DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Norma de incadrare, activitate si salarizare ale mediatorului scolar, 2007



[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 670 din 01/10/2007


Capitolul I - Dispozitii generale


Art. 1
Principala responsabilitate a mediatorului scolar este de a sprijini participarea tuturor copiilor din comunitate la invatamantul general obligatoriu, incurajand implicarea parintilor in educatia copiilor si in viata scolii si facilitand colaborarea dintre familie, comunitate si scoala.

Art. 2
(1) Mediatorul scolar este angajat de unitatea de invatamant preuniversitar sau de centrul de resurse si de asistenta educationala judetean/al municipiului Bucuresti, infiintat conform Ordinului ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.418/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta educationala si a regulamentelor-cadru ale institutiilor din subordine.
(2) Indrumarea metodologica a activitatii mediatorului scolar revine centrului de resurse si de asistenta educationala judetean/al municipiului Bucuresti, iar coordonarea si monitorizarea activitatii mediatorului revin conducerii unitatii/unitatilor de invatamant preuniversitar in care isi desfasoara activitatea.
(3) Mediatorul scolar colaboreaza cu personalul unitatii de invatamant preuniversitar, cu consiliul parintilor sau cu alte structuri asociative ale parintilor recunoscute de unitatea de invatamant preuniversitar, cu autoritatile locale/judetene, cu organizatii neguvernamentale si cu ceilalti parteneri ai unitatii de invatamant preuniversitar care au ca scop cresterea gradului de participare la educatie si imbunatatirea calitatii serviciilor educationale.

Art. 3
Mediatorul scolar isi desfasoara activitatea in unitatile de invatamant preuniversitar si in comunitatile de care apartin acestea, unitati autoidentificate sau identificate pe baza criteriilor prevazute in anexa nr. 1. Angajarea mediatorului se face la solicitarea scolii sau a comunitatii, la propunerea inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti, a autoritatilor publice locale/judetene, a organizatiilor guvernamentale si neguvernamentale sau la solicitarea parintilor elevilor din unitatea scolara respectiva.


Capitolul II - Selectia, incadrarea, normarea si salarizarea personalului


Art. 4
(1) Mediatorul scolar poate fi:
a) absolvent de liceu, filiera vocationala - specializare mediator scolar sau absolvent al oricarui alt profil, urmat de un curs de formare profesionala cu specializarea mediator scolar, recunoscut de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului;
b) absolvent al invatamantului obligatoriu cu durata de cel putin 8 clase, urmat de parcurgerea cursurilor de formare profesionala cu specializarea mediator scolar, recunoscute de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, si in curs de completare a studiilor liceale.
(2) Pe postul de mediator scolar se recomanda angajarea unei persoane care cunoaste limba si cultura comunitatii locale pentru care sunt necesare serviciile de mediere scolara.
(3) Intr-o prima etapa unitatile angajatoare vor avea in vedere, pentru ocuparea posturilor de mediator scolar, persoane care au urmat cursurile organizate in cadrul programelor PHARE "Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" si care au mai lucrat ca mediatori.

Art. 5
Identificarea mediatorului scolar este responsabilitatea comuna a consiliului de administratie al scolii si a comitetului reprezentativ al parintilor sau a altei forme de asociere a parintilor, recunoscuta de scoala.

Art. 6
Angajarea mediatorului scolar se face, dupa caz, de centrul de resurse si de asistenta educationala judetean/al municipiului Bucuresti sau de unitatea de invatamant preuniversitar, ca urmare a pasilor descrisi la art. 2 si 3 din anexa nr. 1.

Art. 7
Nivelul de salarizare a mediatorului scolar este cel prevazut pentru categoria personal didactic auxiliar, pozitiile: 279, 280 si 281.

Art. 8
Organizatiile neguvernamentale sau grupurile de initiativa locale pot angaja mediatori scolari, carora le asigura costurile salariale, pentru scoli cuprinse/partenere in diferite proiecte educationale, daca desfasurarea activitatii mediatorului scolar in scoala este agreata de comunitate si de scoala si in urma acordului inspectoratului scolar judetean/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.


Capitolul III - Responsabilitatile si atributiile mediatorilor scolari


Art. 9
Atributiile mediatorului scolar sunt urmatoarele:
1. faciliteaza dialogul scoala-familie-comunitate;
2. contribuie la mentinerea si dezvoltarea increderii si a respectului fata de scoala in comunitate si a respectului scolii fata de comunitate;
3. monitorizeaza copiii de varsta prescolara din comunitate care nu sunt inscrisi la gradinita si sprijina familia/sustinatorii legali ai copilului in demersurile necesare pentru inscrierea acestora in invatamantul prescolar;
4. monitorizeaza copiii de varsta scolara, din circumscriptia scolara, care nu au fost inscrisi niciodata la scoala, propunand conducerii scolii solutii optime pentru recuperarea lor si facilitand accesul acestora la programele alternative de invatamant (inscrierea in invatamantul de masa la cursuri de zi sau la cursuri cu frecventa redusa, includerea in Programul "A doua sansa" etc.);
5. sprijina organizarea de programe-suport pentru imbunatatirea performantelor scolare (programe de recuperare, programe de interventie personalizata, programe de tip "scoala de dupa scoala" etc.);
6. colecteaza datele statistice relevante pentru monitorizarea accesului la educatie si mentinerea copiilor in sistemul educational obligatoriu;
7. consemneaza cu acuratete si obiectivitate problemele educationale sau de alta natura care au efect asupra participarii la educatie a copiilor din comunitate, informand familiile despre rolul scolii si despre prevederile legale referitoare la participarea copiilor la educatie;
8. asigura actualizarea bazei de date despre copiii aflati in pericol de abandon scolar, monitorizeaza situatia scolara si activitatea extrascolara a acestora, incurajand participarea lor la educatie;
9. transmite scolii toate datele colectate din comunitate, in scopul identificarii solutiilor optime pentru asigurarea accesului egal la educatie al copiilor;
10. contribuie la deschiderea scolii catre comunitate si la promovarea caracteristicilor etnoculturale in mediul scolar, prin implicarea in organizarea de activitati cu parintii/alti membri ai comunitatii, organizarea de activitati cu dimensiune multiculturala, organizare de activitati extracurriculare etc.;
11. monitorizeaza si incurajeaza prezenta elevilor la orele din cadrul programelor alternative, suplimentare/de sprijin;
12. sprijina elaborarea planului de desegregare scolara si implementarea acestuia, prin colaborare cu conducerea scolii;
13. informeaza autoritatile responsabile despre eventualele incalcari ale drepturilor copilului si sprijina demersurile acestora pentru solutionarea situatiilor respective.

Art. 10
Atributiile prevazute la art. 9 pot fi detaliate si completate prin fisa postului.

Art. 11
(1) Evaluarea anuala a mediatorului scolar se face de institutia angajatoare.
(2) In cazul in care mediatorul este angajat de centrul de resurse si asistenta educationala judetean/al municipiului Bucuresti, evaluarea se face pe baza rapoartelor de monitorizare elaborate de unitatea/unitatile in care mediatorul scolar si-a desfasurat activitatea.
(3) Evaluarea se va face pe baza raportului directorului unitatii scolare, care trebuie sa cuprinda:
- tipuri de activitati organizate sau la care a luat parte mediatorul scolar (intalniri cu parintii, realizarea recensamantului copiilor etc.);
- impactul activitatii desfasurate asupra comunitatii;
- gradul de satisfactie a unitatii scolare, a parintilor, a elevilor, a comunitatii.