DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Norma de analiza a retelei de transport de interes national si european, 2007



[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]



Art. 1
Prevederile prezentelor norme se aplica atat pentru analiza retelei de transport de interes national si european in ansamblul ei, cat si a proiectelor prioritare care o compun.

Art. 2
Reteaua de transport de interes national si european in ansamblul sau are urmatoarele elemente componente:
a) infrastructura de transport compusa din retele de cai rutiere, retele de cai feroviare, retele de cai navigabile interioare, noduri/puncte de distributie compuse din porturi pe cai navigabile interioare, porturi maritime, aeroporturi, terminale de transport combinat;
b) infrastructura de management si de informare asupra traficului, compusa din instalatii tehnice, sisteme de informatii, sisteme de comunicatii;
c) infrastructura de determinare a pozitiei transportului si de navigatie.

Art. 3
Finantarea realizarii retelei de transport de interes national si european se va asigura din fonduri publice, asa cum sunt definite in Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, si din alte surse legal constituite si presupune:
a) stabilirea necesarului de documentatii tehnico-economice pentru realizarea proiectelor prioritare;
b) elaborarea documentatiilor tehnico-economice pentru obiectivele cuprinse in cadrul proiectelor prioritare ale retelei de transport de interes national si european, care nu au aceste documentatii;
c) avizarea documentatiilor tehnico-economice pentru obiectivele cuprinse in cadrul proiectelor prioritare ale retelei de transport de interes national si european de catre Comitetul tehnico-economic/Consiliul interministerial de avizare lucrari publice de interes national si locuinte si aprobarea acestora de catre ordonatorul principal de credite si/sau de catre Guvern, conform nivelului de competenta prevazut in Legea nr. 500/2002, cu modificarile ulterioare, cu modificarea limitelor

Art. 4
Analiza retelei de transport de interes national si european, respectiv a proiectelor prioritare care o compun se realizeaza prin:
a) identificarea obiectivelor aferente proiectelor prioritare din cadrul retelei de transport de interes national si european, astfel cum sunt prevazute in anexa nr. 3 la Legea nr. 203/2003, republicata, pe fiecare element de retea;
b) stabilirea termenului de finalizare si a calendarului etapizat in vederea finalizarii proiectelor prioritare din cadrul retelei de transport de interes national si european;
c) identificarea stadiului de realizare a proiectelor prioritare privind promovarea documentatiilor tehnico-economice si realizarea obiectivelor.

Art. 5
In analiza realizarii proiectelor prioritare corespunzatoare retelei de transport de interes national si european se va tine cont de:
a) asigurarea imbunatatirii continue a libertatii de miscare a persoanelor si marfurilor pe intreg teritoriul Romaniei, in cele mai bune conditii sociale, de mediu si de siguranta posibile;
b) asigurarea accesului nediscriminatoriu al utilizatorilor la infrastructurile de transport, in conditii economice acceptabile, de calitate si de siguranta;
c) asigurarea legarii regiunilor izolate si periferice cu regiunile centrale, precum si a legaturii fara strangulari intre marile centre urbane si restul tarii;
d) asigurarea dezvoltarii echilibrate si utilizarea tuturor modurilor de transport, tinandu-se cont de avantajele lor comparative;
e) utilizarea optima a capacitatilor de infrastructura de transport existente;
f) asigurarea interoperabilitatii in cadrul modurilor de transport si incurajarea intermodalitatii;
g) viabilitatea economica;
h) interconectarea la reteaua transeuropeana de transport si la retelele tarilor vecine, precum si interoperabilitatea si accesul la aceste retele;
i) proiectarea si dimensionarea retelei de transport de interes national si european, astfel incat sa asigure efectuarea transporturilor necesare realizarii nevoilor de aparare a tarii, pe timp de pace, in situatii de criza si pe timp de razboi.

Art. 6
Fiecare proiect prioritar va fi detaliat conform unei fise de proiect al carei model este prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele norme de analiza.

Art. 7
Analiza retelei de transport de interes national si european, respectiv a proiectelor prioritare care o compun va conduce la:
a) prioritizarea proiectelor prioritare si stabilirea unui calendar de finalizare a proiectelor prioritare din cadrul retelei;
b) elaborarea si monitorizarea Planului de masuri pentru inceperea sau finalizarea proiectelor prioritare, in conformitate cu termenele asumate in calendar, si stabilirea masurilor pentru eliminarea deficientelor;
c) identificarea si asigurarea resurselor financiare pentru finalizarea la termenele stabilite a obiectivelor aferente proiectelor prioritare;
d) monitorizarea obiectivelor finalizate privind respectarea parametrilor proiectati.


ANEXA la norme - FISA PROIECTULUI


1. Descrierea proiectului prioritar:
1.1. obiectivele proiectului prioritar;
1.2. descrierea obiectivelor;
1.3. cost estimat initial: ..... mii lei, in preturi la data de ..... (luna/an - data aprobarii documentatiei tehnico-economice - studiu de fezabilitate).
1.4. principalele beneficii asteptate de la proiectul prioritar:
  • asigurarea utilizarii optime a capacitatilor de infrastructura de transport existente;
  • acoperirea integrala a teritoriului Romaniei;
  • posibilitatea conectarii la reteaua transeuropeana de transport;
  • asigurarea interoperabilitatii in cadrul modurilor de transport.
    1.5. rezultate planificate:
    1.5.1. indicatori fizici privind:
  • eliminarea strangularilor si a zonelor periculoase;
  • finalizarea rutelor principale;
  • asigurarea legaturilor dintre diverse localitati;
  • asigurarea interoperabilitatii;
  • completarea sectiunilor lipsa;
  • optimizarea capacitatii infrastructurii existente;
  • imbunatatirea nodurilor retelelor;
  • imbunatatirea platformelor intermodale;
    1.5.2. numar de persoane deservite/suprafata acoperita: se specifica numarul de populatie si/sau aria care va beneficia de investitie - oras, judet, regiune, intreaga tara.
    2. Planul de finantare a proiectului prioritar:
    2.1. structura costurilor totale: pe surse de finantare, categorii de cheltuieli si metode de contractare;
    2.2. plan detaliat de finantare, incluzand fonduri proprii, fonduri de la buget, fonduri europene, fonduri speciale, fonduri ale administratiei locale, imprumuturi interne sau externe si potentiale contributii ale donatorilor;
    2.3. alte obligatii, plati sau garantii, care rezulta din proiectul prioritar;
    2.4. costuri recurente anuale generate de proiect.
    3. Stadiul actual al proiectului prioritar:
    3.1. costul total al proiectului prioritar rezultat din insumarea costurilor totale decontate si a restului de executat, actualizat pe baza indicilor de preturi de consum lunari comunicati de Institutul National de Statistica;
    3.2. durata aprobata/durata efectiva de realizare;
    3.3. executie: procente de executie fizica, procente din valoarea totala la deschiderea finantarii. valorice ulterioare privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii noi.

    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------



    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica




  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    55 useri online

    Useri autentificati: