DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Resursa ta de Drept: Legea 704/2001, legea privind asistenta judiciara internationala in materie penala



Legea 704/2001, legea privind asistenta judiciara internationala in materie penala, publicata in M. Of. nr. 807/17.12.2001



Capitolul I - Dispozitii generale


Acordarea asistentei judiciare



Art.1
Romania acorda, la cererea unui alt stat, potrivit dispozitiilor prezentei legi, asistenta cea mai ampla in orice procedura privitoare la infractiuni a caror reprimare este, in momentul solicitarii asistentei, de competenta autoritatilor judiciare ale statului strain solicitant.

Obiectul asistentei judiciare



Art.2
Asistenta judiciara internationala in materie penala, denumita in continuare asistenta judiciara, cuprinde indeosebi urmatoarele activitati:
a) notificarea actelor de procedura care se intocmesc ori se depun intr-un proces penal;
b) efectuarea comisiilor rogatorii;
c) infatisarea in statul solicitant a martorilor, expertilor si a persoanelor urmarite;
d) cazierul judiciar;
e) masuri referitoare la amanarea pronuntarii hotararii judecatoresti sau la suspendarea executarii pedepsei, la liberarea conditionata, la amanarea inceperii executarii pedepsei sau la intreruperea executarii acesteia;
f) cererea de urmarire;
g) alte forme de cooperare, inclusiv cele derivand din obligatiile internationale de prevenire si combatere a infractiunilor.

Limitele asistentei judiciare



Art.3
(1) Prezenta lege nu se aplica:
a) executarii mandatelor de arestare si a hotararilor de condamnare; prevederile art. 2 lit. e) raman aplicabile;
b) infractiunilor militare;
c) asistentei politienesti daca, potrivit legii, aceasta nu se afla sub control judiciar.
(2) Asistenta judiciara va putea fi refuzata:
a) daca cererea se refera la infractiuni considerate de statul roman ca fiind infractiuni politice sau infractiuni conexe la infractiuni politice;
b) daca statul roman considera ca indeplinirea cererii este de natura sa aduca atingere suveranitatii sale, securitatii sau ordinii sale publice ori altor interese esentiale ale sale;
c) daca fapta care motiveaza cererea face in Romania obiectul unei proceduri penale indreptate impotriva aceleiasi persoane sau daca a fost pronuntata o hotarare penala asupra acestei fapte si a vinovatiei persoanei in cauza.
(3) Prevederile art. 35 sunt aplicabile.

Preeminenta dreptului international



Art.4
(1) Prezenta lege se aplica in baza si pentru executarea normelor interesand asistenta judiciara in domeniul penal, cuprinse in conventiile internationale la care Romania este parte, pe care le completeaza in situatiile nereglementate.
(2) In cazul in care asistenta este solicitata de un tribunal penal international sau de o organizatie internationala publica, in conformitate cu dispozitiile instrumentelor internationale pertinente, prevederile prezentei legi pot fi aplicate in mod corespunzator, in completare, daca este necesar.

Curtoazia internationala



Art.5
(1) In lipsa de conventie internationala, asistenta judiciara poate fi acordata in baza curtoaziei internationale, la cererea transmisa pe cale diplomatica de catre statul solicitant si cu asigurarea scrisa a reciprocitatii data de autoritatea competenta a acelui stat.
(2) In asemenea cazuri prezenta lege constituie dreptul comun in materie pentru autoritatile judiciare romane.

Asigurarea de reciprocitate



Art.6
Asigurarea de reciprocitate, solicitata in temeiul curtoaziei internationale de catre statul roman, va fi data de catre ministrul justitiei, pentru fiecare caz, ori de cate ori va fi necesar, la cererea motivata a autoritatii judiciare romane competente.

Aplicarea legii interne



Art.7
Cererile de asistenta judiciara adresate autoritatilor romane se indeplinesc potrivit dreptului procesual intern roman, daca prin prezenta lege nu se prevede altfel.

Confidentialitatea



Art.8
Statul roman are obligatia de a asigura, pe cat posibil, la cererea statului solicitant, confidentialitatea cererii si a actelor de asistenta judiciara. In cazul in care conditia pastrarii confidentialitatii nu ar putea fi asigurata, statul roman va instiinta statul strain, care va decide.

Asistenta judiciara activa



Art.9
Dispozitiile privitoare la statul roman solicitat, prevazute in prezenta lege, se aplica in mod corespunzator in cazul in care statul roman are calitatea de stat solicitant.


Capitolul II - Comunicarea actelor de procedura


Obligatia de a comunica



Art.10
Statul roman va proceda la comunicarea catre destinatarul aflat in Romania a actelor de procedura care ii vor fi transmise in acest scop de catre statul solicitant.

Actele de procedura



Art.11
Prin acte de procedura se intelege, in principal, citatiile pentru parti sau martori, actul de inculpare, alte acte de urmarire penala, hotararile judecatoresti, cererile pentru exercitarea cailor de control judiciar sau actele privind executarea unei pedepse, plata unei amenzi ori plata cheltuielilor de procedura.

Comunicarea si dovada acesteia



Art.12
(1) Comunicarea actelor de procedura va putea fi efectuata prin simpla lor transmitere catre destinatar. Daca statul solicitant o cere in mod expres, statul roman va efectua comunicarea in una dintre formele prevazute de legislatia romana pentru inmanari analoage sau intr-o forma speciala compatibila cu aceasta legislatie.
(2) Dovada comunicarii se va face printr-un document datat si semnat de destinatar sau printr-o declaratie a autoritatii judiciare romane solicitate, constatand faptul, forma si data comunicarii. Actul sau declaratia va fi transmisa imediat statului solicitant. La cererea acestuia din urma statul roman va preciza daca notificarea a fost facuta in conformitate cu legea sa. In cazul in care comunicarea nu s-a putut face, statul roman va instiinta imediat statul solicitant despre motivul necomunicarii.

Termenul necesar comunicarii



Art.13
Citatia pentru infatisare, destinata unei persoane urmarite care se afla pe teritoriul Romaniei, va fi transmisa autoritatilor romane competente cel mai tarziu cu 40 de zile inainte de data fixata pentru infatisare. De acest termen se tine seama la fixarea datei infatisarii si la transmiterea citatiei.


Capitolul III - Executarea comisiilor rogatorii


Obligatia de executare



Art.14
Statul roman va asigura indeplinirea, in conformitate cu dispozitiile legii romane, a comisiilor rogatorii referitoare la o cauza penala, care ii vor fi adresate de catre autoritatile judiciare ale statului solicitant.

Definitia



Art.15
Comisia rogatorie internationala in materie penala este acea forma de intrajutorare judiciara internationala care consta in delegarea de putere pe care o autoritate judiciara dintr-un stat o acorda unei autoritati de acelasi fel din alt stat, mandatata sa indeplineasca, in locul si in numele sau, unele activitati judiciare privitoare la un anumit proces penal.

Obiectul



Art.16
(1) Obiectul cererii de comisie rogatorie il constituie indeosebi:
a) indeplinirea actelor de urmarire, cum sunt: localizarea si identificarea persoanelor si obiectelor; interogatoriul inculpatului, ascultarea persoanei vatamate, a celorlalte parti, a martorilor si expertilor, precum si confruntarea; perchezitiile, sechestrele si confiscarile de obiecte, precum si conservarea bunurilor cuvenite celor pagubiti; cercetari locale; expertize; transmiterea de informatii, necesare intr-un anume proces, prin supravegheri de telecomunicatii, inregistrari audio si video, ridicarea secretului protejat prin lege (bancar, comercial, al corespondentei si altele asemenea), examinarea documentelor de arhiva si a fisierelor specializate si alte asemenea forme de urmarire;
b) transmiterea mijloacelor materiale de proba;
c) comunicarea de documente sau dosare.
(2) Daca statul solicitant doreste ca martorii sau expertii sa depuna sub juramant, el va cere aceasta in mod expres, iar statul roman ii va da curs in situatiile in care legea interna romana nu se opune.
(3) Statul roman va putea sa transmita numai copii sau fotocopii certificate de pe documentele sau dosarele cerute. Totusi, daca statul solicitant cere in mod expres originalele, se va da curs, in masura posibilului, acestei cereri.

Data si locul comisiei rogatorii



Art.17
Daca statul solicitant cere in mod expres, statul roman il va informa despre data si locul indeplinirii comisiei rogatorii. Autoritatile si persoanele in cauza, mentionate de statul solicitant, vor putea sa asiste la indeplinirea cererii si sa colaboreze la executarea comisiei rogatorii, in limitele permise de legea interna a statului solicitat.

Perchezitii si sechestre



Art.18
(1) Comisiile rogatorii privitoare la perchezitii si la sechestre de obiecte sunt supuse urmatoarelor conditii:
a) infractiunea care motiveaza comisia rogatorie trebuie sa fie susceptibila de a da loc la extradare in Romania, ca stat solicitat;
b) indeplinirea comisiei rogatorii trebuie sa fie compatibila cu legea statului roman.
(2) Conditiile prevazute la alin. (1) pot sa atraga regula reciprocitatii.

Remiterea obiectelor si dosarelor



Art.19
(1) Statul roman va putea sa amane remiterea obiectelor, a dosarelor sau a documentelor a caror comunicare este ceruta, daca acestea ii sunt necesare pentru o procedura penala in curs.
(2) Obiectele si originalele dosarelor si ale documentelor, comunicate in indeplinirea unei comisii rogatorii, vor fi restituite cat mai curand posibil statului roman de catre statul solicitant, in afara de cazul in care statul roman renunta la ele.

Specialitatea comisiei rogatorii



Art.20
Statul roman solicitant nu va folosi documentele si informatiile primite de la statul solicitat decat in scopul indeplinirii obiectului comisiei rogatorii pentru care au fost cerute.


Capitolul IV - Infatisarea in statul solicitant a martorilor, expertilor si persoanelor urmarite


Nivelul cheltuielilor



Art.21
Indemnizatiile cuvenite si cheltuielile de transport si de sedere, rambursabile martorului sau expertului de catre statul roman solicitant, vor fi calculate de la locul de resedinta al acestuia si vor fi acordate la niveluri cel putin egale cu cele prevazute de tarifele si regulamentele in vigoare in statul in care audierea trebuie sa aiba loc.

Infatisarea anumitor martori sau experti



Art.22
(1) Daca statul roman solicitant apreciaza ca infatisarea personala a unui martor sau expert in fata autoritatilor sale judiciare este in mod deosebit necesara, el va trebui sa faca mentiune despre aceasta in cererea de inmanare a citatiei. Statul strain solicitat va comunica statului roman raspunsul martorului sau expertului.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), in cerere sau in citatie se mentioneaza cuantumul aproximativ al indemnizatiilor platibile, precum si al cheltuielilor de calatorie si de sedere rambursabile.
(3) Daca i se prezinta o cerere in acest sens, statul solicitat ar putea acorda un avans martorului sau expertului. Acest avans se va mentiona in citatie si va fi rambursat de catre statul roman solicitant.

Neprezentarea martorului sau expertului



Art.23
Martorul sau expertul care nu a raspuns citatiei de infatisare a carei comunicare a fost ceruta nu va putea fi supus, chiar daca citatia va cuprinde un ordin categoric, nici unei sanctiuni sau masuri de constrangere, in afara de cazul in care el va reveni din proprie initiativa pe teritoriul statului roman solicitant si daca va fi din nou citat aici, in mod legal.

Refuzul de a depune marturie



Art.24
Daca un martor care da curs citatiei si compare in fata autoritatii judiciare a statului roman solicitant refuza sa depuna marturie in totalitate sau in parte, el nu va putea sa fie arestat sau impiedicat in alt mod sa paraseasca Romania, chiar daca in virtutea legii romane un asemenea refuz ar constitui o infractiune sau ar putea justifica masuri coercitive.

Imunitati



Art.25
(1) Nici un martor sau expert, oricare ar fi cetatenia sa, care, in urma primirii unei citatii, va consimti sa se infatiseze in fata autoritatilor judiciare ale statului roman solicitant, nu va putea fi nici urmarit, nici detinut, nici supus vreunei alte restrictii a libertatii sale individuale pe teritoriul Romaniei pentru fapte sau condamnari anterioare plecarii sale de pe teritoriul statului strain solicitat.
(2) Daca in timpul procesului ar putea fi ordonata arestarea unui martor care este banuit ca a savarsit o infractiune in legatura cu marturia sa in fata autoritatilor judiciare ale statului roman solicitant, alta decat refuzul de a depune marturie, se va lua in considerare faptul daca interesele justitiei nu ar fi mai bine protejate prin incredintarea urmaririi, daca este posibil, catre statul strain solicitat.
(3) Nici o persoana, oricare ar fi cetatenia ei, citata in fata autoritatilor judiciare ale statului roman solicitant in scopul de a raspunde aici de fapte pentru care ea se afla sub urmarire penala, nu va putea fi in Romania nici urmarita, nici detinuta, nici supusa vreunei alte restrictii a libertatii sale individuale pentru fapte sau condamnari anterioare plecarii sale de pe teritoriul statului strain solicitat si care nu sunt mentionate in citatie.
(4) Imunitatea prevazuta de prezentul articol va inceta daca martorul, expertul sau persoana urmarita, avand posibilitatea sa paraseasca teritoriul statului roman solicitant timp de 15 zile consecutive dupa ce prezenta sa nu mai era ceruta de autoritatile judiciare romane, va ramane totusi pe teritoriul Romaniei sau se va reintoarce aici dupa ce il va fi parasit.

Transferul temporar al martorilor detinuti



Art.26
(1) Orice persoana detinuta, a carei prezenta personala in calitate de martor sau pentru confruntari este ceruta de statul solicitant, va fi transferata temporar pe teritoriul acelui stat, unde va avea loc audierea, cu conditia inapoierii sale in termenul indicat de catre statul roman si sub rezerva dispozitiilor art. 25, in masura in care acestea pot fi aplicate in mod corespunzator.
(2) Transferarea poate fi refuzata:
a) daca persoana detinuta nu consimte;
b) daca prezenta sa este necesara intr-un proces penal in curs pe teritoriul statului solicitat;
c) daca transferarea sa este susceptibila sa ii prelungeasca detentia; sau
d) daca alte considerente imperioase se opun transferarii sale pe teritoriul statului solicitant.
(3) In cazul prevazut la alin. (1) si sub rezerva dispozitiilor art. 3 alin. (2) lit. a) si b), tranzitul pe teritoriul unui stat tert, parte la Conventia europeana de asistenta judiciara in materie penala (Strasbourg, 20 aprilie 1959), al persoanei detinute va fi acordat la cererea adresata de catre Ministerul Justitiei al statului solicitant Ministerului Justitiei al statului solicitat pentru tranzit, insotita de toate documentele necesare.
(4) Romania va putea sa refuze acordarea tranzitului cetatenilor sai.
(5) Persoana transferata va trebui sa ramana in detentie pe teritoriul statului solicitant si, daca este cazul, pe teritoriul statului solicitat pentru tranzit, in afara de cazul in care statul solicitat pentru transferare nu cere punerea acesteia in libertate.
(6) Perioada in care persoana detinuta a fost transferata, conform dispozitiilor prezentului articol, va fi dedusa din durata privarii sale de libertate.
(7) Locul predarii detinutului catre statul solicitant, precum si locul preluarii sale de la acest stat vor fi un punct de frontiera al statului roman. Detinutul este predat si preluat sub escorta. Ministerul de Interne va asigura predarea si preluarea, comunicand despre aceasta Ministerului Justitiei. Pentru situatia in care statul roman este cel solicitant se aplica dispozitiile art. 9.


Capitolul V - Cazierul judiciar


Comunicarea de inscrisuri si date



Art.27
(1) Statul roman va comunica, in masura in care autoritatile lui judiciare vor putea ele insele sa le obtina intr-un asemenea caz, extrasele de pe cazierul judiciar si orice date referitoare la acesta, care ii vor fi cerute, pentru o cauza penala, de autoritatile judiciare ale statului strain solicitant.
(2) In alte cazuri decat cele prevazute la alin. (1) se va da curs unei asemenea cereri in conditiile prevazute de legislatia, de alte reglementari sau de practica statului roman.


Capitolul VI - Procedura


Structura cererii de asistenta judiciara



Art.28
(1) Cererile de asistenta judiciara se formuleaza in scris si trebuie sa cuprinda urmatoarele date:
a) autoritatea de la care emana cererea;
b) obiectul si motivul cererii;
c) autoritatea solicitata;
d) calificarea infractiunii;
e) identitatea persoanei in cauza, indeosebi numele si prenumele, data si locul nasterii, domiciliul sau resedinta, cetatenia si ocupatia, in masura in care sunt cunoscute;
f) mentiunea de confidentialitate, daca este cazul.
(2) In plus cererile mai cuprind:
a) in cazul comunicarii actelor de procedura: natura actului sau a hotararii; numele si adresa destinatarului, precum si calitatea acestuia in proces;
b) in cazul comisiilor rogatorii, orice precizari utile asupra imprejurarilor de fapt ale cauzei si asupra obiectului delegatiei incredintate autoritatii solicitate, indeosebi numele si adresele persoanelor de audiat si intrebarile care trebuie sa le fie puse.

Modul de legatura



Art.29
(1) Cererile de asistenta judiciara formulate de autoritatile competente ale statului solicitant vor fi adresate:
a) Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, daca se refera la activitati din faza de cercetare si urmarire penala;
b) Ministerului Justitiei, daca se refera la activitatea de judecata sau la formele de cooperare judiciara prevazute la art. 26 alin. (3) si art. 39;
c) Ministerului de Interne, daca se refera la activitatile mentionate la art. 26 alin. (7) si art. 27.
(2) In caz de urgenta cererile de comisii rogatorii formulate de autoritatile judiciare straine pot fi adresate direct instantelor judecatoresti romane sau parchetelor de pe langa acestea, dupa caz; totodata cererile vor fi transmise in copie la Ministerul Justitiei sau la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz. Autoritatile judiciare romane sesizate vor instiinta la randul lor despre comisiile rogatorii primite. (3) Raspunsurile la cererile de asistenta primite din strainatate vor fi comunicate autoritatilor solicitate, prin intermediul autoritatilor romane mentionate la alin. (1). (4) In cazul prevazut la alin. (2) transmiterile directe se vor putea efectua prin intermediul Organizatiei Internationale a Politiei Criminale (Interpol), cu duplicat la autoritatile judiciare centrale mentionate.

Autoritatile judiciare romane



Art.30
In sensul prezentei legi, expresia autoritati judiciare romane se refera la instantele judecatoresti, parchetele de pe langa acestea, Ministerul Justitiei si Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, iar pentru cererile de asistenta judiciara prevazute la art. 27, la Ministerul de Interne.

Transmiterea cererilor



Art.31
Cererile de asistenta judiciara formulate de autoritatile judiciare romane vor fi transmise catre autoritatile judiciare straine solicitate, prin intermediul autoritatilor publice competente mentionate la art. 29 alin. (1) lit. a) si b).

Limbile folosite



Art.32
(1) Cererile de asistenta judiciara si documentele anexe, adresate autoritatilor judiciare romane in baza prezentei legi, vor fi insotite de o traducere in limba engleza sau franceza, daca prin intelegeri internationale bilaterale sau multilaterale actuale ori viitoare nu s-ar prevedea altfel.
(2) Dispozitiile alin. (1) sunt subordonate regulii reciprocitatii.

Scutirea de supralegalizare



Art.33
Actele si documentele transmise in aplicarea prezentei legi vor fi scutite de orice formalitati de supralegalizare, sub rezerva reciprocitatii.

Competenta autoritatii romane



Art.34
Daca autoritatea romana sesizata cu o cerere de asistenta judiciara este necompetenta pentru a-i da curs, ea o va transmite, din oficiu, autoritatii competente din tara si, in cazul in care cererea a fost adresata pe cale directa, ea va informa despre aceasta statul solicitat.

Motivarea refuzului asistentei judiciare



Art.35
Orice refuz de asistenta judiciara va fi motivat si comunicat de urgenta statului solicitant, restituindu-se totodata inscrisurile care i-au fost trimise.

Cheltuielile asistentei judiciare



Art.36
Cererile de asistenta judiciara nu vor avea drept urmare rambursarea nici unei cheltuieli, cu exceptia celor ocazionate de deplasarea martorilor si expertilor pe teritoriul statului solicitat si de transferul temporar al persoanelor detinute, efectuate in aplicarea prevederilor art. 21 sau art. 26, dupa caz.


Capitolul VII - Cererea de urmarire


Obiect, comunicari si solutie



Art.37
(1) Orice cerere de urmarire adresata de un stat strain parchetelor sau instantelor romane va face obiectul comunicarilor intre autoritatea straina competenta, pe de o parte, si Ministerul Justitiei sau Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, pe de alta parte. Cererea de urmarire priveste indeosebi persoane care, dupa ce au savarsit infractiuni pe teritoriul statului solicitant, se refugiaza in alt stat, de unde nu pot fi extradate.
(2) Statul roman va face cunoscuta urmarea data cererii de urmarire si va transmite statului solicitant, daca este cazul, o copie de pe hotararea intervenita.
(3) Dispozitiile art. 32 se aplica si in cazul cererilor de urmarire la care se refera alin. (1).


Capitolul VIII - Schimbul de informatii din cazierul judiciar


Transmiterea informatiilor



Art.38
(1) Statul roman va da statului strain interesat informatii despre hotararile penale si despre masurile ulterioare, care se refera la cetatenii acestui stat strain si care au facut obiectul unei mentiuni in cazierul judiciar. Aceste informatii vor fi comunicate cel putin o data pe an.
(2) Daca persoana in cauza este considerata cetatean al doua sau mai multor state, informatiile vor fi comunicate fiecarui stat interesat, in afara cazului in care aceasta persoana are cetatenia statului roman, pe teritoriul caruia a fost condamnata.
(3) In plus statul roman, care a comunicat informatiile la care se refera alin. (1), va transmite statului strain interesat, la cererea acestuia, in cazuri speciale, cate o copie de pe hotararile si masurile respective, precum si orice alta informatie referitoare la acestea, pentru a-i permite sa examineze daca ele necesita masuri pe plan intern.

Autoritatea judiciara romana competenta



Art.39
(1) Informatiile la care se refera art. 38 se transmit prin intermediul Ministerului Justitiei.
(2) Informatiile de acelasi gen, primite de la autoritatile competente ale statelor straine in cadrul schimbului de informatii, se vor primi de catre Ministerul Justitiei, care le va transmite in continuare Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie si Ministerului de Interne spre a se proceda in raport cu atributiile privitoare la recunoasterea si, respectiv, inregistrarea hotararilor penale straine.


Capitolul IX - Dispozitii finale



Art.40
Codul de procedura penala se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul 8 al articolului 177 va avea urmatorul cuprins:
"Daca invinuitul sau inculpatul locuieste in strainatate, citarea se face prin scrisoare recomandata, in afara de cazul cand prin lege se dispune altfel. Avizul de primire a scrisorii recomandate, semnat de destinatar sau de o alta persoana care il inlocuieste, tine loc de dovada a indeplinirii procedurii. In cazul in care scrisoarea nu poate fi inmanata datorita refuzului primirii ei sau din orice alt motiv, precum si in cazul in care statul destinatarului nu permite citarea prin posta a resortisantilor sai, citatia se va afisa la sediul parchetului sau al instantei, dupa caz."
2. Articolul 223 se completeaza cu un alineat final cu urmatorul cuprins:
"Cererea de urmarire primita de la o autoritate judiciara straina sau adresata unei asemenea autoritati de catre parchetul roman competent se rezolva potrivit legii speciale."
3. Alineatul 2 al articolului 237 se completeaza, in partea sa finala, cu un text cu urmatorul cuprins:
"Cand inculpatul locuieste in strainatate se va tine seama, la fixarea termenului de infatisare, de obligatiile asumate de Romania in aceasta privinta prin intelegeri internationale."
4. Articolul 313 se completeaza cu un alineat final cu urmatorul cuprins:
"In cazul in care inculpatul locuieste in strainatate, prevederile art. 237 alin. 2 se aplica in mod corespunzator."
5. Articolul 513 va avea urmatorul cuprins:
"Conditiile si modalitatile de realizare
Art.513 - Conditiile si modalitatile de realizare a asistentei judiciare internationale in materie penala sunt cele stabilite prin dispozitiile din legea speciala, daca prin conventie internationala nu se prevede altfel."

6. Articolele 514-518 se abroga.


Art.41
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica




Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
62 useri online

Useri autentificati: