DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Cursuri mediatori

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Curs mediatori

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Functionari publici. Trecerea unei persoane in categoria functionarilor publici cu statut special

Jurisprudenta, spete
Contencios administrativ [22 decizii]
Drept Civil [204 decizii]
Drept Comercial [13 decizii]
Drept international privat [1 decizii]
Drept Penal [58 decizii]
Dreptul Familiei [52 decizii]
Dreptul Muncii [32 decizii]
Procedura Civila [66 decizii]
Procedura Penala [4 decizii]
Proprietate intelectuala [10 decizii]
TOTAL [462 decizii]
Cautare jurisprundenta, spete:    

Drept OnLine pune la dispozitia tuturor specialistilor din domeniul juridic o colectie de decizii, sentinte din practica judiciara. Pentru a regasi un anumit text puteti utiliza mecanismul de cautare, prin introducerea unui criteriu sau prin alegerea domeniului de Drept.

Sistemul de practica judiciara are un caracter pur consultativ, avand un rol de informare, neavand un caracter oficial.






Detaliu speta


Functionari publici. Trecerea unei persoane in categoria functionarilor publici cu statut special

Curtea de Apel Cluj

Data: 16-02-2007


Decizia nr. 89 din 16 februarie 2007, Curtea de Apel Cluj

In raport de dispozitiile art. 9 din O.U.G. nr. 47/2006 ale Legii nr. 293/2004 si ale O.M.J. nr. 2791/2004 apare ca nejustificat refuzul autoritatii publice de a trece o persoana in categoria functionarilor publici cu statut special (corpul ofiterilor grad de inspector principal, inspector sau subinspector) in conditiile in care pentru aceste grade profesionale nu se prevede in mod expres conditia studiilor de lunga durata.

Prin actiunea inregistrata la 4 august 2006 la Tribunalul Cluj reclamantul M.M. a chemat in judecata paratul Ministerul Justitiei Administratia Nationala a Penitenciarelor solicitand instantei ca sa fie obligat paratul sa-l incadreze in categoria functionarilor publici cu statut special in conformitate cu Legea nr. 293/2004 modificata prin OUG nr. 47/2006, sa fie obligat paratul la daune cominatorii de 100 lei pe zi de intarziere pana la indeplinirea obligatiei, cu cheltuieli de judecata.

Curtea analizand actiunea in contencios administrativ formulata, retine urmatoarele : Conform inscrisurilor existente la dosar, necontestate de parti, reclamantul lucreaza din anul 1997 la Penitenciarul Spital Dej avand functia de referent II, in cadrul Biroului reintegrare sociala, in baza unui contract individual de munca.

La 30 iunie 2004 a fost publicata in M.Of. Legea nr. 293/2004 privind Statutul functionarilor publici din Administratia Nationala a Penitenciarelor. Potrivit art. 72 alin. 4, personalul civil preluat prin reorganizarea Directiei Generale a Penitenciarelor care are atributii similare cu personalul militar prevazut la alin. 3 si indeplineste conditiile din aceasta lege va dobandi calitatea de functionar public in sistemul administratiei penitenciarelor

In baza acestui act normativ, reclamantul a formulat la 13 iulie 2005 o cerere adresata Administratiei Nationale a Penitenciarelor prin care solicita incadrarea ca functionar public cu statut special.

Cererea reclamantului si alte demersuri facute de acesta nu au fost solutionate favorabil, motivandu-se ca personalul civil incadrat in sistem dupa data de 28.09.2004, cand a avut loc reorganizarea, nu beneficiaza de prevederile O.M.J. nr. 2791/C/2004 si ca la data mentionata reclamantul nu indeplinea conditiile de studii pentru a deveni ofiter, fiind absolvent de studii superioare de scurta durata.

Un continut asemanator are si adresa nr. 8993/12.07.2006.

Prin inscrisul nr. 221579/13.06.2006 Administratia Nationala a Penitenciarelor transmite directorului Penitenciarului Spital Dej ca salariatul civil M.M. va fi trecut in categoria functionarilor publici cu statut special, ca agent, daca indeplineste conditiile prevazute in O.M.J. nr. 2791/C/2004, precum si de art. 72 alin. 3 din Legea nr. 293/2004.

Conform art. 9 alin. 1 din acest act normativ, functionarii publici din sistemul administratiei penitenciarelor se impart in doua categorii in raport cu nivelul studiilor, respectiv: categoria A Corpul ofiterilor, care cuprinde functionarii publici cu studii superioare si categoria B Corpul agentilor care cuprinde functionarii publici cu studii gimnaziale, profesionale, liceale sau postliceale. In alin. 3 se precizeaza gradele profesionale din corpul ofiterilor care pot fi ocupate numai de functionari publici cu studii superioare de lunga durata, ramanand inafara acestei enumerari gradele profesionale de inspector principal, inspector si subinspector. Rezulta ca pentru aceste grade profesionale apartinand corpului ofiterilor nu este necesara conditia studiilor de lunga durata. Prin urmare, aceste grade profesionale pot fi acordate si personalului care este absolvent de studii de scurta durata.

Continutul art. 9 alin. 1 in forma modificata prin OUG nr. 47/2006 nu difera in mod substantial, gradele profesionale mentionate anterior fiind identificate sub denumirea de inspector principal de penitenciare, inspector de penitenciare si subinspector de penitenciare. Referitor la conditia de studii, in art. 9 alin. 4 din OUG nr. 47/2006 se face precizarea pentru celelalte grade profesionale ca este necesara conditia dovedirii absolvirii studiilor superioare, cu diploma de licenta sau echivalenta.

Reclamantul este absolvent al Institutului Politehnic Cluj-Napoca, avand diploma de subinginer in profilul mine, din anul 1996.

In luna iunie 2005 a absolvit Facultatea de Constructii de Masini, durata studiilor fiind de 5 ani, conform diplomei depusa in copie. Dovada absolvirii studiilor universitare de 5 ani s-a facut si cu adeverinta nr. 10951/12/23.06.2005 emisa de Universitatea Tehnica Cluj-Napoca.

In raport de studiile absolvite de reclamant, la momentul reorganizarii Administratiei Nationale a Penitenciarelor in baza Legii nr. 293/2004, tinand cont si de dispozitiile legale invocate anterior, Curtea apreciaza ca reclamantul indeplinea la acea data conditiile de studii pentru a fi trecut in categoria functionarilor publici Corpul ofiterilor, in unul din cele trei grade profesionale pentru care nu se cereau in mod expres studii de lunga durata, respectiv inspector principal, inspector sau subinspector.

Fata de cele retinute anterior, Curtea apreciaza ca este nejustificat refuzul paratului de a-l incadra pe reclamant ca functionar public in Corpul ofiterilor de penitenciare, in unul din gradele profesionale pentru care nu era prevazuta conditia studiilor de lunga durata (in prezent studii cu diploma de licenta sau echivalent).

Drept consecinta, in temeiul art. 18 din Legea nr. 554/2004, Curtea va admite actiunea precizata formulata de reclamant si va obliga paratul sa-i recunoasca reclamantului statutul de functionar public si sa il incadreze in una din categoriile de inspector principal de penitenciare, inspector de penitenciare sau subinspector de penitenciare din Corpul ofiterilor, incepand cu data formularii cererii, respectiv 13 iulie 2005.

In temeiul art. 24 alin. 1 si 2 din Legea nr. 554/2004 va obliga paratul sa plateasca o penalitate de 100 lei pe zi de intarziere pentru neexecutarea obligatiei dupa expirarea a 30 de zile de la ramanerea irevocabila a hotararii.

In temeiul art. 274 C.pr.civ., Curtea va obliga paratul sa plateasca reclamantului 806,45 lei cheltuieli de judecata in toate fazele anterioare.



Sursa materialului si realizatoare a textelor: Curtea de Apel Cluj





Lista spete


Cautare text




Termeni juridici, grupare tematica


Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
69 useri online

Useri autentificati: