DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Detaliu stire


Cautare stiri:    


Coface: Romania, cel mai de succes producator auto din regiunea ECE, alaturi de Slovacia si Republica Ceha
23-07-2015
Sursa: Agerpres

------------------
Productia auto din Romania, alaturi de cea din Slovacia si Republica Ceha, sunt cele mai de succes din regiunea Europei Centrale si de Est /ECE/, ca urmare a masivelor investitii straine, insa dinamica acestor cresteri nu poate continua la nesfarsit din cauza eventualei saturatii a pietei, se arata i n concluziile unei analize de specialitate realizata de Coface, publicata miercuri.

In acest context, datele recente arata ca, anul trecut, 3,6 milioane de vehicule au fost produse in Europa de Est, echivalentul a 2% din productia totala a Uniunii Europene /UE/.

In tarile ECE incluse in analiza Coface exista 33 de fabrici de automobile, dintre care cele mai multe au fost create cu ajutorul investitiilor straine directe (ISD), iar 'cu Skoda si Dacia regiunea are doua branduri locale puternice, mai ales ca, datorita marilor ISD, au supravietuit pe piata mondiala competitiva', conform Coface.

'Numarul de vehicule produse in regiunea ECE s-a dublat in ultimii zece ani. Slovacia, Republica Ceha si Romania au fost cele mai de succes, unde productia auto s-a triplat sau chiar a crescut de patru ori. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca dinamica cresterilor nu poate continua la nesfarsit din cauza eventualei saturatii a pietei", a comentat Grzegorz Sielewicz, Coface Economist pentru ECE.

Potrivit cercetarii, fabricile auto din regiunea ECE raman foarte dependente de cererea externa, in ciuda dinamicii crescute a vanzarilor de masini generate de catre clientii locali.

'Regiunea ECE a fost in masura sa atraga investitii straine directe, datorita costurilor atractive ale fortei de munca, proximitatii geografice din Europa de Vest, fortei de munca educata si i mbunatatirii mediului de afaceri. Fabricarea de vehicule si echipamente de transport are un efect masurabil asupra rezultatului economiilor ECE. Pentru unele dintre tarile din regiune, cum ar fi: Ungaria, Republica Ceha si Slovacia, sectorul reprezinta aproximativ o zecime din productia lor totala. Acesta genereaza, de asemenea, un numar semnificativ de locuri de munca, angajand peste 850.000 de lucratori in 2013, in cele 6 tari analizate. Exporturile de automobile reprezinta o parte semnificativa a comertului exterior a regiunii ECE. In Slovacia, de exemplu, acestea reprezinta 25% din exporturile totale ale tarii.

Productia de automobile ECE este puternic expusa la cererea externa, la fel cum majoritatea este destinata pietelor externe. Cu toate acestea, pozitia actuala arata ca zona euro principala piata de export este elastica si genereaza perspective mai bune. Datorita acestor tendinte pozitive in zona euro si in alte tari europene, cererea de vehicule a fost in crestere
', se mentioneaza in comunicatul Coface. naliza Coface acopera sectorul auto din tarile ECE, unde sunt produse volume semnificative de masini in: Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia si Slovenia.

In Romania, cei mai importanti constructori auto sunt Dacia si Ford. Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit in opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Totodata, Ford a demarat productia la fabrica din Craiova in 2012, odata cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici si prima masina romaneasca de 5 stele EuroNCAP. Tot in 2012, Ford a inceput sa produca la Craiova si motorul EcoBoost.







Elemente de teoria dreptului. Editia 3
Barac Lidia,Barac Lidia

Detalii si comenzi
Pret lei: 59.950.92






Comentarii introduse

Fii primul care comenteaza - Login si formularul de mai jos, in cadrul acestei pagini


Introduce un comentariu


Nu poti introduce un comentariu nou
fara a fi inregistrat - Login




Echipa Redactorilor de stiri DreptOnline.ro:



Linkuri rapide
  • Pagina de stiri
  • Pagina principala




  • Termeni juridici, grupare tematica




    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    17 useri online

    Useri autentificati: