OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece. Ordonanta de urgenta 70/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 629 din 5 septembrie 2011
In baza asumarii de catre Romania a unor obligatii in cadrul tratatului de aderare la Uniunea Europeana, dar si in cadrul
unor acorduri cu organisme internationale, s-a stabilit eliminarea treptata a compensarilor acordate din bugetul de stat pentru
producerea energiei termice, perioada de gratie avuta la dispozitie fiind destinata retehnologizarilor si modernizarilor la unitatile
de producere a energiei termice.
Eliminarea compensarilor de la bugetul de stat va conduce la o majorare a pretului energiei termice furnizate populatiei
si deci la o cheltuiala mai mare din partea bugetelor familiilor.
Aceasta situatie impune luarea unor masuri de protectie a populatiei vulnerabile intr-un termen cat mai scurt posibil, pentru
a se realiza toate masurile administrative premergatoare sezonului rece 1 noiembrie 201131 martie 2012.
Luand in considerare faptul ca elementele sus-mentionate vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara
a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri urgente pe calea ordonantei de urgenta.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Capitolul I - Modalitati de facturare a energiei termice
Art. 1 Prezenta ordonanta de urgenta are ca scop
reglementarea acordarii unor masuri de protectie sociala a
populatiei reprezentate de ajutoare lunare pentru acoperirea
unei parti din cheltuielile aferente incalzirii locuintei in perioada
sezonului rece, precum si a modului de facturare si plata a
energiei termice.
Art. 2 (1) Modul de facturare si de plata a contravalorii
energiei termice consumate pentru incalzire de catre asociatiile
de proprietari/locatari sau persoanele fizice, care sunt titulari de
contracte de furnizare a energiei termice/conventii individuale,
poate fi:
a) facturarea si plata pe baza consumului lunar efectiv;
b) facturarea pe baza consumului lunar efectiv si plata in
transe procentuale pe o perioada de referinta cu durata de
12 luni.
(2) Modalitatea de plata conform alin. (1) lit. b), termenul
scadent, precum si stabilirea perioadei de referinta se aproba
prin hotarare a consiliului local, in termen de 30 de zile de la
data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Pentru familiile si persoanele singure care utilizeaza
pentru incalzirea locuintei energie termica furnizata in sistem
centralizat si care beneficiaza de ajutoare, in conditiile prevazute
de prezenta ordonanta de urgenta, facturarea si plata
consumului de energie termica se fac doar pe baza consumului
efectiv, conform alin. (1) lit. a).
Art. 3 (1) La solicitarea scrisa a titularilor de contract de
furnizare a energiei termice/conventie individuala, furnizorii de
energie termica aplica modul de plata a contravalorii energiei
termice in transe procentuale, valabil pe durata unei perioade
de referinta in baza unui act aditional la contractul de
furnizare/conventiei individuale.
(2) Optiunea titularilor de contract de furnizare a energiei
termice/conventie individuala asupra modului de plata a
contravalorii energiei termice in transe procentuale se comunica
furnizorilor cu cel mult 30 de zile inaintea inceperii perioadei de
referinta.
Art. 4 Furnizorii de energie termica au obligatia sa
accepte, la solicitarea titularilor de contract de furnizare a
energiei termice/conventie individuala, facturarea in conditiile
prevederilor art. 2.
Art. 5 Titularii de contract de furnizare a energiei
termice/conventie individuala sunt obligati sa achite facturile in
termenul de scadenta de 15 zile de la data primirii facturilor in
situatia prevazuta la art. 2 alin. (1) lit. a), respectiv in termen de
15 zile de la termenele inscrise pe factura in situatia prevazuta
la art. 2 alin. (1) lit. b). Data emiterii facturii si termenele de
scadenta se inscriu pe factura. Neachitarea facturii in termen
de 30 de zile de la data scadentei atrage penalitati de intarziere,
conform prevederilor art. 42 alin. (10) din Legea serviciilor
comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Capitolul II - Ajutoare pentru incalzirea locuintei
Sectiunea 1 - Dispozitii generale
Art. 6 In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii
si notiunile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
a) consumator vulnerabil persoana singura/familia care
nu isi poate asigura mentinerea locuintei in conditii adecvate de
temperatura, respectiv 21°C si ale carei venituri sunt situate in
limitele prevazute la art. 7 alin. (1);
b) consumul mediu lunar cantitatea de energie termica,
masurata in gigacalorii, necesara incalzirii locuintei in conditiile
prevazute la lit. a), stabilita pentru familie si persoana singura,
pe tip de apartament/locuinta, in functie de zona de
temperatura, conform anexei nr. 1;
c) zona de temperatura gruparea judetelor in functie de
temperaturile medii multianuale inregistrate, conform anexei
nr. 2;
d) familie sotul, sotia, precum si alte persoane, indiferent
daca intre acestea exista sau nu relatii de rudenie, care au
acelasi domiciliu sau resedinta si/sau care locuiesc si se
gospodaresc impreuna, sunt inscrise in cartea de imobil si sunt
luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de intretinere a locuintei;
e) persoana singura persoana care a implinit varsta de
16 ani, locuieste si se gospodareste singura;
f) locuinta de domiciliu sau de resedinta locuinta situata la
adresa inscrisa in actele de identitate ale membrilor de familie
sau, dupa caz, adresa la care persoanele sunt inscrise in cartea
de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de
intretinere a locuintei;
g) sezon rece perioada de 5 luni cuprinsa intre data de
1 noiembrie a anului curent si data de 31 martie a anului
urmator. Perioada sezonului rece poate fi prelungita la
propunerea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu
avizul Autoritatii Nationale de Meteorologie. Conditiile in care se
prelungeste perioada sezonului rece, perioada de prelungire,
precum si procedura de acordare a ajutoarelor pentru incalzirea
locuintei in aceasta perioada se aproba prin hotarare a
Guvernului;
h) ajutor pentru incalzirea locuintei masura de sprijin
destinata consumatorilor vulnerabili cu venituri situate pana la
un prag stabilit de lege si care are drept scop acoperirea
integrala sau, dupa caz, a unei parti din cheltuielile cu incalzirea
locuintei. Ajutorul se acorda pentru consumatorii de energie
termica in sistem centralizat, gaze naturale si lemne, carbuni si
combustibili petrolieri;
i) titularul ajutorului pentru incalzirea locuintei
reprezentantul familiei sau, dupa caz, persoana singura care
indeplineste conditiile legale de acordare a ajutorului, care
solicita acordarea acestuia si care poate fi, dupa caz:
proprietarul locuintei, persoana care a instrainat locuinta in baza
unui contract cu clauze de intretinere, titularul contractului de
inchiriere al acesteia ori alt membru de familie major si legal
imputernicit de proprietarul locuintei sau de titularul contractului
de inchiriere ori, dupa caz, reprezentantul legal al persoanei
singure care nu a implinit varsta de 18 ani;
j) beneficiarul ajutorului familia sau persoana singura,
definite conform lit. d) si e).
Sectiunea 2 - Conditiile de acordare si cuantumul ajutorului pentru incalzirea locuintei
Art. 7 (1) Consumatorii vulnerabili care utilizeaza pentru
incalzirea locuintei energie termica furnizata in sistem centralizat
beneficiaza de ajutor lunar pentru incalzirea locuintei acordat
din bugetul de stat, denumit in continuare ajutor pentru energie
termica, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de
familie este de pana la 786 lei in cazul familiilor si 1.082 lei in
cazul persoanei singure.
(2) Pentru sprijinirea populatiei in perioada sezonului rece,
autoritatile administratiei publice locale pot stabili, prin hotarare
a consiliului local, masuri de protectie sociala din bugetele
locale, dupa cum urmeaza:
a) subventii lunare pentru acoperirea diferentei dintre pretul
de producere, transport, distributie si furnizare a energiei termice
livrate populatiei si pretul local al energiei termice facturate
populatiei;
b) ajutoare lunare pentru incalzirea locuintei cu energie
termica, in completarea celor acordate de la bugetul de stat;
c) atat subventii lunare prevazute la lit. a), cat si ajutoare
lunare prevazute la lit. b).
Art. 8 (1) Ajutoarele pentru energie termica prevazute la
art. 7 se acorda prin compensarea procentuala aplicata la
contravaloarea energiei termice consumate lunar de
consumatorul vulnerabil, denumita in continuare factura pentru
energie termica, in limita consumului mediu lunar definit la art. 6
lit. b) si prevazut in anexa nr. 1.
(2) In functie de veniturile medii nete lunare pe membru de
familie, compensarea procentuala prevazuta la alin. (1) se
acorda din bugetul de stat, dupa cum urmeaza:
a) in proportie de 90%, in situatia in care venitul mediu net
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de
pana la 155 lei;
b) in proportie de 80%, in situatia in care venitul mediu net
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 155,1 lei si 210 lei;
c) in proportie de 70%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 210,1 lei si 260 lei;
d) in proportie de 60%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 260,1 lei si 310 lei;
e) in proportie de 50%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 310,1 lei si 355 lei;
f) in proportie de 40%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 355,1 lei si 425 lei;
g) in proportie de 30%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 425,1 lei si 480 lei.
h) in proportie de 20%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 480,1 lei si 540 lei.
i) in proportie de 10%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 540,1 lei si 615 lei.
j) in proportie de 5%, in situatia in care venitul net mediu
lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este
cuprins intre 615,1 lei si 786 lei.
(3) Pentru persoanele singure ale caror venituri se situeaza
intre 786,1 lei si 1.082 lei compensarea procentuala prevazuta
la alin. (1) este de 10%.
(4) Pentru persoanele singure ale caror venituri se situeaza
in limitele prevazute la alin. (2) compensarea procentuala este
mai mare cu 10% fata de proportiile stabilite pentru familie.
(5) Pentru familiile si persoanele singure prevazute la alin. (2)
lit. a), beneficiare ale ajutorului social stabilit potrivit prevederilor
Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile
si completarile ulterioare, compensarea procentuala se acorda
in proportie de 100%.
(6) In functie de veniturile medii nete lunare pe membru de
familie, compensarea procentuala prevazuta la alin. (1) se
acorda din bugetul local cu titlu de ajutor conform art. 7 alin. (2)
lit. b) si c), dupa cum urmeaza:
a) pana la 7%, in situatia in care venitul mediu net lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este de pana la
155 lei;
b) pana la 14%, in situatia in care venitul mediu net lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
155,1 lei si 210 lei;
c) pana la 20%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
210,1 lei si 260 lei;
d) pana la 27%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
260,1 lei si 310 lei;
e) pana la 33%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
310,1 lei si 355 lei;
f) pana la 40%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
355,1 lei si 425 lei;
g) pana la 46%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
425,1 lei si 480 lei;
h) pana la 53%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
480,1 lei si 540 lei;
i) pana la 59%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
540,1 lei si 615 lei;
j) pana la 61%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe
membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre
615,1 lei si 786 lei;
k) pana la 63%, in situatia in care venitul net mediu lunar al
persoanei singure este cuprins intre 786,1 lei si 1.082 lei.
(7) In oricare dintre situatiile prevazute la art. 7 alin. (2),
autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa acorde
un sprijin cumulat care sa reprezinte cel putin 10% din maximul
compensarii prevazute la alin. (6).
(8) In functie de resursele proprii, autoritatile administratiei
publice locale pot aproba, prin hotarare a consiliului local,
ajutoare pentru energie termica peste transele si procentele
prevazute la alin. (6).
(9) In situatia in care consumul din factura pentru energie
termica depaseste consumul mediu lunar calculat in conditiile
art. 6 lit. b), compensarea procentuala prevazuta la art. 8
alin. (2)(8) se va aplica la contravaloarea energiei termice
pentru un consum mediu lunar.
Art. 9 (1) Consumatorii vulnerabili, care utilizeaza pentru
incalzirea locuintei gaze naturale beneficiaza de ajutor lunar
pentru incalzirea locuintei pe perioada sezonului rece, denumit
in continuare ajutor pentru gaze naturale, dupa cum urmeaza:
a) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza pana la 155 lei li se acorda o suma de 262 lei;
b) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 155,1 lei si 210 lei li se acorda o suma de 162 lei;
c) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 210,1 lei si 260 lei li se acorda o suma de 137 lei;
d) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 260,1 lei si 310 lei li se acorda o suma de 112 lei;
e) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 310,1 lei si 355 lei li se acorda o suma de 87 lei;
f) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 355,1 lei si 425 lei li se acorda o suma de 62 lei;
g) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 425,1 lei si 480 lei li se acorda lunar o suma de
44 lei;
h) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 480,1 lei si 540 lei li se acorda lunar o suma de
31 lei;
i) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 540,1 lei si 615 lei li se acorda lunar o suma de
19 lei.
(2) In functie de resursele proprii, autoritatile administratiei
publice locale pot aproba, prin hotarare a consiliului local,
ajutoare pentru gaze naturale peste transele si cuantumurile
prevazute la alin. (1).
Art. 10 Ajutorul pentru gaze naturale se acorda in
cuantumurile stabilite la art. 9, dar nu mai mult decat
contravaloarea cantitatii de gaze naturale consumate in
perioada sezonului rece.
Art. 11 (1) Familiile si persoanele singure cu venituri
reduse, care utilizeaza pentru incalzirea locuintei lemne,
carbuni, combustibili petrolieri, beneficiaza de ajutor lunar pentru
incalzirea locuintei pe perioada sezonului rece, denumit in
continuare ajutor pentru combustibili solizi sau petrolieri, dupa
cum urmeaza:
a) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza pana la 155 lei li se acorda lunar o suma de 54 lei;
b) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 155,1 lei si 210 lei li se acorda lunar o suma de
48 lei;
c) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 210,1 lei si 260 lei li se acorda lunar o suma de
44 lei;
d) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 260,1 lei si 310 lei li se acorda lunar o suma de
39 lei;
e) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 310,1 lei si 355 lei li se acorda o suma de 34 lei;
f) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 355,1 lei si 425 lei li se acorda o suma de 30 lei;
g) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 425,1 lei si 480 lei li se acorda lunar o suma de
26 lei;
h) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 480,1 lei si 540 lei li se acorda lunar o suma de
20 lei;
i) familiilor si persoanelor singure al caror venit net mediu
lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se
situeaza intre 540,1 lei si 615 lei li se acorda lunar o suma de
16 lei.
(2) Pentru familiile si persoanele singure prevazute la alin. (1)
lit. a), beneficiare ale ajutorului social stabilit potrivit prevederilor
Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare,
ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri este de 58 lei.
(3) In functie de resursele proprii, autoritatile administratiei
publice locale pot aproba, prin hotarare a consiliului local,
ajutoare pentru combustibili solizi sau petrolieri peste transele si
cuantumurile prevazute la alin. (1) si (2).
Art. 12 (1) Beneficiaza de drepturile prevazute la art. 8, 9
si 11 familiile si persoanele singure, cetateni romani, precum si
cetateni straini ori apatrizi cu domiciliul sau, dupa caz, resedinta
in Romania, stabilita in conditiile legislatiei romane.
(2) Ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda familiilor,
respectiv persoanelor singure prevazute la alin. (1) numai pentru
locuinta de domiciliu sau, dupa caz, de resedinta a acestora.
(3) In sensul prezentei ordonante de urgenta nu se considera
locuinta institutiile de asistenta sociala sau alte asezaminte cu
caracter social, inclusiv cele infiintate si administrate de cultele
religioase cu scop monahal.
Art. 13 (1) Limitele de venituri pentru acordarea ajutorului
pentru incalzirea locuintei, nivelul compensarii procentuale,
precum si cuantumul ajutorului pentru gaze naturale si
combustibili solizi sau petrolieri se poate actualiza anual si se
aproba prin hotarare a Guvernului.
(2) Ajutoarele pentru incalzirea locuintei, acordate in
conditiile prezentei ordonante de urgenta, nu se iau in calcul la
stabilirea drepturilor de ajutor social in conditiile Legii
nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, ori a
obligatiilor legale de intretinere si nu pot fi urmarite silit decat
pentru recuperarea sumelor acordate cu titlu nejustificat.
Sectiunea 3 - Modul de stabilire si acordare a ajutorului pentru incalzirea locuintei
Art. 14 (1) Ajutorul pentru incalzirea locuintei, prevazut la
art. 8, 9 si 11 alin. (1), se acorda pe baza de cerere si declaratie
pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile
acesteia.
(2) Formularul de cerere si declaratie pe propria raspundere
se completeaza potrivit modelului stabilit prin normele
metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) La completarea cererii, titularul are obligatia de a
mentiona corect componenta familiei, veniturile membrilor
acesteia, precum si bunurile mobile si imobile detinute, asa cum
sunt acestea trecute in formularul prevazut la alin. (2).
Art. 15 (1) Pentru energie termica si gaze naturale,
formularele de cerere si declaratie pe propria raspundere sunt
transmise de catre primarii furnizorilor, pana la data de
15 septembrie a fiecarui an.
(2) Furnizorii prevazuti la alin. (1) transmit formularele
titularilor de contract, respectiv consumatorilor individuali si
asociatiilor de proprietari/locatari, pana la data de 25 septembrie
a fiecarui an.
(3) Pentru combustibili solizi sau petrolieri, formularele de
cerere si declaratie pe propria raspundere sunt puse la
dispozitia solicitantilor de catre primarii.
(4) Solicitantul ajutorului pentru incalzirea locuintei poate
intra in posesia formularului de cerere si declaratie pe propria
raspundere care se publica pe site-ul autoritatii administratiei
publice locale sau, dupa caz, al agentiei pentru prestatii sociale
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumita in
continuare agentie teritoriala.
Art. 16 Familiile si persoanele singure care indeplinesc
conditiile prevazute la art. 8, 9 si 11 alin. (1) depun, individual,
prin asociatiile de proprietari/locatari sau prin furnizorii de
energie termica, cererile si declaratiile pe propria raspundere la
primaria comunei, orasului, municipiului ori, dupa caz, a
sectorului municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala se afla
locuinta de domiciliu sau de resedinta, pana la data de
15 octombrie a fiecarui an.
Art. 17 (1) Stabilirea dreptului la ajutorul pentru incalzirea
locuintei se realizeaza in conditiile prezentei ordonante de
urgenta, prin dispozitie a primarului, care se emite o singura
data pentru toata perioada de acordare a ajutorului. Dispozitiile
pot fi emise fie individual, fie colectiv, caz in care vor fi aduse la
cunostinta solicitantilor individual.
(2) Dispozitiile prevazute la alin. (1) se comunica pana la
data de 15 noiembrie titularilor ajutoarelor pentru incalzirea
locuintei, direct, prin intermediul furnizorilor sau prin asociatiile
de proprietari/locatari.
(3) In termenul prevazut la alin. (2) primarii vor transmite
furnizorilor de energie termica in sistem centralizat, de gaze
naturale si asociatiilor de proprietari/locatari, precum si agentiilor
teritoriale situatia centralizatoare privind titularii ajutoarelor,
venitul net lunar pe membru de familie si valoarea ajutorului
calculata in conditiile art. 8, 9 si art. 11 alin. (1), atat in scris, cat
si in format electronic.
(4) Dispozitiile primarului contin numele si prenumele
titularului, cuantumul ajutorului acordat in conditiile art. 8, 9 si
art. 11 alin. (1), perioada de acordare a acestuia, iar in cazul
beneficiarilor care utilizeaza lemne, carbuni, combustibili
petrolieri si data efectuarii platii acestuia.
(5) Pentru solicitantii care nu indeplinesc conditiile de
acordare a ajutorului, in termenul prevazut la alin. (2) primarii
vor comunica acestora dispozitia motivata privind respingerea
cererii.
(6) In situatia in care consumatorii vulnerabili indeplinesc
conditiile prevazute la art. 8, 9 si art. 11 alin. (1) pe parcursul
sezonului rece, stabilirea dreptului la ajutorul pentru incalzirea
locuintei se face, prin dispozitie a primarului, dupa cum
urmeaza:
a) incepand cu luna depunerii cererii, pentru cei care au
depus documentele pana la data de 20 a lunii respective;
b) incepand cu luna urmatoare, pentru cei care au depus
documentele dupa data prevazuta la lit. a);
c) incepand cu luna depunerii cererii, pentru beneficiarii de
ajutor social al caror drept de ajutor social este stabilit incepand
cu acea luna, indiferent de data la care a fost depusa cererea.
(7) Dispozitia primarului prevazuta la alin. (6) se comunica
titularului in termen de 5 zile de la emitere, prevederile alin. (3)
si (4) aplicandu-se corespunzator.
Art. 18 (1) La stabilirea venitului net mediu lunar pe
membru de familie, dupa caz, al persoanei singure se iau in
considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le
realizeaza, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurari
sociale de stat, asigurari de somaj, obligatii legale de intretinere,
indemnizatii, alocatii si ajutoare cu caracter permanent si alte
creante legale, cu exceptia ajutorului social prevazut de Legea
nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, a burselor
de studiu si a burselor sociale, precum si a sprijinului financiar
prevazut de Hotararea Guvernului nr. 1.488/2004 privind
aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului financiar ce se
acorda elevilor in cadrul Programului national de protectie
sociala Bani de liceu, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In cazul in care familia sau persoana singura are in
proprietate, inchiriere, concesiune, comodat sau alta forma de
detinere cel putin unul dintre bunurile cuprinse in lista bunurilor
ce conduc la excluderea acordarii ajutorului pentru incalzirea
locuintei, aceasta nu beneficiaza de ajutor pentru incalzirea
locuintei.
(3) Lista prevazuta la alin. (2) se stabileste prin normele
metodologice de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de
urgenta.
Art. 19 (1) Titularii ajutoarelor pentru incalzirea locuintei
sunt obligati sa comunice primarului orice modificare intervenita
in componenta familiei si a veniturilor acesteia, in termen de
5 zile de la data modificarii.
(2) Comunicarea modificarilor prevazute la alin. (1) se va
face prin depunerea unei noi declaratii pe propria raspundere,
individual sau prin asociatiile de proprietari/locatari.
(3) In cazul modificarilor prevazute la alin. (1), primarii vor
emite noi dispozitii, cu privire la modificarea valorii ajutorului
calculat in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(4) Modificarile sau, dupa caz, incetarea dreptului la ajutorul
pentru incalzirea locuintei, prevazute la alin. (3), se fac incepand
cu luna urmatoare celei in care au intervenit modificarile.
(5) Primarii vor comunica titularilor ajutoarelor pentru
incalzirea locuintei dispozitiile prevazute la alin. (3), in termen de
5 zile de la data emiterii, direct, prin intermediul furnizorilor sau
prin intermediul asociatiilor de proprietari/locatari.
(6) In termenul prevazut la alin. (5) primarii vor transmite
furnizorilor, asociatiilor de proprietari/locatari, precum si
agentiilor teritoriale situatia privind modificarile prevazute la
alin. (3) sau, dupa caz, incetarea dreptului la ajutor, atat in scris,
cat si in format electronic.
Art. 20 (1) Lunar, pana cel tarziu la data de 3 a lunii,
reprezentantul furnizorului de energie termica ori de gaze
naturale impreuna cu reprezentantul asociatiei de
proprietari/locatari, dupa caz, stabilesc consumul general de
energie termica sau de gaze naturale.
(2) La stabilirea consumului general, persoanele prevazute la
alin. (1) incheie un proces-verbal constatator al carui model se
stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei
ordonante de urgenta.
(3) Pe baza datelor cuprinse in procesul-verbal constatator,
asociatia de proprietari/locatari defalca consumul general pe
consumatori individuali.
(4) Pana la data de 5 a fiecarei luni, asociatia de
proprietari/locatari transmite furnizorilor prevazuti la alin. (1)
situatia centralizatoare cuprinzand consumurile defalcate pentru
beneficiarii de ajutor pentru incalzirea locuintei.
(5) Prevederile alin. (1)(3) nu se aplica furnizorilor cu un
numar de peste 1.000 de clienti, precum si in situatia existentei
de repartitoare de incalzire, in cazul energiei termice, sau in
situatiile in care reglementarile legale in domeniul energiei
termice ori gazelor naturale dispun in alt fel.
Art. 21 (1) Pe baza situatiilor centralizatoare prevazute la
art. 17 alin. (3) si la art. 20 alin. (4), respectiv a consumului
efectiv inregistrat de consumatorii vulnerabili individuali, pana
la data de 10 a fiecarei luni, furnizorii de energie termica
calculeaza cuantumul efectiv al ajutorului pentru energie
termica, cu respectarea prevederilor art. 8.
(2) In cazul asociatiilor de proprietari/locatari, furnizorii de
energie termica in sistem centralizat transmit lunar factura
reprezentand consumul general de energie termica la nivel de
asociatie, precum si suma totala a ajutoarelor efective calculate
potrivit alin. (1), in termen de maximum doua zile de la realizarea
calculului.
(3) Factura prevazuta la alin. (2) este insotita de situatia
detaliata cuprinzand beneficiarii ajutorului pentru energie
termica si cuantumul efectiv al acestuia, defalcat pe surse de
finantare, respectiv din bugetul de stat si din bugetul local, in
conditiile art. 8, precum si suma individuala de plata.
(4) In cazul consumatorilor vulnerabili titulari de contracte
individuale, furnizorii de energie termica in sistem centralizat
transmit lunar, in termenul prevazut la alin. (2), facturile
reprezentand consumul de energie termica ce vor contine
cuantumul efectiv al acestuia, defalcat pe surse de finantare,
respectiv din bugetul de stat si din bugetul local, in conditiile
art. 8, precum si suma individuala de plata.
(5) Pe baza situatiei prevazute la alin. (3) si a facturilor
prevazute la alin. (4), furnizorii de energie termica elaboreaza
borderoul centralizator care se transmite primarului pentru
certificare si constituie document de plata care, dupa certificare,
se transmite agentiilor teritoriale in vederea decontarii.
(6) Modelul borderoului prevazut la alin. (5) se stabileste prin
normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de
urgenta.
Art. 22 (1) Lunar, in termen de 10 zile de la primirea
facturii, asociatiile de proprietari/locatari au obligatia de a defalca
cheltuielile privind energia termica pe consumatori individuali,
tinand cont de ajutorul pentru incalzirea locuintei stabilit in
conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) In cazul asociatiilor de proprietari/locatari care utilizeaza
pentru incalzirea locuintei energie termica furnizata in sistem
centralizat, defalcarea cheltuielilor prevazute la alin. (1) se
evidentiaza intr-un borderou care se transmite furnizorului in
termen de maximum doua zile de la intocmire.
(3) Asociatia de proprietari/locatari are obligatia de a
evidentia lunar ajutorul pentru incalzirea locuintei cu energie
termica in tabelul cu cheltuielile de intretinere.
Art. 23 (1) Pe baza situatiilor centralizatoare prevazute la
art. 17 alin. (3) si la art. 20 alin. (4), respectiv a consumului
efectiv inregistrat de consumatorii vulnerabili individuali, lunar,
furnizorii de gaze naturale calculeaza cuantumul efectiv al
ajutorului pentru gaze naturale, cu respectarea prevederilor
art. 10.
(2) In cazul asociatiilor de proprietari/locatari titulare de
contracte de furnizare a gazelor naturale, furnizorii transmit
factura reprezentand valoarea consumului general de gaze
naturale la nivelul asociatiei de proprietari/locatari si, dupa caz,
suma de plata, calculata ca diferenta intre valoarea consumului
general si suma totala a ajutoarelor efective calculate potrivit
alin. (1), in termen de maximum doua zile de la realizarea
calculului.
(3) Factura prevazuta la alin. (2) este insotita de situatia
detaliata cuprinzand beneficiarii ajutorului pentru gaze naturale
si cuantumul efectiv al acestuia defalcat pe surse de finantare,
respectiv din bugetul de stat si din bugetul local, precum si suma
individuala de plata ce va fi suportata de beneficiar ca diferenta
dintre contravaloarea consumului inregistrat conform art. 20
alin. (4) si ajutorul efectiv.
(4) In cazul consumatorilor vulnerabili titulari de contracte
individuale, furnizorii de gaze naturale transmit lunar facturile
reprezentand consumul de gaze naturale care vor contine,
defalcat, ajutorul pentru gaze naturale acordat in conditiile art. 9,
precum si suma individuala de plata stabilita ca diferenta intre
contravaloarea consumului si ajutorul efectiv calculat in conditiile
alin. (1).
(5) Pe baza situatiei prevazute la alin. (3) si a facturilor
prevazute la alin. (4), furnizorii de gaze naturale elaboreaza
borderoul centralizator care se transmite primarului pentru
certificare si constituie document de plata care, dupa certificare,
se transmite agentiilor teritoriale in vederea decontarii.
(6) Modelul borderoului prevazut la alin. (5) se stabileste prin
normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de
urgenta.
Art. 24 (1) Lunar, in termenul stabilit prin contract, dupa
primirea facturii, asociatiile de proprietari/locatari au obligatia de
a defalca cheltuielile privind gazele naturale pe consumatori
individuali, tinand cont de ajutorul pentru incalzirea locuintei
stabilit in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) Defalcarea cheltuielilor prevazute la alin. (1) se
evidentiaza intr-un borderou care se transmite furnizorului in
termen de maximum doua zile de la intocmire.
(3) Asociatia de proprietari/locatari are obligatia de a
evidentia lunar ajutorul pentru gaze naturale in tabelul cu
cheltuielile de intretinere.
Art. 25 (1) Pentru ajutoarele pentru combustibili solizi sau
petrolieri prevazute la art. 11 alin. (2), pana la data de
15 septembrie a fiecarui an, primarii au obligatia sa intocmeasca
lista cu beneficiarii de ajutor social care utilizeaza pentru
incalzirea locuintei lemne, carbuni, combustibili petrolieri, pe
baza documentatiei depuse la stabilirea ajutorului social.
(2) Pe baza listei prevazute la alin. (1), primarii emit
dispozitiile privind stabilirea dreptului la ajutorul pentru
combustibili solizi sau petrolieri, pe care le transmit titularilor de
ajutor social pana la data de 30 septembrie a fiecarui an.
(3) Dreptul la ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri
prevazut la art. 11 alin. (2) se stabileste o singura data pentru
toata perioada sezonului rece.
(4) Plata ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri,
prevazut la art. 11 alin. (2), se efectueaza o singura data, pana
la data de 31 octombrie a fiecarui an, pentru toata perioada
sezonului rece.
(5) Data platii ajutorului pentru combustibili solizi sau
petrolieri si modalitatea de plata a acestuia se stabilesc de catre
primar, prin dispozitie care se aduce la cunostinta titularilor.
(6) Pentru familiile si persoanele singure carora le inceteaza
dreptul la ajutor social dupa efectuarea platii ajutorului pentru
combustibili solizi sau petrolieri, dreptul la acesta din urma
inceteaza in luna urmatoare, iar sumele platite necuvenit cu
acest titlu se recupereaza in conditiile legii.
(7) Pentru familiile si persoanele singure care au stabilit
dreptul la ajutor social dupa data prevazuta la alin. (4), ajutorul
pentru combustibili solizi sau petrolieri prevazut la art. 11 alin. (2)
se acorda incepand cu luna in care s-a stabilit dreptul la ajutor
social.
(8) Plata ajutorului pentru incalzirea locuintei, stabilit in
conditiile alin. (7), pentru perioada ramasa pana la sfarsitul
sezonului rece, se efectueaza o singura data, in luna in care
s-a stabilit dreptul.
Sectiunea 4 - Finantarea si plata ajutorului pentru incalzirea locuintei
Art. 26 (1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului
pentru incalzirea locuintei, prevazut la art. 8 alin. (2)(5) si art. 9
alin. (1), se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) Fondurile necesare pentru plata ajutorului pentru
incalzirea locuintei, prevazut la art. 11 alin. (1), se asigura din
transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale, prevazute
in bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(3) Fondurile necesare pentru plata ajutorului pentru
incalzirea locuintei, prevazut la art. 11 alin. (2), se asigura din
bugetele locale, inclusiv din sume defalcate din unele venituri
ale bugetului de stat.
(4) Fondurile necesare pentru plata ajutoarelor pentru
incalzirea locuintei prevazute la art. 8 alin. (6)(8), art. 9 alin. (2)
si art. 11 alin. (3) se asigura din bugetele locale.
(5) Cheltuielile administrative privind stabilirea, modificarea
sau incetarea dreptului la ajutorul pentru incalzirea locuintei,
precum si pentru tiparirea formularului de cerere si declaratie pe
propria raspundere privind componenta familiei si veniturile
acesteia se asigura din bugetele locale.
Art. 27 (1) Decontarea sumelor cu titlu de ajutor pentru
incalzirea locuintei prevazut la art. 8 alin. (2)(5), art. 9 alin. (1)
si art. 11 alin. (1) se realizeaza lunar de catre agentiile teritoriale,
pe baza borderoului centralizator prevazut la art. 21 alin. (5) si
art. 23 alin. (5) si a situatiei centralizatoare prevazute la art. 17
alin. (3) si (7), in cazul ajutorului pentru combustibili solizi sau
petrolieri.
(2) In vederea platii ajutorului pentru combustibili solizi sau
petrolieri in conditiile alin. (1), primarii transmit lunar agentiilor
teritoriale situatia centralizatoare prevazuta la art. 17 alin. (3)
actualizata conform prevederilor art. 17 alin. (7).
Art. 28 Sumele reprezentand cheltuielile pentru incalzirea
locuintei, aferente consumului de energie termica sau de gaze
naturale, platite direct de consumatorii titulari de contract de
furnizare a energiei termice/conventie individuala, respectiv
contract de furnizare a gazelor naturale, precum si ajutoarele
pentru incalzirea locuintei achitate de agentiile teritoriale ori de
autoritatile administratiei publice locale, in conditiile prezentei
ordonante de urgenta, se vor colecta in conturile tip ESCROW,
deschise la banci de catre distribuitorii si producatorii de energie
termica sau de gaze naturale.
Sectiunea 5 - Verificare si monitorizare
Art. 29 (1) Borderoul centralizator prevazut la art. 21
alin. (5) si art. 23 alin. (5), precum si situatia centralizatoare
prevazuta la art. 17 alin. (3) se transmit agentiilor teritoriale si in
format electronic, in termenele prevazute de prezenta ordonanta
de urgenta.
(2) Pe baza documentelor prevazute la alin. (1), agentiile
teritoriale elaboreaza baza de date cu beneficiarii ajutoarelor
pentru incalzirea locuintei si sumele acordate.
Art. 30 (1) Primarii au obligatia de a efectua lunar, pana
la inceputul sezonului rece urmator, la solicitarea agentiilor
teritoriale, anchete sociale pentru verificarea veridicitatii datelor
inscrise in declaratiile pe propria raspundere privind
componenta familiei si veniturile acesteia pentru cel putin 60%
dintre beneficiarii dreptului la ajutorul pentru incalzirea locuintei.
(2) Familiile sau persoanele singure pentru care urmeaza sa
se efectueze anchetele sociale se comunica de agentiile
teritoriale din baza de date constituita in conditiile art. 29
alin. (2).
(3) Anchetele sociale pot fi efectuate si la sesizarea unor terti,
persoane fizice ori juridice, peste procentul prevazut la alin. (1).
(4) In situatia in care familia sau persoana singura
beneficiara de ajutor pentru incalzirea locuintei refuza sa
furnizeze informatiile si documentele necesare pentru
intocmirea anchetei sociale sau in urma anchetelor sociale
efectuate prin sondaj se constata ca la completarea cererii si
declaratiei pe propria raspundere privind componenta familiei si
veniturile acesteia nu a declarat corect numarul membrilor de
familie, veniturile ori bunurile detinute, dreptul la ajutorul pentru
incalzirea locuintei inceteaza incepand cu luna urmatoare, iar
sumele platite necuvenit cu acest titlu se recupereaza in
conditiile legii, prin dispozitie a primarului, care constituie titlu
executoriu.
(5) Sumele prevazute la alin. (4) se recupereaza de catre
serviciile de specialitate ale primariei de la beneficiar in termen
de maximum 3 luni, se transfera agentiei teritoriale si se fac
venituri la bugetul de stat.
(6) In situatia prevazuta la alin. (4), daca se constata ca fapta
titularului constituie infractiune, primarul are obligatia sa
sesizeze organul de urmarire penala.
Art. 31 (1) Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale
monitorizeaza si controleaza prin personalul imputernicit si prin
institutiile abilitate din subordine aplicarea prevederilor prezentei
ordonante de urgenta cu privire la acordarea ajutorului pentru
incalzirea locuintei.
(2) La solicitarea agentiilor teritoriale, primarii,
furnizorii/distribuitorii de energie termica si gaze naturale,
precum si celelalte institutii implicate au obligatia de a furniza
date si informatii cu privire la aplicarea prevederilor prezentei
ordonante de urgenta.
(3) Primarii, furnizorii/distribuitorii de energie termica si gaze
naturale, precum si celelalte institutii implicate au obligatia de a
pune la dispozitia organelor de control ale Ministerului Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale documentele care au stat la baza
stabilirii dreptului la ajutorul pentru incalzirea locuintei.
(4) Organele de control ale Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale pot efectua in caz de autosesizare sau la
solicitarea unor terti anchete sociale ori verificari la domiciliul
beneficiarilor, precum si verificari privind veridicitatea informatiilor
din anchetele sociale efectuate de primari prin investigatii la
domiciliul beneficiarilor.
Capitolul III - Dispozitii finale
Art. 32 Declararea unui numar mai mare de membri de
familie sau a unor venituri mai mici decat cele reale, in scopul
vadit de a obtine foloase materiale necuvenite, constituie
infractiune de fals, uz de fals sau inselaciune, dupa caz, si se
pedepseste potrivit dispozitiilor Codului penal.
Art. 33 (1) Nerespectarea dispozitiilor prezentei
ordonante de urgenta constituie contraventie si se sanctioneaza
dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei, nerespectarea de
catre primar a dispozitiilor prevazute la art. 8 alin. (7), art. 15
alin. (1), art. 17, art. 18 alin. (1) si (2), art. 19 alin. (3)(6),
art. 25, art. 27 alin. (2), art. 29 alin. (1), art. 30 alin. (1), art. 31
alin. (3);
b) cu amenda de la 500 lei la 2.000 lei, neintocmirea de catre
personalul serviciului public de asistenta sociala din subordinea
consiliului local sau, dupa caz, de persoanele cu atributii in
domeniul asistentei sociale din aparatul propriu de specialitate
al autoritatilor administratiei publice locale a documentatiilor
specifice, inclusiv a proiectelor de dispozitie, precum si
nedepunerea acestora, spre a fi semnate de primar, inainte de
implinirea termenelor prevazute de prezenta ordonanta de
urgenta;
c) cu amenda de la 500 lei la 2.000 lei, nerespectarea de
catre furnizor a prevederilor art. 2, art. 15 alin. (2), art. 20 alin. (1)
si (2), art. 21 alin. (1)(5) si art. 23 alin. (1)(5);
d) cu amenda de la 500 lei la 2.000 lei, nerespectarea de
catre asociatia de proprietari/locatari a dispozitiilor art. 20
alin. (1)(4), art. 22 alin. (3) si art. 24 alin. (3);
e) cu amenda de la 200 lei la 1.000 lei in situatia in care
titularul nu a respectat prevederile art. 14 alin. (3).
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac
de catre:
a) organele cu atributii de control ale Ministerului Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale, pentru contraventiile prevazute la
alin. (1);
b) primar, pentru contraventiile prevazute la alin. (1)
lit. b)e).
(3) In situatia in care aplicarea sanctiunilor prevazute in
comun se realizeaza de catre unul dintre organele de control
prevazute la alin. (2), la verificarea efectuata de celalalt organ de
control, in raportul de inspectie sau de control se va consemna
acest fapt si nu vor fi aplicate din nou sanctiunile prevazute la
alin. (1).
(4) Nerespectarea prevederilor art. 28 constituie contraventie
si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (4)
din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind
reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare
in vederea furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru
populatie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 84/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(5) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
prevazute la alin. (4) se fac de catre organele de control ale
Ministerului Finantelor Publice.
Art. 34 (1) Prevederile referitoare la contraventii
prevazute la art. 33 se completeaza cu dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(2) Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel
mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa
caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul
amenzii prevazute la art. 33, agentul constatator facand
mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.
Art. 35 Dispozitiile primarului privind acordarea,
respingerea, modificarea sau incetarea ajutorului pentru
incalzirea locuintei se pot ataca potrivit prevederilor Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 36 Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta
ordonanta de urgenta.
Art. 37 La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de
urgenta se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru incalzirea
locuintei, precum si a unor facilitati populatiei pentru plata
energiei termice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 119 din 25 februarie 2003, aprobata prin Legea
nr. 245/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 38 In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare
a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale, Ministerul Administratiei si Internelor si
Ministerul Finantelor Publice vor elabora norme metodologice
de aplicare, care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului.
Art. 39 Pentru sezonul rece 1 noiembrie 201131 martie
2012, termenele prevazute la art. 15 alin. (1) si (2), art. 16,
art. 17 alin. (2) si art. 25 alin. (1), (2) si (4) se decaleaza cu pana
la maximum 10 zile lucratoare.
Anexa nr. 1 - Consum mediu lunar de energie termica
CONSUM MEDIU ZONA RECE
Tip locuinta/consum lunar Gcal Ianuarie Februarie Martie Noiembrie Decembrie
1 camera 1,01 0,84 0,74 0,82 0,91
2 camere 1,49 1,30 1,16 1,31 1,49
3 camere 1,94 1,70 1,52 1,70 1,94
> 4 camere 2,70 2,27 2,11 2,37 2,70
CONSUM MEDIU ZONA TEMPERATA
Tip locuinta/consum lunar Gcal Ianuarie Februarie Martie Noiembrie Decembrie
1 camera 0,91 0,76 0,67 0,75 0,82
2 camere 1,36 1,18 1,06 1,19 1,36
3 camere 1,76 1,55 1,38 1,55 1,76
> 4 camere 2,45 2,07 1,92 2,15 2,45
CONSUM MEDIU ZONA CALDA
Tip locuinta/consum lunar Gcal Ianuarie Februarie Martie Noiembrie Decembrie
1 camera 0,82 0,68 0,61 0,67 0,74
2 camere 1,22 1,06 0,95 1,07 1,22
3 camere 1,59 1,39 1,24 1,39 1,58
> 4 camere 2,21 1,86 1,73 1,94 2,21
Anexa nr. 2 - Repartizarea judetelor pe zone de temperatura
Zone/Nr. Judetul
Zona rece
1. Harghita
2. Suceava
3. Covasna
4. Brasov
5. Bistrita-Nasaud
6. Bacau
7. Botosani
8. Cluj
9. Vaslui
10. Neamt
11. Mures
12. Sibiu
13. Hunedoara
14. Iasi
15. Alba
Zona temperata
16. Vrancea
17. Satu Mare
18. Dambovita
19. Arges
20. Ialomita
21. Salaj
22. Dolj
23. Maramures
24. Galati
25. Prahova
26. Braila
27. Buzau
28. Olt
29. Bihor
30. Teleorman
31. Ilfov
32. Gorj
Zona calda
33. Giurgiu
34. Tulcea
35. Valcea
36. Arad
37. Caras-Severin
38. Bucuresti
39. Calarasi
40. Timis
41. Mehedinti
42. Constanta
|