DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Acord privind realizarea unei retele feroviare de inalta performanta in Europa de Sud-Est, 2006





[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 996 din 14/12/2006

Face parte din Hotarare nr. 1662/2006

Ministerele responsabile pentru coordonarea activitatilor de transport, reunite in contextul SEECP (Procesul de Cooperare in Europa de Sud-Est), denumite in continuare parti, avand in vedere faptul ca un sistem de transport eficient este esential pentru vitalitatea economica si sociala a Europei de Sud-Est, dorind sa exploateze avantajele inerente ale transportului feroviar fata de alte moduri de transport, pentru anumite tipuri de calatorii, si sa inverseze declinul pe care transportul feroviar l-a inregistrat in ultimele decenii in cota detinuta pe piata transporturilor, constiente ca reteaua feroviara actuala sufera din cauza vitezei comerciale reduse (60 km/h), a capacitatii insuficiente pe rutele principale dintre centrele urbane importante, a intarzierilor excesive la trecerea frontierelor si a calitatii precare a serviciilor prestate in transportul de pasageri, marfuri si in transportul intermodal si ca este necesara imbunatatirea cadrului legislativ relevant, reflectand asupra dificultatilor care persista inca in transportul feroviar la trecerea frontierelor si care sunt in detrimentul fluxului eficient de pasageri si bunuri, angajandu-se in realizarea unei sinergii intre eforturile pe care le depun pentru imbunatatirea calitatii si a vitezei transportului feroviar de-a lungul retelei prin coordonarea activitatii lor, avand in vedere ca dezvoltarea unei retele cu adevarat de mare viteza reprezinta un obiectiv pe termen lung pe care toate partile si le-au propus, convinse ca, pentru a fundamenta o eventuala realizare a unei retele cu adevarat de mare viteza, partile ar trebui sa realizeze pe termen scurt si mediu Reteaua de inalta performanta, cu o viteza proiectata de 160 km/h, care sa fie atinsa in etape si care sa fie interoperabila, in conformitate cu specificatiile tehnice relevante, observand ca, in continuarea obiectivelor prezentului acord, partile vor reduce in mod progresiv timpii de calatorie in retea, sporind astfel atractivitatea transportului feroviar pentru pasageri, considerand ca reducerea progresiva a timpilor de mers in retea va spori atractivitatea retelei feroviare pentru traficul de marfuri, confirmandu-si bunavointa de a asigura, in cadrul schemelor lor de finantare nationala sau internationala, investitiile necesare pentru imbunatatirea retelei si a materialului rulant, in vederea implementarii politicii nationale de investitii directe in materialul rulant pentru a obtine o solutie cuprinzatoare si pentru a imbunatati nivelul serviciilor, mentinandu-si vointa de a se conforma prevederilor legale dominante, care reglementeaza transportul feroviar si, in special, acquis-ului UE si normelor ONU/CEE, observand angajamentele anumitor parti, ce reies din calitatea de membru sau de viitor membru al Uniunii Europene, constiente de angajamentele lor decurgand din acordurile multilaterale (de exemplu, AGC si AGTC) si din conventiile importante (de exemplu, COTIF) din domeniul transportului feroviar, precum si din acordurile bilaterale, garantand sprijinul lor total pentru structura de management al proiectului descrisa in continuare in prezentul acord, pentru a-i facilita rolul de asigurare a implementarii unui program de activitati coerent, efectiv, eficient si transparent, au convenit dupa cum urmeaza:

Articolul 1 - Scop
Prezentul acord are ca scop implementarea in Europa de Sud-Est a unei retele de inalta performanta pentru transportul feroviar de pasageri, marfuri si intermodal, care sa ofere conexiuni feroviare mai competitive, mai rapide si de calitate superioara, cu timpi de mers semnificativ redusi intre centrele urbane si comerciale importante.

Articolul 2 - Domeniu de aplicare
Prezentul acord se aplica axelor feroviare din sud-estul Europei care sunt considerate a fi suficient de performante pentru a fi incluse in Reteaua de inalta performanta si care indeplinesc anumite criterii de calitate stabilite de Comitetul coordonator. De exemplu:
  • axele care fac parte din reteaua transeuropeana, coridoarele paneuropene sau axele sud-estice;
  • axele care urmeaza sa atinga o viteza de circulatie proiectata de 160 km/h, pana in anul 2020, in etape care vor fi definite de Comitetul coordonator la care se face referire in art. 4.
    Reteaua de inalta performanta include 16 axe feroviare, identificate mai jos si in harta retelei din anexa atasata:
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    1. Atena-Salonic-Skopje-Nis-Belgrad-Zagreb-(Ljubljana-Salzburg)
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2. (Budapesta-) Subotica-Belgrad-Dimitrovgrad-Sofia-Plovdiv-Istanbul-Ankara-Adana/Sivas
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    3. Constanta-Bucuresti-Brasov-Arad (-Viena)
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    4. Durres-Tirana-Cafasan-Kicevo-Skopje-Kriva Palanka-Gueshevo-Sofia-Plovdiv-Stara ZagoraVarna/Burgas
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    5. Strymonas-Kulata-Sofia-Gorna Oryahovica-Varna
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    6. Veles-Bitola-Florina-Amyntaio/Kalambaka-Ioannina-Igoumenitsa/Salonic
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    7. Salonic-Pehlivankoy-Istanbul-Eskisehir-Izmir
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    8. Ploce-Sarajevo-Vrpolje-Osijek (-Budapesta)
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    9. Bar-Podgorica-Belgrad
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    10. Podgorica-Tirana-Durres
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    11. Bucuresti-Craiova-Timisoara/Arad-Belgrad
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    12. Craiova-Calafat-Vidin-Sofia
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    13. (Cuciurgan -) Chisinau-Ungheni-Iasi-Pascani-Bucuresti-Giurgiu-Russe-Gorna Oryahovica-Stara Zagora-Pythion
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    14. (Budapesta -) Zagreb-Rijeka
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    15. Zagreb-(Maribor-Graz)
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    16. (Zagreb)-Dobrljin-Banjaluka-Doboj-Tuzla-(Belgrad)
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
    


    Articolul 3 - Viteza comerciala
    Viteza comerciala pe Reteaua de inalta performanta, dupa cum este descrisa la art. 2, va fi de cel putin 130 km/h pentru trenurile de pasageri cu o viteza minima proiectata de 160 km/h, care sa se ridice la 220 km/h pe anumite sectiuni, unde este posibil, pentru circulatia celor mai rapide trenuri.

    Partile la prezentul acord vor lua toate masurile si initiativele necesare pentru atingerea acestui obiectiv.

    Viteza comerciala a trenurilor de marfa va fi modificata corespunzator, tinandu-se cont de viteza trenurilor de pasageri.

    Articolul 4 - Coordonarea si implementarea
    In baza prezentului acord va fi infiintat un comitet coordonator compus din reprezentanti ai partilor si ai organizatiilor feroviare nationale.

    Obiectivele Comitetului coordonator vor viza identificarea coordonarea, sprijinirea, facilitarea, monitorizarea si revizuirea implementarii actiunilor necesare pentru atingerea scopului prezentului acord.

    Comitetul coordonator isi va nominaliza primul presedinte in cadrul primei sedinte. Presedintia va fi detinuta prin rotatie de parti, in conformitate cu Regulile de procedura.

    Comitetul coordonator se va intruni o data pe an (sau mai des, daca este necesar).

    Comitetul coordonator isi va stabili propriile Reguli de procedura, pe care le va adopta in unanimitate, dupa aprobarea acestora de catre parti.

    Reprezentanti ai sectorului privat, ai institutiilor financiare internationale si ai altor organisme, precum si demnitari nationali vor putea fi invitati la intalnirile Comitetului coordonator, dupa caz.

    Comitetul coordonator poate infiinta un secretariat tehnic care sa furnizeze informatiile si sa asigure comitetului sprijinul tehnic necesar.

    Limba de lucru a Comitetului coordonator va fi limba engleza.

    De asemenea, SERG (Grupul Feroviar pentru Europa de Sud-Est) al UIC (Uniunea Internationala a Cailor Ferate) si alte organizatii internationale competente vor putea fi implicate pentru indeplinirea acestor obiective.

    Articolul 5 - Standarde tehnice minime
    Partile vor stabili, prin Comitetul coordonator, un pachet de standarde tehnice comune, asigurandu-se ca tronsoanele din Reteaua de inalta performanta de pe teritoriul lor sunt conforme cu acestea.

    Partile vor fi sprijinite in indeplinirea acestor standarde tehnice de Comitetul coordonator, pentru determinarea specificatiilor tehnice comune, stabilirea si administrarea unui registru de cerinte tehnice de la partile la prezentul acord si a elementelor pentru includerea in calendarul lucrarilor esentiale, cum sunt cele care privesc infrastructura, materialul rulant, interoperabilitatea si controlul la frontiera, sa evalueze costurile lucrarilor esentiale si ale initiativelor importante, sa asigure asistenta tehnica partilor, sa urgenteze introducerea unor tehnologii novatoare si a unor practici manageriale in Reteaua de inalta performanta si sa asigure date tehnice si cartografice care sa sprijine elaborarea documentelor de evaluare.

    Articolul 6 - Imbunatatirea calitatii serviciilor
    Partile convin sa identifice si sa execute, unde este cazul, prin administratiile lor feroviare nationale si operatorii de transport feroviar care opereaza pe teritoriile lor, masuri fizice si nonfizice menite sa imbunatateasca nivelul general al calitatii serviciilor oferite de utilizatorii Retelei de inalta performanta.

    Initiativele si masurile luate cu scopul imbunatatirii calitatii serviciilor pot implica cresterea frecventei serviciilor, reabilitarea sau modernizarea materialului rulant si a infrastructurii din statii si din jurul statiilor, simplificarea si imbunatatirea calitatii oricarei proceduri de control al documentelor sau a procedurilor vamale cerute in traficul international si asigurarea unei calitati superioare a serviciilor pre- si postvanzare catre clienti (de exemplu, vanzare electronica de bilete, scrisoare de trasura electronica, livrare door-to-door etc.).

    Articolul 7 - Eliminarea intarzierilor la frontiera
    Partile vor actiona pentru eliminarea intarzierilor excesive ale trenurilor la trecerea frontierelor, prin identificarea si luarea masurilor si a initiativelor care sa reduca timpul necesar pentru finalizarea procedurilor la trecerea frontierei si/sau prin implementarea imbunatatirilor aduse caii ferate si infrastructurii de frontiera, care vor facilita trecerea mai eficienta a trenurilor de-a lungul frontierei (de exemplu, realizarea unor sisteme de transmitere de date pentru furnizarea informatiilor la frontiere inainte de sosirea trenurilor). In acest scop ele vor actiona pentru finalizarea/actualizarea acordurilor de trafic feroviar de frontiera pentru facilitarea traficului transfrontalier, in vederea eliminarii intarzierilor la trecerile de frontiera.

    In particular, vor stabili in doua faze conditiile pentru eliminarea cerintelor de oprire a trenurilor pentru controlul vamal si al pasapoartelor la trecerea frontierei, prin adoptarea masurilor necesare efectuarii controlului in timpul mersului trenului. In prima faza, partile la prezentul acord vor conveni bilateral ca oprirea trenurilor sa se faca doar in una dintre statiile de frontiera corespunzatoare. In faza a doua, partile vor conveni bilateral eliminarea integrala a tuturor cerintelor pentru ca trenurile de pasageri sa se opreasca pentru procedurile de trecere a frontierei, in timp ce toate procedurile de control vamal si al pasapoartelor vor fi efectuate in timpul mersului trenului, cu ajutorul satelitului sau al altor tehnologii novatoare.

    Toate activitatile si/sau masurile intreprinse in legatura cu prezentul acord nu trebuie sa conduca la modificarea niciunei proceduri efectuate de organismele autorizate la frontierele interne sau externe ale Uniunii Europene, asa cum sunt stabilite de aceasta sau de legislatia nationala. Mai mult decat atat, astfel de activitati/masuri nu vor aduce in nici un fel prejudicii cerintelor de securitate legate de toate formele de trafic ilegal, de imigratie, trafic de persoane, arme sau droguri.

    Articolul 8 - Managementul proiectului
    Comitetul coordonator va facilita coordonarea efectiva a activitatilor intreprinse de catre parti in contextul prezentului acord prin definirea unui program detaliat de actiuni care sa fie implementate, prin monitorizarea implementarii programului, prin identificarea modificarilor la program si prin efectuarea unor interventii pentru a rezolva acele modificari.

    Articolul 9 - Finantarea
    Comitetul coordonator va asista partile (si autoritatile lor relevante) sa supravegheze, in ceea ce priveste investitiile planificate, evaluarea economica completa si pregatirea documentelor de evaluare. Mai mult decat atat, Comitetul coordonator va investiga posibilele surse de finantare, care pot include fonduri publice nationale, surse internationale (Uniunea Europeana, Banca Europeana de Investitii etc.) si finantare privata, si va lua masurile necesare pentru a garanta finantarea provenita din acele surse pentru investitii in material rulant, in tehnologii novatoare si in Reteaua de inalta performanta.

    Articolul 10 - Comunicatiile
    Comitetul coordonator va sprijini fiecare parte pentru a realiza un plan de promovare destinat maririi patronajului Retelei de inalta performanta si pentru a genera sprijin financiar, public si politic initiativelor si masurilor intreprinse in cadrul prezentului acord. In acest scop, partile si autoritatile feroviare nationale vor furniza Comitetului coordonator datele statistice, de expertiza, tehnice, financiare si operationale solicitate.

    Articolul 11 - Prevederi finale
    Prezentul acord va intra in vigoare la data la care cel putin doua treimi din numarul partilor vor fi notificat depozitarului, pe canale diplomatice, indeplinirea procedurilor lor interne relevante.

    Guvernul Republicii Bulgaria va avea calitatea de depozitar pentru prezentul acord.

    Prevederile prezentului acord pot fi amendate daca orice parte face o solicitare in scris in acest sens. Amendamentele propuse vor fi discutate si finalizate in cadrul Comitetului coordonator si apoi stabilite prin acordul tuturor partilor. Orice astfel de amendamente vor intra in vigoare in conformitate cu procedura prevazuta la primul paragraf al prezentului articol.

    Ministerele responsabile pentru coordonarea activitatilor de transport din statele vecine pot adera la prezentul acord prin transmiterea unei solicitari catre Comitetul coordonator. Comitetul coordonator poate accepta, prin vot unanim, solicitarea de a adera la prezentul acord. Ulterior, data aderarii sale la prezentul acord va fi data primirii de catre depozitar, pe canale diplomatice, a notificarii asupra indeplinirii procedurilor interne relevante.

    Adoptat la Salonic la 4 mai 2006, intr-un exemplar original in limba engleza.







    Poate fi de interes si:
    Legea 53/2017 pentru aprobarea OUG 62/2016 privind infiintarea Autoritatii de Reforma Feroviara
    OUG 2/2017 privind unele masuri fiscal-bugetare, precum si modificarea si completarea unor acte normative. Ordonanta de urgenta nr. 2/2017
    OUG 27/2014 privind unele masuri pentru completarea retelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor si pentru aprobarea unor masuri financiare. Ordonanta de urgenta 27/2014
    Legea 38/2014 pentru modificarea si completarea OUG 31/2011 privind interzicerea achizitionarii de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora utilizate in activitatea feroviara. Lege nr. 38/2014
    Ordin nr. 62/2013 pentru punerea in aplicare a Regulamentului privind organizarea si functionarea Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar
    Legea 17/2013 pentru aprobarea OUG 31/2011 privind interzicerea achizitionarii de la persoanele fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora utilizate in activitatea feroviara. Lege nr. 17/2013
    HG 33/2013 pentru modificarea si completarea HG 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale a diferentei dintre tarife si costuri in transportul feroviar public de calatori. Hotararea 33/2013
    Legea 188/2012 pentru aprobarea OUG 21/2011 privind unele masuri pentru organizarea si functionarea Consiliului de supraveghere. Lege nr. 188/2012
    Legea 52/2012 pentru corelarea unor reglementari privind facilitatile de calatorie, corespunzator noilor categorii de trenuri. Lege nr. 52/2012
    OUG 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori
    Legea 65/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 55/2006 privind siguranta feroviara. Lege nr. 65/2011
    OUG 31/2011 privind interzicerea achizitionarii de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora utilizate in activitatea feroviara. Ordonanta de urgenta 31/2011
    HG nr. 1476/2009 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii Regulamentului (CE) nr. 1371/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile si obligatiile calatorilor din transportul feroviar. Ho
    HG nr. 1326/2009 privind transportul marfurilor periculoase in Romania. Hotararea nr. 1326/2009
    Ordin nr. 18/2008 privind aprobarea Normelor de igiena pentru transporturile de persoane. Norme de igiena pentru transporturile de persoane
    Creditele pentru consum si de investitii imobiliare. Comentarii si explicatii
    Goicovici Juanita

    Pret: 59.9 lei
    50.92 lei
    COMANDA ACUM

    Cautare legislatie:



    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------


    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica




  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    35 useri online

    Useri autentificati: