DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

OUG nr. 26/2009 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei. Ordonanta de urgenta nr. 26/2009

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 181 din 24 martie 2009

Avand in vedere:
  • necesitatea imbunatatirii masurilor pe linia supravegherii frontierei de stat, prin administrarea de catre Politia de Frontiera Romana a lucrarilor de intretinere a culoarului si fasiei de protectie a frontierei de stat, demersuri care vor contribui la securizarea frontierei de stat, cu influente pozitive in procesul de evaluare Schengen ce urmeaza a se desfasura in perioada imediat urmatoare;
  • necesitatea respectarii obligatiilor ce decurg din acordurile, conventiile sau intelegerile incheiate intre Romania si statele vecine privind curatarea si intretinerea culoarului de frontiera, repararea si intretinerea semnelor de frontiera;
  • realizarea in conditii optime a masuratoriior topografice clasice si GPS in vederea marcarii si verificarii frontierei de stat, tinand seama de faptul ca toate aceste elemente constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata intrucat vizeaza interesul public si contribuie la indeplinirea masurilor adoptate pe linia securizarii frontierei de stat, cerinta fundamentala pentru integrarea Romaniei in Spatiul Schengen,

    In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Articol unic
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 243/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. La articolul 3, alineatul (3) va avea urmatoruS cuprins:
    "Fasia de protectie a frontierei de stat se stabileste de la linia de frontiera catre interior si are o latime de 20 metri. La frontiera de apa sau in locurile din imediata apropiere a frontierei de stat in care terenurile sunt mlastinoase, supuse erodarilor sau avalanselor, fasia de protectie a frontierei de stat se constituie mai in adancime. Fasia de protectie a frontierei de stat se constituie si se marcheaza prin grija structurilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane."
    2. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins;
    "Art. 7. (1) Culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat fac parte din domeniul public al statului si se administreaza de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Politia de Frontiera Romana, in conditiile stabilite prin Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 445/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Structurile teritoriale ale politiei de frontiera asigura curatarea si intretinerea culoarului de frontiera, intretinerea si repararea semnelor de frontiera sau, la nevoie, inlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale incheiate cu statele vecine. Aceste activitati se desfasoara la termenele stabilite prin acordurile, conventiile ori intelegerile de frontiera incheiate cu statele vecine sau ori de cate ori este nevoie.
    (3) In fasia de protectie a frontierei de stat, politistii de frontiera au dreptul sa instaleze mijloace de semnalare a trecerilor peste frontiera si de supraveghere a liniei de frontiera. Daca situatia o impune, pentru termene limitate, pana la disparitia starii care determina necesitatea, in fasia de protectie a frontierei de stat se pot face si alte lucrari necesare in vederea indeplinirii atributiilor de catre politistii de frontiera,
    (4) Suprafetele de teren cuprinse intre fasia de protectie a frontierei de stat si culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, se administreaza de catre persoanele fizice sau juridice carora le apartin, cu respectarea prevederilor Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 445/2002, cu modificarile si completarile uiterioare.
    (5) Accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, este permis in baza documentelor de identitate, cu aprobarea sefului formatiunii locale a politiei de frontiera.
    (6) Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, este permis numai prin locurile si in conditiile stabilite de seful formatiunii locale a politiei de frontiera.
    (7) Accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera este permis numai dupa determinarea apartenentei acestora, pe baza intelegerilor incheiate intre statul roman si statul vecin."
    3. La articolul 42, alineatul (3) se abroga.
    4. La articolul 75, literele e) si f) vor avea urmatorul cuprins:
    "e) accesul la uscat, fara aprobarea sefului punctului de trecere, al membrilor echipajelor navelor romanesti de transport de marfuri care, din motive justificate, sunt obligate sa stationeze in raza portului; neprezentarea dupa plecarea navei a marinarilor ramasi pe teritoriui Romaniei la agentia companiei de navigatie de care apartine nava, pentru a li se rezolva situatia; accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor straini imbarcati pe navele aflate in porturile romanesti care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche fara pasaport ori alte documente de trecere a frontierei sau fara aprobarea sefului punctului de trecere; desfasurarea oricarei activitati in punctele de trecere a frontierei de stat, alta decat efectuarea controlului de frontiera, fara avizul, dupa caz, al sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente, al sefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al administratiei publice locale sau al altei autoritati prevazut
    e de lege; nerespectarea obligatiilor prevazute in avizul eliberat de seful directiei teritoriale a politiei de frontiera competente sau de seful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, potrivit prevederilor art. 45 alin. (1);
    f) accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, fara documente de identitate sau fara aprobarea sefului formatiunii locale a poNtiei de frontiera; accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, prin alte locuri sau in alte conditii decat cele stabilite de seful formatiunii locale a politiei de frontiera; accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera inainte de determinarea apartenentei acestora; desfasurarea activitatilor prevazute la art. 39 fara avizul directiilor teritoriale ale politiei de frontiera; efectuarea pescuitului in apele de frontiera, apele maritime interioare si in marea teritoriala in alte locuri sau in alte sectoare decat cele stabilite de autoritatile competente sau fara avizul prealabil al sefului inspectoratului judetean al politiei de frontiera competent; pastrarea barcilor si ambarcatiunilor aflate pe apele de frontiera sau pe apele maritime interioare in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile competente ori neluarea de catre cei care le detin a masurilor necesare pentru a preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitati ilicite; desfasurarea activitatilor de agrement si sportive in apele de frontiera, marea interioara si marea teritoriala fara aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei pubiice locale ori fara avizul sefului sectoruiui politiei de frontiera sau, dupa caz, al sefului grupului de nave al politiei de frontiera; acostarea fara drept a navelor si ambarcatiunilor cu excursionisti in alte locuri decat porturile sau locurile special amenajate in acest scop; pasunatul animalelor in timpul zilei dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat; pasunatul animalelor in timpul noptii in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile administratiei publice locale sau fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera; vanatoarea de-a lungul frontierei de stat, pe adancimea de 500 metri de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabii, pentru frontiera de apa; desfasurarea vanatorii, prevazuta la art. 44 alin. (2), fara avizul prealabil al sefului sectorului politiei de frontiera; fixarea pe banda magnetica, pe hartie sau pe alt suport a imaginilor care redau portiuni din teritoriul statelor vecine de catre persoanele care se deplaseaza ori care desfasoara diferite activitati in apropierea frontierei de stat, daca acest lucru este prevazut in acorduriie sau in conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; purtarea de convorbiri neautorizate peste linia de frontiera, daca acest lucru este prevazut in acordurile sau in conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; comiterea sau proferarea de catre persoanele care se deplaseaza ori desfasoara activitati in apropierea frontierei de stat de fapte, gesturi sau expresii jignitoare la adresa statului vecin ori a cetatenilor acestuia, daca acestea sunt prevazute in acordurile sau in conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine."



    Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

    Poate fi de interes si:
    Ordin 1421/2014 privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea regimului de tranzit comunitar/comun
    Ordin nr. 154/2013 privind stabilirea modalitatilor de asigurare a managementului Programului Sistemul Integrat pentru Securitatea Frontierei de Stat a Romaniei
    Legea 314/2013 pentru modificarea si completarea OUG 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane, precum si a Legii nr. 265/2010 pentru modificarea OUG 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera R
    Ordin nr. 155/2013 privind procedurile de primire a suporterilor fata de care s-a dispus masura de siguranta a interzicerii accesului la competitii si jocuri sportive care se prezinta la sediul politiei, jandarmeriei sau politiei de frontiera
    Hotararea 51/2011 cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporara a controlului la frontierele int
    Legea 271/2010 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Sistemului national de informatii privind vizele si participarea Romaniei la Sistemul de informatii privind vizele. Lege nr. 271/2010
    Legea 265/2010 pentru modificarea OUG nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane si pentru abrogarea art. 4 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei. Lege nr.
    HG 218/2010 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova cu privire la punctele de trecere a frontierei de stat dintre Romania si Republica Moldova, semnat la Bucuresti a 13 noiembrie 2009. Hotarare nr. 218/2010
    HG 174/2010 privind stabilirea si continutul permiselor de mic trafic de frontiera. Hotararea nr. 174/2010
    OUG 16/2010 masuri de eficientizare a activitatii de intretinere a culoarului de frontiera, fasiei de protectie si a semnelor de frontiera. Ordonanta de urgenta nr 16/2010
    OUG 12/2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
    Legea 10/2010 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind micul trafic de frontiera, semnat la Bucuresti la 13 noiembrie 2009
    Ordin nr. 130/2009 privind desemnarea structurilor Ministerului Administratiei si Internelor membre ale Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat si pentru stabilirea procedurii de comunicare a datelor referit
    Legea nr. 125/2009 privind aprobarea OUG nr. 130/2008 pentru modificarea si completarea OUG nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane, precum si pentru abrogarea cap. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 10
    OUG nr. 33/2009 pentru completarea art. 270 din Legea nr. 86/2006 privind Codul Vamal al Romaniei. Ordonanta de urgenta nr. 270/2009
    Conditiile de calatorie in strainatate pentru minorii, cetateni romani
    Conditii de calatorie, fara viza pentru cetatenii romani
    OUG nr. 130/2008, ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane, precum si pentru abrogarea cap. IV din Ordonanta de urgenta a G
    Lege nr. 210/2007 pentru modificarea si completarea unor acte normative prin care se stabilesc si se sanctioneaza contraventii
    Ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, oug nr. 126/2007
    Curierul Judiciar, Nr. 2/2015
    Editura C.H. Beck

    Pret: 41.9 lei
    35.62 lei
    COMANDA ACUM

    Cautare legislatie:



    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------


    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica



  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    60 useri online

    Useri autentificati: