DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Regulament privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor

Text preluat din Indaco Lege

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 744 din 01/11/2007




Capitolul I - Prevederi generale


Art. 1
Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte, denumit in continuare Consiliul, infiintat in temeiul dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 573/2007, asigura prin activitatea sa o conceptie unitara a aplicarii politicii statului de echipare cu constructii, instalatii, echipamente edilitare si locuinte a teritoriului national.

Art. 2
Consiliul este un organism consultativ al Guvernului, fara personalitate juridica, alcatuit din reprezentanti ai ministerelor, ai organismelor centrale din subordinea Guvernului interesate in procesul de promovare a lucrarilor publice de interes national si a locuintelor.

Art. 3
Consiliul analizeaza si avizeaza documentatii tehnico-economice la stadiul de:
a) studii de fezabilitate pentru lucrari publice, promovate de ordonatorii principali de credite din administratia publica centrala, finantate integral sau partial de la bugetul de stat, surse proprii, si care sunt, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, in competenta de aprobare a Guvernului;
b) studii de fezabilitate pentru lucrari publice, promovate de ordonatorii principali de credite din administratia publica locala, care sunt, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, in competenta de aprobare a Guvernului.


Capitolul II - Organizarea si functionarea Consiliului


Art. 4
Consiliul este organizat in componenta prevazuta in anexa la Hotararea Guvernului nr. 573/2007. Ordonatorul principal de credite bugetare care supune spre avizare documentatia isi nominalizeaza si reprezentantul in Consiliu, odata cu cererea de avizare.

Art. 5
Conducerea Consiliului este formata dintr-un presedinte si 2 vicepresedinti.

Art. 6
Consiliul isi desfasoara activitatea in plen sau in comisii de specialitate, in functie de natura si de complexitatea obiectivelor de investitii supuse aprobarii.

Art. 7
Comisiile de specialitate se formeaza din membrii consiliului la propunerea majoritatii simple cu acordul presedintelui consiliului.

Art. 8
(1) In cazul unor lucrari publice sau programe de investitii de complexitate deosebita si care necesita analiza de specialitate, Consiliul sau comisiile de specialitate pot apela, dupa caz, la consultanta interna si/sau externa asigurata de specialisti constituiti in comisii de analiza.
(2) In acest sens, Consiliul/Comisia de specialitate va preciza Secretariatului necesitatea efectuarii demersului catre ordonatorul principal de credite, privind nominalizarea si angajarea de catre acesta a specialistilor conform prevederilor legale in vigoare.
(3) Specialisti nominalizati de catre ordonatorii principali de credite vor fi numiti prin ordin al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintelor, prin grija Secretariatului.

Art. 9
(1) Comisiile de analiza formate din specialisti se organizeaza si functioneaza conform prevederilor anexei nr. 1 la prezentul regulament.
(2) Rapoartele comisiilor de analiza se supun dezbaterii Consiliului in vederea emiterii avizului.

Art. 10
Sedintele in plen se convoaca, de regula, lunar sau ori de cate ori este necesar.

Art. 11
Convocarea membrilor Consiliului se face prin grija Secretariatului. Cu 5 zile inainte de data sedintei Consiliului se va preda fiecarui membru o mapa cu documente care va contine:
  • invitatia de participare la sedinta;
  • ordinea de zi a sedintei;
  • notele de prezentare elaborate de proiectanti si insusite de ordonatorii de credite, intocmite conform anexei nr. 2;
  • rapoartele sintetice de analiza, intocmite de Secretariat conform anexei nr. 3;
  • dupa caz, rapoartele intocmite de comisiile de analiza.

    Art. 12
    (1) Sedintele in plen sunt regulamentar constituite cand participa doua treimi din numarul membrilor Consiliului.
    (2) Sedintele sunt conduse de presedintele Consiliului, iar in lipsa acestuia, de unul din cei 2 vicepresedinti.
    (3) Hotararile privind avizarea lucrarilor trebuie sa intruneasca votul majoritatii simple a membrilor Consiliului prezenti. In cazul in care un membru din Consiliu sau supleantul acestuia lipsesc, va fi delegat un inlocuitor cu mandat si drept de vot. Din voturile "pentru" trebuie sa faca parte voturile vicepresedintelui care conduce sedinta si al ordonatorului principal de credite care supune spre avizare documentatia tehnico-economica.
    (4) Membrii Consiliului sunt solidar raspunzatori conform art. 6 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 573/2007.

    Art. 13
    La lucrarile Consiliului, pe langa membri, pot participa in calitate de invitati:
    a) reprezentanti ai administratiei publice centrale sau locale implicate in realizarea investitiei;
    b) reprezentanti ai unor institutii de invatamant superior;
    c) reprezentanti ai asociatiilor profesionale;
    d) experti si specialisti angajati pe baza de contract, membrii ai comisiilor de analiza. Acestia pot emite puncte de vedere cu caracter consultativ, nedecizional.


    Capitolul III - Secretariatul Consiliului


    Art. 14
    Secretariatul Consiliului, denumit in continuare Secretariat, este organizat in cadrul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 573/2007.

    Art. 15
    Secretariatul inregistreaza si verifica documentatiile propuse spre analiza si avizare. Acestea trebuie sa fie intocmite in conformitate cu reglementarile in vigoare. In situatia depunerii unei documentatii incomplete, aceasta se restituie solicitantului.

    Art. 16
    Documentatia propusa spre analiza si avizare va fi transmisa Consiliului de ordonatorul principal de credite, insotita de o scrisoare de inaintare, si va contine:
  • studiul de fezabilitate, studiul de fundamentare a programului sau alte documentatii tehnico-economice;
  • tema de proiectare/caietul de sarcini;
  • avizele si acordurile preliminare obtinute conform prevederilor legale;
  • nota de prezentare.

    Art. 17
    (1) Pentru fiecare lucrare supusa spre avizare, Secretariatul asigura cu personal propriu analiza documentatiilor inaintate spre analiza si avizare. Pentru lucrarile deosebite secretariatul poate apela la comisiile de analiza formate din specialisti care se organizeaza si functioneaza conform prevederilor anexei nr. 1 la prezentul regulament.
    (2) In acest scop se numeste un responsabil de lucrare care raspunde de intocmirea raportului sintetic de analiza prezentat in sedinta de lucru a Consiliului. Termenul de analiza si intocmirea raportului este de pana la 30 de zile lucratoare, in functie de complexitatea documentatiei. In cazurile in care pentru analiza documentatiilor se apeleaza la comisiile de analiza, termenul se decaleaza corespunzator.

    Art. 18
    Pe baza documentatiilor primite, Secretariatul intocmeste ordinea de zi a sedintei pe care o prezinta spre aprobare presedintelui Consiliului/vicepresedintelui secretar de stat din cadrul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor. In baza acesteia, se convoaca sedintele in plen sau ale comisiilor de specialitate, dupa caz.

    Art. 19
    Membrii Consiliului pot, la cerere, sa consulte documentatiile complete, inaintate spre analiza si avizare.

    Art. 20
    Secretariatul asigura intocmirea proceselor-verbale pentru fiecare obiectiv de investitii, ce se vor semna la sedinta de catre toti membrii prezenti.

    Art. 21
    In baza procesului-verbal al sedintei de avizare, Secretariatul intocmeste avizul Consiliului si il prezinta spre semnare presedintelui Comisiei.

    Art. 22
    Secretariatul pastreaza evidenta documentatiilor inaintate spre analiza si avizare, precum si evidenta avizelor emise.
    De asemenea, Secretariatul gestioneaza banca de date si arhiva Consiliului.


    Capitolul IV - Procedura de avizare


    Art. 23
    In cadrul sedintei de avizare, dupa caz, reprezentantul ordonatorului principal de credite, beneficiarul si proiectantul prezinta documentatia aferenta obiectivului de investitii, inaintata spre analiza si avizare.

    Art. 24
    (1) Concluziile, observatiile si recomandarile rezultate in urma discutiilor vor fi formulate de conducatorul sedintei de avizare si supuse aprobarii membrilor Consiliului si vor fi consemnate in procesul-verbal al sedintei de avizare.
    (2) Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezenti.
    (3) Continutul-cadru al procesului-verbal al sedintei de avizare este prevazut in anexa nr. 4 la prezentul regulament.

    Art. 25
    Aprobarea sau respingerea documentatiei se va face prin votul majoritatii simple a membrilor prezenti.

    Art. 26
    Prin grija Secretariatului, pe baza procesului-verbal al sedintei de avizare, se intocmeste avizul Consiliului, conform modelului din anexa nr. 5 la prezentul regulament, si se prezinta spre semnare presedintelui. In aviz vor fi trecute, dupa caz, observatiile si recomandarile date in sedinta Consiliului.

    Art. 27
    (1) In situatia respingerii documentatiei, prin grija Secretariatului, aceasta va fi inapoiata investitorului.
    (2) Pentru documentatiile neavizate inapoiate investitorului, nota de prezentare, raportul sintetic de analiza si procesul-verbal al sedintei de avizare a fiecarei documentatii se pastreaza in arhiva Secretariatului.

    Art. 28
    (1) Pentru fiecare lucrare avizata se va deschide un dosar cu:
    a) nota de prezentare a lucrarii;
    b) raportul comisiilor de specialisti, unde este cazul;
    c) raportul sintetic de analiza;
    d) procesul-verbal al sedintei de avizare a lucrarii;
    e) avizul Consiliului.
    (2) Secretariatul va pastra dosarul documentatiei primite spre analiza si avizare.


    Capitolul V - Avizul


    Art. 29
    Consiliul emite avizul care certifica necesitatea si oportunitatea investitiei, compatibilitatea documentatiei cu avizele si acordurile prealabile, potrivit legii. Avizul contine caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici ai investitiei.

    Art. 30
    Avizul se semneaza de presedintele Consiliului.

    Art. 31
    Avizele se numeroteaza si se inregistreaza intr-un registru special care se pastreaza la Secretariat.


    Capitolul VI - Dispozitii finale


    Art. 32
    Secretariatul va face propuneri de modificare a prezentului regulament, tinand cont de evolutia legislatiei in materie.

    Art. 33
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.589/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 793 din 13 decembrie 2001.


    ANEXA Nr. 1 la regulament - INSTRUCTIUNI de lucru ale comisiilor de analiza



    Capitolul I - Dispozitii generale


    Art. 1
    Obiectul prezentelor instructiuni il constituie modul de organizare si functionare, componenta si atributiile comisiilor de analiza formate din specialisti pentru analizarea documentatiilor privind lucrarile publice de interes national si locuinte, numite in continuare Comisie.

    Art. 2
    Comisia elaboreaza in urma analizei documentatiilor raportul de specialitate care reprezinta baza de informatii necesare pentru intocmirea, dupa caz, a Raportului sintetic de analiza de catre Secretariat, precum si a dezbaterii in Consiliu, in vederea avizarii documentatiei.


    Capitolul II - Componenta si organizarea


    Art. 3
    Comisia va fi alcatuita in functie de complexitatea lucrarii si are in componenta specialisti nominalizati de catre ordonatorii principali de credite care vor fi numiti prin ordin al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintelor, prin grija Secretariatului. In cazul in care un specialist nu isi mai poate desfasura atributiile, prin grija Secretariatului Consiliului se va solicita inlocuirea acestuia.

    Art. 4
    Raportul de specialitate elaborat de Comisie si semnat de toti membrii acesteia se va transmite la Secretariat in termen de 5-10 zile lucratoare de la data punerii la dispozitie a documentatiei, in functie de complexitatea lucrarii.

    Art. 5
    Membrii Comisiei sunt solidar raspunzatori pentru propunerile facute in raportul de specialitate.


    Capitolul III - Atributii


    Art. 6
    Comisia are urmatoarele atributii:
    a) analizarea studiilor de fezabilitate, studiul de fundamentare a programului sau alte documentatii tehnico-economice privind conformarea lor cu dispozitiile legale interne si international in vigoare;
    b) formularea de propuneri concrete privind promovarea sau respingerea documentatiei analizate si argumentele de ordin tehnico-economic care stau la baza acestora.
    c) intocmirea raportului de specialitate.


    Capitolul IV - Dispozitii finale


    Art. 7
    Membrii Comisiei vor presta activitatea pe baza de contract incheiat cu beneficiarii de investitii. Cheltuielile legate de analiza in cadrul comisiilor a lucrarilor publice de interes national se suporta de beneficiarii investitiilor din cheltuielile de proiectare.

    Art. 8
    Revocarea membrilor Comisiei se face prin ordin al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintelor, la propunerea Secretariatului.


    ANEXA Nr. 2 la regulament - NOTA DE PREZENTARE


    1. Date generale:
    Obiectiv de investitii ......................................................
    Ordonator principal de credite ..............................................
    Beneficiar ..................................................................
    Proiectant ..................................................................
    Proiect nr. ....................../faza
    Amplasamentul obiectivului: .................................................

    2. Indicatorii tehnico-economici:
    2.1. Valoarea totala a investitiei .......................................... din care C+M ...................................................................
    2.2. Principalele caracteristici tehnice ale investitiei ....................
    2.3. Durata de realizare a investitiei ......................................
    2.4. Numar de locuri de munca nou-create ....................................

    3. Necesitatea si oportunitatea investitiei:

    4. Continutul documentatiei:
    4.1. Descrierea investitiei:
  • prezentarea investitiei;
  • caracteristicile tehnice;
  • solutiile tehnice propuse;
  • armonizarea solutiilor tehnice adoptate cu normele europene;
  • conditiile specifice investitiei in vederea protectiei mediului.
    4.2. Avize si acorduri:
  • prezentarea tuturor avizelor si acordurilor in copii lizibile, inclusiv copii dupa cererile facute pentru obtinerea acestora.

    5. Surse de finantare:
  • valoarea totala a investitiei ............................................. din/de la ...................................................................... ................................................................................

    6. Alte informatii necesare sustinerii lucrarii:
  • incadrarea obiectivului de investitii in programe si strategii nationale si europene, conventii internationale etc.

    Proiectant,
    (institutie, functie, nume)

    Beneficiar,
    (institutie, functie, nume)


    ANEXA Nr. 3 la regulament


    MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR
    DIRECTIA GENERALA LUCRARI PUBLICE
    Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare
    Lucrari Publice de Interes National si Locuinte

    De acord
    Director general,

    RAPORT SINTETIC DE ANALIZA

    1. DATE GENERALE:
    1.1. Obiectivul de investitii:
    1.2. Ordonator principal de credite:
    1.3. Beneficiar:
    1.4. Proiectant:
    1.5. Proiect:
    1.6. Amplasament:
    2. NECESITATEA SI OPORTUNITATEA INVESTITIEI:
    3. TEMA DE PROIECTARE:
    4. STUDIUL DE FEZABILITATE:
    4.1. Solutii tehnice propuse prin studiul de fezabilitate:
    4.2. Principalele caracteristici tehnice:
    4.3. Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii:
  • Valoarea totala a investitiei (cu TVA):
    din care C + M
  • Finantarea investitiei
  • Durata de realizare a investitiei:
  • Alti indicatori economici, dupa caz:
    5. AVIZE SI ACORDURI:
    6. CONCLUZII SI PROPUNERI:

    Intocmit,
    Responsabil lucrare,
    ......................................


    ANEXA Nr. 4 la regulament


    CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRARI
    PUBLICE DE INTERES NATIONAL SI LOCUINTE

    PROCES-VERBAL Nr. .................
    al sedintei de avizare din .........................

    1. DATE GENERALE
    Obiectiv de investitii:
    Ordonator principal de credite:
    Beneficiar:
    Proiectant:
    Proiect:
    Valoarea totala:
    din care C+M:
    2. CONTINUTUL DOCUMENTATIEI
    2.1. Descrierea investitiei ................................................. ................................................................................
    2.2. Consideratii privind avizele si acordurile prezentate .................. ................................................................................
    3. CONCLUZII REZULTATE DIN RAPORTUL SINTETIC DE ANALIZA ................................................................................ ................................................................................
    4. CONCLUZII SI PROPUNERI ALE SEDINTEI DE AVIZARE ................................................................................ ................................................................................
    5. PARTICIPANTI LA SEDINTA DE AVIZARE
    5.1. Membri permanenti:
    1.

    2.

    :
    :
    11.

    12.

    5.2. Invitati: ............................................................. ................................................................................


    Responsabil lucrare,
    ........................................


    ANEXA Nr. 5 la regulament


    CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
    LUCRARI PUBLICE DE INTERES NATIONAL SI LOCUINTE

    AVIZ
    Nr. ........... din ..............

    Temeiul legal ............................................................... ................................................................................ ................................................................................

    CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
    LUCRARI PUBLICE DE INTERES NATIONAL SI LOCUINTE

    AVIZEAZA FAVORABIL
    fara/cu observatii

    Denumirea obiectivului de investitii ........................................
    Faza ........................................................................
    Ordonator principal de credite ..............................................
    Observatii la documentatia avizata .......................................... ................................................................................ ................................................................................

    PRESEDINTELE
    CONSILIULUI INTERMINISTERIAL
    MINISTRU

    Anexa la avizul nr. ...................

    CARACTERISTICILE PRINCIPALE SI INDICATORII
    TEHNICO-ECONOMICI AI OBIECTIVULUI DE INVESTITII

    Denumirea ...................................................................
    Ordonatorul principal de credite ............................................
    Beneficiar ..................................................................
    Amplasament .................................................................

    INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI

    Valoarea totala a investitiei .............................................*)
    din care C+M ................................................................
    Capacitati (indicatori tehnici):
    -
    -
    -
    Durata de realizare a investitiei ...........................................

    SECRETARIATUL CONSILIULUI INTERMINISTERIAL
    Director,
    .........................................
    ___________
    *) Valoarea este confidentiala si se va actualiza potrivit evolutiei ulterioare a preturilor.


    -------------------------------------------------------------------------------------------------


    Ordin nr. 858 din 14/09/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor


    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 744 din 01/11/2007


    In conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, in temeiul art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 573/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte si al art. 10 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor,

    ministrul dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintelor emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

    Art. 2
    Directia generala lucrari publice din cadrul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

    Art. 3
    Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.

    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


    Nu este

    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------


    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica





  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    60 useri online

    Useri autentificati: