Acest material nu este scris de un specialist al domeniului juridic, un membru al acestei comunitati. Consider, deci, ca o introducere pe masura nu isi are loc si nici nu poate fi facuta, deci:
Participam intr-o mica discutie legata de Internetul din Romania, de modul in care Portalurile sunt reprezentative pentru comunitatile carora le sunt dedicate. Trebuie sa recunosc ca daca aceasta discutie ar fi avut loc acum 3 ani, atitudinea mea ar fi fost mult mai critica si chiar pesimista. Si asta intrucat desi primul meu contact cu Internetul s-a produs acum multi ani, pe vremea cand vizualizarea paginilor se facea pe un ecran monocrom, negru, cu litere verzi, pe vremea cand ideea de font si formatare nu era vizibila si perceptibila si pe meleagurile noastre vizuale. Am avut oportunitatea sa asist la intrarea tehnologiilor in Romania, la prinderea lor din zbor de catre noi, la acea cursa continua a noastra de a ne adapta la schimbarile care se faceau in urma cu ceva ani in strainatate. Poate ca acum, cand putem spune ca suntem cu (aproape) totul conectati si integrati in Internetul global, ceea ce va scriu pare imposibil, atunci, insa, Internetul era o lume a entuziastilor, total ne-comerciala, o lume in care erai bucuros sa intri si sa contribui cu tot ceea ce puteai.
Trecerea anilor a obligat Romania sa se adapteze tot mai rapid, si chiar sa inceapa sa aduca contributii proprii in acest domeniu. Romanii se pare ca au prins in cele din urma 'gustul' dezvoltarii Internetului, mai ales din momentul in care acesta a devenit tot mai comercial. Acest proces s-a accentuat teribil in ultimii trei ani si, revenind la discutia noastra, acest lucru mi-a asigurat suficiente motive sa nu mai am o atitudine critica in momentul in care subiectul a inceput sa fie discutat.
Si totusi, tema ridicata era mult mai complexa. Intrucat ea cuprindea comportamentul a doua parti importante: pe de o parte, comunitatea realizatorilor/dezvoltatorilor din Internet si, pe de alta parte, comunitatea celor care contribuie cu informatii, a celor care genereaza informatia. Pentru ca vizitatorul unui site este interesat in primul rand de aceasta informatie, iar gradul de reprezentativitate a unui Portal virtual este strans legat de informatiile pe care le contine si la facilitatile pe care le ofera. In mod particular, pe langa alte opinii www.DreptOnline.ro a fost descris ca un Portal juridic, orientat, insa, catre domeniul Avocaturii, prin informatiile/stirile pe care le prezinta, cu preponderenta.
Nu pot sa contrez o astfel de afirmatie, intrucat o consider justificata. Ceea ce pot, insa sa fac, este evidentierea cauzei. Sursele informatiilor prezentate pot fi diverse, ele pot fi obtinute in timp optim sau intarziat, prin cai ocolite. Experienta acestor ani ne-a evidentiat o serie de tipologii de Institutii, cea mai importanta impartire a acestora din punctul de vedere de interes fiind realizata dupa gradul de deschidere fata de lumea exterioara. Asa cum un coleg a mentionat in cursul anului trecut, am intalnit chiar refuzuri totale de a prelua materiale si comunicate de presa (!), primite din partea unor institutii reprezentative in domeniul juridic (exemplu: Consiliul Superior al Magistraturii), am intalnit, de asemeni, nepasarea/lipsa de interes unor functionari a caror menire era aceea de a populariza activitatile si evenimentele institutiilor de care erau platiti.
Consecinta fireasca a fost, astfel, o incorecta carenta a informatiilor prezentate de noi cu privire la respectivele Comunitati/profesii juridice. Am subliniat "incorecta" intrucat membrii comunitatilor respective, practicanti ai profesiilor juridice nu au absolut nicio vina pentru lipsa de interes/implicare a unor functionari platiti de institutiile ce ii guverneaza. Si o comunitate juridica nu va putea fi completa fara membri ai tuturor profesiilor juridice.
Voi incheia la fel de brusc: DreptOnline.ro doreste colaborarea, din punct de vedere al informatiilor/stirilor de interes public, cu absolut toate institutiile din domeniu iar prezentul material se doreste a fi mai mult o 'scrisoare deschisa' (desi cred ca aceasta formulare a devenit destul de apropiata de cliseu) catre cei care ne pot ajuta in acest sens: acceptati ofertele Portalurilor juridice din Romania virtuala, de popularizare a evenimentelor de interes. Haideti sa cautam sa iesim din aceasta stare de imobilitate, tipica pentru sociatetea romaneasca si sa acceptam ca trebuie sa ne miscam mai repede. Sau macar sa ne lasam trasi inainte.
25-05-2007
Comentarii introduse
lukacs [07-06-2007]
----------------
ce usor ar fi ceea ce propui tu daca nu am fi atat de BALCANICI in spirit...orice ne nemultumeste insa nu facem de multe ori nimic pentru a schimba situatia care ne nemultumeste in una care ne-ar multumi....si din pacate cei care sunt parte a aparatelor institutionale din Romania au acest spirit balcanic extrem de dezvoltat....stau uneori si ma gandesc la cat de actuale sunt versurile imnului si daca doar intamplator acesta a fost ales la vremea respectiva ca imn national sau chiar si acei cineva care l-au ales au dorit sa ne stimuleze cumva....
carpatina [27-11-2007]
----------------
lukacs, apropo de cat suntem de balcanici, am citit undeva (din pacate nu mai stiu sursa sa o redau) ca imnul nostru este preluat de la .... albanezi. Atata mi-a mai ramas mie in minte, dar nu am verificat adevarul cestei afirmatii.
Si acuma inapoi la tema discutiei principale: se spune ca omul nimic nu da mai repede de la sine, decat sfaturile de bine altora. Deci nu-i cere omului ceea ce este material, caci greu vei obtine, cere-i un sfat si ti-l faci deja prieten. Ma intreb, de ce in multe cazuri, in care omaneii sunt platiti din banii comunitatii ca sa dea "sfaturi", respectiv sa indrume in mod corect cetateanul, totusi nu o fac?... m-as bucura sa existe o cale prin care sa fie inlaturata o astfel de lacuna in institutiile statului.