REGULAMENT pentru desfasurarea adunarii generale de alegere a organelor Baroului Bucuresti, ce va fi organizata in luna martie 2007:
Text preluat de pe site-ul Baroului Bucuresti. Pentru detalii si informatii actualizate, va recomandam vizitarea acestui site: [www.baroul-bucuresti.ro]
Art. 1. Adunarea generala electiva a Baroului Bucuresti va alege urmatoarele organe ale profesiei:
Consiliul Baroului, format din 14 (patrusprezece) membri si Decanul Baroului ;
Comisia de cenzori, formata din 3 (trei) membri, carora li se adauga 2 (doi) membri, supleanti ;
Comisia de disciplina, formata din 7 (sapte) membri, din care 2 (doi) supleanti.
Art. 2. Candidatii trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de art. 66 alin. (2) din Statutul profesiei.
Pentru inscrierea pe lista de candidati pentru alegerea in Consiliul Baroului si a Decanului Baroului, avocatul trebuie sa fie inscris in Tabloul avocatilor definitivi si sa aiba o vechime neintrerupta in profesie de cel putin 8 ani si sa fie membru al baroului de cel putin 5 ani.
Pentru inscrierea pe lista de candidati pentru Comisia de disciplina,
avocatul trebuie sa fie inscris in Tabloul avocatilor definitivi si sa aiba o
vechime de minimum 10 ani in profesie.
Art.3. Odata cu cererea de inscriere a candidaturii, avocatul trebuie
sa depuna si declaratia prevazuta de art. 47 alin.(2) din Statutul profesiei
de avocat.
Art.4. Candidaturile se inregistreaza la Decanatul Baroului, separat
pentru fiecare demnitate in parte.
Candidaturile se pot depune in perioada 25 ianuarie, orele 9,00 - 08
februarie 2007 orele 15,00 la sediul Baroului din str. Dr. Raureanu nr. 3
sector 5, la etajul 5, la Decanat.
Persoana desemnata de Consiliul Baroului cu primirea cererilor de
depunere a candidaturii va inregistra cererea de indata si, in prezenta
candidatului, va elibera acestuia un atestat de « candidat » care va
mentiona demnitatea pentru care s-a depus candidatura.
Cererile de inscriere in listele de candidati vor fi trecute intr-un
Registru special, numerotat, snuruit si stampilat.
Pe prima pagina a Registrului, se va incheia un proces verbal semnat
de decan si membrii Consiliului Baroului, in care se va preciza numarul
total de file al Registrului precum si cate file sunt repartizate pentru
inregistrarea candidaturilor pentru fiecare demnitate.
Art. 5. In prima sa sedinta din cursul lunii februarie 2007, Consiliul
Baroului va constitui o Comisie de validare a candidaturilor si a
mandatelor reprezentantilor-electori. Comisia va fi formata din 5 (cinci) avocati definitivi, cunoscuti pentru calitatile morale si profesionale.
Propunerile pentru constituirea Comisiei de validare a
candidaturilor si a mandatelor reprezentantilor-electori pot fi facute pana
la sfarsitul lunii ianuarie 2007.
Art. 6. Dupa desemnarea Comisiei de validare a candidaturilor si a
mandatelor reprezentantilor-electori in vederea inscrierii candidatilor pe
listele de candidati, Consiliul baroului va preda acesteia, pe baza de procesverbal,
toate cererile depuse pentru inregistrarea candidaturilor,
documentele insotitoare ale acestora , precum si Registrul special in care au
fost inregistrate candidaturile.
Art. 7. Comisia de validare a candidaturilor si a mandatelor
reprezentantilor-electori isi va desfasura activitatea in perioada 12
februarie – 17 martie 2007. Comisia de validare a candidaturilor si a
mandatelor reprezentantilor-electori isi va alege un Presedinte iar lucrarile
de secretariat vor fi asigurate de catre un membru al Comisiei.
Comisia de validare a candidaturilor si a mandatelor
reprezentantilor-electori va verifica fiecare candidatura in parte, daca
indeplineste conditiile stabilite de lege, statut, codul deontologic si
prezentul regulament.
Rezultatul verificarilor va fi decis cu majoritate de voturi si va fi
consemnat intr-un proces verbal ce va cuprinde, distinct, candidatii admisi
si pe cei respinsi. Respingerea candidaturilor va trebui sa fie motivata.
Procesul verbal va fi afisat la 26 februarie 2007 orele 8,00 la
avizierele situate la parter si la etajul 5 din sediul Baroului din str. Dr.
Raureanu nr. 3, sector 5.
Art. 8. Contestatiile impotriva masurii luate de Comisia de validare a
candidaturilor si a mandatelor reprezentantilor-electori vor putea fi depuse
in 24 de ore de la data afisarii procesului verbal.
Contestatiile vor fi solutionate de Consiliul Baroului in cel mult 48 de
ore de la implinirea termenului pentru depunerea contestatiilor.
Art. 9. Decizia motivata a Consiliului privind modul de solutionare a
contestatiilor va fi afisata imediat dupa sfarsitul sedintei de solutionare a
contestatiilor la avizierele situate la parter si la etajul 5 din sediul Baroului
din str. Dr. Raureanu nr. 3, sector 5, intocmindu-se proces verbal in acest
sens.
Concomitent, separat, se va afisa lista definitiva a candidatilor
validati.
Art. 10. Incepand din ziua urmatoare afisarii listei definitive a
candidatilor validati, candidatii admisi isi vor putea face campanie
electorala.
Campania electorala se termina cu 48 de ore inainte de data si ora
adunarii generale de alegere a organelor de conducere a baroului.
Art.11. Avocatii desemnati ca reprezentanti-electori, conform art.52 alin 3 indice 1 din Legea nr. 51/1995 si art. 68 alin. (4) din Statutul profesiei
de avocat , sunt obligati sa depuna la Comisia de validare a candidaturilor
si a mandatelor reprezentantilor-electori o copie certificata a mandatului
lor pana cel mai tarziu cu 3 zile inainte de data tinerii adunarii generale.
Comisia de validare a candidaturilor si a mandatelor
reprezentantilor-electori va verifica daca avocatii mandanti si
reprezentantii-electori indeplinesc conditiile de a participa la adunarea
generala de alegere a organelor de conducere a baroului si daca mandatul
electorilor este dat cu respectarea dispozitiilor prevazute de art 68 alin. (7)
din Statutul profesiei de avocat.
Art.12. Comisia de validare a candidaturilor si a mandatelor
reprezentantilor-electori va elibera mandatarilor-electori un atestat,
semnat de toti membrii comisiei, cu mentiunea “ELECTOR ADUNAREA
GENERALA ELECTIVA 2007. ARE DREPTUL LA … BULETINE DE
VOT.” Numarul de buletine trebuie sa fie egal cu numarul de avocati
reprezentati plus unul, pentru elector, in nume propriu.
Pe baza atestatelor eliberate se va intocmi Tabelul reprezentantilor electori,
in care se vor mentiona separat, numele avocatilor reprezentati si
numele reprezentantului-elector al acestora.
Art.13. Cu 5 (cinci) zile inainte de data adunarii generale personalul
administrativ desemnat de Consiliu va proceda la tiparirea buletinelor de
vot pentru fiecare demnitate, sub coordonarea membrilor Comisiei de
validare a candidaturilor si a mandatelor reprezentantilor-electori.
Buletinele de vot vor avea culori diferite pentru fiecare demnitate. Pe
buletinele de vot , candidatii vor fi inscrisi in ordine alfabetica. Fiecare
candidat va putea sa desemneze un reprezentant care sa asiste la tiparirea
buletinelor de vot.
Un proces-verbal, special intocmit, va atesta numarul de buletine de
vot tiparite pentru fiecare demnitate in parte. Procesul verbal va fi
certificat prin semnatura de catre Presedintele Comisiei de validare a
candidaturilor si a mandatelor reprezentantilor-electori si reprezentantii
candidatilor care au asistat la procedura tiparirii si numararii buletinelor
tiparite.
Dupa editare, buletinele de vot impreuna cu procesul verbal intocmit
vor fi sigilate si preluate de catre Presedintele Comisiei de validare a
candidaturilor si a mandatelor reprezentantilor-electori, care va raspunde
de integritatea buletinelor de vot.
Art. 14. In ziua adunarii generale persoana desemnata sa asigure
integritatea buletinelor de vot le va preda Comisiei de votare desemnata de
adunarea generala, pe baza de proces verbal care va cuprinda numarul de
buletine predate pentru fiecare demnitate.
Art. 15. Comisia de votare, dupa verificarea identitatii alegatorului
sau reprezentantului-elector, va inmana cate un singur set de buletine de vot (pentru decan, consiliu, comisia de cenzori si comisia de disciplina)
pentru fiecare persoana care voteaza personal sau prin reprezentantelector.
La inmanarea setului de buletine de vot Comisia de votare va
stampila buletinele cu stampila cuprinzand textul “ADUNAREA
GENERALA ELECTIVA 2007 BAROUL BUCURESTI” iar alegatorii vor
confirma primirea setului de buletine prin semnarea tabelului de alegatori,
ori a tabelului de reprezentanti-electori, dupa caz.
Buletinele de vot ramase nedistribuite vor fi anulate de Comisia de
votare, intocmindu-se un proces verbal in acest sens.
Art. 16. Alegatorii isi vor exprima votul in mod secret in cabinele de
votare special amenajate, dupa care vor introduce buletinele de vot in
urnele transparente aflate in sala in care se desfasoara adunarea generala.
Art. 17. Dupa inchiderea operatiunilor de votare, Comisia de
numarare a voturilor desemnata de Adunarea Generala va proceda la
numararea lor.
In Comisia de numarare a voturilor fiecare candidat isi poate
desemna un reprezentant
Art. 18. Comisia de validare a candidaturilor si a mandatelor
reprezentantilor-electori si Comisia de numarare a voturilor vor fi
constituite din avocati care nu candideaza pentru nici o demnitate.
Pentru activitatile desfasurate, membrii Comisiei de validare a
candidaturilor si a mandatelor reprezentantilor-electori si ai Comisiei de
numarare a voturilor vor fi remunerati din fondurile Baroului.
Nu vor fi remunerati reprezentantii candidatilor in Comisia de
numarare a voturilor.
Art. 19. Pana la 01.03.2007 serviciul secretarial al Baroului va
intocmi tabele cu avocatii cu drept de vot si avocatii fara drept de vot
(incompatibili si suspendati din dreptul de exercitare a profesiei).
Prin grija serviciului administrativ al Baroului pana la 10.03.2007 se
va asigura confectionarea a 12 urne din plastic transparent si a 5 stampile
securizate cu mentiunea “ADUNAREA GENERALA ELECTIVA 2007
BAROUL BUCURESTI”.
Pagina Comunitatii
Termeni juridici, grupare tematica
|