Context
În contextul prezent turismul, ca parte esen#355ial#259 a multor economii na#355ionale #351i regionale, poate fi un important factor de dezvoltare, atunci cand este desf#259#351urat corespunz#259tor. Turismul devine un element-cheie al economiei oric#259rei #355#259ri sau regiuni care se bucur#259 de existen#355a unor resurse turistice ce pot fi valorificate. Este un fapt binecunoscut #351i, totodat#259, foarte trist c#259 in Romania turismul este insuficient exploatat, de#351i poten#355ialul turistic este unul extrem de generos.
Despre lucrare
Cartea i#351i propune o analiz#259 a managementului cererii #351i al ofertei in Romania #351i, in mod particular, in Transilvania, #351i este un demers deosebit de actual, de interesant #351i de util atat pentru literatura de specialitate din #355ara noastr#259, cat #351i pentru deciden#355ii turismului romanesc.
Lucrarea reprezint#259 rezultatul unor cercet#259ri deosebit de ample, complexe #351i originale, realizate la momente diferite de timp #351i la niveluri diferite, reu#351ind astfel s#259 surprind#259 fenomenele studiate in dinamica #351i complexitatea lor, conferind c#259r#355ii o real#259 valoare #351tiin#355ific#259. Structura c#259r#355ii respect#259 nu numai cerin#355ele unui asemenea demers #351tiin#355ific, ci #351i exigen#355ele unei lucr#259ri de cercetare care se dovede#351te util#259 speciali#351tilor din mediul academic sau din practic#259.
Prof.univ.dr. Gabriela #354igu: Scopul declarat cercet#259rilor intreprinse #351i al c#259r#355ii este acela de a analiza profilul #351i poten#355ialul turistic al Transilvaniei, in vederea elabor#259rii #351i contur#259rii unor strategii de promovare a acestei destina#355ii turistice pe plan na#355ional #351i interna#355ional, respectiv pentru a furniza solu#355ii in vederea cre#351terii num#259rului de turi#351ti romani #351i str#259ini la nivelul destina#355iei.
Din cuprins
•Managementul cererii turstice in Romania #351i Transilvania
•Strategii de pia#355#259 #351i managementul de destina#355ie turistic#259
•Managementul ofertei turistice in Romania #351i Transilvania
•Studiu privind Transilvania ca destina#355ie turistic#259
Puncte forte
•analiza managementului cererii #351i al ofertei in Romania #351i, in mod particular, in Transilvania
•demers deosebit de actual, interesant #351i util pentru deciden#355ii turismului romanesc
•realizarea unei analize critice a evolu#355iei turismului romanesc #351i transilvan de la inceputul secolului al XX-lea #351i pan#259 in prezent
•evaluarea st#259rii actuale a turismului romanesc #351i transilvan, inclusiv a poten#355ialului turistic al regiunii
•investigarea am#259nun#355it#259 a modului in care trei categorii de actori turi#351tii str#259ini, turi#351tii romani #351i prestatorii de servicii de ospitalitate ce au leg#259tur#259 direct#259 cu pia#355a turistic#259 a regiunii) percep serviciile turistice oferite in Transilvania, respectiv #351i a modului in care popula#355ia-gazd#259 percepe Transilvania ca destina#355ie turistic#259
•identificarea principalelor probleme #351i a elementelor care pot fi valorificate in promovarea turismului regiunii atat la nivel na#355ional, cat #351i pe plan interna#355ional
•33 de anexe utile care fixeaz#259 informa#355ia
•peste 200 de grafice, figuri #351i tabele