DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

INCOTERMS 2000


office@dreptonline.ro

Incoterms 2000 reprezinta termenii comerciali international acceptati ce definesc si statueaza cadrul in care cumparatorul si vanzatorul isi desfasoara rolul in privinta transportului de marfa, proprietatea asupra marfii, asigurarea marfii. Incoterms2000 foloseste urmatorii termeni
  • EXW [Ex Works] --> Proprietatea si riscul trec la cumparator, inclusiv plata costurilor de transport si asigurari, chiar de la usa vanzatorului. Utilizat pentru orice mod de transport
  • FCA [Free Carrier] --> Proprietatea si riscul sunt ale cumparatorului, el trebuind sa plateasca costurile de transport si asigurari, in momentul din care vanzatorul livreaza bunurile catre transportator. Vanzatorul este obligat sa incarce bunurile in vehiculele de transport, fiind obligatia cumparatorului aceea de a receptiona bunurile sosite.
  • FAS [Free Alongside Ship] --> Proprietatea si riscul trec catre cumparator, impreuna cu costurile de transport si asigurari, o data bunurile descarcate din vehiculele de transport de catre vanzator. Folosit pentru transportul maritim si pentru cel pe apa continental. Taxele de export ii revin vanzatorului.
  • FOB [Free On Board] --> Vanzatorul si-a indeplinit obligatia de livrare a marfii in momentul in care aceasta a trecut balustrada navei (copastia) in portul de incarcare convenit. Aceasta inseamna ca toate costurile si riscurile de pierdere sau de avariere a marfii incepand din acest moment se suporta de catre cumparator. Vanzatorul indeplineste formalitatile vamale de export.
  • CFR [Cost and Freight] --> Vanzatorul angajeaza nava, o incarca si o duce in portul de destinatie convenit.
  • CIF [Cost, Insurance and Freight] --> Vanzatorul increditeaza marfa navei navlosita de el, achitand navlul pana la portul de destinatie convenit, inclusiv costul asigurarii riscului de pierdere si avariere a marfii pe timpul transportului maritim.
  • CPT [Carriage Paid To] --> Proprietatea, riscul si costurile de asigurari trec catre cumparator in momentul livrarii catre transportator de catre vanzator. Vanzatorul plateste transportul pana la destinatie. Utilizat pentru orice mod de transport.
  • CIP [Carriage and Insurance Paid To] --> Transport si asigurare platite pana la: pe langa CPT vanzatorul asigura marfa, in numele si pe contul cumparatorului, contra riscurilor minime de avariere si pierdere.
  • DAF [Delivered at Frontier] --> Vanzatorul pune marfa la dispozitia cumparatorului la frontiera convenita si indeplineste formalitatile de vamuire la import. Utilizat pentru orice mod de transport
  • DES [Delivered Ex Ship] --> Vanzatorul suporta cheltuielile si riscurile aducerii marfii in portul de destinatie, punand-o la dispozitia cumparatorului la bordul navei, nevamuita pentru import. Utilizat numai pentru transport maritim si naval continental
  • DEQ [Delivered Ex Quay (Duty Paid)] --> Livrat franco chei: pe langa DES, vanzatorul plateste vama in tara cumparatorului
  • DDU [Delivered Duty Unpaid] --> Vanzatorul si-a indeplinit obligatia de livrare in momentul in care marfa a fost pusa la dispozitia cumparatorului, nedescarcata de pe mijlocul de transport si nevamuita la import, la locul de destinatie convenit. Vanzatorul suporta costurile si riscurile legate de aducerea marfii in locul convenit (mai putin taxele vamale, taxele si alte speze oficiale necesare realizarii importului), precum si cheltuielile si riscurile in legatura cu indeplinirea formalitatilor vamale de export.
  • DDP [Delivered Duty Paid] --> La fel ca la DDU, cu diferenta ca vanzatorul suporta si taxele vamale aferente marfii.