DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ordin nr. 40/2009 pentru stabilirea unor reguli detaliate de implementare a masurilor din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 si Programului operational pentru pescuit in ceea ce priveste aplicarea regulii cumulului ajutoarelor



[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 102 din 19/02/2009

Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

Avand in vedere Referatul nr. 78.390 din 10 februarie 2009 al Directiei generale dezvoltare rurala - Autoritatea de management pentru PNDR,
potrivit prevederilor:
  • Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.831/2008, conform caruia sprijinul acordat in cadrul unei masuri pentru operatiunile prevazute la art. 36 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene nu poate fi cumulat cu niciun alt ajutor de stat in intelesul art. 87(1) din tratat sau cu o alta contributie a statului membru, daca o astfel de cumulare ar conduce la depasirea intensitatii maxime a sprijinului stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.698/2005;
  • Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor in agricultura, industrie alimentara, silvicultura, piscicultura, precum si in activitati nonagricole, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 72/2008 privind autorizarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru incheierea de angajamente legale interne in anul 2008, in vederea asigurarii unor masuri financiare pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor in agricultura, industrie alimentara, silvicultura, piscicultura, precum si in activitati nonagricole;
  • Legii nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricola, prin preluarea riscului de creditare de catre fondurile de garantare, republicata,
  • in baza art. 23 din Hotararea Guvernului nr. 224/2008 privind stabilirea cadrului general de implementare a masurilor cofinantate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale,

    ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de calcul al deducerii sprijinului acordat beneficiarilor masurilor 121 "Modernizarea exploatatiilor agricole" si 123 "Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere" din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 (PNDR) si ai masurilor 2.1 "Investitii productive in acvacultura" si 2.6 "Investitii in procesare si marketing" din cadrul Programului operational pentru pescuit (POP) care acceseaza, pentru aceleasi cheltuieli eligibile, credite cu dobanda subventionata in baza Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor in agricultura, industrie alimentara, silvicultura, piscicultura, precum si in activitati nonagricole, cu modificarile si completarile ulterioare, conform anexei nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

    Art. 2
    Metodologia de deducere a sprijinului acordat in baza Legii nr. 231/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica la valoarea totala a cheltuielilor eligibile ale proiectului stabilita in contractul de finantare.

    Art. 3
    Valoarea echivalentului subventiei se determina pentru toata perioada de creditare la momentul semnarii contractului de creditare.

    Art. 4
    Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) calculeaza valoarea deducerii sprijinului acordat prin PNDR si POP pe baza informatiilor comunicate de institutiile financiare selectate pentru derularea fondurilor alocate in baza Legii nr. 231/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, conform prevederilor protocolului incheiat in acest scop intre Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit si acestea.

    Art. 5
    Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, in baza datelor furnizate de institutiile financiare, are obligatia sa opereze deducerea corespunzatoare a sprijinului nerambursabil prin incheierea unui act aditional la contractul de finantare.

    Art. 6
    (1) Primele de garantare minime pentru garantiile acordate de fondurile de garantare in baza Legii nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricola, prin preluarea riscului de creditare de catre fondurile de garantare, republicata, in conformitate cu prevederile pct. 3.3 din Comunicarea Comisiei C155/02/2008 cu privire la aplicarea art. 87 si 88 din Tratatul CE privind ajutoarele de stat sub forma de garantii, sunt prevazute in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
    (2) Fondurile de garantare practica si incaseaza pentru fiecare beneficiar cel putin nivelul primelor de garantare minime prevazute in anexa nr. 2, in functie de ratingul atribuit imprumutatului de institutia creditoare in conformitate cu normele interne si corelat cu prevederile Comunicarii Comisiei C155/02/2008.

    Art. 7
    (1) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit si institutiile financiare care deruleaza fondurile alocate in baza Legii nr. 231/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, vor incheia protocoale de colaborare pentru stabilirea normelor detaliate de aplicare a metodologiei mentionate la art. 1.
    (2) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, fondurile de garantare si institutiile financiare creditoare vor incheia protocoale de colaborare pentru stabilirea regulilor de aplicare a prevederilor art. 6 alin. (2).

    Art. 8
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


    ANEXA Nr. 1


    METODOLOGIE DE CALCUL al deducerii sprijinului acordat beneficiarilor masurilor 121 "Modernizarea exploatatiilor agricole" si 123 "Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere" din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 (PNDR) si ai masurilor 2.1 "Investitii productive in acvacultura" si 2.6 "Investitii in procesare si marketing" din cadrul Programului operational pentru pescuit (POP) care acceseaza, pentru aceleasi cheltuieli eligibile, credite cu dobanda subventionata in baza Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor in agricultura, industrie alimentara, silvicultura, piscicultura, precum si in activitati nonagricole, cu modificarile si completarile ulterioare


    1. Metodologia de calcul pentru determinarea echivalentului subventiei de dobânda se aplica strict sumei reprezentând valoarea investitiilor eligibile ale proiectului.
    2. Echivalentul subventiei de dobânda se determina, la data semnarii contractului de credit, prin însumarea fluxurilor actualizate de dobânda, aferente valorii cheltuielilor eligibile ale proiectului, ca parte din totalul sumei împrumutate.
    3. Actualizarea fluxurilor de dobânda se efectueaza la momentul acordarii creditului, folosindu-se rata de baza comunicata de Comisia Europeana, conform formulei:
                        ___
                        \                           nz(i; i-1)           1
    Subventie dobânda = /__ Sold(i; i-1) x r(s) x ------------ x ------------------
                          i                           360                  nz(i; 0)
                                                                           --------
                                                                             360
                                                                   [1 +r(a)]
     
    
    

    unde:
    Sold(i; i-1) = soldul zilnic al creditului aferent acoperirii cheltuielilor eligibile ale proiectului (între data "i" de plata a dobânzii si data imediat anterioara "i - 1" de plata a dobânzii);
    nz(i; i-l) = perioada de fructificare a soldului creditului (numarul de zile calendaristice dintre data "i" de plata a dobânzii si data imediat anterioara "i-1" de plata a dobânzii);
    nz(i; 0) = perioada de actualizare (numarul de zile calendaristice dintre data "i" de plata a dobânzii si data de acordare a creditului);
    r(s)= rata de subventie;
    r(a) = rata de actualizare.
    4. Rata de subventie reprezinta diferenta dintre rata de referinta si rata de dobânda Fermierul.
    5. Rata de referinta se calculeaza prin adaugarea la rata de baza a unei marje fixe stabilite în functie de ratingul întreprinderii în cauza si de garantiile oferite cu respectarea prevederilor Comunicarii Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinta si de scont (2008/C 14/02).
    6. Rata de baza este publicata de Comisia Europeana pe adresa de web http://ec.europa.eu/comm/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html. Rata de baza este calculata în acord cu Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinta si de scont (2008/C 14/02).
    7. Rata de referinta se utilizeaza ca rata de scont (actualizare) pentru a se calcula valorile prezente nete. În acest sens, se va utiliza, în principiu, rata de baza majorata cu o marja fixa de 100 de puncte de baza.


    ANEXA Nr. 2

        PRIMELE DE GARANTARE MINIME
    pentru garantiile acordate intreprinderilor mici si mijlocii (IMM)*
    de fondurile de garantare in baza Legii nr. 218/2005 privind stimularea
    absorbtiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare
    rurala, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare
    agricola, prin preluarea riscului de creditare de catre fondurile de
    garantare, republicata 
    
        
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
    ¦                                     ¦                 Rating                  ¦                       ¦
    ¦        Calitatea creditului         +-----------------------------------------¦     Prima anuala      ¦
    ¦                                     ¦Standard & Poor's¦  Fitch    ¦  Moody's  ¦                       ¦
    +-------------------------------------+-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦Calitate maxima                      ¦AAA              ¦AAA        ¦Aaa        ¦         0,4%          ¦
    +-------------------------------------+-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦Capacitate foarte mare de plata      ¦AA +             ¦AA +       ¦Aa 1       ¦         0,4%          ¦
    ¦                                     ¦AA               ¦AA         ¦Aa 2       ¦                       ¦
    ¦                                     ¦AA -             ¦AA -       ¦Aa 3       ¦                       ¦
    +-------------------------------------+-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦Capacitate mare de plata             ¦A +              ¦A +        ¦A 1        ¦         0,55%         ¦
    ¦                                     ¦A                ¦A          ¦A 2        ¦                       ¦
    ¦                                     ¦A-               ¦A -        ¦A 3        ¦                       ¦
    +-------------------------------------+-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦Capacitate corespunzatoare de plata  ¦BBB + BBB        ¦BBB +      ¦Baa 1      ¦         0,8%          ¦
    ¦                                     ¦BBB -            ¦BBB        ¦Baa 2      ¦                       ¦
    ¦                                     ¦                 ¦BBB -      ¦Baa 3      ¦                       ¦
    +-------------------------------------+-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦Capacitate de plata vulnerabila la   ¦BB +             ¦BB +       ¦Ba 1       ¦         2,0%          ¦
    ¦conditii adverse                     ¦BB               ¦BB         ¦Ba 2       ¦                       ¦
    ¦                                     +-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦                                     ¦BB -             ¦BB -       ¦Ba 3       ¦         3,8%          ¦
    +-------------------------------------¦B+               ¦B+         ¦B1         ¦                       ¦
    ¦Capacitatea de plata poate fi grav   +-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦afectata de conditii adverse.        ¦B                ¦B          ¦B2         ¦         6,3%          ¦
    ¦                                     ¦B -              ¦B-         ¦B3         ¦                       ¦
    +-------------------------------------+-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦Capacitatea de plata depinde de      ¦CCC + CCC        ¦CCC +      ¦Caa 1 Caa 2¦       Nu se pot       ¦
    ¦existenta unor conditii favorabile   ¦CCC -            ¦CCC        ¦Caa 3      ¦acorda garantii in baza¦
    ¦durabile.                            ¦CC               ¦CCC -      ¦           ¦  Legii nr. 218/2005.  ¦
    ¦                                     ¦                 ¦CC C       ¦           ¦                       ¦
    +-------------------------------------+-----------------+-----------+-----------+-----------------------¦
    ¦Incapacitate de plata sau in pragul  ¦SD               ¦DDD        ¦Ca         ¦       Nu se pot       ¦
    ¦incapacitatii de plata               ¦D                ¦DD         ¦C          ¦acorda garantii in baza¦
    ¦                                     ¦                 ¦D          ¦           ¦  Legii nr. 218/2005.  ¦
    +-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
    


    * Prin IMM se intelege acea intreprindere care indeplineste conditiile prevazute de Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru IMM-urile nou-infiintate sau care nu au mai solicitat credite ori au un rating care are la baza evaluarea bilantului, in conformitate cu prevederile Comunicarii Comisiei C155/02/2008, prima de referinta este stabilita la nivelul de 3,8%. O IMM este considerata nou-infiintata daca este infiintata in anul depunerii cererii de finantare sau daca nu a inregistrat activitate pana in momentul depunerii acesteia, dar nu mai mult de 3 ani fiscali.

    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------