DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Program anual de marketing si promovare turistica, 2008



[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 94 din 06/02/2008



Art. 1
Programul anual de marketing si promovare turistica urmareste promovarea celor mai importante destinatii si forme de turism din Romania pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate.

Art. 2
(1) Programul anual de marketing si promovare turistica urmareste realizarea urmatoarelor activitati:
a) studii de marketing;
b) crearea, dezvoltarea si promovarea brandului turistic national, incluzand servicii de consultanta in vederea conceperii caietului de sarcini pentru crearea si promovarea brandului turistic national in perioada 2008-2010, si crearea si promovarea brandului turistic national in perioada 2008-2010.
Cheltuielile aferente acestor activitati vor fi asigurate din bugetul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, urmand a fi recuperate partial sau integral din fonduri europene alocate Programului Operational Regional 2007-2013 - axa prioritara 5 - Dezvoltarea durabila si promovarea turismului - Domeniul major de interventie 5.3. Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare pentru cresterea atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica - Operatiunea "Crearea unei imagini pozitive a Romaniei, ca destinatie turistica, prin definirea si promovarea brandului turistic national";
c) marketing prin internet si alte mijloace electronice, incluzand realizarea si administrarea unui portal de informatii de turism, pe baze concurentiale, cu suportarea integrala a cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, precum si alte activitati de marketing si promovare prin internet si alte mijloace electronice;
d) participarea la manifestari expozitionale de turism in tara si in strainatate
Participarea Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale la manifestarile expozitionale se realizeaza pe pietele de interes, prin organizarea de pavilioane nationale, standuri specializate pe produse sau miniexpozitii, pe baza de lista aprobata prin ordin al ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale.
Societatile comerciale cu activitate de turism, asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritatile administratiei publice locale si centrale, alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului pot participa gratuit la manifestarile expozitionale, in pavilioanele nationale, standurile specializate sau la miniexpozitiile la care participa in tara si in strainatate Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale.
Prin ordin al ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale se aproba urmatoarele:
  • criteriile de selectare a manifestarilor expozitionale;
  • criteriile de selectare a participantilor la manifestarile expozitionale;
  • normele interne pentru atribuirea contractelor de achizitie publica de servicii de amenajare pentru organizarea de pavilioane nationale, standuri specializate sau miniexpozitii in cadrul manifestarilor expozitionale la care participa Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale.
    Pentru participarea la manifestarile expozitionale se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie:
  • cheltuieli cu elaborarea proiectului de executie a standului, inchirierea, construirea, amenajarea spatiului expozitional;
  • cheltuieli ocazionate de activitati de marketing specifice participarii la manifestarea expozitionala respectiva;
  • cheltuieli cu publicitatea in perioada premergatoare manifestarilor expozitionale, precum si in perioada de desfasurare a acestora;
  • cheltuieli cu transportul, cazarea si diurna pentru reprezentanti mass-media, formatii artistice, mesteri populari, membri ai colectivelor artistice, sportive, stiintifice si altele asemenea, lideri sau creatori de opinie cu rol in desfasurarea manifestarii expozitionale respective;
  • cheltuieli de administrare si intretinere pentru utilitati, consumabile etc.;
  • cheltuieli generale pe perioada de desfasurare a actiunilor promotionale;
  • cheltuielile de reprezentare si de protocol;
  • cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare si promovare cu caracter general si pentru mediatizarea prezentei romanesti la actiunile respective;
  • alte cheltuieli necesare pentru buna desfasurare a manifestarii expozitionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
    Cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor tratatii in limita echivalentului in lei al sumei de 500 euro pentru fiecare actiune. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse alimentare pentru tratatii curente si pentru cocktail, apa minerala, bauturi racoritoare si slab alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de cocktailuri.
    Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale poate efectua atat majorari sau diminuari ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expozitionala, cat si modificarea sau completarea listei cu alte manifestari de interes pentru promovarea turismului romanesc, in limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu aceasta destinatie;
    e) organizarea de vizite educationale si de informare, in tara, pentru reprezentanti mass-media, turoperatori, reprezentanti ai societatilor comerciale cu activitati in turism din tara si strainatate, reprezentanti ai asociatiilor sau organizatiilor neguvernamentale cu activitate in turism, ai administratiei publice centrale si locale, alti lideri de opinie, specialisti in turism din tara si din strainatate etc.
    Pentru vizitele educationale si de informare se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie: cazare, masa, transport, ghid sau insotitor de grup pe teritoriul Romaniei, bilete de intrare la obiectivele turistice, taxe pentru fotografiere, precum si alte cheltuieli necesare desfasurarii in conditii optime a vizitelor;
    f) organizare de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, sau participarea in calitate de coorganizator
    Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, sau participarea in calitate de coorganizator se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: cazare, masa, transport participanti, inchiriere sali si aparatura specifica, onorariu pentru formatiile artistice prezente in cadrul evenimentului, servicii de rent a car pentru participanti, tiparire si transmitere de invitatii, protocol, productie de materiale publicitare specifice, publicitate inainte si in perioada evenimentului, de tipul: productie si difuzare de clipuri TV si spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice, realizare de CD/DVD-uri cu participantii si cu principalele produse turistice prezentate etc.;
    g) activitati de promovare si publicitate prin intermediul companiilor aeriene care opereaza zboruri catre destinatii din Romania si prin intermediul principalelor aeroporturi din Romania si din strainatate, pe care opereaza curse internationale catre Romania, constand in insertii publicitare in materialele de promovare ale companiilor aeriene si ale aeroporturilor, difuzare de clipuri TV promotionale si filme publicitare de turism in aeroporturi si in aeronave, precum si alte tipuri de activitati de promovare si publicitate, in colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile;
    h) activitati de promovare prin intermediul insertiilor publicitare in cataloagele turistice realizate de catre turoperatori, societati comerciale cu activitate de turism, asociatii profesionale, patronale si organizatii neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritati ale administratiei publice locale si centrale, alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului, care promoveaza pe pietele-tinta de interes destinatia turistica Romania, produse turistice si pachete de servicii turistice cu locul de desfasurare in Romania;
    i) achizitionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre Romania, harti, albume, cataloage, carti cu specific de turism etc.;
    j) activitati de promovare prin intermediul posturilor de televiziune care realizeaza emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania, cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti sau constientizarea importantei turismului romanesc
    Fondurile bugetare repartizate anual acestor activitati se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: costuri de realizare a emisiunilor, difuzare de clipuri TV in cadrul emisiunii etc.;
    k) sustinerea financiara a proiectelor de promovare a destinatiilor sau produselor turistice romanesti, cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania sau in cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti in tara si strainatate, prin:
  • instituirea de scheme de ajutor de minimis pentru operatorii economici, indiferent de forma de organizare;
  • acordarea de finantari nerambursabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, asociatii sau fundatii constituite conform legii.
    Bugetele, mecanismele si etapele de realizare si finantare a proiectelor de promovare a destinatiilor sau produselor turistice romanesti, cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania sau in cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti in tara si in strainatate, se reglementeaza prin norme interne, aprobate prin ordin al ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale.
    Fondurile bugetare repartizate anual acestor activitati se pot utiliza pentru proiecte care implica urmatoarele categorii de cheltuieli: tiparituri, pagini web, realizare de CD-uri, DVD-uri, pagini de turism, emisiuni de turism, filme de turism, materiale audiovideo, cataloage, ghiduri, harti, productie si montaj panouri, albume, cataloage, organizare de evenimente cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania etc.;
    l) actiuni generale de publicitate si reclama a destinatiilor turistice romanesti si a produselor turistice romanesti
    Fondurile bugetare repartizate anual acestor activitati se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: insertii publicitare in presa, pagini web, ghiduri turistice, cataloage, albume, carti cu specific de turism, publicatii de specialitate, insertii publicitare in cataloage realizate de catre turoperatori, societati comerciale cu activitate de turism, asociatii profesionale, patronale si organizatii neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritati ale administratiei publice locale si centrale, alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului care prezinta destinatii turistice romanesti sau produse turistice din Romania, reviste si alte materiale ale companiilor aeriene care opereaza zboruri spre Romania; publicitate outdoor in tara si in strainatate; publicitatea destinatiei si a produselor turistice romanesti in mass-media interna si internationala, pe pietele-tinta, activitati de marketing direct, realizarea de cataloage, brosuri, pliante, postere si foi volante, diverse tiparituri, ghiduri si harti turistice, panouri, fotografii, diapozitive, materiale audiovideo, casete, filme cu specific de turism, CD-uri si DVD-uri turistice, obiecte de protocol, expedierea materialelor promotionale si de protocol in tara si in strainatate etc



    Program anual de dezvoltare a produselor turistice, 2008


    [Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 94 din 06/02/2008


    Art. 1
    Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmareste sustinerea turismului intern in vederea imbunatatirii circulatiei turistice in paralel cu conservarea patrimoniului natural si cultural.

    Art. 2
    Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmareste realizarea urmatoarelor obiective si activitati:
    a) constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel national pentru dezvoltarea turismului, incluzand crearea unui sistem institutionalizat de colaborare intre specialistii din turism si urbanism, precum si participarea la finalizarea, aprobarea si promovarea Planului de Amenajare a Teritoriului National - Sectiunea 6 turism in randul specialistilor si al autoritatilor publice.
    Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii: servicii de organizare de seminarii nationale si internationale, servicii de transport anexe si conexe; servicii de agentii de turism, servicii de tiparire de brosuri etc.;
    b) formarea profesionala a personalului pentru sectorul turism, hoteluri, restaurante si pentru domeniile conexe turismului, incluzand urmatoarele obiective: verificarea si actualizarea legislatiei din domeniu; consultanta pentru constituirea Comitetului sectorial turism, hoteluri, restaurante; asistenta pentru infiintarea unei unitati mobile de specialisti din domeniul de pregatire a personalului din/pentru sectorul turismului; organizarea de programe de formare profesionala specifice sectorului turismului.
    Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii:
  • servicii de consultanta profesionala nationala si internationala privind legislatia din domeniul formarii profesionale, constituirea Comitetului sectorial turism, hoteluri, restaurante, constituirea unitatii mobile de pregatire a personalului;
  • servicii de organizare de programe de formare profesionala, constand in seminarii de formare cu participare nationala si internationala, cursuri de calificare, cursuri de specializare, cursuri de perfectionare;
  • elaborarea de lucrari de specialitate: brosuri, ghiduri, manuale, teste etc.;
  • servicii de transport anexe si conexe; servicii de agentii de turism;
  • servicii de tiparire de brosuri, servicii de traducere etc.;
    c) imbunatatirea calitatii unor produse si forme de turism importante pentru Romania, printre care: vizite de scurta durata in Bucuresti, croaziere pe Dunare, turism montan: drumetii montane si sporturi de iarna, turism balnear, turism de litoral.
    Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii:
  • servicii de cercetare si de dezvoltare si servicii conexe de consultanta nationala si internationala privind turismul montan - Master plan pentru dezvoltarea Microregiunii Valea Prahovei si Master plan pentru dezvoltarea turismului balnear in Romania;
  • servicii de studii de piata pe plan national si international privind: turismul montan - sporturi de iarna si turismul balnear;
  • servicii de organizare de seminarii nationale si internationale, incluzand urmatoarele tematici:
  • sfarsit de saptamana in Bucuresti, cu transportatori aerieni tip low cost;
  • turism montan - drumetii montane;
  • turism de litoral, incluzand: managementul riscurilor in bazinul Marii Negre, implementarea programului european Blue Flag, atragerea si dezvoltarea de produse specifice transportatorilor low cost;
  • turism balnear, incluzand: forum national de turism balnear, bursa de turism balnear;
  • servicii de transport anexe si conexe; servicii de agentii de turism;
  • servicii de tiparire de brosuri pentru publicitatea de produse turistice cu privire la: sfarsit de saptamana in Bucuresti, croaziere pe Dunare, turism montan/drumetii, turism pe litoral, incluzand managementul riscurilor in bazinul Marii Negre, si programul european Blue Flag, servicii de traducere etc.;
    d) restructurarea sistemului informational in domeniul turismului, incluzand extinderea softului existent pentru includerea activitatilor de promovare, dezvoltare si autorizare, realizarea si administrarea bazei de date privind structurile de primire cu functiuni de cazare, elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistica cu functiuni de cazare si a agentiilor de turism din Romania pe suport hartie si magnetic, demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit in Turism si elaborarea ghidului investitorului in turism si al fondurilor comunitare.
    Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii si produse:
  • crearea si implementarea sistemului de software pentru autorizarea on-line;
  • dezvoltarea sistemului de software pentru toata activitatea de autorizare in domeniul turismului;
  • crearea si implementarea sistemului de software pentru reteaua de centre de informare turistica din Romania;
  • crearea si dezvoltarea sistemului de software pentru sustinerea activitatii de promovare si dezvoltare;
  • servicii de cercetare si de dezvoltare si servicii conexe de consultanta pentru crearea Contului Satelit in Turism;
  • servicii de organizare de seminarii nationale si internationale pe teme de informare turistica;
  • servicii de transport anexe si conexe; servicii de agentii de turism;
  • servicii de tiparire de brosuri,
  • servicii de realizare de CD-uri si DVD-uri;
  • servicii de traducere etc.;
    e) actiuni de dezvoltare durabila a turismului, incluzand: elaborarea si finalizarea strategiei de ecoturism in arii protejate, actiuni de constientizare a importantei dezvoltarii durabile a turismului, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice din Romania, reducerea poluarii produse in industria turistica, preluarea conceptului de "eticheta ecologica" in sistemul hotelier din Romania.
    Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii:
  • servicii de cercetare si de dezvoltare si servicii conexe de consultanta nationala si internationala privind elaborarea si finalizarea strategiei de ecoturism si actualizarea sistemului legislativ de clasificare a structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare, in conformitate cu standardele internationale;
  • servicii de organizare de seminarii nationale si internationale, incluzand seminarii de constientizare pe plan national si seminarii cu participare internationala, cu urmatoarele obiective: elaborarea strategiei de ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluarii in domeniul turismului, "eticheta ecologica";
  • servicii de transport anexe si conexe; servicii de agentii de turism;
  • servicii de tiparire de brosuri;
  • servicii de traducere etc.;
    f) organizarea de parteneriate internationale cu rol in cresterea vizibilitatii destinatiilor turistice din Romania, incluzand proiectul comun cu Comisia Europeana pentru Turism, "Destinatii europene de excelenta", proiectul comun cu Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare in Europa "Cresterea atractivitatii destinatiilor prin intermediul resurselor culturale" si alte proiecte asemanatoare, organizare de intalniri bilaterale si multilaterale la nivelul autoritatilor publice centrale, autoritatilor publice locale si ale societatii civile din domeniul turismului.
    Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii si produse: servicii de organizare de seminarii cu participare nationala si internationala, vizite de documentare, produse informative si de promovare comune cu alte tari, servicii de agentii de presa/conferinte de presa, servicii de publicitate si de comercializare, servicii de tiparire de brosuri, servicii de traducere, servicii de transport anexe si conexe; servicii de agentii de turism etc.;
    g) servicii de consultanta pentru perfectionarea cadrului legal si institutional in conformitate cu bunele practici la nivelul Uniunii Europene;
    h) realizarea de achizitii materiale documentare: ghiduri si alte materiale de prezentare despre Romania, studii, lucrari de specialitate, buletine statistice, carti de specialitate editate in Romania si pe plan international.
    Achizitionarea materialelor documentare se va realiza prin cumparare directa de la diversi furnizori, cu respectarea legislatiei privind achizitiile publice.


    Hotarare privind aprobarea Programului anual de marketing si promovare turistica si a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice, hotarare nr. 120/2008


    [Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 94 din 06/02/2008

    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 23/2000, cu modificarile ulterioare, si al art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 755/2001, cu modificarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Programul anual de marketing si promovare turistica, prevazut in anexa nr. 1, si Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, prevazut in anexa nr. 2.

    Art. 2
    Programele prevazute la art. 1 se finanteaza din bugetul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, in limita fondurilor aprobate cu aceasta destinatie pentru anul 2008 prin Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007.

    Art. 3
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.


    Nu este

    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------


    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica





  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    17 useri online

    Useri autentificati: