De ce calatorim?
Domeniul turismului este unul foarte ofertant datorita implicatiilor sale economice, evolutiilor spectaculoase, dar si impactului sau vizual si experiential. Oamenii nu mai calatoresc in secolul XXI doar pentru relaxare sau in cadrul traditionalelor vacante, ci doresc experiente, autocunoastere, doresc ca „banii lor sa aiba valoare”, adrenalina, „reincarcarea bateriilor” prin practicarea city-break-urilor, intretinerea sanatatii prin conectarea la cele mai bune centre „wellness” si „spa”, doresc pentru copii lor forme de educatie moderne si practice, distractie etc.
Dezvoltarea domeniului turismului s-a facut predominant prin inovari: inovari conceptuale, stiintifice, de produs, de servicii, in abordarea personalului, in abordarea turistului, educationale, ale publicatiilor de profil, organizatorice, de finantare, legate de implicarea directa si sustinuta a unui partid politic, de etica, de brand marca) etc.
Despre lucrare
Principalul scop al acestei carti consta in faptul ca toate capitolele contituie un punct de plecare in conceperea de oferte turistice, produse turistice si servicii turistice care sa aiba la baza patrimoniul tangibil si intangibil al Romaniei. Si cunoastem si suntem de acord cu totii ca acesta este unul foarte bogat si ofertant!
Din cuprins
Cartea este structurata pe zece capitole:
• Turismul sumbru „dark tourism”)
• Turismul medical „Health and wellness tourism”)
• Turismul rosu „Red tourism”)
• Turismul in suburbii/mahalale „Slum tourism”) si turismul saraciei „Poverty tourism”)
• Turismul de tip „Mystery and thriller tourism”
• „Thanatourism”
• Turismul gastronomic
• Turismul de lux
• Turismul in parcurile tematice
• Turismul muzeal