Legea bugetului de Stat pe anul 2009, legea nr. 18/2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 121 / 27 februarie 2009
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 Prezenta lege prevede si autorizeaza pentru anul
bugetar 2009 veniturile pe capitole si subcapitole si cheltuielile pe
destinatii si pe ordonatori principali de credite pentru bugetul de stat,
bugetele Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, creditelor
externe, fondurilor externe nerambursabile, activitatilor finantate integral
din venituri proprii.
Sectiunea 1 - Dispozitii referitoare la bugetul de stat pe anul 2009
Art. 2 (1) Sinteza bugetului de stat, detaliata la venituri pe
capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole,
paragrafe, respectiv titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta in
anexa nr.1.
(2) Bugetul de stat se stabileste la venituri in suma de 75.689,7
milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 94.767,5 milioane lei, cu un deficit
de 19.077,8 milioane lei.
(3) Sinteza cheltuielilor bugetare, pe surse de finantare, cu
detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate,
dupa caz, este prevazuta in anexa nr.2.
(4) Bugetele ordonatorilor principali de credite si anexele la
acestea sunt prevazute in anexa nr.3.
(5) Se interzic retinerea si utilizarea de catre ordonatorii de
credite finantati integral din bugetul de stat a oricaror venituri proprii care
nu sunt prevazute in anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite.
Art. 3 Cheltuielile bugetare sunt detaliate in bugetele
ordonatorilor principali de credite pe surse de finantare, iar in cadrul
acestora pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate de
cheltuieli.
Sectiunea 2 - Dispozitii referitoare la bugetele locale pe anul 2009
Art. 4 Din taxa pe valoarea adaugata se aloca
17.624,5 milioane lei sume defalcate pentru bugetele locale, din care:
a) 2.022,2 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor
descentralizate la nivelul judetelor, potrivit anexei nr.4;
b) 12.136,6 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor
descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si
municipiului Bucuresti, potrivit anexei nr.5;
c) 551,8 milioane lei destinate finantarii cheltuielilor privind
drumurile judetene si comunale, prevazute in anexa nr.6, a caror
repartizare, pe unitati administrativ-teritoriale, se face in functie de
lungimea si starea tehnica a acestora, prin hotarare, de catre consiliul
judetean, dupa consultarea primarilor;
d) 1.999,7 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale
comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, prevazute in anexa nr.7,
care se repartizeaza pe unitati administrativ-teritoriale potrivit prevederilor
art.33 alin.(3) – (7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale,
cu modificarile si completarile ulterioare;
e) 914,2 milioane lei pentru finantarea Programului de
dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural, care se
vor repartiza pe judete si proiecte eligibile prin hotarare a Guvernului,
potrivit Ordonantei Guvernului nr.7/2006 privind instituirea Programului
de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2007.
Art. 5 (1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata,
prevazute la art.4 lit.a), sunt destinate finantarii:
a) sistemului de protectie a copilului si centrelor de asistenta
sociala a persoanelor cu handicap;
b) drepturilor privind acordarea de produse lactate si de
panificatie pentru elevii din clasele I-VIII din invatamantul de stat si
pentru copiii prescolari din gradinitele de stat cu program normal de 4 ore;
c) cheltuielilor privind acordarea de miere de albine ca
supliment nutritiv pentru prescolari si elevii din clasele I-IV din
invatamantul de stat si confesional;
d) cheltuielilor aferente invatamantului special si centrelor
judetene de resurse si asistenta educationala;
e) institutiilor de cultura descentralizate incepand cu anul 2002;
f) platii contributiilor pentru personalul neclerical angajat in
unitatile de cult din tara;
g) serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor de
sub autoritatea consiliilor judetene.
(2) In situatiile in care produsele lactate si de panificatie,
precum si mierea se contracteaza si de catre consiliile locale ale
comunelor, oraselor si municipiilor, consiliul judetean va repartiza sume
cu aceasta destinatie unitatilor administrativ-teritoriale respective.
(3) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata, prevazute
la art.4 lit.b), sunt destinate finantarii:
a) cheltuielilor de personal, burselor si obiectelor de inventar
ale institutiilor sau ale unitatilor de invatamant preuniversitar de stat;
b) drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap
grav;
c) ajutorului social si a ajutorului pentru incalzirea locuintei cu
lemne, carbuni si combustibili petrolieri;
d) serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor de
sub autoritatea consiliilor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor,
sectoarelor si Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
e) ajutoarelor de stat regionale acordate in temeiul Legii
nr.84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificarile si completarile
ulterioare, pentru administratiile zonelor libere aflate sub autoritatea
consiliilor locale;
f) cheltuielilor creselor;
g) cheltuielilor descentralizate la nivelul sectoarelor si
municipiului Bucuresti, respectiv pentru: sistemul de protectie a copilului,
centrele de asistenta sociala a persoanelor cu handicap, drepturile privind
acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevii din clasele
I-VIII din invatamantul de stat si pentru copiii prescolari din gradinitele de
stat cu program normal de 4 ore, acordarea de miere de albine ca supliment
nutritiv pentru prescolari si elevii din clasele I-IV din invatamantul de stat
si confesional, invatamantul special si centrele de resurse si asistenta
educationala, institutiile de cultura descentralizate, incepand cu anul 2002,
si plata contributiilor pentru personalul neclerical angajat in unitatile de
cult.
(4) Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea
adaugata prevazute la alin.(3) pe comune, orase, municipii, sectoare si
municipiul Bucuresti, dupa caz, se face prin decizie a directorului directiei
generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa consultarea consiliului judetean si a primarilor, si cu asistenta tehnica
de specialitate a inspectoratului scolar sau a directiei de munca si
incluziune sociala, dupa caz, in functie de numarul de beneficiari ai
serviciilor respective.
(5) Pentru finantarea cheltuielilor prevazute la art.4, pe langa
sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata, autoritatile administratiei
publice locale vor aloca si sume din bugetele locale ale acestora.
(6) Numarul maxim de posturi finantate pentru personalul
neclerical din unitatile de cult este prevazut in anexa nr.8.
Art. 6 Categoriile de venituri si cheltuieli aferente bugetelor
locale pe anul 2009 sunt prevazute in anexa nr.9.
Sectiunea 3 - Dispozitii referitoare la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pe anul 2009
Art. 7 Veniturile si cheltuielile bugetului Fondului national
unic de asigurari sociale de sanatate, constituit in baza prevederilor Legii
nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si
completarile ulterioare, sunt prevazute in anexa nr.10.
Sectiunea 4 - Dispozitii referitoare la proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare pe anul 2009
Art. 8 (1) Pentru anul 2009, finantarea cheltuielilor aferente
proiectelor/propunerilor de proiecte care intrunesc criteriile de eligibilitate
pentru finantare in cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a
Uniunii Europene, a Politicilor Comune Agricola si de Pescuit, a altor
facilitati si instrumente postaderare, care functioneaza pe principiul
rambursarii integrale sau partiale a cheltuielilor catre beneficiari, se
asigura de la bugetul de stat, prin bugetele ordonatorilor principali de
credite beneficiari ai unor astfel de proiecte, de la bugetele unitatilor
administrativ-teritoriale, respectiv de la bugetele institutiilor publice
finantate integral sau partial din venituri proprii.
(2) Fondurile aferente cheltuielilor prevazute la alin.(1) sunt
cuprinse in bugetele ordonatorilor de credite beneficiari de proiecte la titlul
"Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare",
respectiv la capitolele si subcapitolele corespunzatoare de cheltuieli
potrivit destinatiei acestora si au avizul de principiu al autoritatii de
management/gestiune a programului/instrumentului/facilitatii asupra
eligibilitatii activitatilor din cadrul proiectelor propuse la finantare.
(3) Fac exceptie de la prevederile alin.(2) privind obtinerea
avizului de principiu al autoritatii de management/gestiune a
programului/instrumentului/facilitatii acele proiecte/propuneri de proiecte
care indeplinesc criteriile de eligibilitate pentru finantarea in cadrul
programelor/instrumentelor/facilitatilor care nu sunt gestionate de catre
autoritati ale administratiei publice din Romania.
(4) Se autorizeaza ordonatorii principali de credite prevazuti la
alin.(1) sa efectueze pe parcursul exercitiului bugetar, fara a depasi insa
data de 31 octombrie, redistribuiri de fonduri intre proiecte finantate din
fonduri externe nerambursabile, astfel incat sa asigure implementarea
corespunzatoare a acestora, precum si sa introduca anexe la bugetul lor cu
proiecte noi, respectand conditiile prevazute la alin.(2), cu incadrarea in
nivelul total al fondurilor aprobate la titlul "Proiecte cu finantare din
fonduri externe nerambursabile postaderare". Aceste modificari vor fi
comunicate lunar Ministerului Finantelor Publice.
(5) Pe parcursul executiei bugetare, pentru asigurarea resurselor
de finantare a proiectelor prevazute la alin.(1), unitatile
administrativ-teritoriale pot contracta finantari rambursabile sau pot utiliza
disponibilitatile fondului de rulment.
(6) In bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de
autoritate de management/gestiune a
programelor/instrumentelor/facilitatilor sunt cuprinse, dupa caz, sumele
reprezentand "Transferuri de fonduri din bugetul de stat catre bugetele
locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe
nerambursabile postaderare", precum si/sau "Transferuri de fonduri din
bugetul de stat catre ONG-uri, societati comerciale si alti beneficiari de
drept privat sau public, necesare sustinerii derularii proiectelor finantate
din fonduri externe nerambursabile postaderare".
Art. 9 (1) Pentru platile efectuate din cheltuielile prevazute la
art.8, eligibile a fi acoperite din fonduri externe nerambursabile,
ordonatorul de credite care are calitatea de beneficiar va solicita autoritatii
de management/gestiune a programului/instrumentului/facilitatii
rambursarea cheltuielilor efectuate conform prevederilor art.8 alin.(1), in
conformitate cu regulile specifice de eligibilitate a cheltuielilor, precum si
cu prevederile contractului/deciziei/ ordinului de finantare.
(2) Autoritatile de management/gestiune pe baza solicitarilor
ordonatorilor de credite vor efectua cereri lunare de rambursare a
cheltuielilor si de alimentare a conturilor lor de disponibil catre Autoritatea
de Certificare si Plata si Agentia de Plati si Interventie in Agricultura
si/sau catre alte autoritati abilitate cu certificarea si plata in cadrul unor
programe/facilitati sau instrumente postaderare.
(3) Sumele aferente rambursarilor de la Comisia Europeana si
de la alti donatori de fonduri externe nerambursabile postaderare,
reprezentand contributia acestora la proiectele prevazute la art.8 alin.(1), se
fac venit la bugetele din care au fost finantate proiectele respective si se
vireaza de catre autoritatile de management/gestiune a fondurilor/
instrumentelor/facilitatilor si de Autoritatea de Certificare si Plata la aceste
bugete, dupa certificarea cheltuielilor conform prevederilor legale
comunitare si nationale care reglementeaza fiecare domeniu care intra in
sfera de cuprindere a fondurilor externe nerambursabile postaderare.
(4) Sumele alocate bugetelor locale reprezentand contributia
Uniunii Europene la proiectele prevazute la art.8 alin.(1) ramase
neutilizate la finele exercitiului bugetar se reflecta in excedentul bugetului
local si, respectiv, in fondul de rulment, si vor fi utilizate in anul 2010 cu
aceeasi destinatie pentru care acestea au fost acordate, pana la finalizarea
proiectelor respective.
(5) Operatiunile privind inregistrarea in contabilitate a
drepturilor si obligatiilor in relatia cu Comisia Europeana, provenite din
fonduri externe nerambursabile postaderare, se stabilesc prin norme
metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
Sectiunea 5 - Dispozitii referitoare la proiecte cu finantare din fonduri rambursabile pe anul 2009
Art. 10 (1) Pentru anul 2009 cheltuielile echivalente sumelor
ramase de utilizat si de tras din imprumuturile preluate spre administrare
de Ministerul Finantelor Publice si a sumelor aferente contributiei
Guvernului Romaniei la finantarea proiectelor respective sunt cuprinse
cumulat in bugetele ordonatorilor principali de credite, in cadrul sumelor
alocate cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, conform prevederilor
art.19 alin.(1) al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.157/2008 pentru
reglementarea unor masuri privind datoria publica in scopul aplicarii
art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria
publica.
(2) Fondurile aferente cheltuielilor prevazute la alin.(1) sunt
cuprinse in bugetele ordonatorilor principali de credite la titlul "Cheltuieli
aferente programelor cu finantare rambursabila", respectiv la capitolele si
subcapitolele corespunzatoare de cheltuieli, potrivit destinatiei acestora.
Art. 11 Fac exceptie de la prevederile art.10 cheltuielile
aferente acreditivelor deschise si operationale si dupa data de 1 ianuarie
2009 din cadrul proiectelor prevazute la art.10 alin.(1) si cheltuielile in
cadrul proiectelor finantate din imprumuturile care nu sunt preluate spre
administrare de catre Ministerul Finantelor Publice, potrivit art.14 al
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.64/2007, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr.109/2008, cu modificarile ulterioare, care sunt
cuprinse in bugetele ordonatorilor principali de credite ca sume alocate din
bugetul fondurilor provenite din credite externe si, respectiv ca sume
alocate din bugetul de stat in bugetul propriu, in functie de sursa de
finantare a cheltuielilor respective.
Art. 12 (1) Guvernul poate aproba prin hotarare virari de
credite bugetare intre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat,
cu incadrarea in nivelul total al cheltuielilor prevazute la titlul "Cheltuieli
aferente programelor cu finantare rambursabila" si, respectiv in nivelul
total al cheltuielilor din bugetul fondurilor provenite din credite externe, in
functie de derularea programelor respective.
(2) In cursul intregului an ordonatorii principali de credite pot
efectua virari de credite bugetare intre capitole si intre
proiectele/programele cu finantare rambursabila, pentru asigurarea
sumelor necesare derularii corespunzatoare a acestora, cu incadrarea in
nivelul total al cheltuielilor prevazute la titlul "Cheltuieli aferente
programelor cu finantare rambursabila" si, respectiv in nivelul total al
cheltuielilor din credite externe.
Art. 13 In conditiile prevederilor Legii nr.500/2002 privind
finantele publice, cu modificarile ulterioare, in cursul intregului an
ordonatorii principali de credite pot efectua virari de credite bugetare intre
titlurile, articolele si alineatele de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau
de la alte capitole, pentru asigurarea fondurilor necesare la titlul
"Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila".
Capitolul II - Responsabilitati in aplicarea prezentei legi
Art. 14 (1) Se interzice ordonatorilor principali de credite ai
bugetului de stat sa efectueze virari de credite de la titlul "Proiecte cu
finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare" la celelalte
titluri de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare.
(2) Sumele prevazute la titlul "Proiecte cu finantare din fonduri
externe nerambursabile postaderare" nu pot fi redistribuite la alte naturi de
cheltuieli cu ocazia rectificarilor bugetare pe parcursul anului 2009 si nu
pot fi cedate la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului
prevazut in bugetul de stat in baza prevederilor art.54 din Legea
nr.500/2002, cu modificarile ulterioare.
(3) In conditiile prevederilor Legii nr.500/2002, cu modificarile
ulterioare, in cursul intregului an ordonatorii principali de credite pot
efectua virari de credite bugetare intre titlurile, articolele si alineatele de
cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau de la alte capitole pentru
asigurarea fondurilor necesare la titlul "Proiecte cu finantare din fonduri
externe nerambursabile postaderare".
(4) Din sumele prevazute la titlul "Proiecte cu finantare din
fondurile externe nerambursabile postaderare" se pot efectua cheltuieli
curente si de capital pentru derularea corespunzatoare a proiectelor
finantate de la acest titlu.
(5) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa efectueze
redistribuiri de credite bugetare intre ordonatorii principali de credite ai
bugetului de stat, cu incadrarea in nivelul total al cheltuielilor prevazute la
titlul "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile
postaderare", in functie de implementarea si derularea proiectelor
aprobate.
(6) Virarile de credite bugetare prevazute la alin.(3) se pot
efectua si de la capitolele care au fost majorate din Fondul de rezerva
bugetara la dispozitia Guvernului si din Fondul de interventie la dispozitia
Guvernului, cu exceptia sumelor alocate din aceste fonduri.
Art. 15 (1) Se interzice ordonatorilor principali de credite ai
bugetului de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale sa
efectueze si sa aprobe redistribuiri de credite bugetare de la obiectivele de
investitii in continuare, respectiv de la obiectivele de investitii noi, la
pozitia "Alte cheltuieli de investitii", cuprinse in programele de investitii
publice, anexe la bugetele acestora.
(2) Reparatiile capitale aferente activelor fixe sunt incluse in
Fisa obiectivului/proiectului/categoriei de investitii, la pozitia C - "Alte
cheltuieli de investitii", categoria e – "Alte cheltuieli asimilate
investitiilor", anexa la bugetele ordonatorilor principali de credite, si
reprezinta acele lucrari care se executa in scopul asigurarii mentinerii
functionarii fondului fix existent pe toata durata normala de utilizare, in
conditiile legii, constand in inlocuirea totala sau partiala a elementelor de
constructii sau a partilor componente ale acestor elemente, deteriorate ca
urmare a uzurii fizice, precum si repararea concomitenta a elementelor si
partilor de elemente de constructii uzate fizic, in scopul aducerii lor cat
mai aproape de starea initiala.
Art. 16 (1) In bugetele ordonatorilor principali de credite sunt
prevazute, dupa caz, si sumele reprezentand contributia Guvernului
Romaniei la realizarea programelor si proiectelor cu finantare
internationala.
(2) Ordonatorii principali de credite au obligatia ca, in cadrul
creditelor bugetare aprobate, sa asigure integral si cu prioritate fondurile
necesare reprezentand componenta locala aferenta derularii programelor si
proiectelor cu finantare internationala, precum si fondurile necesare
finantarii angajamentelor asumate prin documentele privind aderarea
Romaniei la Uniunea Europeana.
(3) Se interzice ordonatorilor principali de credite sa efectueze
virari de credite bugetare de la titlul "Transferuri intre unitati ale
administratiei publice", alineatele "Transferuri privind contributii de
sanatate pentru persoanele care executa pedepse privative de libertate sau
arest preventiv" si "Transferuri privind contributii de sanatate pentru
persoanele aflate in concediu pentru cresterea copilului" la celelalte
alineate si articole de cheltuieli ale aceluiasi capitol sau la alte capitole
bugetare.
(4) Se interzice ordonatorilor principali de credite sa efectueze
virari de credite bugetare de la titlul "Alte transferuri", alineatele
"Programe cu finantare rambursabila", "Programe comunitare", "Programe
PHARE si alte programe cu finantare nerambursabila", "Programe ISPA",
"Programe SAPARD", la celelalte alineate si articole de cheltuieli ale
aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare, cu exceptia realocarilor intre
aceste pozitii.
(5) Din sumele prevazute in bugetele ordonatorilor principali de
credite la titlul "Alte transferuri", alineatele "Programe PHARE si alte
programe cu finantare nerambursabila", "Programe ISPA", "Programe
SAPARD" se pot efectua cheltuieli curente si de capital pentru derularea
corespunzatoare a obiectivelor cuprinse in aceste programe.
(6) Sumele reprezentand contributia Guvernului la realizarea
obiectivelor de investitii cu finantare externa de la titlul "Alte transferuri",
alineatul "Investitii ale agentilor economici cu capital de stat" si de la titlul
"Active nefinanciare" nu pot fi redistribuite la alte obiective sau categorii
de investitii.
(7) In conditiile prevederilor Legii nr. 500/2002, cu
modificarile ulterioare, in cursul intregului an ordonatorii principali de
credite pot efectua virari de credite bugetare intre titlurile si articolele de
cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau de la alte capitole pentru
asigurarea:
a) platii la scadenta a contributiei Romaniei la bugetul Uniunii
Europene, a cotizatiilor si contributiilor la organisme internationale, la
organisme financiar-bancare internationale, a rambursarilor de credite
externe, a dobanzilor si a altor costuri aferente creditelor externe, precum
si derularii corespunzatoare a programelor finantate din fonduri
comunitare, pre si post aderare si a programelor cu finantare rambursabila;
b) sumelor necesare achitarii debitelor datorate bugetului
Comunitatii Europene, in conformitate cu prevederile Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor
nerambursabile alocate Romaniei de catre Comunitatea Europeana,
precum si a fondurilor de cofinantare aferente acestora, aprobata prin
Legea nr.22/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele
reprezentand majorarile de intarziere.
(8) Ministerul Finantelor Publice poate efectua in cursul
intregului an virari de credite bugetare intre alineatele articolului bugetar
"Contributia Romaniei la bugetul Uniunii Europene".
(9) Se interzice ordonatorilor principali de credite sa efectueze
virari de credite bugetare de la titlul "Rambursari de credite" la celelalte
titluri de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare.
Art. 17 Sumele pentru proiectele de comunicare, informare
publica si promovarea intereselor romanesti peste hotare, precum si pentru
finantarea unor actiuni cu caracter social-cultural sunt prevazute in anexa
nr.3/12/02a la bugetul Cancelariei Primului Ministru, iar modul de
repartizare si utilizare a acestora se aproba prin hotarare a Guvernului.
Art. 18 Sumele pentru sprijinirea organizatiilor cetatenilor
apartinand minoritatilor nationale, precum si pentru finantarea de proiecte
si programe interetnice si de combatere a intolerantei sunt prevazute in
anexa nr.3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului, iar
modul de repartizare si utilizare a acestora se aproba prin hotarare a
Guvernului.
Art. 19 In bugetul Ministerului Educatiei, Cercetarii si
Inovarii la capitolul "Invatamant" sunt prevazute, pentru unitatile de
invatamant preuniversitar de stat, sume pentru: obiective de investitii,
consolidari, reabilitari, achizitii de imobile, reparatii capitale,
achizitionarea de mijloace de transport pentru transportul elevilor din
mediul rural, edificarea si construirea de campusuri scolare, dotarea cu
mobilier scolar, infiintarea si modernizarea unor scoli de arte si meserii,
continuarea procesului de informatizare, asigurarea utilitatilor de natura
investitiilor, dotarea bibliotecilor scolare cu carti si material didactic,
dotarea laboratoarelor scolare, reforma educatiei timpurii, precum si alte
dotari specifice invatamantului.
Art. 20 (1) In anul 2009 se acorda transferuri din bugetul de
stat catre bugetele locale, prin bugetul Ministerului Educatiei, Cercetarii si
Inovarii, in suma de 191,6 milioane lei pentru finantarea unor cheltuieli de
capital ale unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.
(2) Repartizarea pe comune, orase, municipii, judete si
sectoarele municipiului Bucuresti si, in cadrul acestora, pe unitati de
invatamant preuniversitar de stat, a transferurilor de la bugetul de stat catre
bugetele locale, prevazute la alin. (1), se face prin hotarare a Guvernului,
la propunerea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii.
Capitolul III - Dispozitii finale
Art. 21 Termenul de aplicare a Programului de dezvoltare a
infrastructurii unor baze sportive din spatiul rural, aprobat prin Ordonanta
Guvernului nr.7/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr.71/2007, se prelungeste pana la 31 decembrie 2009.
Art. 22 In anul 2009, cheltuielile pentru transmiterea si plata
pensiilor militare si altor drepturi de asigurari sociale, cuvenite
personalului din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta
nationala se stabilesc prin aplicarea coeficientului de 1,03% asupra
sumelor virate.
Art. 23 (1) Institutiile si autoritatile administratiei publice
centrale si locale care au in administrare hoteluri, case de odihna si de
oaspeti, baze de odihna, tratament si alte asemenea unitati asigura
finantarea cheltuielilor curente si de capital pentru respectivele unitati
exclusiv din veniturile proprii ale acestor unitati.
(2) Ordonatorii de credite nu vor putea finanta nicio activitate
legata de administrarea unitatilor prevazute la alin.(1) din sume alocate de
la bugetul de stat, bugetele locale si bugetul Fondului national unic de
asigurari sociale de sanatate.
Art. 24 Fondurile alocate de la bugetul de stat si bugetul
asigurarilor pentru somaj pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii
intreprinderilor mici si mijlocii si infiintarea de noi locuri de munca se vor
monitoriza de catre Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii,
Comertului si Mediului de Afaceri.
Art. 25 (1) Resursele financiare aferente proiectelor privind
infrastructura in domeniul educatiei, derulate de catre Ministerul Educatiei,
Cercetarii si Inovarii, se pot asigura prin contractarea de imprumuturi, in
conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.64/2007, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr.109/2008, cu modificarile
ulterioare.
(2) Pentru proiectele derulate de catre institutiile de invatamant
superior de stat din coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si
Inovarii, resursele financiare pot fi asigurate prin imprumuturi contractate
de catre acestea in conformitate cu legislatia in vigoare, in conditiile
rambursarii din surse proprii, si doar cu avizarea in prealabil a contractarii
de catre Ministerul Finantelor Publice.
Art. 26 In bugetul Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii, din suma de 22.540 mii lei prevazuta la titlul "Active
nefinanciare", suma de 2.832 mii lei este utilizata pentru dotarea Scolii
Superioare de Aviatie Civila cu un simulator necesar instruirii practice a
cursantilor, suma de 1.500 mii lei pentru Obiect nr.2 Pavilion pregatire si
cazare Strejnic, suma de 2.271 mii lei pentru Obiect nr.3 Hangar
Intretinere si Reparatii Strejnic, suma de 433 mii lei pentru majorarea
puterii electrice aferente echipamentului de balizaj al pistei 08-26 Strejnic
si a caii de rulare aferente, suma de 690 mii lei pentru modernizarea
infrastructurii depozitului de carburanti Strejnic (Obiect nr.4), suma de
1.106 mii lei pentru drumuri, platforme, imprejmuire si porti (Obiect nr.5)-
realizarea drumului tehnologic perimetral pe o lungime de 4.100 m, suma
de 800 mii lei pentru inlocuirea portierelor si a pardoselii hangarului
Strejnic.
Art. 27 Anexele nr. 1-10 fac parte integranta din prezenta
lege.
-------------------------
NN: Anexele nu fac parte din prezentul material. Pentru consultarea lor va recomandam consultarea Monitorului Oficial sau a unor programe legislative de specilitate.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
|