OUG 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Ordonanta de urgenta nr. 14/2014
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 241 din 4 aprilie 2014
Avand in vedere faptul ca sectorul transporturilor de bunuri poate influenta pe orizontala evolutia preturilor in intreaga economie nationala, precum si necesitatea mentinerii competitivitatii la nivel international a transportului de calatori,
pentru a preintam pina posibilele efecte negative ale cresterii nivelului de accize pentru motorina cu 70 euro/1.000 litri incepand cu data de 1 aprilie 2014 pentru sectorul transporturilor de bunuri si de persoane, se prevede acordarea unui nivel de accize diferentiat cu 40 euro/1.000 litri fata de nivelul standard, cu respectarea procedurilor specifice in domeniul ajutorului de stat.
In considerarea faptului ca aceasta masura este compatibila cu prevederile art. 7 din Directiva 2003/96/CE a Consiliului din 27 octombrie 2003 privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice si a electricitatii,
luand in considerare faptul ca aceasta situatie aduce atingere interesului public general si constituie un motiv de urgenta deosebita si extraordinara, a carui reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I Dupa alineatul (5) al articolului 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduc doua noi alineate, alineatele (6) si (7), cu urmatorul cuprins:
"(6) Este supusa unui nivel al accizelor diferentiat, stabilit prin diminuarea cu 40 euro/1.000 litri, respectiv cu 47,34 euro/tona, a nivelului standard prevazut pentru motorina in anexa nr. 1, motorina utilizata drept carburant pentru motor in urmatoarele scopuri:
a) transport de marfuri in cont propriu sau pentru alte persoane, cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de marfuri si cu o greutate bruta maxima autorizata de cel putin 7,5 tone;
b) transportul de persoane regulat sau ocazional, exclusiv transportul public local de persoane, cu un vehicul din categoria M2 sau M3, definit in Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor si remorcilor acestora, precum si a sistemelor, componentelor si unitatilor tehnice separate destinate vehiculelor respective.
(7) Reducerea nivelului accizelor prevazuta la alin. (6) se realizeaza prin restituirea sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat prevazut la alin. (6) catre opertorii economici licentiati in Uniunea Europeana. Conditiile, procedura si termenele de restituire se stabilesc prin hotarare a Guvernului."
Art. II Masurile instituite potrivit prevederilor art. I se aplica cu respectarea procedurilor specifice in domeniul ajutorului de stat, pentru motorina achizitionata dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la data de 31 martie 2019, cu incadrarea in creditele de angajament si bugetare aprobate prin legea bugetului de stat pentru Programul "Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor pentru investitii din cadrul bugetului Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale".
|
|
|