Hotarare nr. 712/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind infiintarea si functionarea centrelor de consultanta si informare a consumatorilor, precum si modul de constituire a surselor de finantare a acestora
[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 521 din 10/07/2008
Guvernul Romaniei
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. II din titlul III al Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, precum si al art. 67 si 68 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1 Se aproba Regulamentul privind infiintarea si functionarea centrelor de consultanta si informare a consumatorilor, precum si modul de constituire a surselor de finantare a acestora, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2 Centrele de consultanta si informare a consumatorilor, prin activitatile specifice pe care le dezvolta, contribuie la ridicarea nivelului de informare si educare a consumatorului, astfel incat acesta sa poata fi capabil sa ia o decizie in deplina cunostinta de cauza.
Art. 3 Finantarea cheltuielilor privind infiintarea si functionarea centrelor de consultanta si informare a consumatorilor se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale pentru Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
Art. 4 (1) In anul 2008 se aproba finantarea unui singur centru de consultanta si informare a consumatorilor din sumele aprobate cu aceasta destinatie.
(2) Criteriile de evaluare si selectare a centrelor de consultanta si informare a consumatorilor care primesc sume de la bugetul de stat se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Regulament privind infiintarea si functionarea centrelor de consultanta si informare a consumatorilor, precum si modul de constituire a surselor de finantare a acestora
Art. 1 Centrele de consultanta si informare a consumatorilor (centrele) pot fi organizate la nivel de birouri in structura organizatorica a asociatiilor de consumatori.
Art. 2 Centrele se infiinteaza prin hotarare a adunarii generale a asociatiei de consumatori interesate.
Art. 3 Adunarea generala a asociatiei de consumatori aproba organigrama, politica de personal si bugetul de venituri si cheltuieli ale centrului.
Art. 4 Adunarea generala a asociatiei de consumatori aproba cererea de finantare si planul operational pentru desfasurarea activitatii centrului.
Art. 5 Adunarea generala a asociatiei de consumatori stabileste sediul unde se infiinteaza si functioneaza centrul.
Art. 6 Controlul financiar intern al centrului, organizat la nivel de birou in structura organizatorica a asociatiei de consumatori, este asigurat de un cenzor, contabil autorizat sau expert contabil, in conditiile legii.
Art. 7 Consiliul director al asociatiei de consumatori pune in executare hotararile adunarii generale a asociatiei de consumatori privind infiintarea si functionarea centrului.
Art. 8 Centrele functioneaza ca birouri unde consumatorii se pot informa, pot primi recomandari si consultanta gratuita privind problemele legate de achizitionarea unui produs sau serviciu ori asupra modalitatii de solutionare a plangerilor consumatorilor cu privire la procurarea de produse sau servicii.
Art. 9 Centrele formeaza si pun la dispozitia consumatorilor baza de date privind cadrul legal din domeniul protectiei consumatorilor si datele de contact ale organizatiilor guvernamentale si neguvernamentale care pot ajuta consumatorii in solutionarea problemelor specifice aparute.
Art. 10 Centrele pot tipari materiale informative sub forma de foi volante, brosuri, pliante, afise si altele asemenea, in scopul asigurarii informarii si consilierii consumatorilor.
Art. 11 Centrele pot organiza simpozioane, seminarii, campanii de informare si educare a consumatorilor si conferinte de presa prin care asigura popularizarea si promovarea drepturilor consumatorilor.
Art. 12 Centrele promoveaza interesele consumatorilor si, in acest scop, pot organiza actiuni in parteneriat cu implicarea asociatiilor de consumatori, a organizatiilor patronale ori profesionale sau a operatorilor economici, precum si a autoritatilor administratiei centrale si locale din domeniul protectiei consumatorilor.
Art. 13 Centrele coopereaza cu alte centre similare in scopul schimbului de informatii si experienta in domeniul acordarii de consultanta si informare pentru consumatori.
Art. 14 Centrele pot organiza actiuni de informare si educare, precum si concursuri pe teme de protectia consumatorilor in mediul scolar in vederea promovarii introducerii educatiei consumatorilor ca parte a programului de invatamant si componenta a obiectelor de studii.
|