil prin care sa se demonstreze motivele avand caracter de urgenta si situatia extraordinara in care se afla Guvernul, din cauza carora nu poate asigura indeplinirea functiei de administrare a proprietatii publice si private a statului, cu respectarea principiul economicitatii, eficientei si eficacitatii in utilizarea fondurilor publice si in administrarea patrimoniului", se arata intr-un comunicat al AP transmis vineri AGERPRES.

Autorul sesizarii considera ca motivarea situatiei extraordinare si a urgentei din preambulul ordonantei de urgenta este insuficienta si nu corespunde exigentelor art. 115 alin. (4) din Legea fundamentala.

AP subliniaza ca Motivele expuse nu sunt de natura sa explice caracterul extraordinar al situatiei, ci descriu o situatie de fapt cu care se confrunta institutiile publice (spatii insuficiente), precum si o solutie pentru rezolvarea acesteia (imobilele confiscate intrate in proprietatea privata a statului).

"Or, niciuna dintre aceste imprejurari nu are caracter extraordinar si nu implica o deficienta grava, inopinata, care sa puna in pericol grav un interes public, o situatie de criza, exceptionala care necesita identificarea urgenta a unei solutii. Mai mult, necesitatea adoptarii de masuri legislative si institutionale care sa permita o mai buna administrare a bunurilor sechestrate si confiscate este cunoscuta la nivelul Guvernului de peste 3 ani, reprezentand unul din obiectivele acestuia mentionate in Hotararea Guvernului 215/2012 privind aprobarea Strategiei nationale anticoruptie pe perioada 2012-2015, a Inventarului masurilor preventive anticoruptie si a indicatorilor de evaluare, precum si a Planului national de actiune pentru implementarea Strategiei nationale anticoruptie 2012-2015", argumenteaza sursa citata.

Potrivit comunicatului, poate fi retinuta ingerinta legiuitorului delegat in atributiile de legiferare ale Parlamentului, ceea ce contravine principiului constitutional al separatiei puterilor in stat, prevazut de art. 1 alin. (4) din Legea fundamentala.







Legislatie rutiera. Culegere de acte normative. Editia a XV-a actualizat la 10.10.2017)
Florian Tudorache, Flavius Anghelache

Detalii si comenzi
Pret lei: 3631






Comentarii introduse

Fii primul care comenteaza - Login si formularul de mai jos, in cadrul acestei pagini


Introduce un comentariu


Nu poti introduce un comentariu nou
fara a fi inregistrat - Login




Echipa Redactorilor de stiri DreptOnline.ro:



Linkuri rapide
  • Pagina de stiri
  • Pagina principala




  • Termeni juridici, grupare tematica




    Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

    Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    49 useri online

    Useri autentificati: