DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Detaliu stire


Cautare stiri:    


Proiectele bugetului de stat si asigurarilor sociale, transmise miercuri Parlamentului pentru a fi adoptate in regim de urgenta
10-12-2015
Sursa: Agerpres

------------------
Proiectele de lege privind bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2016, adoptate de Guvern, vor fi transmise miercuri Parlamentului, cu solicitarea sa fie dezbatute si adoptate in procedura de urgenta, informeaza un comunicat al Executivului, remis AGERPRES.

Veniturile bugetului general consolidat sunt estimate la 231,1 miliarde lei, reprezentand 31% din PIB, cheltuielile bugetului general consolidat sunt estimate la 252 de miliarde lei (33,8% din PIB), iar deficitul bugetar (cash) pe anul 2016 este estimat la 2,8% din PIB, ceea ce corespunde unui deficit ESA de 2,95% din PIB si unui deficit structural de 2,73% din PIB.

Pentru anul viitor se estimeaza o crestere economica de 4,1%, in conditiile aplicarii masurilor de stimulare economica cuprinse in noul Cod Fiscal, precum si majorarea cu 3,5% a numarului mediu de salariati, in paralel cu diminuarea ratei somajului, de la 5,1% la sfarsitul acestui an, la 4,8% la finalul anului 2016.

Castigul salarial mediu brut pe economie va creste cu 7,2%, ceea ce creeaza premisele de majorare a castigului salarial real pe economie cu 6,6 %, se mentioneaza in comunicat.

Conform sursei citate, estimarea cheltuielilor bugetului general consolidat a avut in vedere impactul masurilor adoptate in acest an de Guvern si de Parlament, care vor avea drept efect majorarea cu aproximativ 13 miliarde de lei a cheltuielilor bugetare. De asemenea, s-a avut in vedere majorarea punctului de pensie cu 5%, incepand cu 1 ianuarie 2016.

La constructia bugetului general consolidat au fost incluse pentru sanatate cheltuieli de 31,2 miliarde lei, reprezentand 4,2% din PIB, cu 3,1 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 si cu 4,5 miliarde lei mai mult comparativ cu 2014.

'In vederea cresterii calitatii serviciilor medicale vor fi continuate proiectele si programele aflate in derulare si, totodata, vor fi initiate noi programe nationale. Intre acestea mentionam Programul National pentru Arsi, prin care se vor infiinta 4 centre de arsi (Iasi, Targu Mures, Timisoara, Bucuresti). De asemenea, se are in vedere accelerarea construirii celor 3 spitale regionale din Cluj, Iasi, Craiova pentru care sunt alocate fonduri nerambursabile in valoare de 320 milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala', se mentioneaza in comunicat.

Pentru educatie, cheltuielile vor fi de 27 miliarde lei, reprezentand 3,6% din PIB, cu 2,4 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 (exclusiv sumele aferente titlurilor executorii) si cu 6 miliarde lei mai mult decat in anul 2014 (exclusiv sumele aferente titlurilor executorii), iar pentru cercetare de 2,7 miliarde de lei, cu 23% mai mult decat fondurile alocate in 2015.

Cheltuielile incluse pentru Aparare, la constructia bugetului general consolidat, sunt de 12,8 miliarde lei, reprezentand 1,7% din PIB, cu 2,4 miliarde lei mai mult decat in anul 2015, iar pentru asigurari si asistenta sociala de 83,3 miliarde lei, reprezentand 11,1% din PIB, cu 3,2 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 si cu 7,9 miliarde lei peste cele din 2014.

Cheltuielile cu investitii cuprinse in bugetul general consolidat sunt in suma de 37,7 miliarde lei reprezentand 5,1% din PIB. Cresterea fata de estimarile pentru 2015 este de peste 4 miliarde de lei. Sumele suplimentare sunt alocate in special pentru proiecte din domeniul transporturilor, apararii, educatiei si pentru finalizarea proiectelor din cadrul programelor cu finantare nerambursabila de la UE aferenta exercitiului financiar 2007 — 2013.

Suma alocata (din fonduri nationale si europene) pentru investitii in infrastructura se ridica la aproape 4 miliarde de lei.

'In functie de ritmul de realizare a lucrarilor de investitii in domeniul transporturilor, fondurile alocate din buget vor putea fi suplimentate cu pana la 2 miliarde de lei, printr-un mecanism deja convenit cu Ministerul Finantelor Publice. Masura are scopul de a preintampina eventuale blocaje financiare in situatia in care lucrarile ar fi realizate intr-un ritm mai rapid decat se estimeaza', se precizeaza in comunicat.

Cele mai importante sume se indreapta catre continuarea urmatoarelor proiecte: Autostrada Transilvania — 450 milioane de lei, Autostrada Lugoj—Deva—348 milioane lei, Autostrada Sebes-Turda—247 milioane lei, Autostrada Cimpia Turzii — Ogra — Tg. Mures — 230 milioane lei, modernizare CF Sighisoara — Coslariu — Simeria — 542 milioane lei, Modernizare CF km. 614 — Gurasada — Simeria — 348 milioane lei, modernizarea caii ferate Brasov — Sighisoara — 887 milioane lei, Magistrala V Metrou, Etapa I—A Drumul Taberei—Universitate—558 milioane lei, Magistrala IV Metrou — 270 milioane lei.

Pentru educatie s-au bugetat pentru investitii 1,7 miliarde de lei, bani alocati pentru proiecte de amenajare si modernizare a unor unitati de invatamant. Din aceasta suma, aproape 400 de milioane de lei sunt destinate continuarii proiectului de cercetare ELI — The Extreme Light Infrastructure, de la Magurele.

Suma bugetata pentru investitii in sanatate este de 611 milioane de lei, bani ce vor merge catre expertiza, proiectarea, asistenta tehnica, precum si pentru extinderea si dotarea unor sectii specializate din spitale, iar pentru cele in aparare de 2,7 miliarde de lei, bani destinati achizitiilor pentru inzestrarea armatei si cresterea starii de operativitate a echipamentelor militare existente.

La constructia bugetara s-a avut in vedere faptul ca, in 2016, asemenea anilor precedenti, nu vor fi acordate o serie de drepturi personalului bugetar (acordarea tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, plata orelor suplimentare).

Totodata, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine in 2016 la nivelul lunii decembrie 2015, in masura in care personalul bugetar isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

Nivelul acestora include majorarile salariale aprobate de Guvern si Parlament in cursul acestui an (majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din unitatile sanitare, majorarea cu 15% a salariilor pentru personalul din sistemul de invatamant, majorarea cu 12% a salariilor pentru personalul din institutiile publice de subordonare locala, majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din sistemul de asistenta sociala, majorarea cu 10% a salariilor pentru restul personalului bugetar, actualizare norma de hrana si echipament pentru militari si politisti).

Astfel, tot in sedinta de miercuri, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta privind unele masuri referitoare la salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare.

Potrivit actului normativ, se va mentine aplicarea, si in 2016, a unor masuri aprobate in anii anteriori, care au ca obiect limitarea cheltuielilor bugetului general consolidat, respectiv neacordarea de premii, tichete de masa, tichete cadou, vouchere de vacanta, indemnizatii la iesirea la pensie, trecerea in rezerva sau retragere, precum si mentinerea la nivelul acordat pentru luna decembrie 2015 indemnizatiilor de care beneficiaza unele categorii de persoane (academicieni, revolutionari, artisti).

Totodata, se propune ca munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru sa fie compensata numai cu timp liber corespunzator.

O alta masura inclusa in actul normativ precizeaza ca plata titlurilor devenite executorii in cursul anului 2016, care au ca obiect atat acordarea unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, cat si dobanda legala aferenta unor astfel de drepturi, sa se realizeze dupa o procedura similara titlurilor devenite executorii in anii anteriori, respectiv esalonat, pe o perioada de 5 ani.

De asemenea, actul normativ stabileste ca vor fi mentinute si in 2016 prevederile privind impozitarea resurselor naturale aplicate in anii 2014-2015.

In ceea ce priveste termenul pana la care cota de contributie la pilonul II de pensii urmeaza sa atinga pragul maxim de 6%, Ordonata de Urgenta stabileste amanarea pana in anul 2017. In 2016, contributia se va majora cu ,1 puncte procentuale, iar in anul 2017 cu ,9 puncte procentuale.

Tot astazi, Guvernul a adoptat proiectul Legii pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016. Proiectul a fost elaborat pe baza obiectivelor, masurilor si tintelor prevazute in Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2016-2018.

Proiectul de act normativ va fi depus la Parlament, insotit de Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2016-2018 aprobata de Guvern, ca document de fundamentare.

'Plafoanele de cheltuieli prevazute in Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2016-2018, reprezinta limite maxime. Acestea sunt indicative si pot fi revizuite potrivit prevederilor Legii responsabilitatii fiscal-bugetare, nr. 69/2010, republicata', se mai mentioneaza in comunicatul Executivului.

Potrivit proiectului de lege, plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent in PIB, este, in anul 2016, de—2,80% (deficit cash), iar in anul 2017, de — 2,77%. Plafonul cheltuielilor de personal a bugetului general consolidat, exprimat ca procent in PIB, este de 7,7% in anul 2016 si de 7,4 % in anul 2017. La elaborarea proiectului legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anii 2016 si 2017, plafoanele acestor indicatori sunt obligatorii.

Plafonul privind datoria publica, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfarsitul anului 2016, este de 41% din PIB, luand in considerare potentialele prefinantari ce vor putea fi atrase in conditiile favorabile ale pietelor financiare, precum si eventualele evolutii sub asteptari atat ale indicatorilor macroeconomici, cat si ale pietelor financiare.

Pentru anul 2016, plafoanele privind finantarile rambursabile care pot fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si cele privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, sunt in suma de 1,2 miliarde lei fiecare.

Valoarea aferenta finantarilor rambursabile, care poate fi autorizata pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, este de maximum 100 milioane lei anual. Plafonul privind emiterea de garantii de catre Guvern, prin Ministerul Finantelor Publice si de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2016, este de 8 miliarde de lei.







Tratatele de pace ale Romaniei (1918-1920)
Horia Vladimir Ursu

Detalii si comenzi
Pret lei: 5042.5






Comentarii introduse

Fii primul care comenteaza - Login si formularul de mai jos, in cadrul acestei pagini


Introduce un comentariu


Nu poti introduce un comentariu nou
fara a fi inregistrat - Login




Echipa Redactorilor de stiri DreptOnline.ro:



Linkuri rapide
  • Pagina de stiri
  • Pagina principala




  • Termeni juridici, grupare tematica




    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    72 useri online

    Useri autentificati: