DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Raspunsuri juridice
egalitatea in facilitati pt pers. cu hand trebuie sa fie egale?

Intrebarile au fost introduse prin formularul
Intreaba un Avocat


DreptOnline.ro nu solicita, nu stocheaza si nu prelucreaza date personale, nu utilizeaza cookies. Pentru orice intrebare sau sesizare legata de politica GDPR, va asteptam cu un e-mail la: office@dreptonline.ro.

Intrebari si raspunsuri juridice
Arhiva intrebari juridice

Cautare intrebare + raspuns juridic:
Dreptul securitatii sociale
Moarcas Costea Claudia-Ana,Moarcas Costea Claudia-Ana

Detalii si comenzi
Pret lei: 54.9
46.67



Localitate: odobesti vn
Data: 07-07-2017

Titlu/Subiect: egalitatea in facilitati pt pers. cu hand trebuie sa fie egale?
Facilități pentru persoanele cu dizabilități 30 Iunie La propunerea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, Guvernul a aprobat, astăzi, Ordonanța de Urgență pentru modificarea Legii nr. 448/2006, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, care va aduce o serie de beneficii persoanelor cu dizabilități și familiilor acestora. Copiii cu handicap grav nu vor mai fi puşi pe drumuri la comisiile de evaluare Copiii cu handicap grav care beneficiază de îngrijiri paliative nu se vor mai prezenta periodic la comisiile de evaluare, certificatul lor urmând să fie valabil până la împlinirea vârstei de 18 ani. Măsura a fost adoptată în contextul în care mass-media a relatat, de-a lungul timpului, în repetate rânduri, despre cozile care se formau la comisiile de evaluare și condițiile în care copiii cu handicap grav și însoțitorii acestora erau nevoiți să aștepte ore sau chiar zile în șir, pentru reînnoirea certificatului de handicap. Debirocratizare şi mai puţine drumuri la ghişeu Persoanele cu dizabilități vor primi din oficiu prestația socială și nu vor mai fi obligate să depună o cerere în acest sens. Această hotărâre s-a adoptat deoarece s-a constatat că nu toate persoanele cu dizabilități știau că trebuie să depună o cerere specială pentru primi prestația socială, după obținerea certificatului cu handicap. Noile prevederi stabilesc faptul că prestația socială se acordă automat, după obținerea certificatului de încadrare în grad de handicap, nemaifiind necesară depunerea unei cereri, așa cum prevedea varianta veche a legii. Nu în ultimul rând, măsura este una de debirocratizare, astfel încât să se evite drumurile inutile și cozile la ghișee. Scutirea persoanelor cu handicap grav psihic și mintal de la plata contribuției datorate în centrele rezidențiale Mai precis, 5.150 de persoane cu handicap grav psihic și mintal vor beneficia de scutire la plata contribuției datorate pentru adulții cu handicap din centrele rezidențiale. Măsura a fost adoptată pentru a nu vulnerabiliza și mai mult această categorie socială, respectiv membrii familiilor persoanelor cu handicap psihic și mintal, care, în prezent, suportă plata contribuției în centrele rezidențiale. Sprijin pentru familiile adulților cu handicap asistați în centrele rezidențiale În prezent, obligația de întreținere pentru adulții cu handicap asistați în centre se întinde până la frați și surori, rudele în linie dreaptă, soț și soție. Modificarea adusă prin actul normativ a restrâns această obligație la soț și soție, părinți pentru copii și copii pentru părinți. Decizia a fost luată întrucât, în practică, s- au înregistrat cazuri în care rude de gradul patru ale bolnavilor au ajuns să fie executate silit pentru neplata acestei contribuții. Servicii sociale cât mai aproape de persoanele cu dizabilități O altă prevedere importantă a ordonanței de urgență adoptate astăzi are în vedere crearea de oportunități de dezvoltare de servicii sociale de tip rezidențial centre de zi, centre respiro și locuințe protejate) și pentru autoritățile locale, respectiv consiliile locale, cu scopul precis de a le aduce cât mai aproape de cetățean. Legea actuală permitea doar direcțiilor generale de asistență socială și protecția copiilor DGASPC) să deschidă astfel de servicii publice, nu și autorităților locale. Menționăm că o astfel de prevedere creează o oportunitate pentru primării, și nu obligația de a înființa servicii. Recunoașterea oficială a limbajului mimico- gestual Limbajul mimico-gestual va fi recunoscut oficial ca mijloc de comunicare specific persoanelor cu handicap auditiv. Spre exemplu, persoanele cu deficiențe de auz vor putea beneficia de un interpret mimico- gestual la susținerea examenului de bacalaureat, în contextul în care s-a constatat o rată foarte mică de promovare a acestuia, de către persoanele din această categorie, și anume de sub 1. În același timp, măsura are menirea de unificare a limbajului mimico-gestual, în condițiile în care, în practică s-a constatat existența mai multor regionalisme. interesant este Scutirea persoanelor cu handicap grav psihic și mintal de la plata contribuției datorate în centrele rezidențiale Mai precis, 5.150 de persoane cu handicap grav psihic și mintal vor beneficia de scutire la plata contribuției datorate pentru adulții cu handicap din centrele rezidențiale. Perssoanele cu hand institutionalizate cu venituri din salarii dorim abrogarea art.1 si 2 din ordin nr. 1887/2016 . Solicit asta si in numele colegilor mei care sant angajati cu venituri din salarii si argumentez de ce ar trebui abrogat cele solicitate. 1.Sa facilitat scutirea de la plata contributiei de intretinere in centre rezidentiale pt pers. cu hand,institutionalizate, pe criterii de gr . de handicap de ce? Nu sa tinut cont de art. 50 din constitutie. Legislatie Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii ORDONANTA nr. 137 din 31 august 2000 republicată) privind prevenirea şi sancŃionarea tuturor formelor de discriminare) Discriminarea directa survine cand o persoana beneficiaza de un tratament mai putin favorabil decat o alta persoana care a fost, este sau ar putea fi intr-o situatie comparabila, pe baza oricarui criteriu de discriminare prevazut de legislatia in vigoare. Si celelalte pers. cu handicap institutionalizate fac parte tot dintr-o categorie numita persoane cu dizabilitati. Familiile acestora sant tutore aa acestor persoane cu handicap institutionalizate si sant si ei in situatia de executare silita pt neplata contributiei in centre rezidentiale pt aceste persoane cu hand instituionalizate aici ear discriminare intre familiile pers. cu hand. Nu este de ajuns ca vechiul ordin 1887/2016, si actual doar pt . acele persoane cu hand institutionalizate care nu sant scutite de acest ordin inpiedica si angajarea acestor pers. cu hand institutionalizate datorita ca contributia este destul de mare , plus taxe la stat de platit , plus naveta catre servici si intrebarea este cu ce ramane pers. cu hand institutionalizata desii este prevazut o cota ce ramane la indemna pers. dar asta se duce pe naveta. doar acesta este un ex. desii crr nu poate face nimic in acest caz doar ex ca acest ordin nu nuami ca este daunator si discriminatoriu in cele prezentate mai sus . In primul rand persoanele cu hand institutionalizate si cu venituri din salarii platesc impozite la sta si pe salar unde e cazul , sant angajati in centre rezidentiale cito si crrn sau crr, cu boli psihice oferind servicii acestora prin munca depusa , dupa care vine acest ordin sus mentionat , si spune ca trebuie sa plateasca 900 de roni . La data de 30 iunie se vine cu modificare a legii nr 448/2006, si se prevede Scutirea persoanelor cu handicap grav psihic și mintal de la plata contribuției datorate în centrele rezidențiale Mai precis, 5.150 de persoane cu handicap grav psihic și mintal vor beneficia de scutire la plata contribuției datorate pentru adulții cu handicap din centrele rezidențiale. Consider ca nu este corect ca o parte din beneficiari sa fie scutiti de la contributie si altii nu . ear cei angajati in centre rezidentiale si special ex cele cu gr psihic li se ofera servicii prin munca lor si sant supusi la cele mentionate mai sus. Ear aceste persoane cu gr psihic sa ramana 100, cu venitu pe care al primeste fie printro pensie de urmas , fara a contribui la buget, si de cate ori se mareste indemnizatia poate primii venitu total ear cel angajat de cate ori de mareste alocatia de hrana in centrele rezidentiale se mareste si contributia de intretinere de ce asa diferentra intre categorii de pers. cu hand? Ca sant aceleasi servicii: De ce noi cei care nu ni sa stabilit ca santem scutiti de la contributia de intretnere de ce sa platim servicii catre buget pt aceasta categorie si pt cei care nu au venituri? Daca tot sa ajuns aici la discriminare atunci de acea sant puse astfel de propuneri de abrogare pt toate categoriile de hand sa fie scutite de la plata contributiei. Amintim ca serviciile sant egale ear cei care platesc nu au nimic in plus fata de cei care au fost scutiti de la plata contributiei. Consider ca noi angajatii din centrele rezidentiale sa ramanem cu impozitele catre stat ear contributia de 900 de roni sa fie abrogata deoarece la nivel national nu avem multe persoane cu hand institutionalizate angajate si datorita si acestui ordin care trebuie abrogat in totatlitate, se refuza locurile de munca prefernd sa plateasca statu total serviciile sociale prin furnizoru de credit respectiv consiliul judetean. Eu va spun sincer ca daca sar abroga ordinul 1887/2016 rata de angajare a pers. cu hand institutionalizate ar creste deoarece sant in sistem de la varsta de 6 ani si stiu si aspectu acestui capitol al angajarii in munca a pers. cu hand. si a contributiei de ntretinere conform ord. nr. 1887/2016. Sper sa am ocazia sa pot discuta cu presa despre problemele mentionate mai sus si cu presa tv , in asemena discriminari nu se obtine rezultate in integrarea pers. cu hand institutionalizate , degeaba se infiinteaza servicii sociale de tip familial case protejate daca la angajare da de acest ordin care prevede aceasta suma de 900 de roni contributie si refuza angajarea si prefera servicii gratis de la stat. EAR cel cu gr psihic primeste servicii sociale gratis si ramane si cu venitu , nui corect , voi merge pana la capat pana cand dreptatea trebuie sa fie egala pt toate pers. cu hand institutionalizate. Am sperat mult la domnul Mihai Tomescu care este consilier al ministrului muncii pe proble de dizabilitate si ca modificarile prezentate mai sus ar fi intervenit pt o corectie dreapta pt toate pers cu hand institutionalizate in ceea ce priveste contributia de intretinere. Mentionez ca in viitoru apropia sa existe sansa de a fi abrogat acest ART. 3 2) Persoanele asistate care realizează venituri salariale vor plăti din contribuţia lunară de întreţinere stabilită la art. 1 din ordin următoarele procente: în primul an 80, în al doilea an 85, în al treilea an 90, în al patrulea an 95, iar din al cincilea an 100. În tot acest timp persoana asistată este pregătită pentru părăsirea centrului rezidenţial public prin: punerea în practică a unui plan de dezvoltare a abilităţilor de viaţă independentă, precum şi a unui plan de locuire în comunitate. Decizia a fost luată întrucât, în practică, s- au înregistrat cazuri în care rude de gradul patru ale bolnavilor au ajuns să fie executate silit pentru neplata acestei contribuții.. Asta se intampla si la pers. cu hand institutionalizate in centre cito de ce nu sa luat in calcul si acest aspect deoarece in momentu de fata sant executate silit pt neplata acestei contributii. Ce este de mentionat ca sa gresit cand sa dat faciliatea pers. cu hand de gr1 si mental de a nu mai platii serviciile sociale de cotizare contributii in centre rezidentiale Scutirea persoanelor cu handicap grav psihic și mintal de la plata contribuției datorate în centrele rezidențiale Mai precis, 5.150 de persoane cu handicap grav psihic și mintal vor beneficia de scutire la plata contribuției datorate pentru adulții cu handicap din centrele rezidențiale. Măsura a fost adoptată pentru a nu vulnerabiliza și mai mult această categorie socială, respectiv membrii familiilor persoanelor cu handicap psihic și mintal, care, în prezent, suportă plata contribuției în centrele rezidențiale. • Sprijin pentru familiile adulților cu handicap asistați în centrele rezidențiale În prezent, obligația de întreținere pentru adulții cu handicap asistați în centre se întinde până la frați și surori, rudele în linie dreaptă, soț și soție. Modificarea adusă prin actul normativ a restrâns această obligație la soț și soție, părinți pentru copii și copii pentru părinți. Decizia a fost luată întrucât, în practică, s- au înregistrat cazuri în care rude de gradul patru ale bolnavilor au ajuns să fie executate silit pentru neplata acestei contribuții. Intrebarea este ca si in centrele cito se inregistreaza si si functioneaza cazuri în care rude de gradul patru ale bolnavilor au ajuns să fie executate silit pentru neplata acestei contribuții. De ce familiile beneficiarilor din centre cito trebuie sa suporte să fie executate silit pentru neplata acestei contribuții. si alte familii ale pers. cu gr sever si mental din centre neuropsihice si crr nu? Dorim abrogarea ordinului nr 1887/2016 sa beneficieze de aceasta aborgare toate pers. cu hand institutionalizate , nu cum au venit noile modificari ale legii nr 448/2006 doar o parte beneficiaza de aceste scutiri de plata contributiei in centre rezidentiale.







Niciun raspuns nu a fost postat inca


Nu poti introduce un raspuns si obtine datele de contact ale celui(ei) care intreaba fara a fi inregistrat(a).
Pentru a te inregistra ca membru intra aici






Raspunsurile prezentate aici nu au un caracter oficial, nu este asigurata corectitudinea celor afirmate, avand cu preponderenta rol de sfaturi bazate pe cunostinte si/sau experienta

Sectiunea intrebarilor publice



Explicatii termeni - definitii juridice din Dictionar juridic

Definitie Parte
Persoana ce a participat la incheierea unui act juridic, personal sau prin reprezentant, fata de care se produc efectele actului juridic.
Definitie Parte
Actul juridic civil









Termeni juridici, grupare tematica




Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
29 useri online

Useri autentificati: