Legea 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Lege nr. 9/2012
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 17 din 10 ianuarie 2012
Noua taxa de poluare, taxa de poluare 2012, taxa auto 2012
Important:
HG 9/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
OUG 1/2012 pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii ale Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si pentru restituirea taxei achitate in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din lege
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1 (1) Prezenta lege stabileste cadrul legal privind
instituirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule,
denumita in continuare taxa.
(2) Taxa se face venit la bugetul Fondului pentru mediu si se
gestioneaza de Administratia Fondului pentru Mediu, in vederea
finantarii programelor si proiectelor pentru protectia mediului.
Art. 2 In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai
jos au urmatoarea semnificatie:
a) autovehicul nou – orice autovehicul care nu a mai fost
inmatriculat;
b) RNTR 2 – Reglementarile privind omologarea de tip si
eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea
de tip a produselor utilizate la acestea – RNTR 2, aprobate prin Ordinul
ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003,
cu modificarile si completarile ulterioare;
c) RNTR 7 – Reglementarile privind omologarea individuala,
eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor
rutiere – RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 2.132/2005, cu modificarile si
completarile ulterioare;
d) scoatere din parcul auto national – orice actiune care are ca
rezultat radierea autovehiculului inmatriculat, cu exceptia casarii si
dezmembrarii;
|
|
e) organ fiscal competent – organul fiscal teritorial in a carui
evidenta este inregistrat contribuabilul ca platitor de impozite si taxe;
f) contribuabil – orice persoana fizica sau persoana juridica care
se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 4;
g) autovehicul rulat – autovehiculul care a mai fost
inmatriculat;
h) inmatriculare – operatiunea administrativa ce consta in
inscrierea in evidentele autoritatilor competente, potrivit legii, a
dobandirii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul de catre
primul proprietar din Romania si atribuirea unui certificat de
inmatriculare, precum si a numarului de inmatriculare;
i) prima transcriere a dreptului de proprietate – primul transfer
al dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat, realizat dupa
intrarea in vigoare a prezentei legi, in conditiile art. 11 alin. (2) lit. b) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe
drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
j) taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule – taxa
prevazuta la art. 2141-2143 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare pana la data de
1 iulie 2008;
k) taxa pe poluare pentru autovehicule – taxa asa cum a fost
prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru
instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobata prin Legea
nr. 140/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
l) taxa – reprezinta suma datorata de catre contribuabil pentru
emisiile poluante provenite de la autovehiculele din categoriile M1, M2,
M3 si N1, N2, N3.
Art. 3 (1) Taxa se aplica pentru autovehiculele din categoriile
M1, M2, M3 si N1, N2, N3, astfel cum sunt acestea definite in RNTR 2, cu
exceptia:
a) autovehiculelor apartinand misiunilor diplomatice, oficiilor
consulare si membrilor acestora, precum si altor organizatii si persoane
straine cu statut diplomatic, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul
Romaniei;
b) autovehiculelor special modificate in scopul conducerii de
catre persoanele cu handicap, precum si in scopul preluarii si
transportarii persoanelor cu handicap grav sau accentuat, astfel cum
aceste persoane sunt definite in Legea nr. 448/2006 privind protectia si
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare;
c) autovehiculelor destinate a fi utilizate de fortele armate,
fortele de securitate a statului, de politie, de jandarmerie, de politia de
frontiera si de pompieri;
d) autovehiculelor definite conform RNTR 2 destinate
serviciilor de ambulanta si medicina, autovehiculelor speciale echipate
corespunzator pentru acordarea ajutorului de urgenta, precum si
autovehiculelor speciale destinate serviciilor de descarcerare si de
stingere a incendiilor.
(2) Exceptia prevazuta la alin. (1) lit. b) se aplica numai pentru
un singur autovehicul achizitionat in decurs de 5 ani si atunci cand
autovehiculul este in proprietatea persoanei cu handicap.
(3) Modificarile speciale aduse autovehiculelor se inscriu de
catre Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in cartea de identitate a
vehiculului.
(4) Lista modificarilor speciale aduse autovehiculelor este cea
prevazuta in RNTR 7.
(5) Autovehiculele dotate cu cutie de viteze care poate functiona
in regim automat, detinute de catre persoanele cu handicap, conform
alin. (1) lit. b), intra in categoria celor exceptate de la plata taxei, cu
conditia respectarii prevederilor alin. (3).
(6) In categoria autovehiculelor prevazute la alin. (1) lit. d) se
incadreaza numai acele autovehicule dotate cu echipamente speciale
necesare efectuarii serviciilor de ambulanta, medicina, descarcerare sau
stingere a incendiilor care sunt inscrise in evidenta statiilor de
ambulanta, a serviciilor mobile de urgenta si de reanimare, precum si a
inspectoratelor pentru situatii de urgenta. In aceeasi categorie intra si
autovehiculele dotate cu echipamente speciale necesare efectuarii
serviciilor de ambulanta, medicina sau pentru stingerea incendiilor,
detinute de operatorii economici.
Art. 4 (1) Obligatia de plata a taxei intervine:
a) cu ocazia inscrierii in evidentele autoritatii competente,
potrivit legii, a dobandirii dreptului de proprietate asupra unui vehicul de
catre primul proprietar din Romania si atribuirea unui certificat de
inmatriculare si a numarului de inmatriculare;
b) la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea
unei exceptari sau scutiri prevazute la art. 3 si 8;
c) la reintroducerea in parcul auto national a unui autovehicul,
in cazul in care, la momentul scoaterii sale din parcul auto national, i s-a
restituit proprietarului platitor valoarea reziduala a taxei, in conformitate
cu prevederile art. 7.
(2) Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei
transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, asupra unui
autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa speciala pentru
autoturisme si autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificarile
si completarile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule si care
nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la
plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul
inmatricularii.
-------------------
OUG 1/2012 a adus suspendarea aplicarii unor dispozitii ale Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si pentru restituirea taxei achitate in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din lege:
Art. 1
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta aplicarea dispozitiilor art. 2 lit. i), ale art. 4 alin (2) si a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate ale art. 5 alin (1) din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicata in Monitorul Oficial Partea I nr. 17 din 10 ianuarie 2012, se suspenda pana la 1 ianuarie 2013.
Art. 2
(1) Contribuabilii care au achitat taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ca urmare a primei transcrieri a dreptului de proprietate, in conformitate cu prevederile art. 4 alin (2) din Legea 9/2012, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a acestei legi si data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pot solicita restituirea acesteia.
(2) Sumele prevazute la alin. (1) se restituie la cererea contribuabilului, adresata organului fiscal competent, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator, cu exceptia prevederilor art. 124 din respectiva ordonanta.
(3) Sumele se restituie in termenul de prescriptie prevazut de art. 135 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
-------------------
Art. 5 (1) Organul fiscal competent calculeaza cuantumul
taxei, pe baza documentelor din care rezulta dovada dobandirii dreptului
de proprietate asupra autovehiculului si elementele de calcul al taxei,
depuse de catre contribuabilul care intentioneaza sa efectueze
inmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate. Lista
documentelor este prevazuta in normele metodologice de aplicare a
prezentei legi.
(2) Valoarea in lei a taxei se determina pe baza cursului de
schimb valutar al monedei euro stabilit in prima zi lucratoare a lunii
octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene.
(3) Taxa se plateste de catre contribuabil intr-un cont distinct
deschis la unitatile Trezoreriei Statului, pe numele Administratiei
Fondului pentru Mediu, iar dovada platii acesteia va fi prezentata cu
ocazia inmatricularii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra
autovehiculului aflat in una dintre situatiile prevazute la art. 4.
Art. 6 (1) Suma de plata reprezentand taxa se calculeaza pe
baza elementelor prevazute la anexele nr. 1-5, dupa cum urmeaza:
a) pentru autovehiculele din categoria M1, carora le corespund
normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6:
1. pentru autovehiculele carora le corespund normele de
poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza emisiilor
de dioxid de carbon (CO2) si a taxei pentru emisiile poluante exprimate
in euro/1 gram CO2, prevazute la anexa nr.1, si a normei de poluare si a
taxei pentru emisiile poluante exprimate in euro/1 cmc, prevazute la
anexa nr. 2, si a cotei de reducere a taxei, prevazuta in coloana nr. 2 din
anexa nr. 4, dupa formula:
Suma de plata = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%,
unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km;
B = taxa pentru emisiile poluante, exprimata in euro/1 gram
CO2, prevazuta in coloana nr. 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevazuta in coloana nr. 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana nr. 2 din anexa nr. 4.
2. pentru autovehiculele carora le corespunde norma de
poluare Euro 6, taxa se va determina pe baza formulei prevazute la
pct. 1, odata cu intrarea in vigoare a normei Euro 6 pentru
inmatricularea, vanzarea si introducerea in circulatie a vehiculelor noi,
conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European
si al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a
autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele
usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si
Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si
intretinerea vehiculelor;
b) pentru autovehiculele din categoria M1, carora le corespund
normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 si pentru care nu este
specificata valoarea combinata a emisiilor de CO2, dupa formula:
Suma de plata = (C x D x (100 - E))/100,
unde:
C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevazuta in coloana nr. 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana nr. 2 din anexa nr. 4;
c) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele
din categoria M1 carora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4,
Euro 5 sau Euro 6 care nu detin omologare europeana de tip si pentru
care nu este specificata valoarea combinata a emisiilor de CO2;
d) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele
din categoriile M2, M3, N1, N2 si N3, pentru care taxa pentru emisiile
poluante pe cilindree este prevazuta in coloana nr. 2 din anexa nr. 3.
(2) Norma de poluare Euro si valoarea emisiei de CO2, la care
se face referire la alin. (1), sunt cele mentionate de Regia Autonoma
"Registrul Auto Roman" in cartea de identitate a vehiculului, in
conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a
prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu detin omologare europeana
de tip a intregului vehicul, aceste elemente se determina in conformitate
cu reglementarile in vigoare.
(3) Cota de reducere a taxei, prevazuta in anexa nr. 4, este
stabilita in functie de vechimea autovehiculului.
(4) Cu ocazia calculului taxei pot fi acordate reduceri
suplimentare fata de cota de reducere prevazuta in anexa nr. 4, in functie
de abaterile de la situatia standard a elementului/elementelor care a/au
stat la baza stabilirii cotei fixe, daca persoana care solicita inmatricularea
sau, dupa caz, prima transcriere a dreptului de proprietate asupra unui
autovehicul rulat declara pe propria raspundere ca rulajul mediu anual
real al autovehiculului in cauza este mai mare decat rulajul mediu anual
considerat standard pentru categoria respectiva de autovehicule, potrivit
normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. In acest caz, calculul
taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevazuta in
anexa nr. 4, majorata cu cota de reducere suplimentara prevazuta in
anexa nr. 5. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se
aplica cota de reducere de 90%.
(5) Suma reprezentand taxa ce urmeaza a fi platita, calculata
potrivit prevederilor alin. (1), poate fi ajustata si atunci cand persoana
care solicita inmatricularea sau, dupa caz, prima transcriere a dreptului
de proprietate asupra unui autovehicul rulat face dovada, pe baza
expertizei tehnice efectuate de Regia Autonoma "Registrul Auto
Roman", ca deprecierea autovehiculului rulat este mai mare, potrivit
normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
(6) Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data
primei inmatriculari a acestuia.
(7) Atunci cand persoana care solicita inmatricularea sau prima
transcriere a dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate
face dovada datei inmatricularii autovehiculului, taxa se calculeaza in
functie de anul fabricatiei.
Art. 7 (1) Contribuabilului care a platit taxa i se restituie
valoarea reziduala a acesteia, conform alin. (3), in cazul in care un
autovehicul pentru care s-a platit, in Romania, taxa pe poluare pentru
autovehicule, definita la art. 2 lit. k), sau taxa prevazuta de prezenta lege,
este ulterior scos din parcul auto national.
(2) Valoarea reziduala a taxei reprezinta taxa care ar fi platita
pentru respectivul autovehicul daca acesta ar fi inmatriculat la momentul
scoaterii din parcul auto national.
(3) Restituirea se efectueaza la cererea contribuabilului, in baza
urmatoarelor documente:
a) documentul care atesta ca solicitantul a fost ultimul
proprietar al autovehiculului scos din parcul auto national;
b) dovada radierii din circulatie a autovehiculului.
(4) Cererea de restituire se depune la organul fiscal competent.
(5) In situatia in care valoarea reziduala a taxei, calculata
conform prezentului articol, este mai mare decat taxa achitata la
momentul inmatricularii autovehiculului in Romania, se restituie
valoarea reziduala in limita taxei achitate.
Art. 8 (1) Taxa nu se plateste atunci cand autovehiculele
sunt:
a) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform
prevederilor legale in vigoare;
b) acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura,
ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor
patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si
fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme
internationale si organizatii nonprofit si de caritate, prin donatii sau
finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din
programe de cooperare stiintifica si tehnica;
c) confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a
statului si acordate cu titlu gratuit in conformitate cu prevederile legale
in vigoare;
d) destinate competitiilor sportive, definite conform
prevederilor legale in vigoare.
(2) In cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevazute
cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonoma "Registrul Auto
Roman", cuantumul taxei se reduce cu 25%.
Art. 9 (1) Suma reprezentand taxa poate fi contestata atunci
cand persoana care urmeaza sa inmatriculeze sau sa transcrie dreptul de
proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada ca
autovehiculul sau s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea
indicata de grila prevazuta in anexa nr. 4.
(2) Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza
elementelor avute in vedere la stabilirea cotei de reducere prevazute la
art. 6 alin. (4).
(3) In caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat
prevazute la alin. (2) se stabilesc, la cererea contribuabilului, prin
expertiza tehnica efectuata contra cost de Regia Autonoma "Registrul
Auto Roman", pe baza procedurii prevazute de normele metodologice de
aplicare a prezentei legi.
(4) Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabileste de
Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in functie de operatiunile
aferente expertizei tehnice si nu poate depasi costul acestora.
(5) Rezultatul expertizei tehnice se consemneaza intr-un
document eliberat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", care
cuprinde informatiile corespunzatoare fiecaruia dintre elementele
prevazute la alin. (2) si cota de reducere care decurge din acestea.
(6) Documentul privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de
Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" se prezinta de catre platitorul
taxei organului fiscal competent.
(7) La primirea documentului prevazut la alin. (6), organul
fiscal competent va proceda la recalcularea sumei de plata reprezentand
taxa, care poate conduce la restituirea diferentei de taxa fata de cea
platita cu ocazia inmatricularii sau transcrierii dreptului de proprietate
asupra unui autovehicul rulat.
(8) In cazuri bine intemeiate, organul fiscal competent poate
solicita efectuarea unei contraexpertize.
Art. 10 Stabilirea, verificarea si colectarea, inclusiv
solutionarea contestatiilor privind taxa datorata de catre contribuabili, se
realizeaza de catre organul fiscal competent, potrivit prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 11 Persoana nemultumita de raspunsul primit la
contestatie se poate adresa instantelor de contencios, competente potrivit
legii.
Art. 12 (1) In cazul in care taxa pe poluare pentru
autovehicule achitata de catre contribuabili incepand cu 1 iulie 2008
pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, potrivit prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, aprobata prin Legea
nr. 140/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, este mai mare
decat taxa rezultata din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa
pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculata in lei la
cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii in
Romania, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de taxa platita,
numai catre titularul obligatiei de plata, pe baza procedurii stabilite prin
normele metodologice de aplicare a prezentei legi. Calculul diferentei de
restituit se face pe baza formulei de calcul din prezenta lege, in care se
utilizeaza elementele avute in vedere la momentul inmatricularii
autovehiculului in Romania.
(2) Sumele prevazute la alin. (1) se restituie la cererea
contribuabilului, adresata organului fiscal competent, in conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(3) Taxa rezultata ca diferenta dintre suma achitata de
contribuabil cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule
si cuantumul rezultat din aplicarea taxei pentru emisiile poluante
provenite de la autovehicule se restituie in termenul de prescriptie
prevazut de legea fiscala, pe baza procedurii stabilite in normele
metodologice de aplicare a prezentei legi.
Art. 13 Cheltuielile banesti stabilite de instantele de judecata
prin hotarari definitive si irevocabile in sarcina statului, precum si orice
alte cheltuieli ocazionate de executarea silita, se suporta din taxa
incasata in conturile organului fiscal competent sau din taxa virata la
bugetul Fondului pentru mediu, dupa caz.
Art. 14 In termen de 15 de zile de la data publicarii prezentei
legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Mediului si
Padurilor, impreuna cu Ministerul Administratiei si Internelor,
Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Transporturilor si
Infrastructurii vor elabora norme metodologice de aplicare a prezentei
legi, care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului.
Art. 15 Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta lege.
Art. 16 La data intrarii in vigoare a prezentei legi, se abroga
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei
pe poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, aprobata prin Legea
nr. 140/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea
Guvernului nr. 686/2008 privind aprobarea normelor metodologice de
aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru
instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 480 din 30 iunie 2008, cu modificarile
si completarile ulterioare.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei,
cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
Anexa nr. 1 - Nivelul taxei pentru emisiile poluante in functie de emisia de dioxid de carbon
Norma de poluare1) Emisia de dioxid de Nivelul taxei pentru
carbon emisiile poluante
- grame CO2/km - - euro/1 gram CO2 -
Hibride, electrice - 0
Euro 6 - 0
Euro 5, Euro 4, Euro 3 < =120 0
121-150 0,5
151-180 1,0
181-210 2,0
211-240 4,0
241-270 6,0
> =271 8,0
----------------
1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
- Regulamentul (CE) nr.715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
- directivele 98/69/CE si 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4.
Anexa nr. 2 - Nivelul taxei pentru emisiile poluante in functie de norma de poluare
Norma de poluare1) Cilindree Nivelul taxei pentru
Capacitatea emisiile poluante
cilindrica - euro/1 cmc -
- cmc -
Hibride, electrice 0
Euro 6 2)
Euro 5 <=1.200 0,065
1.201-1.400 0,130
1.401-1.600 0,195
1.601-2.000 0,260
2.001-3.000 0,325
>3.000 0,390
Euro 4 <=1.200 0,50
1.201-1.400 0,67
1.401-1.600 0,90
1.601-2.000 1,80
2.001-3.000 2,25
>3.000 2,70
Euro 3 <=1.200 1,30
1.201-1.400 2,34
1.401-1.600 3,51
1.601-2.000 4,68
2.001-3.000 5,85
>3.000 7,02
Euro 2 <=1.200 3,00
1.201-1.400 4,50
1.401-1.600 6,75
1.601-2.000 9,00
2.001-3.000 11,25
>3.000 16,00
Euro 1 <=1.200 6,60
1.201-1.400 9,90
1.401-1.600 14,85
1.601-2.000 19,80
2.001-3.000 24,75
>3.000 29,70
Non-Euro <=1.200 15,80
1.201-1.400 23,77
1.401-1.600 35,62
1.601-2.000 47,55
2.001-3.000 70,00
>3.000 95,10
---------------
1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
- Regulamentul (CE) nr.715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
- Directiva 98/69/CE si Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4;
- directivele 94/12/CE si 96/69/CE pentru Euro 2;
- directivele 91/441/CEE si 93/59/CEE pentru Euro 1;
2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1cmc) se va determina odata cu
intrarea in vigoare a Normei Euro 6 pentru inmatricularea, vanzarea si introducerea
in circulatie a vehiculelor noi conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007.
Anexa nr. 3 - Nivelul taxei pentru emisiile poluante pentru autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 si M3
Norma de de poluare1) Nivelul taxei pentru emisiile poluante
- euro/1 cmc -
Euro 6/VI2) 0
Euro 5/V 0,05
Euro 4/IV 0,25
Euro 3/III 0,5
Euro 2/II 2
Euro 1/I 4
Non-Euro 9
--------------
1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
- directivele 1999/96/CE si 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
- directivele nr. 91/542/CEE si 96/1/CE pentru Euro II;
- Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1cmc) se va determina odata cu
intrarea in vigoare a Normei Euro 6 pentru inmatricularea, vanzarea si introducerea
in circulatie a vehiculelor noi conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007.
Anexa nr. 4 - Grila privind cotele de reducere a taxei pentru emisiile poluante
Vechimea autovehiculului Cota de reducere
- % -
nou 0
= 1 luna 3
> 1 luna – 3 luni inclusiv 5
> 3 luni – 6 luni inclusiv 8
> 6 luni – 9 luni inclusiv 10
> 9 luni – 1 an inclusiv 13
> 1 an – 2 ani inclusiv 21
> 2 ani – 3 ani inclusiv 28
> 3 ani – 4 ani inclusiv 33
> 4 ani – 5 ani inclusiv 38
> 5 ani – 6 ani inclusiv 43
> 6 ani – 7 ani inclusiv 49
> 7 ani – 8 ani inclusiv 55
> 8 ani – 9 ani inclusiv 61
> 9 ani – 10 ani inclusiv 66
> 10 ani – 11 ani inclusiv 73
> 11 ani – 12 ani inclusiv 79
> 12 ani – 13 ani inclusiv 84
> 13 ani – 14 ani inclusiv 89
peste 14 ani 90
Anexa nr. 5 - Grila privind cotele de reducere suplimentara in functie de rulajul mediu anual real al autovehiculului
Categoria de Diferenta dintre rulajul mediu Cota de reducere
autovehicul anual real si rulajul mediu suplimentara
anual standard - % -
- km -
M1 <5.000 0
5.001-10.000 0,5
10.001-15.000 0,75
15.001-20.000 1,0
20.001-25.000 1,25
25.001-30.000 1,5
>30.001 1,75
N1 <10.000 0
10.001-20.000 0,5
20.001-30.000 0,75
30.001-40.000 1,0
40.001-50.000 1,25
>50.001 1,5
M2 si N2 <15.000 0
15.001-30.000 0,5
30.001-45.000 0,75
45.001-60.000 1,0
60.001-75.000 1,25
>75.001 1,5
M3 si N3 <25.000 0
25.001-50.000 0,5
50.001-100.000 0,75
100.001-150.000 1,0
150.001-200.000 1,25
>200.001 1,5
|