DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Detaliu stire


Cautare stiri:    


Consiliul fiscal avizeaza favorabil, dar cu rezerve, reducerea TVA la 9% la alimente si servicii de restaurant
14-05-2015
Sursa: Hotnews.ro

------------------
Consiliul fiscal avizeaza favorabil, dar cu rezerve proiectul de Ordonanta de Urgenta care prevede aplicarea cotei reduse de TVA de 9% la alimente si servicii de restaurant. "In contextul in care plusul de venituri observat in urma executiei la 3 luni se dovedeste a nu se datora doar unor evolutii mai favorabile decat cele anticipate ale bazelor macroeconomice relevante sau unor factori conjuncturali, Consiliul fiscal apreciaza ca spatiul fiscal necesar ar putea fi identificat. Consiliul fiscal atrage insa atentia ca o acomodare a reducerii de TVA aflate in discutie in aceasta opinie printr-o noua reducere a investitiilor publice, in conditiile in care incepand cu anul 2012 acestea au intrat pe un pronuntat trend descendent (anul 2014 consemnand de altfel minimul ultimilor 9 ani ca procent din PIB dupa standarde ESA20104) ar putea avea consecinte majore pe termen mediu si lung asupra potentialului de crestere economica", se arata in concluziile documentului.

Ce mai arata documentul Consiliului Fiscal:

  • Proiectul de ordonanta de urgenta a fost aprobat de Guvern in sedinta din 7.04.2015 si ulterior publicat in Monitorul Oficial din 14.04.2015, fara a avea avizul Consiliului fiscal, obligatoriu potrivit art. 13 al LRFB. Usurinta cu care regulile fiscale au fost eludate in mod repetat in trecut, precum si incalcarile prevederilor art. 13 al LRFB care stipuleaza obligativitatea avizului Consiliului fiscal in cazul propunerilor de acte normative care conduc la diminuarea veniturilor bugetare, in absenta unor masuri de majorare a altor categorii de venituri bugetare asa cum solicita LRFB, evidentiaza slabiciunea constrangerilor exercitate de prevederile LRFB.
  • In acest context, exista ingrijorari serioase asupra angajamentului fata de respectarea in viitor a regulilor fiscale europene instituite prin preluarea in legislatia nationala a prevederilor Tratatului privind Stabilitatea, Coordonarea si Guvernanta in cadrul Uniunii Economice si Monetare (Compactul fiscal).
  • Trebuie mentionat si faptul ca, in urma cu numai cateva saptamani, Guvernul a adoptat un proiect de lege ce contine modificari majore in ceea ce priveste cotele de impunere si bazele de impozitare aferente principalelor categorii de impozite si taxe, a caror aplicare este programata pentru perioada 2016-2019 si asupra caruia Consiliul fiscal a emis in data de 30.03.2015 un aviz negativ1. Propunerea de fata vine in completarea acestui pachet amplu de relaxare fiscala, extinzand sfera de aplicare a cotei reduse de TVA de 9% si devansand termenul de implementare al acestor modificari de la 1 ianuarie 2016 la 1 iunie 2015.
  • Din perspectiva impactului bugetar de runda intai, nota de fundamentare asociata proiectului de ordonanta de urgenta estimeaza o pierdere de venituri bugetare de 2,44 mld. lei in 2015 (corespunzatoare unei perioade de 6 luni de executie in standarde cash), de 5,17 mld. lei in 2016, 5,51 mld. lei in 2017, 5,87 mld. de lei in 2018. Documentul prezinta ca surse de compensare a impactului reducerilor de taxe asupra veniturilor din TVA efectele de runda a doua (provenind din cresterea economica aditionala rezultata) si incasarile suplimentare preconizate ca urmare a implementarii de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a masurilor structurale de eficientizare a sistemului de colectare a veniturilor bugetare si de crestere a gradului de conformare voluntara, atat la declarare cat si la plata. Efectele de runda a doua generate de aceasta masura (provenite din cresterea economica suplimentara) sunt evaluate de catre Guvern la circa 1 mld. lei in 2015 si circa 1,8 mld. lei in perioada 2016-2018.

    Documentul cuantifica de asemenea incasarile suplimentare de venituri din imbunatatirea activitatii ANAF la circa 5,5 mld. in 2015, 14 mld. lei in anul 2016 si, respectiv, la aproximativ 18 mld. lei anual in perioada 2017-2019.







  • Publicitatea imobiliara
    Sztranyiczki Szilárd

    Detalii si comenzi
    Pret lei: 49.942.42






    Comentarii introduse

    Fii primul care comenteaza - Login si formularul de mai jos, in cadrul acestei pagini


    Introduce un comentariu


    Nu poti introduce un comentariu nou
    fara a fi inregistrat - Login




    Echipa Redactorilor de stiri DreptOnline.ro:



    Linkuri rapide
  • Pagina de stiri
  • Pagina principala




  • Termeni juridici, grupare tematica




    Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

    Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    Scriptul s-a intrerupt din cauza unei erori: Table './dreptonl_dr/useronline' is marked as crashed and should be repaired