DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Aspecte introductive legate de Marketing



Marketingul vizeaza realizarea activitatilor economice ce dirijeaza fluxul de bunuri si servicii de la producator la consumator sau utilizator, conform Asociatiei Americane de Marketing. Termenul provine de la verbul 'to market', avand semnificatia de a cumpara si a vinde, marketingul fiin adeseori vazut ca fiind stiinta luptei pentru reusita in afaceri.

Intr-o alta definitie Marketingul reprezinta un proces social si managerial prin care indivizi si grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar si doresc prin crearea, oferirea si schimbul de produse avand o anumita valoare.

Marketingul pune in relatie doua elemente: organizatia si clientul. Prima incearca sa satisfaca cererile si dorintele celui de-al doilea oferindu-i produse si servicii de calitate la preturi acceptabile. O alta disciplina cu un obiectiv asemanator sunt Relatiile publice. Din aceasta cauza apar de foarte multe ori in practica si chiar in lucrarile de specialitate confuzii. Relatiile publice reprezinta o punte intre organizatie si public. Acesta din urma reprezinta un grup de indivizi mai larg, care include clientii. Daca marketingul incearca sa informeze si sa convinga clientul sa cumpere produse sau servicii, relatiile publice urmaresc sa construiasca si sa impuna imaginea organizatiei. Între cele doua compartimente ale unei organizatii ar trebui sa existe relatii de colaborare, de complementaritate si in nici un caz unele antagonice.

Conform teoriilor moderne ale marketingului, intreprinzatorul are drept camp de batalie piata, ca obiectiv cucerirea consumatorilor prin atragerea, orientarea si satisfacerea cerintelor acestora) si ca inamici concurentii.

Produsele sunt dezvoltate pentru a satisface dorintele unor grupuri de clienti, si, in anumite cazuri, chiar a unor clienti anume. McCarthy a impartit marketingul in patru segmente de activitate. Topologia lui a devenit universal recunoscuta, iar setul lui de 4 P-uri a devenit consacrat:
  • Produs: Aspectele de Managementul produsului si marketing de produs se ocupa de specificatiile bunului sau produsului in cauza, si la modul in care relationeaza la nevoile si dorintele utilizatorului final.
  • Pret: Se refera la procesul de stabilire a pretului pentru un produs, inclusiv reducerile de pret.
  • Promotie: Include reclama, promotia de vanzari, publicitatea si vanzarile personale, si se refera la diferite metode de promovare a unui produs, brand sau companie.
  • Plasament sau distributie, se refera la modul in care produsul ajunge la client; spre exemplu, plasamentul la locul vanzarii sau desfacerii cu amanuntul. Acest al patrulea P face referinta la locul unde produsul sau serviciul este vandut, exemplu regiune geografica sau ramura industriala, si segmentul caruia se adreseaza(tineri adulti, familii, companii, oameni de afaceri, femei, barbati, etc.).

    Universalitatea marketingului, patrunderea acestuia in necesitatea si obligativitatea gandirii sistemelor comerciale si strategiilor micro si macroeconomice, se bazeaza pe o serie de argumente:
  • Marketingul a patruns treptat in toate sectoarele vietii economice, extinzandu-si aria de aplicabilitate chiar dincol ode acestea, in alte sfere ale societatii
  • Marketingul a patruns in economii aflate pe diverse trepte de dezvoltare, aparand initial in tari dezvoltate economic, dovedindu-se acceptabil si aplicabil practic si in alte tari, inclusiv in cele in curs de dezvoltare si chiar in tarile slab dezvoltate
  • Marketingul s-a afirmat in orice tip de economie, cadul sau cel mai favorabil fiind, in mod evident, insa, cel al economiei de piata.

    O manifestare rafinata a teoriei marketingului o consta in primul rand cercetarea. Complexitatea proceselor si fenomenelor vizate de cercetarea de marketing reclama variate modalitati de studiere a acestora. Drept urmare, au aparut si au fost dezvoltate numeroase variante de cercetari, ce pot si incadrate in anumite categorii specifice, care formeaza tipologia cercetarilor de marketing.

    Desi in Romania marketingul incepe sa fie studiat si aplicat dupa 1990, inca din 1971 s-a infiintat Asociatia Romana de Marketing care considera ca marketingul este: „un sistem complex cibernetic de activitati si actiuni care, folosind un ansamblu de tehnici si metode preluate de la alte stiinte sau proprii, specifice, are ca scop punerea in acord, in mod optim, intr-o anumita perspectiva de timp a resurselor economice cu cerintele pietei". O definitie destul de pretentioasa care accentueaza caracterul interdisciplinar al marketingului.


    Bibliografie
  • Marketing, Virgil Balaure (coord), Virgil Adascalitei, Carmen Balan, Stefan Boboc, Iacob Catoiu, Valerica Olteanu, Nicolae Al. Pop, Nicolae Teodorescu,. Ed. Uranus, 2002
  • www.Wikipedia.org



    Alte aspecte introductive




    Termeni juridici, grupare tematica



  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    149 useri online

    Useri autentificati: