DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Detaliu stire


Cautare stiri:    


Abateri grave in respectarea proiectului de executie pentru Autostrada Orastie-Sibiu; sectiunea km 60+600 va fi demolata si refacuta
13-10-2015
Sursa: Agerpres

------------------
Directia de Calitate din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a constatat abateri grave in ceea ce priveste respectarea proiectului de executie aprobat pentru Autostrada Orastie - Sibiu si dispune demolarea si refacerea sectiunii km 60 + 600 al Lotului 3.

De asemenea, specialistii CNADNR confirma calitatea necorespunzatoare a pamantului de fundare.

"In urma masuratorilor de capacitate portanta realizate de catre CESTRIN in data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optima de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacitatii portante, deci terenul de fundare nu este corespunzator", se mentioneaza intr-un raport al Directiei, obtinut de AGERPRES.

In document se atrage atentia asupra faptului ca masuratorile au fost realizate in zona in care in data de 22.09.2015 s-a realizat extraescavatia si unde s-a observat prezenta unui strat de peste 6 metri de argila contractila.

Conform sursei citate, constructorul avea obligatia pregatirii corespunzatoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianti hidraulici, acest lucru neregasindu-se in straturile decopertate.

"In urma analizelor de laborator transmise de catre DRDP Cluj pe materialele prelevate in data de 23.09.2015 din sectiunea de la km 60+600, in curs de demolare, se reconfirma neconformitatile identificate de laboratorul DRDP Brasov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatra sparta, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regaseste piatra sparta sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastiera utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, in afara sortului)", se mai spune in raport.

Concluziile documentului releva abateri grave in ceea ce priveste respectarea proiectului de executie aprobat, lipsa saltelei din piatra sparta sort 40 63 milimetri si neevidentierea stratului de argila in documentele privind receptia terenului de fundare.

In acest context, specialistii CNADNR solicita extinderea investigatiilor din corpul autostrazii pe o lungime corespunzatoare, in stanga si in dreapta zonei de la km 60+600 pana la eliminarea din fundatie a argilei contractile si realizarea corpului autostrazii pe o fundatie sanatoasa.

"Firma de consultanta CONSITRANS ar fi trebuit sa atraga atentia constructorului Impregilo asupra terenului de fundatie prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate si sa nu permita asternerea saltelei de piatra pe care a emis RNC (Raport de Neconformitate n. r.)", se mai arata in documentul Directiei Calitate a CNADNR.

In data de 3 septembrie, CNADNR a anuntat inchiderea circulatiei rutiere pe Autostrada A1 Orastie Sibiu incepand din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, intre Nod rutier Saliste (km 270+020) Nod rutier Cunta (km 292+455), in vederea remedierii degradarilor constatate la km 275+650 al autostrazii.

Potrivit companiei, lucrarile de remediere vor fi realizate de constructor pe propriul risc si pe cheltuiala acestuia in conditiile in care aceste defectiuni au fost determinate de executia necorespunzatoare a lucrarilor de catre antreprenor si nu de alunecarile de teren.







Drept civil. Proprietatea intelectuala
Prof. univ. dr. Ligia Catuna

Detalii si comenzi
Pret lei: 49.942.42






Comentarii introduse

Fii primul care comenteaza - Login si formularul de mai jos, in cadrul acestei pagini


Introduce un comentariu


Nu poti introduce un comentariu nou
fara a fi inregistrat - Login




Echipa Redactorilor de stiri DreptOnline.ro:



Linkuri rapide
  • Pagina de stiri
  • Pagina principala




  • Termeni juridici, grupare tematica




    Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

    Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    39 useri online

    Useri autentificati: