Legea 99/2014 pentru modificarea si completarea Legii serviciului de salubrizare a localitatilor nr. 101/2006. Lege nr. 99/2014
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 505 din 8 iulie 2014
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I Legea serviciului de salubrizare a localitatilor nr. 101/2006,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393 din 8 mai 2006,
cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza
dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"(2) Prevederile prezentei legi se aplica serviciului public de
salubrizare a localitatilor, infiintat si organizat de catre autoritatile
administratiei publice locale la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor,
judetelor si al sectoarelor municipiului Bucuresti."
2. La articolul 2, alineatul (2) si literele a), b), d), e), h), j) si k) ale
alineatului (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Serviciul public de salubrizare a localitatilor, denumit in
continuare serviciul de salubrizare, se organizeaza pentru satisfacerea
nevoilor comunitatilor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.
....................................
a) colectarea separata si transportul separat al deseurilor municipale
si al deseurilor similare provenind din activitati comerciale din industrie si
institutii, inclusiv fractii colectate separat, fara a aduce atingere fluxului de
deseuri de echipamente electrice si electronice, baterii si acumulatori;
b) colectarea si transportul deseurilor provenite din locuinte,
generate de activitati de reamenajare si reabilitare interioara si/sau
exterioara a acestora;
....................................
d) operarea/administrarea statiilor de transfer pentru deseurile
municipale si deseurile similare;
e) sortarea deseurilor municipale si a deseurilor similare in statiile
de sortare;
.....................................
h) colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public si
predarea acestora catre unitatile de ecarisaj sau catre instalatiile de
neutralizare;
....................................
j) organizarea tratarii mecano-biologice a deseurilor municipale si a
deseurilor similare;
k) administrarea depozitelor de deseuri si/sau a instalatiilor de
eliminare a deseurilor municipale si a deseurilor similare;"
3. La articolul 2 alineatul (3), litera i) se abroga.
|
|
4. La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduc opt noi alineate,
alineatele (3^1)-(3^8), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au
urmatoarele semnificatii:
1. autoritate competenta de reglementare - Autoritatea Nationala de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, denumita in
continuare A.N.R.S.C.;
2. deseu menajer - deseurile provenite din gospodarii/locuinte;
3. deseu municipal - deseurile menajere si similare;
4. deseuri similare - deseurile care, din punctul de vedere al naturii
si al compozitiei, sunt comparabile cu deseurile menajere, exclusiv deseurile
din productie, din agricultura si din activitati forestiere.
(3^2) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa
implementeze un sistem de colectare separata pe minimum 4 fractii,
respectiv hartie, mase plastice, metale si sticla.
(3^3) In situatia in care nu este posibil, din punct de vedere tehnic,
economic, al protectiei mediului, al sanatatii populatiei si al respectarii
standardelor de calitate necesare pentru sectoarele de reciclare
corespunzatoare, precum si implementarea unui sistem de colectare separata
pe minimum 4 fractii, autoritatile administratiei publice locale au obligatia
sa implementeze un sistem de colectare separata a deseurilor municipale pe
minimum 2 fractii, umed si uscat, si de sortare prin care sa obtina cel putin
cele 4 fractii prevazute la alin. (3^2).
(3^4) Biodeseurile colectate separat din deseurile municipale si
deseurile similare, de la detinatorii de deseuri si/sau de la statiile de transfer
si de sortare, se transporta catre statiile de producere a compostului ori catre
alte instalatii de procesare si tratare adecvata, daca valorificarea
biodeseurilor se face fara riscuri pentru sanatatea populatiei si mediului sau
se transporta in vederea eliminarii la depozitele de deseuri.
(3^5) La nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, transportul
deseurilor municipale si al deseurilor similare colectate separat, de la
detinatorii de deseuri, se efectueaza numai de catre operatorii licentiati care
au contracte de delegare a gestiunii incheiate cu autoritatile administratiei
publice locale respective sau, in cazul gestiunii directe, au hotarare de dare
in administrare a acestei activitati.
(3^6) Unitatile administrativ-teritoriale au calitatea de detinator legal
al deseurilor municipale si al deseurilor similare, depozitate in recipientele
amplasate in aria lor teritoriala.
(3^7) Preluarea deseurilor din recipientele si/sau containerele
amplasate in punctele de colectare de catre alte persoane decat operatorii
licentiati pentru prestarea activitatii in aria de delegare respectiva constituie
infractiune de furt si se sanctioneaza potrivit legii.
(3^8) Operatorii licentiati de catre A.N.R.S.C. pentru prestarea
activitatii de colectare separata si transport separat al deseurilor au obligatia
sa tina evidenta si sa raporteze lunar autoritatilor administratiei publice
locale si A.N.R.S.C. cantitatile predate operatorilor economici care
desfasoara activitati de tratare a deseurilor, pe fiecare tip de deseu."
5. La articolul 2, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"(4) Proiectele finantate din fonduri europene nerambursabile se
implementeaza in conformitate cu prevederile contractului de finantare."
6. La articolul 4, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"(2) In sensul prezentei legi, sistemul de salubrizare este alcatuit
dintr-un ansamblu tehnologic si functional, care cuprinde constructii,
instalatii si echipamente specifice destinate prestarii serviciului de
salubrizare, precum:
a) puncte de colectare separata a deseurilor;
b) statii de producere compost;
c) statii de transfer;
d) statii de sortare;
e) baze de garare si intretinere a autovehiculelor specifice serviciului
de salubrizare;
f) depozite de deseuri;
g) incineratoare;
h) statii de tratare mecano-biologice."
7. La articolul 4, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"(3) Activitatile specifice serviciului de salubrizare se gestioneaza
si se exploateaza prin intermediul unor structuri specializate, denumite in
continuare operatori, licentiate in conditiile Legii serviciilor comunitare de
utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu exceptia operatorilor care
desfasoara activitatile prevazute la art. 2 alin. (3) lit. b)-e), h) si j), care sunt
reglementate prin legi speciale si/sau care se desfasoara ocazional."
8. La articolul 4, dupa alineatul (3) se introduc doua noi
alineate, alineatele (3^1) si (3^2), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) Activitatile prevazute la art. 2 alin. (3) lit. b) si h), cu grad
redus de repetabilitate si care se desfasoara ocazional, se presteaza de catre
operatorii licentiati pentru desfasurarea activitatii de colectare si transport al
deseurilor si se efectueaza la solicitarea producatorilor/detinatorilor de
deseuri, in baza tarifelor aprobate de catre autoritatea deliberativa a
administratiei publice locale sau de catre asociatia de dezvoltare
intercomunitara, dupa caz.
(3^2) Operatorii licentiati pentru desfasurarea activitatii de colectare
separata si transport separat al deseurilor, cu exceptia deseurilor periculoase
cu regim special, au obligatia sa colecteze deseurile abandonate si in cazul
in care producatorul/detinatorul de deseuri este necunoscut, cheltuielile
legate de curatarea si refacerea mediului, precum si cele de transport,
valorificare, recuperare/reciclare, eliminare sunt suportate de catre
autoritatea administratiei publice locale. Dupa identificarea
producatorului/detinatorului de deseuri, acesta este obligat sa suporte atat
cheltuielile efectuate de autoritatea administratiei publice locale, cat si
sanctiunile contraventionale."
9. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat,
alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Se interzice operatorilor licentiati incredintarea la depozitare a
fractiei valorificabile colectate separat la sursa."
10. La articolul 5, alineatul (1) si partea introductiva a
alineatului (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 5 (1) Autoritatile administratiei publice locale elaboreaza,
aproba si controleaza aplicarea strategiilor locale cu privire la dezvoltarea si
functionarea pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare, tinand
seama de prevederile legislatiei in vigoare, de documentatiile de urbanism,
amenajarea teritoriului si protectia mediului, precum si de programele de
dezvoltare economico-sociala a unitatilor administrativ-teritoriale.
(2) Strategiile adoptate la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale
vor urmari, in principal, urmatoarele obiective:"
11. La articolul 5, alineatul (2), dupa litera l) se introduce o
noua litera, litera m), cu urmatorul cuprins:
"m) respectarea cerintelor si obiectivelor prevazute in planurile de
gestionare a deseurilor la nivel national, judetean, inclusiv al municipiului
Bucuresti."
12. La articolul 6, alineatul (1), partea introductiva si litera j)
se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 6 (1) Autoritatile deliberative ale unitatilor
administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti au competente
exclusive in ceea ce priveste infiintarea, organizarea, gestionarea,
coordonarea si atribuirea serviciului de salubrizare a localitatilor, avand
urmatoarele atributii in domeniu:
..........................................................
j) adoptarea masurilor organizatorice necesare pentru implementarea
sistemului de colectare separata a deseurilor, in vederea transportarii
acestora catre instalatiile de tratare;"
13. La articolul 6, alineatul (1), dupa litera o) se introduc doua
noi litere, literele p) si q), cu urmatorul cuprins:
"p) plata serviciilor de salubrizare prestate de operatori, in conditiile
prevazute la lit. k);
q) asocierea sau cooperarea cu persoanele juridice care preiau
obligatiile operatorilor economici responsabili pentru realizarea obiectivelor
privind gestiunea deseurilor de ambalaje, deseurilor de echipamente
electrice si electronice, bateriilor si acumulatorilor uzati din deseurile
municipale, in conditiile prevazute de lege."
14. La articolul 8, alineatul (1), dupa litera e) se introduc trei
noi litere, literele f), g) si h), cu urmatorul cuprins:
"f) sa acorde operatorului dreptul exclusiv de a presta activitatea
prin hotararea de dare in administrare/hotararea de atribuire a contractului
de delegare a gestiunii, fara a aduce atingere fluxului de deseuri de
echipamente electrice si electronice, baterii si acumulatori;
g) sa aprobe anual tarifele serviciului de salubrizare ajustate
conform dispozitiilor legale;
h) sa implementeze sistemul de colectare separata a deseurilor."
15. La articolul 9, partea introductiva si litera b) se modifica si
vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 9 Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
are urmatoarele responsabilitati cu privire la gestionarea deseurilor:
................................................
b) sprijina metodologic si/sau financiar, in conditiile legii,
autoritatile administratiei publice locale pentru crearea sistemelor de
colectare separata a deseurilor de la detinatorii de deseuri, in vederea
eliminarii si valorificarii acestora;"
16. La articolul 11, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Alegerea modalitatii de gestiune a serviciului de salubrizare se
face prin hotarari ale autoritatilor deliberative ale unitatilor
administrativ-teritoriale, in conformitate cu strategiile si programele de
salubrizare adoptate la nivelul fiecarei localitati, precum si in conformitate
cu prevederile Legii nr. 51/2006, republicata."
17. La articolul 12, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea
urmatorul cuprins:
"Art. 12 (1) Raporturile juridice dintre autoritatile deliberative
ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti sau
dintre asociatiile de dezvoltare intercomunitara si operatorii serviciului de
salubrizare, dupa caz, sunt reglementate prin:
a) hotarari privind darea in administrare a serviciului, adoptate de
autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor
municipiului Bucuresti, in cazul gestiunii directe;
b) hotarari privind atribuirea si incheierea contractelor de delegare a
gestiunii serviciului, adoptate de autoritatile deliberative ale unitatilor
administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti ori, dupa caz, de
adunarile generale ale asociatiilor, in cazul gestiunii delegate.
(2) Contractele de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare se
incheie numai pe baza hotararilor prevazute la alin. (1) lit. b)."
18. La articolul 13, dupa alineatul (3) se introduce un nou
alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Atribuirea activitatii de dezinsectie, dezinfectie si deratizare se
efectueaza distinct de celelalte activitati specifice serviciului de
salubrizare."
19. La articolul 14, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea
urmatorul cuprins:
"(2) Durata unui contract de delegare a gestiunii nu poate fi mai
mare de 35 de ani, la stabilirea acesteia luandu-se in calcul durata necesara
amortizarii investitiilor prevazute in sarcina operatorului/operatorului
regional prin contractul de delegare. Durata contractului de delegare poate fi
prelungita, in aceleasi conditii contractuale, ori de cate ori autoritatea
administratiei publice locale o solicita operatorului, pe baza unei
fundamentari tehnico-economice pentru buna executare a serviciului, pentru
realizarea unor investitii noi impuse de modificarea legislatiei
comunitare/nationale sau a strategiei locale in domeniul gestionarii
deseurilor, care nu ar putea fi amortizate in termenul ramas pana la
finalizarea contractului decat printr-o crestere excesiva a tarifelor si/sau a
taxelor. Prelungirea se poate face cu conditia ca durata maxima a
contractului sa nu depaseasca 49 de ani.
(3) Prelungirea va fi aprobata, in conditiile alin. (2), de autoritatile
deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului
Bucuresti. Contractul de delegare va fi prelungit, in conditiile legii,
printr-un act aditional incheiat intre operatori si unitatile
administrativ-teritoriale/sectoarele municipiului Bucuresti sau asociatiile de
dezvoltare intercomunitara, avand ca obiect de activitate serviciile de
salubrizare, in baza mandatului primit."
20. La articolul 14, dupa alineatul (3) se introduce un nou
alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Stabilirea duratei de prelungire a contractului cu incalcarea
dispozitiilor alin. (2) si (3) atrage nulitatea de drept a actului aditional de
prelungire a duratei contractului de delegare a gestiunii."
21. La articolul 20, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 20 (1) Operatorii trebuie sa presteze serviciul de salubrizare
cu respectarea principiilor universalitatii, accesibilitatii, continuitatii,
adaptabilitatii si egalitatii de tratament intre utilizatori."
22. La articolul 20, dupa alineatul (1) se introduce un nou
alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Operatorii au obligatia de a pune la dispozitia detinatorilor de
deseuri containerele/recipientele, precum si, dupa caz, sacii necesari
realizarii activitatii de precolectare separata a deseurilor. Costurile de
achizitionare a acestora se includ in tariful ofertat pentru prestarea activitatii
de colectare separata si transportul separat al deseurilor, daca nu sunt puse
la dispozitie de delegatar."
23. Articolul 22 se abroga.
24. La articolul 24, alineatul (1), literele a) si b) si alineatul (2)
se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) comunitatile locale considerate in intregul lor sau comunitatile
locale componente ale asociatiilor de dezvoltare comunitara, in cazul
activitatilor specifice serviciului public de salubrizare prestate de catre
operatori a caror contravaloare se achita de autoritatile administratiei
publice locale de la bugetul local;
b) persoanele fizice ori juridice care beneficiaza individual de una
sau de mai multe activitati specifice serviciului de salubrizare, in cazul
activitatilor a caror contractare se realizeaza pe baza unui contract de
prestare a serviciului de salubrizare, incheiat in nume propriu cu operatorul
licentiat pentru prestarea serviciului in unitatea administrativ-teritoriala/
sectoarele municipiului Bucuresti respectiva/respective.
(2) Drepturile utilizatorilor si conditiile in care acestia pot
beneficia de serviciul de salubrizare se stabilesc prin regulamentul
serviciului, aprobat prin hotarare a autoritatilor deliberative ale unitatilor
administrativ-teritoriale sau, dupa caz, prin hotararea asociatiilor de
dezvoltare intercomunitara, pe baza regulamentului-cadru al serviciului de
salubrizare, elaborat de A.N.R.S.C. si aprobat prin ordin al presedintelui
acesteia."
25. La articolul 24, alineatul (6), litera d) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"d) sa asigure precolectarea separata, in recipientele asigurate de
operatorul serviciului, distinct inscriptionate si amplasate in spatii special
amenajate, a deseurilor pe care le-au generat in propria gospodarie sau ca
urmare a activitatilor lucrative pe care le desfasoara;"
26. La articolul 25, litera a) se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"a) recuperarea integrala de catre operatori, prin tarife, taxe
speciale sau, dupa caz, subventii de la bugetul local, a costurilor de operare
si a investitiilor pentru infiintarea, reabilitarea si dezvoltarea sistemelor de
salubrizare;"
27. La articolul 26, alineatul (1) se abroga.
28. La articolul 26, dupa alineatul (2) se introduc doua noi
alineate, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) In situatia prevazuta la alin. (2) lit. a), autoritatile
administratiei publice locale, impreuna cu operatorii au obligatia sa tina, la
zi, evidenta tuturor utilizatorilor cu si fara contracte de prestari servicii.
(2^2) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa
instituie taxe speciale, conform prevederilor alin. (2) lit. c), si sa deconteze
lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestatiei
efectuate la utilizatorii fara contract."
29. La articolul 26, alineatul (4) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(4) Cuantumul si regimul tarifelor si taxelor speciale
ofertate/aprobate se stabilesc, se ajusteaza sau se modifica de catre
autoritatile administratiei publice locale, in baza fiselor de fundamentare pe
elemente de cheltuieli, intocmite de catre operatori in conformitate cu
normele metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru
activitatile specifice serviciului de salubrizare a localitatilor, elaborate de
catre A.N.R.S.C."
30. La articolul 26, dupa alineatul (4) se introduc doua noi
alineate, alineatele (4^1) si (4^2), cu urmatorul cuprins:
"(4^1) In cazul operatorilor care au incheiate contracte de delegare a
gestiunii pentru care tarifele ofertate nu au avut la baza o fisa de
fundamentare pe elemente de cheltuieli, prima ajustare a tarifelor se va face
pe baza fisei de fundamentare, intocmita de catre operator, avand in vedere
cheltuielile realizate in ultimele 12 luni, anterioare propunerii. Nivelul
tarifului rezultat nu va depasi nivelul tarifului actual, ajustat cu indicele de
crestere a parametrului de ajustare.
(4^2) Ajustarea ori modificarea ulterioara a tarifelor/taxelor
prevazute la alin.(4^1) se face de catre autoritatile administratiei publice
locale, la solicitarea operatorilor, cu respectarea normelor metodologice
elaborate de A.N.R.S.C."
31. La articolul 26, alineatul (6) se abroga.
32. La articolul 30, alineatul (1), litera b) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"b) atribuirea de catre autoritatea administratiei publice
locale/asociatia de dezvoltare intercomunitara a contractelor de delegare a
gestiunii pentru activitatile de salubrizare a localitatilor prevazute la art. 2
alin. (3), fara respectarea procedurilor legale in vigoare specifice fiecarui tip
de contract;"
33. La articolul 30, alineatul (1), dupa litera c) se introduc
doua noi litere, literele d) si e), cu urmatorul cuprins:
"d) nerespectarea strategiei locale cu privire la dezvoltarea si
functionarea pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare, aprobata
de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, de catre autoritatile
executive ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
e) nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (1)."
34. La articolul 30, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
10.000 lei la 30.000 lei neurmarirea de catre primar a intocmirii proiectului
de regulament si a caietului de sarcini propriu al serviciului."
35. La articolul 30, dupa alineatul (2) se introduc patru noi
alineate, alineatele (2^1)-(2^4), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
5.000 lei la 15.000 lei nerespectarea de catre autoritatile administratiei
publice locale a obligatiei de a institui taxe speciale pentru utilizatorii care
refuza incheierea contractelor de prestari servicii cu operatorii de
salubrizare.
(2^2) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
1.500 lei la 3.000 lei fapta de aprindere si/sau ardere a deseurilor din
recipientele de precolectare/colectare sau de ardere a deseurilor vegetale
rezultate de la operatiunile de curatare a spatiilor verzi, arbustilor, arborilor
etc.
(2^3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
500 lei la 1.000 lei refuzul utilizatorului de a incheia contracte de prestari
servicii cu operatorul de salubrizare licentiat in aria de delegare respectiva.
(2^4) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
100 lei la 300 lei incalcarea dispozitiilor art. 24 alin. (6) lit. d)."
36. La articolul 30, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale
pot stabili, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si alte fapte
decat cele prevazute la alin. (1)-(2^4), care constituie contraventii in
domeniul serviciilor de salubrizare."
37. Articolul 32 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32 Constatarea contraventiilor prevazute de prezenta lege si
aplicarea sanctiunilor se fac de catre:
a) persoanele imputernicite din cadrul autoritatilor administratiei
publice locale, pentru contraventiile prevazute la art. 30 alin. (1) lit. a) si
alin. (2^2)-(2^4);
b) agentii constatatori ai A.N.R.S.C., pentru contraventiile prevazute
la art. 30 alin. (1) lit. b), c) si e) si alin. (2) si (2^1);
c) persoanele imputernicite din cadrul autoritatii executive a unitatii
administrativ-teritoriale a municipiului Bucuresti, pentru contraventia
prevazuta la art. 30 alin. (1) lit. d)."
38. Articolul 34 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34 Prevederile prezentei legi se completeaza cu dispozitiile
Legii nr. 51/2006, republicata, precum si cu cele ale Legii privind regimul
deseurilor nr. 211/2011, republicata."
39. La articolul 36, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 36 (1) Solutionarea litigiilor patrimoniale si nepatrimoniale
legate de incheierea si executarea contractelor reglementate de prezenta
lege, precum si a celor izvorate din neplata contravalorii serviciilor
furnizate/prestate este de competenta instantelor de contencios administrativ
si se face in procedura de urgenta."
Art. II Regulamentul privind acordarea licentelor in domeniul
serviciilor comunitare de utilitati publice, aprobat prin Hotararea
Guvernului nr. 745/2007, cu modificarile ulterioare, se modifica in
conformitate cu prevederile prezentei legi de catre Autoritatea Nationala de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice si se aproba
prin hotarare a Guvernului, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare
a prezentei legi.
Art. III (1) In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a
prezentei legi, autoritatea executiva a unitatilor administrativ-teritoriale
elaboreaza si supune spre aprobare autoritatii deliberative a unitatilor
administrativ-teritoriale respective strategia locala cu privire la dezvoltarea
si functionarea pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare,
prevazuta la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 101/2006, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege.
(2) Prevederile legale care vor avea ca efect modificarea clauzelor
contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, a
Regulamentului de organizare si functionare a serviciului de salubrizare si a
altor documente aferente acestora vor fi preluate prin acte aditionale. In
termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi,
autoritatile contractante vor fi obligate sa incheie actele aditionale in
vederea modificarii textului contractului de delegare a gestiunii serviciului
de salubrizare, a Regulamentului de organizare si functionare a serviciului
de salubrizare si a altor documente aferente acestora.
Art. IV (1) Prin derogare de la prevederile art. 81 alin. (3) din
Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 81
alin. (4) din aceeasi lege, autoritatile deliberative ale sectoarelor
municipiului Bucuresti au competente exclusive in ceea ce priveste
infiintarea, organizarea, atribuirea si derularea activitatilor serviciului de
salubrizare, cu exceptia activitatilor care sunt in competenta unitatii
administrativ-teritoriale a municipiului Bucuresti, respectiv de dezinsectie,
dezinfectie, deratizare, de organizare a prelucrarii, neutralizarii si
valorificarii materiale si energetice a deseurilor, de organizare a tratarii
mecano-biologice a deseurilor municipale si a deseurilor similare, de
administrare a depozitelor de deseuri si/sau instalatiilor de eliminare a
deseurilor municipale si a deseurilor similare, precum si de coordonare,
monitorizare si control al serviciului de salubrizare, de stabilire si aprobare
a indicatorilor de performanta ai serviciului de salubrizare, dupa dezbaterea
publica a acestora. Autoritatile deliberative ale sectoarelor municipiului
Bucuresti sunt obligate sa respecte strategia locala cu privire la dezvoltarea
pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare, aprobata de Consiliul
General al Municipiului Bucuresti.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), prin hotarare a
Consiliului General al Municipiului Bucuresti pot fi preluate de catre
autoritatea deliberativa a municipiului Bucuresti, partial sau total,
competentele autoritatilor deliberative ale sectoarelor municipiului
Bucuresti cu privire la infiintarea, organizarea, atribuirea si derularea
activitatilor serviciului de salubrizare, la solicitarea motivata a acestora.
Art. V Legea serviciului de salubrizare a localitatilor
nr. 101/2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393
din 8 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele
aduse prin prezenta lege se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile
art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1)
din Constitutia Romaniei, republicata.
|