DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

OUG 27/2012 privind unele masuri in domeniul cultural. Ordonanta de urgenta nr. 27/2012



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 400 din 14 iunie 2012

Avand in vedere necesitatea consolidarii si amplificarii, sub diferite forme, a relatiilor culturale cu comunitatile romanesti de peste hotare, in scopul pastrarii si perpetuarii identitatii nationale, deziderat de o importanta deosebita in contextul fenomenului de globalizare, inclusiv culturala,
retinandu-se ca atingerea acestui scop impune exercitarea controlului parlamentar in privinta organizarii si functionarii Institutului Cultural Roman, prin intermediul Senatului Romaniei, in calitate de Camera decizionala pentru adoptarea proiectelor de legi si propunerilor legislative in domeniul politicii externe, in cadrul careia functioneaza comisii permanente in acest domeniu, precum si Comisia pentru politica externa, Comisia pentru afaceri europene si Comisia Romanilor de Pretutindeni,
luandu-se in considerare necesitatea cheltuirii banului public, de catre Institutul Cultural Roman, in conditi de deplina legalitate, cu evitarea oricaror nereguli financiar-contabile, de genul celor evidentiate, in timp, de catre rapoartele Curtii de Conturi a Romaniei,
avand in vedere dispozitiile art. 116 din Constitutia Romaniei, republicata, care reglementeaza structura administratiei publice centrale, inclusiv ministerele, organizate in subordinea Guvernului, si alte organe de specialitate care se pot organiza in subordinea Guvernului ori a ministerelor sau ca autoritati administrative autonome,
tinand cont de dispozitia generala de la art. 111 alin. (1) din Constitutie, potrivit careia Guvernul si celelalte organe ale administratiei publice sunt supuse controlului parlamentar,
retinandu-se necesitatea respectarii cadrului constitutional prin reorganizarea administrativa autonoma, cu personalitate juridica, si trecerea Institutului Cultural Roman sub controlul parlamentar,
luand in considerare faptul ca neadoptarea masurilor propuse prin prezenta ordonanta de urgenta va duce, pe de o parte, la prelungirea efectelor profund negative ale unor stari de lucruri care tind sa afecteze, cu titlu de permanenta, sentimentul de apartenenta la natiuniea romana a celor stabiliti, vremelnic, in alte state, iar, pe de alta parte, la mentinerea unor disfunctionalitati referitore la modul de organizare si la functionarea Institutului Cultural Roman,
in considerarea faptului ca elementele prezentate vizeaza interesul public, astfel incat acestea constitutie o situatie de urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I
Institutul Cultural Roman, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, sub autoritateta Presedintelui Romaniei, se reorganizeaza ca autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, sub control parlamentar.

Art. II
Legea nr. 356/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului Cultural Roman, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 529 din 23 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Institutul Cultural Roman, denumit in continuare Institutul, este organizat si functioneaza ca autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, sub control parlamentar."

2. La articolul 6, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Consiliul de conducere este condus de presedintele Institutului si are urmatoarea componenta:
- presedintele Institutului;
- un membru desemnat de Presedintele Romaniei;
- un membru desemnat de primul-ministru;


1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Institutul Cultural Roman, denumit in continuare Institutul, este organizat si functioneaza ca autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, sub control parlamentar."

2. La articolul 6, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Consiliul de conducere este condus de presedintele Institutului si are urmatoarea componenta:
- presedintele Institutului;
- un membru desemnat de Presedintele Romaniei;
- un membru desemnat de primul-ministru;
- un secretar de stat desemnat de ministrul afacerilor externe, prin ordin;
- un secretar de stat desemnat de ministrul culturii si patrimoniului national, prin ordin;
- un secretar de stat desemnat de ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, prin ordin;
- presedintele Academiei Romane sau un vicepresedinte desemnat de acesta;
- 14 membri numiti de plenul Senatului, cu votul majoritatii senatorilor prezenti, dintre care 7 membri la propunerea asociatiilor si uniunilor de creatori si 7 membri la propunerea Biroului permanent al Senatului."

3. La articolul 6, alineatul (4) se abroga.

4. La articolul 8, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Convocarea sedintelor extraordinare ale Consiliului de conducere se poate face la cererea Biroului permanent al Senatului Romaniei, a presedintelui Institutului sau a unei patrimi din numarul total al membrilor. Convocarea se face nominal, prin orice mijloc de comunicare, precizandu-se ordinea de zi, data, ora si locul desfasurarii."

5. La articolul 12, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) Conducerea operativa a Institutului este asigurata de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de 2 vicepresedinti, cu rang de subsecretari de stat, numiti si revocati in/din functie de plenul Senatului, cu votul majoritatii senatorilor prezenti, la propunerea Biroului permanent al Senatului. Mandatul vicepresedintilor este de 4 ani, cu posibilitatea de a fi reinnoit. Functia de vicepresedinte al Institutului este incompatibila cu calitatea de membru al unui partid politic."

6. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
Numarul maxim de posturi pentru Institut este de 184, exclusiv demnitarii."

Art. III
In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, plenul Senatului va numi conducerea operativa a Institutului, precum si membrii Consiliului de conducere a caror desemnare este de competenta sa, conform dispozitiilor art. 6 alin. (2) din Legea nr. 356/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului Cultural Roman, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile aduse de prezenta ordonanta de urgenta.




Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Ordin 1900/2013 privind publicarea Programului de cooperare culturala intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Populare Chineze pentru perioada 2013-2016, semnat la Bucuresti la 25 noiembrie 2013
HG 1069/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului National pentru Cercetare si Formare Culturala. Hotararea 1059/2013
Legea 356/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului Cultural Roman, republicata 2013. Lege nr. 356/2003 republicata in 2013
Ordin nr. 2355/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea comisiilor, procedura de selectie a programelor, proiectelor si actiunilor culturale in vederea acordarii de finantari nerambursabile din
Legea 172/2013 privind aprobarea OUG 72/2011 pentru modificarea Legii nr. 356/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului Cultural Roman
Legea 176/2013 pentru modificarea art. 1 alin. (1) din Legea nr. 299/2007 privind sprijinul acordat romanilor de pretutindeni. Lege nr. 176/2013
Legea 55/2013 pentru aprobarea OUG 27/2012 privind unele masuri in domeniul cultural. Lege nr. 55/2013
Legea 41/2013 privind aprobarea OG 4/2012 pentru modificarea Legii bibliotecilor nr. 334/2002
HG 929/2012 pentru aprobarea modului de repartizare si de utilizare partiala a sumei destinate finantarii actiunilor cu caracter stiintific si social-cultural, prevazuta la lit. d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2012 nr. 29
OG 26/2012 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 9/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistem
HG 388/2012 pentru aprobarea Memorandumului de intelegere cu privire la cooperarea in cadrul proiectului Ruta culturala turistica a imparatilor romani
Legea 28/2011 privind comemorarea dezrobirii romilor din Romania. Lege nr. 28/2011
Legea 97/2010 pentru completarea art. 99 din Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil. Lege nr. 97/2010
HG 1322/2009 pentru modificarea si completarea art. 5 din Normele metodologice privind derularea Programului prioritar national pentru proiectarea, construirea si dotarea de sedii pentru asezaminte culturale in localitatile unde nu exista asemenea in
Lege nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008
HG nr. 886/2008, hotarare pentru aprobarea Normelor de clasare a bunurilor culturale mobile
Ordin nr. 851/2008 privind aprobarea Ghidului operational pentru Programul prioritar national pentru reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale si dotarea asezamintelor culturale din mediul mic urban
Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, legea nr. 488/2006
Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2006 privind infiintarea, organizarea si desfasurarea activitatii asezamintelor culturale, oug nr. 65/2007
Lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 65/2007 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2006 privind infiintarea, organizarea si desfasurarea activitatii asezamintelor culturale, legea nr. 35
Dictionar enciclopedic de comunicare si termeni asociati
Coord. Marian Petcu

Pret: 99 lei
84.15 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
72 useri online

Useri autentificati: