DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

OUG 28/2014 pentru modificarea unor acte normative privind taxele si tarifele nefiscale. Ordonanta de urgenta 28/2014



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 388 din 26 mai 2014

Avand in vedere ca unul dintre obiectivele fundamentale ale Programului de guvernare 2013-2016, aprobat prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 45/2012 pentru acordarea increderii Guvernului, este simplificarea sistemului de taxe si crearea predictibilitatii intr-un cadru fiscal-bugetar stimulativ pentru dezvoltarea mediului economic privat si public,
tinand cont de posibilitatea simplificarii structurii sistemului de taxe si tarife nefiscale, precum si de necesitatea eliminarii unor astfel de taxe si tarife, pentru care cuantumul incasarilor realizate sunt apropiate costurilor de colectare,
in contextul in care interventia asupra actelor normative care instituie obligatii parafiscale, prin adoptarea unui numar mare de acte normative emise de-a lungul mai multor ani, ar crea perceptia unei nepredictibilitati cu privire la mediul de afaceri,

pentru a veni in intampinarea mediului de afaceri, in sensul sprijinirii mediului de afaceri, prin scaderea sarcinii fiscale pe care o suporta contribuabilii si simplificarea sistemului de taxare,
pentru a veni in srijinul persoanelor fizice, prin eliminarea unor taxe/tarife parafiscale pe care acestea le suporta ca urmare a prestarii unor servicii de catre institutiile statului,
tinand seama ca neadoprarea acestor masuri ar conduce:
- la descurajarea activitatii de investitii intr-o perioada in care inca se resimt efectele crizei economico-financiare, fiind necesara stimularea imediata a intreprinzatorilor prin orice tip de masuri, inclusiv cele de reducere a poverii administrative;
- mentinerea imaginii Romaniei in plan international ca fiind un stat cu un sistem foarte stufos si complicat de taxe greu de cunoscut si de respectat de catre investitori, care inhiba initiativa si investitiile;
- la mentinerea unor costuri ridicate de administrare a acestor taxe/tarife a caror incasare este nesemnificativa intr-o perioada in care este necesara reducerea si limitarea tuturor cheltuielilor statului,
avand in vedere:
- ca adoptarea actului normativ in regim de urgenta a luat in considerare importanta deosebita pentru contribuabilii persoane fizice, precum si pentru mediul economic a reducerii costurilor administrative si birocratiei;
- necesitatea limitarii efectelor crizei financiare care inca se mai fac resimtite la nivelul operatorilor economici prin adoptarea unor masuri rapide pentru reducerea poverii fiscale, respectiv eliminarea unui numar semnificativ de taxe/tarife astfel incat sa se pastreze un echilibru intre incasarile la bugetul de stat si stimularea mediului de afaceri si simplificarea accesului la serviciile publice, masuri care vor contribui la incurajarea initiativei private si, implicit, la relansarea economiei;
- consecintele negative care ar putea fi generate de perpetuarea unui mecanism de taxare greoi, inflexibil si excesiv de impovarator care ar putea sa se constituie intr-o adevarata piedica a procesului de crestere economica,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I
Articolul 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitarii semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

Art. II
La articolul 901 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (1) se abroga.

Art. III
Articolul 33 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor jurideice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autoizarea functionarii persoanelor juridice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 839 din 13 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
In cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale se desfasoara activitati de asistenta acordate solicitantilor, la cererea si pe cheltuiala acestora, pentru efectuarea procedurilor necesare inregistratii in registrul comertului a actelor constitutive sau modificatoare, cu exceptia activitatilor prevazute la art. 35 alin. (1) lit. a)-c) si g), care se acorda gratuit."

Art. IV
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002 privind infiintarea Administratiei Nationale "Apele Romane", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 404/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Titlul anexei nr. 7 va avea urmatorul cuprins:
"CUANTUMUL tarifului pentru serviciile de emitere de catre Administratia Nationala 'Apele Romane' a notificarilor, avizelor de amplasament, permiselor de traversare, avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor, avizelor, acordurilor si autorizatiilor de functionare in siguranta a barajelor"

2. La anexa nr. 7, punctul 2 al notei va avea urmatorul cuprins:
"2. Tariful nu contine TVA."

Art. V
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea anumitor servicii publice si a taxelor percepute pentru prestarea acestora pe teritoriul Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 213 din 28 august 1992, aprobata cu modificari prin Legea nr. 89/1993, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4 alineatul (2), partea introductiva si literele a)-c) si f) vor avea urmtorul cuprins:
"(2) Atributiile prevazute la alin. (1) se exercita, potrivit competentelor, de catre:
a) conducerea Departamentului consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, pentru serviciile prevazute la lit. A si D din anexa;
b) conducerea Directiei Generale de Pasapoarte din subordinea Ministerului Afacerilor Interne sau, dupa caz, sefii serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, pentru serviciile prevazute la lit. A din anexa;
c) conducerea Inspectoratului General pentru Imigrari din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevazute la lit. A. lit. B pct. 3 si 5 si lit. F din anexa;
......
f) conducerea Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevazute la lit. A si F din anexa."

2. La anexa, titlul literei A si punctul 1 al literei A vor avea urmatorul cuprins:
"Nr. crt. Denumirea serviciilor Taxa in lei
A. Eliberarea de documente si alte servicii prestate
1. Eliberarea unui pasaport electronic, a unui pasaport simplu temporar sau a altui document de trecere a frontiere, procurarea unui act judiciar sau extrajudiciar, la cererea unor persoane fizice sau juridice straine, eliberarea de adeverinte, precum si alte servicii prestate de autoritati 22

3. La anexa, literele E si G se abroga.

Art. VI
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaz:

1. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
(1) Veniturile din alte surse ale bugetului asigurarilor pentru somaj se constituie, in principal, din dobanzi, majorari pentru neplata la termen a contributiilor, restituiri ale creditelor acordate in baza legii, sume reprezentand contravaloarea cursurilor de formare profesionala incasata de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, penalitati, amenzi si orice alte sume incasate potrivit legii la bugetul asigurarilor pentru somaj.
(2) Sumele reprezentand contravaloarea cursurilor de formare profesionala incasata de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca se constituie ca venituri din alte surse ale bugetului asigurarilor pentru somaj, in masura inc are, potrivit dispozitiilor legale, nu se prevede altfel."

2. La articolul 55, alineatele (3) si (4) se abroga.

Art. VII
La articolul 22 din Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 8 mai 2014, alineatul (2) se abroga.