DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Accesul liber la informatiile de interes public

Jurisprudenta, spete
Contencios administrativ [22 decizii]
Drept Civil [204 decizii]
Drept Comercial [13 decizii]
Drept international privat [1 decizii]
Drept Penal [58 decizii]
Dreptul Familiei [52 decizii]
Dreptul Muncii [32 decizii]
Procedura Civila [66 decizii]
Procedura Penala [4 decizii]
Proprietate intelectuala [10 decizii]
TOTAL [462 decizii]
Cautare jurisprundenta, spete:    

Drept OnLine pune la dispozitia tuturor specialistilor din domeniul juridic o colectie de decizii, sentinte din practica judiciara. Pentru a regasi un anumit text puteti utiliza mecanismul de cautare, prin introducerea unui criteriu sau prin alegerea domeniului de Drept.

Sistemul de practica judiciara are un caracter pur consultativ, avand un rol de informare, neavand un caracter oficial.






Detaliu speta


Accesul liber la informatiile de interes public

Curtea de Apel Cluj

Data: 26-02-2007


Decizia nr.424 din 26 februarie 2007, Curtea de Apel Cluj

Accesul liber si neingradit al persoanei la orice informatii de interes public, definite astfel prin lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relatiilor dintre persoane si autoritatile publice, in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu documentele internationale ratificate de Parlamentul Romaniei. Nesolutionarea in termenul legal a unei cereri a fost apreciata ca identificandu-se in ipoteza in care autoritatea nu a raspuns solicitantului in termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii, daca prin lege nu se prevede alt termen.

Reclamanta M.R. prin actiunea introductiva de instanta inregistrata la Tribunalul Bistrita Nasaud a solicitat obligarea paratei Primaria Municipiului Bistrita la comunicarea informatiilor de interes public solicitate in cererea nr. 48.508/28.08.2006, fixarea unui termen in care parata sa comunice informatiile solicitate si obligarea paratei la plata de daune morale in suma de 50.000.000 lei si daune materiale in suma de 100.000.000 lei.

Actiunea promovata a fost motivata prin invocarea dispozitiilor art. 5, 7 si 13 din Legea nr. 544/2001 aratand ca a solicitat, in scris, Primariei Bistrita sa raspunda la 6 intrebari pe care le-a considerat de interes public, intrucat rezulta din activitatea acesteia si intrucat au trecut 15 zile de la data solicitarii informatiilor, a apreciat ca refuzul este nejustificat si incearca sa acopere un abuz in serviciu.

Solicitarea privind daunele morale a fost justificata prin invocarea imprejurarii ca refuzul i-a produs suferinte psihice intrucat a creat sentimente de frustrare, de inferioritate, fiind umilita de autoritatile care au ignorat-o, iar in ceea ce priveste daunele materiale, acestea au constatat in faptul ca nu a putut beneficia de autorizatia de construire desi au fost platite toate avizele, mai putin cel de la ocolul silvic si in consecinta a apreciat prejudiciul material la un cuantum de 100.000.000 lei.

Reclamanta prin adresa inregistrata sub nr. 48.508/28.08.2006 a solicitat, in baza legii nr. 554/2001, paratei sa comunice diferite informatii referitoare la avizele necesare pentru obtinerea autorizatiei de construire, identitatea anumitor institutii publice.

Prin adresa inregistrata sub nr. 48.508/29.09.2006 emisa de Directia de Arhitectura si Dezvoltare Urbana Serviciul Urbanism, Amenajarea Teritoriului Autorizatii in Constructii, Primaria Municipiului Bistrita Directia Tehnica a comunicat raspunsul la cererea inregistrata sub nr. 48.508/28.08.2006, fiecare punct al cererii avand ca obiect informatii de interes public primind un raspuns din partea autoritatii.

Accesul liber si neingradit al persoanei la orice informatii de interes public, definite astfel prin lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relatiilor dintre persoane si autoritatile publice, in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu documentele internationale ratificate de Parlamentul Romaniei.

Asigurarea accesului liber si neingradit al persoanei la orice informatii de interes public este ocrotita de dispozitiile Legii nr. 544/2001 care instituie principiile pentru asigurarea accesului liber si neingradit la informatiile apreciate de persoana solicitanta ca fiind de interes public si identificate de autoritatea interogata ca fiind circumscrise sferei acestor dispozitii.

Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa raspunda in scris la solicitarea informatiilor de interes public in termen de 10 zile sau, dupa caz, in cel mult 30 de zile de la inregistrarea solicitarii, in functie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrarilor documentare si de urgenta solicitarii. In cazul in care durata necesara pentru identificarea si difuzarea informatiei solicitate depaseste 10 zile, raspunsul va fi comunicat solicitantului in maximum 30 de zile.

Refuzul comunicarii informatiilor solicitate se motiveaza si se comunica in termen de 5 zile de la primirea petitiilor.

Reclamanta a apreciat ca prin necomunicare informatiilor intr-un termen de 15 zile, parata a refuzat sa raspunda informatiilor de interes public solicitate de aceasta, insa imprejurarea ca parata a inteles sa raspunda in termenul maxim instituit de dispozitiile legale enuntate anterior nu poate fi circumscrisa sferei refuzului.

Legea contenciosului-administrativ defineste refuzul nejustificat de a solutiona o cerere ca fiind exprimarea explicita cu exces de putere a vointei de a nu rezolva cererea, ceea ce in prezenta cauza nu s-a identificat, parata procedand la emiterea unui raspuns in termenul de 30 de zile.

Nesolutionarea in termenul legal a unei cereri a fost apreciata ca identificandu-se in ipoteza in care autoritatea nu a raspuns solicitantului in termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii, daca prin lege nu se prevede alt termen.

Parata a procedat la comunicarea informatiilor solicitate de catre reclamanta in intervalul termenului de 30 de zile, apreciind ca raspunsul a necesitat un timp mai indelungat decat cel de 10 zile pentru intocmirea sa, avand in vedere dificultatea, complexitatea, volumul lucrarilor documentare si de urgenta solicitarii.

Petitele referitoare la daunele morale si materiale fiind accesorii petitului principal, urmeaza soarta acestuia, astfel ca in mod corect prima instanta a procedat la respingerea in integralitate a pretentiilor deduse judecatii de reclamanta.


Sursa materialului si realizatoare a textelor: Curtea de Apel Cluj





Lista spete


Cautare text




Termeni juridici, grupare tematica




Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
47 useri online

Useri autentificati: