DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Functionari publici. Tichete de masa. Conditii de acordare

Jurisprudenta, spete
Contencios administrativ [22 decizii]
Drept Civil [204 decizii]
Drept Comercial [13 decizii]
Drept international privat [1 decizii]
Drept Penal [58 decizii]
Dreptul Familiei [52 decizii]
Dreptul Muncii [32 decizii]
Procedura Civila [66 decizii]
Procedura Penala [4 decizii]
Proprietate intelectuala [10 decizii]
TOTAL [462 decizii]
Cautare jurisprundenta, spete:    

Drept OnLine pune la dispozitia tuturor specialistilor din domeniul juridic o colectie de decizii, sentinte din practica judiciara. Pentru a regasi un anumit text puteti utiliza mecanismul de cautare, prin introducerea unui criteriu sau prin alegerea domeniului de Drept.

Sistemul de practica judiciara are un caracter pur consultativ, avand un rol de informare, neavand un caracter oficial.






Detaliu speta


Functionari publici. Tichete de masa. Conditii de acordare

Curtea de Apel Cluj

Data: 19-11-2007


Decizia nr. 2054 din 19 noiembrie 2007, Curtea de Apel Cluj

Acordarea alocatiilor individuale de hrana sub forma tichetelor de masa are un caracter facultativ si vizeaza persoanele angajate in baza unui contract individual de munca din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar in limita alocatiilor bugetare.

Prin sentinta civila nr. 1583 pronuntata la data de 25 iunie 2007, a Tribunalului Salaj s-a respins ca nefondata actiunea reclamantului B.M.S. impotriva paratei Prefectura judetului Salaj si a chematului in garantie Ministerul Internelor si Reformei Administrative.

Pentru a dispune astfel, instanta a retinut ca reclamantul a fost angajat al paratei in calitate de consilier juridic, ca incepand cu data de 31.07.2000 a dobandit calitatea de functionar public, iar in aceasta calitate nu poate beneficia de acordarea alocatiei de hrana si nici de tichete de masa.

Impotriva acestei hotarari, a declarat recurs in termenul legal, reclamantul B M S solicitand admiterea acestuia.

In dezvoltarea motivelor de recurs, recurentul invedereaza faptul ca instanta de fond gresit a considerat ca functionarii publici nu beneficiaza de prevederile art. 1 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea alocatiei individuale de hrana - tichete de masa - persoanelor angajate in baza unui contract individual de munca, considerand ca acestia nu au incheiat un contract individual de munca, iar faptul ca , dupa aparitia Legii nr. 188/1999, functionarii publici sunt numiti in functii publice, nu inseamna ca institutia unde au fost numiti in urma unui concurs sau prin aparitia unei noi reglementari, nu li se intocmesc contracte individuale de munca.

S-a sustinut, ca in mod eronat instanta interpreteaza art. 1 din Legea nr. 142/1998, ca fiind facultativ intrucat acordarea tichetelor de masa reprezinta, prin insasi natura lor, o masura de protectie privind securitatea la locul de munca, constand in desfasurarea activitatii in conditii optime, intrucat vizeaza asigurarea hranei zilnice sub forma unei alocatii in conditiile in care institutia prefectului nu poate oferi la locul de munca, conditii pentru a avea posibilitatea de a le procura hrana direct de la locul de munca. S-a aratat, de asemenea, ca acordarea tichetelor in functie de vointa angajatorului si anume includerea sau nu a sumelor in bugetul de stat, constituie si o restrangere a dreptului la protectia sociala, care nu se impune in conditiile in care nu exista nici o dovada ca o asemenea restrangere ar avea caracter necesar intr-o societate democratica, adica sa fie determinata de o imprejurare care sa impuna imperios luarea unei asemenea masuri.

Analizand recursul declarat de catre reclamantul B M S prin prisma motivelor de recurs si a dispozitiilor art. 304 si 304^1C.pr.civ., Curtea l-a apreciat ca fiind nefondat pentru urmatoarele considerente:

Potrivit art. 1 alin. 1 din Legea nr. 142/1998, salariatii din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca pot primi o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator; conform alin. 2 din acelasi articol, tichetele de masa se acorda in limita prevederilor bugetului de stat sau, dupa caz, ale bugetelor locale, pentru unitatile din sectorul bugetar, si in limita bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate, potrivit legii, pentru celelalte categorii de angajatori.

Din continutul dispozitiilor legale enuntate rezulta fara dubiu ca acordarea alocatiilor individuale de hrana sub forma tichetelor de masa are un caracter facultativ si vizeaza persoanele angajate in baza unui contract individual de munca din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar in limita alocatiilor bugetare.

In speta, se poate observa ca reclamantul a avut calitatea de functionar public, statutul acestuia fiind reglementat de Legea nr. 188/1999 iar raporturile sale de serviciu cu angajatorul parata Prefectura judetului Salaj - sunt subsumate acestui act normativ.

Prin urmare, se poate conchide ca reclamantul desi face parte din categoria persoanelor care pot beneficia de alocatia de hrana sub forma tichetelor de masa, acordarea lor efectiva nu a fost stabilita prin buget in toata perioada mentionata de reclamant astfel ca in mod corect instanta de fond a statuat ca cererea reclamantului este nefondata.

In cauza nu se poate pune problema existentei unei discriminari; potrivit art. 2 alin. 1 din O.G. nr. 137/2000 prin discriminare se intelege orice deosebire, excludere, restrictie sau preferinta, pe baza de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, sex, orientare sexuala, varsta, handicap, boala cronica necontagioasa, infectare HIV, apartenenta la o categorie defavorizata, precum si orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrangerea, inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii, in conditii de egalitate, a drepturilor omului si a libertatilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, in domeniul politic, economic, social si cultural sau in orice alte domenii ale vietii publice, ipoteza neintrunita in cauza.

Pentru toate aceste considerente, Curtea va aprecia recursul declarat de catre reclamantul B M S ca fiind nefondat iar in temeiul art. 312 alin. 1 C.pr.civ. si art. 20 din Legea nr. 554/2004 il va respinge si va mentine in intregime hotararea recurata.


Sursa materialului si realizatoare a textelor: Curtea de Apel Cluj





Lista spete


Cautare text




Termeni juridici, grupare tematica




Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
41 useri online

Useri autentificati: