Ce acte sunt necesare pentru infiintarea unei societati?
Ionel Vacarescu
|
|
1. Ce este SRL-ul?
2. Care sunt pasii legali pentru infiintarea unei societati?
3. Care sunt actele necesare pentru infiintarea societati?
4. Care sunt costurile aproximative?
Cea mai des intalnita forma de organizare a activitatii comerciale in tara noastra este SRL-ul (societate cu raspundere limitata). SRL-ul se caracterizeaza prin urmatoarele elemente: asociatii nu au calitatea de comercianti si nu raspund de datoriile societatii decat in limita aportului la capitalul social. Societatea va fi condusa de adunarea generala a asociatilor, iar administrarea societatii si reprezentarea ei in relatiile cu tertele persoane se va face de catre administratori, carora asociatii le pot distribui puteri limitate sau nu; se poate infiinta si cu un singur asociat, singura conditie fiind ca acesta sa nu fie asociat intr-o alta societate.
Pasii legali pentru infiintarea unei societati sunt urmatorii:
1. Rezervarea denumirii societatii: costa 72 ron si eliberarea dovezii privind rezervarea denumirii dureaza aproximativ 30 de minute.
2. Alegerea obiectului de activitate al firmei, potrivit clasificarii Codului CAEN: stabilirea obiectului principal de activitate si obiectelor secundare de activitate.
3. Stabilirea sediului social: sediul social se stabileste prin incheierea unui contract de comodat/inchiriere, contract incheiat intre proprietarul imobilului si viitoarea firma sau se poate stabili sediul la sediul unui avocat pe o perioada de 1 an.
4. Actul Constitutiv. Acesta trebuie sa contina urmatoarele: numele asociatilor si datele de identificare, aportul la capitalul social al fiecaruia, participarea la profit si pierderi, denumirea societatii, sediul, obiectul principal de activitate, obiecte secundare de activitate (daca exista), numele administratorului, datele de identificare, puterile pe care le detine si perioada pentru care va detine aceasta functie.
5. Declaratiile pe proprie raspundere: vor fi date de administrator si de catre asociati, ca dovada ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati.
6. Depunerea capitalului social la banca: capitalul social este de minim 200 ron.
7. Specimenul de semnatura: administratorul va da specimenul de semnatura in fata notarului sau in fata Referentului de la Registrul Comertului.
8. Depunerea dosarului la Registrul Comertului si inregistrarea SRL-ului: dupa ce dosarul este complet, acesta se depune la Registrul Comertului pentru efectuarea inmatricularii si inregistrarii societatii.
9. Eliberare acte. Dupa 5 zile, Registrul Comertului va elibera certificatul de inregistrare a firmei.
10. Etapa post-infiintare SRL. Dupa ce se obtin actele de la Registrul Comertului care confirma infiintarea societatii, mai este nevoie de: realizarea stampilei societatii, realizarea tipizatelor (facturier, chitantier, etc), declaratia de inregistrare fiscal (se depune la Administratia Financiara competent in termen de 30 de zile de la data infiintarii firmei).
Costurile aproximative pentru infiintarea unei firme sunt urmatoarele:
taxa cazier fiscal 30 ron/ persoana viitor asociat sau administrator;
rezervare denumire firma 72 ron ;
taxe la Registrul Comertului de aproximativ 560 ron;
taxa notariala pentru specimenul de semnatura se cifreaza intre 60-120 ron;
capitalul social poate fi de minimum 200 ron.
In cazul in care preferati sa nu va confruntati cu procedurile birocratice si sa pierdeti timpul (minim 15 ore pentru redactarea documentatiei si cel putin o zi pierduta pe drumuri), puteti apela la ajutorul unui avocat. Acesta se ocupa de intregul proces in locul dumneavoastra, demersurile desfasurandu-se fara probleme.
Ionel Vacarescu
Detalii autor
Casa de avocatura Vacarescu
Strada Mantuleasa nr. 12, etj. 4, ap. 10 Bucuresti, Sector 3 030554 Romania
Telefon: +4 0722 372 669
E-mail: ionel@vacarescu.ro
Web: www.vacarescu.ro
02-09-2013
Comentarii introduse