DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Raspunsuri juridice
Protectia consumatorului

Intrebarile au fost introduse prin formularul
Intreaba un Avocat


DreptOnline.ro nu solicita, nu stocheaza si nu prelucreaza date personale, nu utilizeaza cookies. Pentru orice intrebare sau sesizare legata de politica GDPR, va asteptam cu un e-mail la: office@dreptonline.ro.

Intrebari si raspunsuri juridice
Arhiva intrebari juridice

Cautare intrebare + raspuns juridic:
Dreptul securitatii sociale
Moarcas Costea Claudia-Ana,Moarcas Costea Claudia-Ana

Detalii si comenzi
Pret lei: 54.9
46.67



Localitate: Targu-Mures
Data: 19-07-2018

Titlu/Subiect: Protectia consumatorului
Am achizitionat in urma cu cateva luni un telefon mobil. Recent, din cauza unei manipulari incorecte, ecranul s-a fisurat putin. Am luat legatura cu firma vanzatoare si cu service-ul autorizat pentru a mi se indica procedura de urmat in vederea remedierii defectului inlocuirea ecranului). Motivul pentru care m-am adresat acestora a fost acela de a nu pierde garantia de 24 luni, in urma reparatiei. Bineinteles, contravaloarea interventiei urma sa o achit eu, defectul respectiv nefiind acoperit de garantie a fost culpa mea). Firma vanzatoare si service-ul autorizat mi-au comunicat ca in urma interventie voi pierde garantia de 24 de luni, invocand "legislatia in domeniu si certificatul de garantie al produsului”. Precizez ca nu exista astfel de prevederi nici in legislatie, nici in certificatul de garantie. M-am adresat ANPC. Raspunsul acestei institutii a fost: "Reclamatia dvs. nu este intemeiata: un produs de folosinta indelungata se scoate din garantie daca defectul este cauzat de catre consumator prin manipularea incorecta a produsului. Repararea …) nu repune produsul in termenul de garantie initiala, exceptie doar in cazul in care neconformitatea nu se datoreaza consumatorului. In cazul dvs. se acorda garantie doar pentru piesa schimbata si pentru manopera efectuata". Asadar, potrivit functionarilor acestei institutii, daca iti cumperi un autotursim cu garantie de 3 ani sau 4 ani, sau chiar 5 ani) iti pierzi aceasta garantie daca dupa o luna-doua de la achizitie iti tamponezi bara din fata. Vei beneficia de garantie doar pentru bara schimbata si pentru „manopera efectuata”. Daca peste 1 an ti se defecteaza sistemul de directie din cauza unui viciu de fabricatie, nu mai beneficiezi de garantia oferita la cumpararea masinii, pentru ca ti-ai tamponat bara din fata in urma cu cateva luni ? Mai mult, ANPC, in sustinerea punctului sau de vedere, invoca in mod eronat art. 2, pct. 17 din OG 21/1992 care nu se refera la pierderea garantiei, ci la cu totul altceva, si anume la intervalul de timp in interiorul caruia vanzatorul remediaza pe cheltuiala sa defectul aparut din motive neimputabile consumatorului. Rog o parere avizata pe aceasta speta. In fapt, este vorba despre sustinerea dreptului consumatorului de a beneficia in continuare de garantie, daca acopera in totalitate costurile aferente aducerii produsului la starea de conformitate, in urma unei deficiente aparute din culpa sa, in perioada de garantie. Exista in legislatia nationala / europeana vreo prevedere legata de pierderea garantiei ? Multumesc. PS: O experienta similara am avut-o cu telefonul sotiei, achizitionat insa de la o firma serioasa, consacrata pe plan national. Service-ul partener al vanzatorului a inlocuit ecranul telefonului, am achitat lucrarea si mi s-a comunicat in scris ca garantia de 24 de luni se pastreaza.







Niciun raspuns nu a fost postat inca


Nu poti introduce un raspuns si obtine datele de contact ale celui(ei) care intreaba fara a fi inregistrat(a).
Pentru a te inregistra ca membru intra aici






Raspunsurile prezentate aici nu au un caracter oficial, nu este asigurata corectitudinea celor afirmate, avand cu preponderenta rol de sfaturi bazate pe cunostinte si/sau experienta

Sectiunea intrebarilor publice



Explicatii termeni - definitii juridice din Dictionar juridic

Definitie Consumator
Consumatorii beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) de a fi protejati impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le aduca atingere drepturilor si intereselor legitime;
b) de a fi informati complet, corect si precis, asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori;
c) de a avea acces la piete care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
d) de a fi despagubiti in mod real si corespunzator pentru pagubele generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloace prevazute de lege;
e) de a se organiza in asociatii ale consumatorilor, in scopul apararii drepturilor si intereselor lor;
f) de a refuza incheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale in vigoare;
g) de a nu li se interzice de catre un operator economic sa obtina un beneficiu prevazut in mod expres de lege.

Mai multe reglementari in acest sens pot fi gasite in Legea privind codul consumului, legea nr. 296/2004, republicat 2008
Definitie Consumator
Drept Comercial



Definitie Interventie
Oricine are interes poate interveni intr-o pricina ce se urmeaza intre alte persoane. Interventia este in interes propriu cand cel care intervine invoca un drept al sau. Ea este in interesul uneia din parti cand sprijina numai apararea acesteia.

Cererea de interventie in interes propriu va fi facuta in forma prevazuta pentru cererea de chemare in judecata. Ea se poate face numai in fata primei instante si inainte de inchiderea dezbaterilor. Cu invoirea partilor, interventia in interes propriu se poate face si in instanta de apel.

Cererea de interventie in interesul uneia din parti se poate face chiar inaintea instantei de recurs.

Dupa ascultarea partilor si a celui care intervine, instanta va hotari asupra incuviintarii in principiu a interventiei. Incheierea nu se poate ataca decat o data cu fondul. Dupa incuviintarea in principiu, instanta va dispune comunicarea interventiei si, in cazurile in care intampinarea este obligatorie, va soroci termenul in care aceasta va trebui depusa.

Cererea de interventie este reglementata de Codul de Procedura Civila al Romaniei
Definitie Interventie
Drept Procesual Civil



Definitie Parte
Persoana ce a participat la incheierea unui act juridic, personal sau prin reprezentant, fata de care se produc efectele actului juridic.
Definitie Parte
Actul juridic civil



Definitie Termen
Un eveniment viitor si sigur ca se va produce, care afecteaza fie executarea, fie stingerea unei obligatii
Definitie Termen
General, extins









Termeni juridici, grupare tematica




Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
20 useri online

Useri autentificati: