DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Cursuri mediatori

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Curs mediatori

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Contencios administrativ. Concurs pentru ocuparea unei functii. Nerespectarea normelor imperative de organizare. Consecinte

Jurisprudenta, spete
Contencios administrativ [22 decizii]
Drept Civil [204 decizii]
Drept Comercial [13 decizii]
Drept international privat [1 decizii]
Drept Penal [58 decizii]
Dreptul Familiei [52 decizii]
Dreptul Muncii [32 decizii]
Procedura Civila [66 decizii]
Procedura Penala [4 decizii]
Proprietate intelectuala [10 decizii]
TOTAL [462 decizii]
Cautare jurisprundenta, spete:    

Drept OnLine pune la dispozitia tuturor specialistilor din domeniul juridic o colectie de decizii, sentinte din practica judiciara. Pentru a regasi un anumit text puteti utiliza mecanismul de cautare, prin introducerea unui criteriu sau prin alegerea domeniului de Drept.

Sistemul de practica judiciara are un caracter pur consultativ, avand un rol de informare, neavand un caracter oficial.






Detaliu speta


Contencios administrativ. Concurs pentru ocuparea unei functii. Nerespectarea normelor imperative de organizare. Consecinte

Curtea de Apel Cluj

Data: 02-04-2007


Decizia nr. 734 din 2 aprilie 2007, Curtea de Apel Cluj

Nicio dispozitie legala incidenta spetei nu stabileste ca vreuna din probele de concurs organizat pentru ocuparea unei functii de conducere are o pondere mai mare in raport cu cealalta sau ca valoarea acestora este diferita, legiuitorul lasand la latitudinea institutiei organizatoare a concursului sa stabileasca masura in care pot fi valorificate rezultatele probelor sustinute, respectarea normelor imperative de organizare a concursului si de valorificare a rezultatelor acestuia fiind, insa, obligatorii, iar nesocotirea lor atrage anularea concursului organizat.

Prin sentinta civila nr. 251, pronuntata la data de 31 ianuarie 2007 de Tribunalul Maramures s-a respins ca nefondata actiunea formulata de reclamanta P.R.S. impotriva dispozitiei nr. 349/28 noiembrie 2006 emisa de Presedintele Consiliului Judetean Maramures.

Pentru a dispune astfel, instanta a retinut, in esenta, ca actiunea reclamantei nu este intemeiata intrucat desi la proba scrisa exista intrebari care nu se regasesc in bibliografie iar regulamentul de concurs este nesocotit, anularea concursului este exagerata deoarece este posibila doar anularea probei cu atat mai mult cu cat din continutul OG nr. 26/2005 rezulta ca accentul se pune pe proiectul de management iar contracandidatul reclamantei a obtinut o nota mai mare. Se sustine, de asemenea, ca adoptarea acestei solutii este justificata si de faptul ca si dupa inlaturarea notelor la proba scrisa, evaluarea ramane defavorabila pentru reclamanta astfel ca desemnarea in calitate de castigator al concursului pentru contracandidatul reclamantei este corecta.

Impotriva acestei hotarari a declarat recurs in termenul legal reclamanta P.R.S. solicitand instantei admiterea acestuia, modificarea hotararii atacate, in sensul admiteri actiunii sale si a anularii dispozitiei nr. 349 din 29 noiembrie 2006 a presedintelui Consiliului Judetean Maramures, cu consecinta reorganizarii concursului pentru ocuparea postului de director al Muzeului Judetean de Etnografie si Arta Populara.

In dezvoltarea motivelor de recurs, reclamanta invedereaza instantei faptul ca bibliografia a fost restrictiva si proba de concurs a cuprins 6 intrebari, 3 dintre acestea au fost in afara bibliografiei publicate, imprejurare recunoscuta de catre intimata, in decizia pe care a atacat-o; instanta a retinut sustinerea reclamantei in sensul ca la proba scrisa s-au formulat intrebari care nu au figurat in bibliografie, lucru pe care l-a apreciat ca nefiind regulamentar, dar a conchis ca anularea concursului pentru acest considerent nu poate fi facuta, motivat de faptul ca si in aceasta ipoteza se pot anula numai rezultatele obtinute la proba criticata.

