DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

OUG 55/2014 pentru reglementarea unor masuri privind administratia publica locala. Ordonanta de urgenta nr. 55/2014



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 646 din 2 septembrie 2014

Luand in considerare ca o premisa determinanta in stabilirea obiectivelor si a strategiilor guvernamentale o constituie armonizarea legislatiei specifice administratiei publice locale in vederea eficientizarii actului administrativ la nivelul cel mai apropiat de cetatean,
avand in vedere disfunctionalitatile generate de legislatia in vigoare care constau in faptul ca acestea nu ofera solutii legale pentru "rupturile politice" aparute pe parcursul mandatului autoritatilor locale si pentru remedierea efectelor negative ale acestora asupra continuitatii si stabilitatii activitatii autoritatilor locale, ceea ce pericliteaza satisfacerea nevoilor colectivitatilor locale,
actualul context socio-politic, preponderent transformarile/modificarile produse la nivelul majoritatii politice care a rezultat ca urmare a alegerilor locale din anul 2012, a generat efecte negative asupra functionarii autoritatilor publice locale,

tinand cont de faptul ca autoritatile administratiei publice locale se confrunta cu blocaje privind indeplinirea conditiilor legale necesare validarii deciziilor care sa asigure stabilitate politica ca urmare a reorganizarii unor partide politice, aliante politice sau aliante electorale, dupa caz, se impune armonizarea legislatiei specifice acestor categorii de alesi.
In mod evident, dificultatile in functionarea autoritatilor deliberative de la nivel local se repercuteaza si asupra functionarii eficiente si conforme cu programul asumat in fata cetatenilor, a activitatii primarilor, respectiv a presedintilor consiliilor judetene.
Vazand si necesitatea eliminarii blocajelor aparute in exercitarea dreptului supleantilor alesi pe listele unei aliante politice care ulterior s-a reorganizat sau a incetat de a fi ulterior validati, urmare a omisiunii de reglementare a situatiilor rezultate in urma desfiintarii sau reorganizarii unor entitati politice in timpul exercitarii mandatului,
intrucat aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Articol unic
(1) Pentru anul 2014, prin derogare de la prevederile art. 9 alin. (2) lit. h^1) si art. 15 alin. (2) lit. g^1) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, primarii si presedintii consiliilor judetene, consilierii locali si consilierii judeteni, precum si candidatii care au fost declarati supleanti isi pot exprima in scris si o singura data optiunea cu privire la partidul politic, organizatia minoritatii nationale din care doresc sa faca parte sau sa devina independenti, fara ca alesii locali respectivi sa isi piarda calitatea dobandita in urma alegerilor.
(2) Optiunea prevazuta la alin. (1) se depune de catre primari, respectiv de catre presedintii consiliilor judetene la autoritatea deliberativa a unitatii/subdiviziunii administrativ- teritoriale pentru care a candidat, prin intermediul secretarului unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale respective. Optiunea cu privire la partidul politic sau organizatia minoritatii nationale va fi insotita de acceptarea acestuia de catre partidul politic sau organizatia minoritatii nationale pentru care a optat.
(3) Optiunea prevazuta la alin. (1) se depune de catre consilierii locali, consilierii judeteni si de candidatii care au fost inscrisi pe liste si care au fost declarati supleanti la autoritatea deliberativa pentru care a candidat, prin intermediul secretarului unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale respective. Optiunea cu privire la partidul politic sau organizatia minoritatii nationale va fi insotita de acceptarea acestuia de catre partidul politic sau organizatia minoritatii nationale pentru care a optat.
(4) Secretarii unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, in termen de 10 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1), au obligatia comunicarii situatiei centralizatoare a alesilor locali la institutia prefectului.
(5) In termenul prevazut la alin. (1) candidatii inscrisi in liste si care nu au fost alesi sunt declarati supleanti in listele respective. In caz de vacanta a mandatelor de consilieri locali/judeteni alesi pe liste de candidati, supleantii vor ocupa locurile devenite vacante, in ordinea in care sunt inscrisi in liste, cu conditia confirmarii in forma scrisa emise de catre conducerea judeteana a partidului caruia ii apartine.




Nu este


Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica





Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
28 useri online

Useri autentificati: