HG 497/2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfasurare a concursului si a examenului pentru ocuparea posturilor vacante si temporar vacante, precum si stabilirea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 419 din 23 iunie 2010
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 7 si art. 8 alin. (6) din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 330/2009
privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si al art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 Se aproba Regulamentul de organizare si
desfasurare a concursului si a examenului pentru ocuparea
posturilor vacante si temporar vacante, precum si stabilirea
criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale
la promovare prin examen a personalului contractual din
sistemul sanitar, respectiv a personalului contractual din unitatile
sanitare publice si din serviciile publice deconcentrate, denumite
in continuare institutii publice, prevazut in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2 Dispozitiile prezentei hotarari nu se aplica
personalului pentru care angajarea si promovarea in functii,
grade si trepte profesionale are reglementari proprii aprobate
prin ordin al ministrului sanatatii, dupa cum urmeaza:
a) membrii comitetului director din unitatile sanitare cu paturi;
b) membrii comitetului director din serviciile de ambulanta;
c) medici, farmacisti, biologi, biochimisti si chimisti;
d) sef de sectie, sef de laborator si sef serviciu medical;
e) farmacist-sef, sef compartiment.
Art. 3 (1) Incadrarea personalului contractual se face prin
concurs sau examen organizat in limita posturilor vacante
prevazute in statul de functii.
(2) In cazul in care la concursul organizat in vederea ocuparii
unui post vacant nu s-au prezentat mai multi candidati,
incadrarea in munca se face prin examen.
Art. 4 Conditiile de desfasurare, bibliografia si alte date
necesare desfasurarii concursului se afiseaza la sediul institutiei
publice organizatoare a concursului, pe pagina de internet si,
dupa caz, se publica in presa nationala sau locala cu cel putin
15 zile inainte de data desfasurarii concursului.
Art. 5 (1) La concursurile organizate pentru ocuparea
posturilor vacante pot participa persoanele care indeplinesc
conditiile prevazute de lege.
(2) Criteriile specifice de studii si vechime privind angajarea
si promovarea in functii, grade si trepte profesionale a
personalului din unitatile sanitare publice se stabilesc prin ordin
al ministrului sanatatii, cu consultarea organizatiilor sindicale
semnatare ale contractului colectiv de munca la nivel de ramura
sanitara.
Art. 6 (1) Concursul consta dintr-o proba scrisa si o proba
orala sau interviu.
(2) Proba scrisa consta in redactarea unei lucrari sau
rezolvarea unui test-grila, dupa caz, in prezenta comisiei de
concurs.
(3) Pentru functiile din activitatea de intretinere-reparatii, de
deservire, paza si curatenie, precum si alte categorii de personal
stabilite de conducatorul institutiei publice, proba scrisa poate fi
inlocuita cu proba practica.
(4) Fiecare proba a concursului va fi notata cu note de la
1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de concurs.
(5) Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie sa obtina la
fiecare proba cel putin nota 7. Promovarea probei scrise este
obligatorie pentru sustinerea probei orale.
(6) Stabilirea candidatilor care urmeaza sa ocupe posturile
vacante scoase la concurs se va face in ordinea mediei
generale, determinata pe baza mediei aritmetice a notelor
obtinute de catre candidati la fiecare proba.
(7) Probele se sustin in limba romana.
Art. 7 (1) Candidatii declarati admisi sunt incadrati, in
conditiile legii, pe baza rezultatelor finale obtinute, pe posturile
pentru care au candidat.
(2) In vederea angajarii, candidatul declarat admis trebuie sa
se prezinte, in termen de 5 zile lucratoare de la data expirarii
termenului prevazut pentru contestatii, la institutia publica in al
carei stat de functii este prevazut postul vacant.
(3) Neprezentarea candidatului in termenul prevazut la
alin. (2) in vederea angajarii atrage decaderea din dreptul de a
ocupa postul pentru care a candidat. In aceasta situatie institutia
publica notifica urmatorului candidat declarat admis din lista
cuprinzand rezultatele finale ale concursului posibilitatea de a
se angaja pe postul respectiv sau, dupa caz, declara postul
vacant, urmand sa se organizeze un nou concurs in conditiile
legii.
(4) Emiterea actului administrativ de angajare se face in
termen de cel mult 15 zile lucratoare de la data la care
candidatul a fost declarat admis.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), actul administrativ
de angajare poate fi emis cu acordul conducatorului institutiei
publice la solicitarea scrisa si motivata a candidatului declarat
admis, in cel mult 30 de zile calendaristice de la data declararii
acestuia ca admis.
Art. 8 In vederea organizarii si desfasurarii concursurilor
pentru ocuparea posturilor vacante se constituie comisii de
concurs, respectiv comisii de solutionare a contestatiilor, prin act
administrativ al conducatorului institutiei publice organizatoare a concursului, in conditiile prezentei hotarari, cu cel putin 5 zile
inainte de data de sustinere a concursului.
Art. 9 (1) Comisia de concurs este formata din maximum
5 membri, dupa cum urmeaza:
a) seful compartimentului in care urmeaza sa se faca
angajarea;
b) conducatorul ierarhic al acestuia sau, dupa caz, un
reprezentant al institutiei publice ierarhic superioare;
c) 1—2 specialisti din cadrul institutiei publice, dintre care cel
putin unul sa aiba experienta si cunostintele necesare in
domeniul in care urmeaza sa se ocupe postul vacant;
d) un specialist din invatamantul superior de
specialitate/Academia de Stiinte Medicale, dupa caz, conform
prevederilor legale;
e) un reprezentant al organizatiei profesionale in conditiile
prevazute de lege;
f) 1—2 membri supleanti care vor inlocui membrii comisiei in
caz de incompatibilitate a acestora.
(2) In situatia in care in cadrul institutiei publice nu exista
specialisti in profilul postului scos la concurs, in comisia de
concurs pot fi cooptati specialisti din afara unitatii.
(3) Comisia de solutionare a contestatiilor este formata din
3 membri, dintre care cel putin un membru sa aiba experienta si
cunostintele necesare in domeniul in care urmeaza sa se ocupe
postul vacant.
(4) Comisia de solutionare a contestatiilor are un membru
supleant pentru situatia de incompatibilitate a unuia dintre
membrii titulari ai comisiei.
Art. 10 (1) Calitatea de membru in comisia de concurs
este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de
solutionare a contestatiilor.
(2) Presedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei
de solutionare a contestatiilor se desemneaza din randul
membrilor, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
(3) Nu pot fi membri in comisia de concurs sau in comisia de
solutionare a contestatiilor persoanele care au calitatea de:
a) sot, sotie, ruda sau afin pana la gradul al IV-lea inclusiv cu
oricare dintre candidati;
b) au relatii cu caracter patrimonial sau interese patrimoniale
cu oricare dintre candidati.
(4) Situatia de incompatibilitate poate fi sesizata de persoana
in cauza, de oricare dintre candidati, de conducatorul institutiei
publice organizatoare a concursului sau de orice alta persoana
interesata. In acest caz, persoana care are competenta de
numire a membrilor in comisia de concurs, potrivit prevederilor
prezentei hotarari, va constata situatia de incompatibilitate si va
lua masuri de inlocuire, in termen de doua zile de la data
sesizarii, a membrului respectiv cu o alta persoana care sa
indeplineasca conditiile cerute.
(5) Fiecare comisie de concurs si, respectiv, fiecare comisie
de solutionare a contestatiilor au un secretariat a carui
componenta se stabileste prin actul administrativ de constituire
a comisiilor. Aceasta activitate se realizeaza de catre o persoana
desemnata din cadrul compartimentelor de resurse umane sau
de catre o persoana cu atributii in acest domeniu, prevazute in
fisa postului.
Art. 11 (1) Din comisia de concurs si din comisia de
solutionare a contestatiilor face parte cu statut de observator si
fara drept de notare un reprezentant al sindicatelor
reprezentative la nivel de institutie publica semnatare ale
contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara.
(2) Membrii desemnati potrivit prevederilor alin. (1) trebuie
sa indeplineasca conditiile prevazute de art. 10 alin. (1) si (3).
(3) Reprezentantul desemnat potrivit prevederilor alin. (1) din
randul organizatiilor sindicale reprezentative in cadrul comisiilor
de concurs si al comisiilor de solutionare a contestatiilor va fi
numit cu acordul federatiei sau, dupa caz, al uniunii la care sunt
afiliate organizatiile sindicale respective.
Art. 12 (1) Institutia publica organizatoare a concursului
pune la dispozitie candidatilor interesati, la solicitarea acestora,
documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de
comisia de solutionare a contestatiilor, care sunt informatii de
interes public.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) documentele
elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de
solutionare a contestatiilor, care contin date cu caracter personal
ale candidatilor.
(3) Orice candidat are acces, la solicitarea sa, la lucrarea
individuala redactata in cadrul probei scrise a concursului.
Art. 13 Concursurile si examenele se organizeaza in
temeiul regulamentului de organizare si desfasurare a
concursului si a examenului pentru ocuparea posturilor vacante
si temporar vacante, precum si stabilirea criteriilor de evaluare
a performantelor profesionale individuale la promovare prin
examen a personalului contractual din sistemul sanitar.
Capitolul II - Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 14 (1) Prevederile prezentei hotarari se completeaza
cu alte prevederi legale privind angajarea si promovarea,
stabilite prin acte normative pentru anumite categorii de personal.
(2) Prevederile prezentei hotarari nu se aplica ministerelor si
institutiilor centrale cu retea sanitara proprie.
Art. 15 Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante
din cadrul institutiilor publice organizate cu nerespectarea
prevederilor prezentei hotarari sunt nule de drept. Nulitatea se
constata de instanta competenta potrivit legii.
ANEXA - REGULAMENT de organizare si desfasurare a concursului si a examenului pentru ocuparea posturilor vacante si temporar vacante, precum si stabilirea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar
Capitolul I - Activitati premergatoare desfasurarii concursului
Art. 1 (1) In vederea organizarii si desfasurarii
concursurilor, compartimentele din cadrul institutiei publice in
ale caror structura se regasesc posturile vacante si care pot
organiza concurs, potrivit legii, au obligatia sa solicite avizul
consultativ al compartimentului resurse umane si aprobarea
conducatorului institutiei publice cu cel putin 15 zile inainte de
data sustinerii concursului.
(2) Solicitarea trebuie sa cuprinda urmatoarele:
a) conditiile de participare la concurs, respectiv posturile
vacante pentru ocuparea carora se organizeaza concursul, alte
conditii specifice prevazute in fisa postului aferenta postului
vacant;
b) bibliografia, stabilita de catre conducatorul compartimentului;
c) fisa postului vacant anexata.
(3) Pentru posturile vacante de asistent medical pot participa
la concurs persoane care indeplinesc conditiile de grad/treapta
profesionala si specialitate, indiferent de nivelul studiilor (M, PL,
SSD, S).
Art. 2 Pe baza avizului compartimentului resurse umane
si cu aprobarea conducatorului institutiei publice, inainte cu cel
putin 15 zile de data sustinerii concursului institutia publica
organizatoare a concursului are obligatia sa afiseze la sediul
institutiei publice si sa publice, daca este cazul, printr-un anunt
in presa nationala sau locala ori pe pagina de internet a
institutiei publice organizatoare conditiile de desfasurare a
concursului, conditiile de participare la concurs, bibliografia si
actele solicitate candidatilor pentru dosarul de inscriere.
Capitolul II - Atributiile comisiei de concurs, ale comisiei de solutionare a contestatiilor si ale secretariatului
Art. 3 Comisiile de concurs au urmatoarele atributii
principale:
a) selecteaza dosarele de concurs ale candidatilor;
b) stabilesc subiectele pentru proba scrisa;
c) stabilesc planul interviului si realizeaza interviul;
d) stabilesc planul probei practice si asigura conditiile
necesare realizarii ei;
e) noteaza pentru fiecare candidat fiecare proba a
concursului;
f) transmit secretariatului comisiei rezultatele concursului
pentru a fi comunicate candidatilor.
Art. 4 Comisiile de solutionare a contestatiilor au
urmatoarele atributii principale:
a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la
notarea fiecarei probe a concursului;
b) transmit secretariatului comisiei rezultatele contestatiilor
pentru a fi comunicate candidatilor.
Art. 5 Secretariatul comisiei de concurs are urmatoarele
atributii principale:
a) preia dosarele de concurs depuse de candidati;
b) urmareste respectarea procedurii de organizare si
desfasurare a concursului;
c) intocmeste, redacteaza si semneaza alaturi de comisia de
concurs intreaga documentatie privind activitatea specifica a
acesteia;
d) asigura transmiterea rezultatelor concursului pentru a fi
comunicate candidatilor;
e) indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna
desfasurare a concursului.
Art. 6 Secretariatul comisiei de solutionare a contestatiilor
indeplineste in mod corespunzator atributiile prevazute la art. 4
lit. b).
Capitolul III - Procedura de desfasurare a concursului
Art. 7 Pentru a participa la concursurile organizate pentru
recrutarea personalului contractual, candidatul trebuie sa
indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) indeplineste conditiile prevazute de lege in vederea
exercitarii profesiei in Romania;
b) are varsta de minimum 18 ani impliniti;
c) are capacitate deplina de exercitiu;
d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru
care candideaza, atestata de medicul de familie sau medicul de
specialitate medicina muncii;
e) indeplineste conditiile de studii prevazute de lege pentru
postul vacant;
f) indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea postului
vacant;
g) nu a fost condamnat pentru savarsirea unei infractiuni
contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de
serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea
justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni
savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea
functiei vacante pentru care candideaza, cu exceptia situatiei in
care a intervenit reabilitarea.
Art. 8 (1) In vederea participarii la concurs, in termen de
10 zile de la data publicarii anuntului, candidatii depun la
secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va
contine in mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de inscriere;
c) copiile diplomelor de studii si ale altor acte care atesta
efectuarea unor specializari;
d) copia carnetului de munca sau, dupa caz, o adeverinta
care sa ateste vechimea in munca si, dupa caz, in specialitate;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinta care sa ateste starea de sanatate
corespunzatoare;
g) copia fisei de evaluare a performantelor profesionale
individuale sau, dupa caz, recomandarea de la ultimul loc de
munca;
h) alte inscrisuri din care sa rezulte indeplinirea conditiilor
speciale de participare la concurs.
(2) Copiile de pe actele prevazute la alin. (1) se prezinta
insotite de documentele originale, care se certifica pentru
conformitatea cu originalul de catre secretariatul comisiei de
concurs, sau in copii legalizate.
(3) Formularul de inscriere se pune la dispozitia candidatilor
prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul institutiei
publice organizatoare a concursului.
(4) In cazul in care, din motive obiective, nu se pot respecta
data si ora desfasurarii concursului, institutia publica are
obligatia de a anunta prin aceleasi mijloace de informare
prevazute la art. 2 modificarile intervenite in desfasurarea
concursului.
Art. 9 (1) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la
data expirarii termenului prevazut la art. 8 alin. (1), comisia de
concurs are obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza
indeplinirii conditiilor de participare la concurs.
(2) Rezultatele selectarii dosarelor de inscriere se afiseaza,
cu mentiunea „admis” sau „respins”, la sediul institutiei publice
organizatoare a concursului, in termenul prevazut la alin. (1).
Art. 10 (1) In termen de 24 de ore de la afisarea
rezultatului selectarii dosarelor de inscriere candidatii respinsi
au dreptul sa depuna contestatie.
(2) Rezultatul contestatiei se comunica candidatilor in termen
de 24 de ore de la data expirarii termenului de depunere a
contestatiilor.
Art. 11 (1) Subiectele sau testul-grila pentru proba scrisa
se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, in concordanta cu
nivelul si specificul postului pentru care se organizeaza
concursul.
(2) Comisia de concurs va stabili subiectele sau testul-grila
pentru proba scrisa in ziua concursului.
(3) Seturile de subiecte sau testele-grila se semneaza de toti
membrii comisiei de concurs si se inchid in plicuri sigilate
purtand stampila institutiei publice organizatoare a concursului.
Art. 12 (1) Cu 30 de minute inainte de inceperea probei
scrise se va face apelul nominal al candidatilor, in vederea
indeplinirii formalitatilor prealabile, respectiv verificarea
identitatii. Verificarea identitatii candidatilor se face numai pe
baza buletinului de identitate sau a cartii de identitate.
(2) Dupa verificarea identitatii candidatilor, iesirea din sala a
acestora atrage eliminarea din concurs, cu exceptia situatiilor
de urgenta in care acestia pot fi insotiti de unul dintre membrii
comisiei de concurs sau de persoanele care asigura
supravegherea.
(3) Durata probei scrise se stabileste de comisia de concurs
in functie de gradul de dificultate si complexitate al subiectelor,
dar nu poate depasi 3 ore.
(4) La ora stabilita pentru inceperea probei scrise, comisia
de concurs prezinta candidatilor seturile de subiecte sau testelegrila
si invita un candidat sa extraga un plic cu subiectele de
concurs.
(5) Dupa inceperea comunicarii subiectelor este interzis
accesul candidatilor care intarzie sau al oricarei persoane, in
afara membrilor comisiei de concurs, precum si a persoanelor
care asigura secretariatul comisiei, respectiv supravegherea
desfasurarii probei. In acest caz candidatul este eliminat din
concurs.
(6) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul
desfasurarii probelor scrise orice fel de lucrari care ar putea fi
utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si orice mijloc
electronic de comunicare. Nerespectarea acestor dispozitii duce
la eliminarea din sala a candidatului, indiferent daca materialele
interzise au fost folosite sau nu. Comisia de concurs, constatand
incalcarea acestor dispozitii, va elimina candidatul din sala, va
face mentiunea „frauda” pe lucrare si va consemna cele
intamplate in procesul-verbal.
(7) Lucrarile vor fi redactate, sub sanctiunea anularii, doar
pe seturile de hartie asigurate de institutia publica organizatoare
a concursului, purtand stampila acesteia pe fiecare fila, in coltul
din stanga sus. Prima fila, dupa inscrierea numelui si a
prenumelui in coltul din dreapta sus, va fi lipita astfel incat datele
inscrise sa nu poata fi identificate si se va aplica stampila
institutiei publice organizatoare a concursului.
(8) Candidatul are obligatia de a preda comisiei de concurs
lucrarea scrisa, respectiv testul-grila, la expirarea timpului alocat
probei scrise, semnand borderoul special intocmit in acest sens.
Art. 13 Comisia de concurs stabileste modul de acordare
a punctajului pentru proba scrisa, care se afiseaza la finalizarea
acestei probe, la locul desfasurarii concursului.
Art. 14 (1) Interviul se sustine, de regula, nu mai tarziu de
doua zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
(2) Comisia de concurs stabileste planul de interviu in care
vor fi testate cunostintele teoretice si practice, abilitatile si
aptitudinile candidatului pe baza urmatoarelor criterii de evaluare
a performantelor profesionale individuale, in raport cu cerintele
postului:
a) pregatirea profesionala;
b) pregatirea teoretica pe baza bibliografiei stabilite;
c) aptitudini de comunicare/reprezentare;
d) abilitati impuse de exercitarea functiei;
e) motivatia candidatului;
f) capacitatea de decizie si organizare pentru functiile de
conducere.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa
intrebari candidatului. Nu se pot adresa intrebari referitoare la
opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicala, religie,
etnie, sex, stare materiala si origine sociala.
Art. 15 La finalizarea fiecarei probe a concursului se
intocmeste cate un proces-verbal. La finalizarea concursului se
intocmeste un proces-verbal care sa contina modul de
desfasurare a concursului si rezultatele obtinute de candidati,
semnat de membrii comisiei de concurs.
Capitolul IV - Notarea probelor si comunicarea rezultatelor
Art. 16 (1) Notarea probei scrise si a interviului se face,
de regula, in termen de 24 de ore de la data sustinerii probelor.
(2) Rezultatul final pentru fiecare proba se intocmeste pe
baza mediei aritmetice a notelor acordate de fiecare membru al
comisiei de concurs.
(3) In situatia in care starea de incompatibilitate a unui
membru al comisiei de concurs se constata ulterior desfasurarii
uneia dintre probele concursului, se procedeaza la inlocuirea
membrului incompatibil cu unul dintre membrii supleanti si se
procedeaza dupa cum urmeaza:
a) pentru proba scrisa se resigileaza lucrarea in vederea
notarii acesteia de catre membrul supleant si se recalculeaza
nota finala prin anularea notei acordate de membrul comisiei de
concurs incompatibil si notarea acesteia de catre membrul
supleant;
b) se reiau desfasurarea si notarea interviului.
Art. 17 (1) Lucrarile scrise se corecteaza sigilate.
(2) Lucrarile scrise care prezinta insemnari in scopul
identificarii candidatilor se anuleaza si nu vor mai fi notate.
Mentiunea „anulat” se va face atat pe lucrare, cat si pe borderoul
de notare si pe centralizatorul nominal, consemnandu-se
aceasta in procesul-verbal.
(3) Lucrarile scrise, dupa notarea de catre fiecare membru al
comisiei de concurs, se desigileaza.
Art. 18 Sunt declarati admisi candidatii care au promovat
cele doua probe prevazute la art. 6 alin. (1) sau (3) din hotarare,
dupa caz, si care au obtinut cel putin nota 7 la fiecare proba.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea
interviului.
Art. 19 (1) Punctajele obtinute, cu mentiunea „admis” sau
„respins”, se comunica candidatilor prin afisare la sediul
institutiei publice organizatoare a concursului, in termenul
prevazut la art. 16 alin. (1).
(2) Stabilirea candidatilor care urmeaza sa ocupe posturile
vacante scoase la concurs se va face in ordinea mediei
generale, determinata pe baza mediei notelor obtinute de catre
candidati la fiecare proba.
(3) La rezultate finale egale are prioritate candidatul care a
obtinut nota cea mai mare la proba scrisa, iar daca egalitatea se
mentine, are prioritate cel care are specializari in domeniul
postului pentru care a candidat.
(4) Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se face
prin afisare la locul desfasurarii concursului, in termen de
maximum 3 zile lucratoare de la data sustinerii ultimei probe.
Art. 20 Rezultatele finale ale concursului, in ordine
descrescatoare, vor fi inscrise intr-un centralizator nominal in
care se va mentiona, pentru fiecare candidat, nota obtinuta la
fiecare dintre probele concursului, in vederea depunerii
eventualelor contestatii. Centralizatorul nominal se semneaza
pe fiecare pagina de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
Capitolul V - Solutionarea contestatiilor
Art. 21 Dupa afisarea rezultatelor obtinute la concurs,
candidatii nemultumiti pot face contestatie, in termen de 48 de
ore de la data afisarii rezultatelor pentru fiecare proba a
concursului, la sediul institutiei publice organizatoare a
concursului, sub sanctiunea decaderii din acest drept.
Art. 22 (1) Comisia de solutionare a contestatiilor va
analiza modul in care a fost notata fiecare proba a concursului.
(2) Contestatia va fi respinsa in urmatoarele situatii:
a) daca in urma analizarii contestatiei se constata ca notele
au fost acordate potrivit baremului si raspunsurilor din lucrarea
scrisa;
b) daca nota acordata de comisia de solutionare a
contestatiilor este mai mica decat nota acordata de comisia de
concurs.
Art. 23 Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse
se face in termen de 24 ore de la data expirarii termenului de
depunere a contestatiilor, prin afisare la sediul institutiei publice
organizatoare a concursului.
Art. 24 In cazul respingerii contestatiei candidatul se
poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile
legii.
Capitolul VI - Criterii de evaluare a performantelor profesionale individuale la promovare
Art. 25 (1) Promovarea in functii, grade si trepte
profesionale se face prin examen, in conditiile legii.
(2) Comisia de examen va evalua si nota urmatoarele criterii
de evaluare:
a) abilitatile profesionale, pe baza unui probe scrise/test-grila
din domeniul de activitate al angajatului care sa ateste
pregatirea profesionala si gradul de acumulare a experientei
profesionale;
b) asumarea responsabilitatii;
c) adaptarea la complexitatea muncii;
d) initiativa si creativitatea.
(3) Criteriile prevazute la alin. (2) lit. b), c) si d) se vor evalua
in cadrul probei orale pe baza de interviu.
(4) Comisia de examen va nota fiecare criteriu cu note de la
1 la 10. Nota finala este media aritmetica a notelor acordate de
fiecare membru al comisiei la fiecare dintre criteriile de evaluare.
Poate promova angajatul care a obtinut cel putin nota 7.
(5) Comisia de examen la promovare se constituie prin act
administrativ al conducatorului institutiei publice si este formata
din 3 membri, dupa cum urmeaza:
a) seful compartimentului unde se afla angajatul care
urmeaza sa fie promovat;
b) conducatorul ierarhic al acestuia;
c) reprezentantul compartimentului de resurse umane care
asigura si secretariatul comisiei.
(6) Pentru solutionarea contestatiilor prin act administrativ al
conducatorului institutiei publice se constituie comisia de
solutionare a contestatiilor la promovare.
(7) Comisia de solutionare a contestatiilor la promovare va
avea o alta componenta decat comisia de examen la promovare
si cel putin un membru trebuie sa aiba experienta si cunostintele
necesare in domeniul postului in care se face promovarea.
Art. 26 Prevederile privind promovarea nu se aplica la
promovarea in grade si trepte profesionale a asistentilor
medicali.
Art. 27 Examenul de promovare in cazul persoanelor
incadrate in functii de debutant se face, in conditiile legii, pe
baza urmatoarelor criterii:
a) experienta profesionala, pe baza unui test-grila care sa
ateste capacitatea de indeplinire a atributiilor specifice locului
de munca;
b) gradul de cunoastere a activitatilor specifice locului de
munca/domeniului de activitate;
c) adaptarea la complexitatea muncii.
Art. 28 Prevederile art. 27 se aplica tuturor categoriilor de
personal contractual din sistemul sanitar.
Art. 29 Pentru functiile din activitatea de intretinerereparatii,
de deservire, paza si curatenie, precum si altor
categorii de personal stabilite de conducatorul institutiei publice
comisia de examen la promovare poate stabili criterii de
evaluare specifice.
Art. 30 (1) La finalizarea examenului de promovare se
intocmeste un proces-verbal care contine rezultatele obtinute
de candidati, semnat de membrii comisiei de promovare.
(2) Rezultate examenului de promovare se aduc la
cunostinta angajatilor in termen de 24 de ore de la data sustinerii
ultimei probe.
(3) Angajatii nemultumiti de rezultatele examenului de
promovare pot face contestatie in termen de 24 de ore de la
data afisarii rezultatelor finale.
(4) Contestatia se analizeaza si se solutioneaza de comisia
de solutionare a contestatiilor la promovare.
(5) Rezultatele contestatiilor se aduc la cunostinta angajatilor
in termen de doua zile de la data depunerii acesteia.
|