S-a sustinut ca solutia instantei de fond este lipsita de temei legal si a fost data cu incalcarea gresita a legii, deoarece un concurs organizat, pentru ocuparea unui post de director, trebuie privit ca un tot unitar si nu luat pe segmente sau felii iar din moment ce o proba a concursului este organizata cu incalcarea legii, aceasta duce la anularea intregului concurs.

Analizand recursul declarat de catre reclamanta P.R.S. prin prisma motivelor de recurs si a dispozitiilor art.304 si 304^1 C.pr.civ., Curtea l-a apreciat ca fiind fondat pentru urmatoarele considerente:

  • Dupa cum rezulta din probele existente la dosar, la data de 22 noiembrie 2006, paratul Consiliul Judetean Maramures a organizat concursul pentru ocuparea postului de director al Muzeului de Etnografie si Arta Populara, concurs organizat dupa cum reiese din anuntul de organizarea a acestuia in conformitate cu dispozitiile art.1, 2 si 9 din OG nr.26/2005. S-a stabilit ca pentru inscrierea la acest concurs candidatii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: candidatii sa fie absolventi ai unor studii universitare cu diploma de licenta in domeniile: istorie, arhitectura, litere si sa aiba 5 ani vechime in specialitate, fiind indicata, totodata, bibliografia obligatorie.
  • Procesul-verbal incheiat de catre comisia de concurs releva imprejurarea ca aceasta a hotarat ca pentru ocuparea functiei vacante, candidatii trebuie sa treaca doua probe: evaluarea candidatului si evaluarea proiectului; evaluarea candidatului urma a se face "in scris cu intrebari din bibliografia afisata (6 intrebari) si interviu, care vor fi notate separat cu note de la 1 la 10", notarea probei scrise si a interviului facandu-se distinct iar nota pentru evaluarea candidatului va fi media aritmetica dintre cele doua probe (proba scrisa si interviu), nota finala fiind media aritmetica dintre cele doua note reprezentand evaluarea candidatului si evaluarea proiectului.

    Urmare a desfasurarii etapelor de concurs si a rezultatelor obtinute, comisia a stabilit ca este castigator numitul R.G., reclamanta obtinand o nota finala inferioara acestuia.

    Probele administrate in cauza atesta imprejurarea ca la proba scrisa, din cele 6 intrebari, 3 intrebari au fost din afara bibliografiei obligatorii stabilite de catre organizatorul concursului.

    Aceasta imprejurare este recunoscuta si de catre parat, insa, apreciaza ca acestea "sunt formulate in baza legislatiei din bibliografie sau din legislatia complementara bibliografiei recomandate".

    Potrivit art.1 alin.1 din OG nr.26/2005, in vederea asigurarii eficientei activitatii institutiilor publice de cultura si a continuitatii actului managerial, angajarea directorilor generali sau a directorilor, () din cadrul institutiilor publice de cultura, se face prin contract de management, pe baza unui concurs de proiecte de management, care, conform art.4 din acelasi act normativ, cuprinde evaluarea candidatilor si a proiectelor de management.

    Actele normative amintite anterior nu cuprind dispozitii referitoare la continutul si desfasurarea concursului care sta la baza ocuparii functiei publice din etapa evaluarii candidatului, insa, acestea se regasesc in HG nr.281/1993 respectiv HG nr.1209/2003. Astfel, in sectiunea "Procedura de desfasurare a concursului" se regasesc regulile specifice de organizare a concursului care debuteaza cu publicarea anuntului, selectarea dosarelor, proba scrisa, proba de interviu si stabilirea rezultatelor finale; dispozitii similare se regasesc si in pct.7 din Anexa 12 a HG nr.281/1993.

    Potrivit pct.7 din HG nr.281/1993, concursul consta dintr-o proba scrisa, o proba orala sau interviu.

    Conform art.10 din Anexa 1, subiectele pentru proba scrisa se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, astfel incat sa reflecte capacitatea de analiza si sinteza a candidatilor, in concordanta cu nivelul si specificul functiilor publice pentru care se organizeaza concursul.

    Coroborand dispozitiile legale enuntate anterior se poate conchide ca procedura de concurs organizata de catre parat a fost corect stabilita de catre organizator, probele impuse - evaluarea candidatului si evaluarea proiectului inscriindu-se in limitele impuse de legiuitor.

    Nicio dispozitie legala incidenta spetei nu stabileste ca vreuna din probe are o pondere mai mare in raport cu cealalta sau ca valoarea acestora este diferita, legiuitorul lasand la latitudinea institutiei organizatoare a concursului sa stabileasca masura in care pot fi valorificate rezultatele probelor sustinute, respectare normelor imperative de organizare a concursului si de valorificare a rezultatelor acestuia fiind, insa, obligatorii.

    In speta, paratul a stabilit ca evaluarea candidatului urma a se face "in scris cu intrebari din bibliografia afisata (6 intrebari) si interviu, care vor fi notate separat cu note de la 1 la 10", notarea probei scrise si a interviului facandu-se distinct iar nota pentru evaluarea candidatului va fi media aritmetica dintre cele doua probe (proba scrisa si interviu), nota finala fiind media aritmetica dintre cele doua note reprezentand evaluarea candidatului si evaluarea proiectului.

    Se poate observa, insa, ca desi s-a stabilit modalitatea de organizare a concursului si de valorificare a rezultatelor obtinute, paratul nu a respectat prescriptiile impuse de legiuitor cu privire la desfasurarea probei scrise. Astfel, desi s-a stabilit o bibliografie obligatorie care ar fi trebuit sa stea la baza concursului organizat, paratul, prin comisia de concurs desemnata, a formulat 6 intrebari din care 3 intrebari sunt in afara bibliografiei stabilite, imprejurare recunoscuta de catre parat.

    In aceste conditii, se constata ca o etapa a concursului organizat respectiv cel care vizeaza evaluarea candidatului s-a desfasurat cu incalcarea normelor legale incidente astfel ca se poate conchide ca intreaga procedura de concurs desfasurata de catre parat este nelegala; cele doua etape de concurs - evaluarea candidatului si evaluarea proiectului nu pot fi privite separat ci ca un intreg intrucat atat legiuitorul cat si institutia organizatoare au inteles sa o priveasca astfel. Prin urmare, solutia instantei de fond este nelegala iar statuarile acesteia referitoare la anularea partiala a concursului pentru neregulile sesizate si de asanare a nulitatii cu motivarea ca anularea intregului concurs apare ca fiind exagerata sunt neintemeiate.

    Pentru toate aceste considerente, Curtea va aprecia recursul declarat de catre reclamanta P.R.S. ca fiind fondat si in temeiul art.312 alin.1 C.pr.civ. il va admite, va casa hotararea recurata iar in temeiul art.20 alin.3 din Legea nr.554/2004 va rejudeca pe fond actiunea reclamantei in aceste limite.

    Astfel, in temeiul dispozitiilor legale amintite anterior instanta va admite actiunea reclamantei, va anula dispozitia nr.349 din data de 28 noiembrie 2006 a presedintelui Consiliului Judetean Maramures si va dispune organizarea unui nou concurs pentru ocuparea postului de director al Muzeului Judetean de Etnografie si Arta Populara cu respectarea tuturor termenelor, etapelor si cerintelor impuse in acest sens.


    Sursa materialului si realizatoare a textelor: Curtea de Apel Cluj





  • Lista spete


    Cautare text




    Termeni juridici, grupare tematica


    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    214 useri online

    Useri autentificati: