DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Recomandari de sanatate publica pentru masuri specifice ce vor fi dispuse de institutiile competente privind reluarea activitatii in domenii specifice dupa incetarea starii de urgenta



INSP, context COVID-19
Publicat 9 mai 2020 - https://insp.gov.ro/dj/comunicate/Recomandari%20masuri%20speficice%20dupa%20starea%20de%20urgenta.pdf



Anexa 1 - Reguli de organizare si desfasurare a activitatilor de ingrijire personala in spatiile special destinate

1. Prin activitatea de ingrijire personala se intelege activitatea desfasurata in spatii special destinate pentru frizerie, coafura, manichiura, pedichiura si cosmetica.
2. Accesul la aceste servicii se realizeaza cu programare prealabila, astfel incat sa nu existe persoane in asteptare in interiorul incintei, asigurandu-se o suprafata minima de 4 mp pentru fiecare client si o distanta minima de 2 m, intre oricare 2 persoane apropiate;
3. La efectuarea programarii, clientul va fi informat asupra faptului ca accesul in interiorul incintei se va realiza doar dupa verificarea temperaturii, care nu trebuie sa depaseasca 37 grade C, sub rezerva absentei simptomelor virozelor respiratorii si cu dezinfectia mainilor. Operatorul economic are obligatia de a pune la dispozitie materialele si substantele necesare.
4. Personalul angajat are obligatia de a purta in permanenta manusi si masca, iar dupa fiecare client se va proceda la dezinfectarea instrumentarului si suprafetelor de lucru.
5. Mastile de protectie utilizate de personal vor fi schimbate la un interval de cel mult 4 ore, iar manusile vor fi dezinfectate dupa fiecare client.
6. Incinta va fi aerisita la un interval de cel mult 2 ore.


Anexa 2 - Reguli pentru desfasurarea activitatii in cabinetele stomatologice


Pacientii cu simptomatologie de viroza respiratorie, pacientii aflati in izolare/carantina sau pozitivi/confirmati cu Coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19) pot fi tratati doar in cabinetele stomatologice desemnate.

Masuri generale pentru desfasurarea activitatii in cabinetele stomatologice:

- Evitarea pe cat posibil a contactului cu personalul (nu strangeti mana, mentineti o distanta de mai mult de 1,5 m in timpul unei discutii, etc);
- In afara manoperelor de tratament, evitarea pe cat posibil a contactului cu pacientul;
- Permiterea accesului in camera de tratament doar a pacientului, cu exceptia situatiilor speciale (copii, persoane dependente etc), caz in care se va limita accesul la o persoana insotitoare;
- Nu se permite stationarea in sala de asteptare si se recomanda dezinstalarea oricarui aparat de cafea si/sau dozator de apa, eliminarea revistelor, pliantelor, jucariilor, etc;
- La intrarea in cabinetele stomatologice vor fi amplasate dispensere cu solutii dezinfectante (antiseptice pe baza de alcool);
- Dezinfectia regulata a manerelor usilor, salii de asteptare, receptiei;
- Dezinfectia toaletei dupa utilizarea acesteia de catre un pacient;
- Este recomandata plata cu cardul si dezinfectia POS.


Accesul la tratament:
- Se face doar cu programare telefonica/online prealabila. La momentul programarii pacientul va fi intrebat daca:
  • Are simptome de raceala, stranut, tuse, dureri in gat, dificultati de respiratie si / sau febra (≥37⁰C)?
  • Are membrii ai familiei cu aceste simptome?
  • Are varsta de 65 de ani sau mai mult?
  • Sufera de o patologie cronica sau o afectiune care ii reduce imunitatea?
  • Este sanatos si se simte in prezent sanatos?
    - Programarea pacientilor cu risc crescut (peste 65 de ani sau care sufera de o patologie cronica) se va face pentru inceputul programului de lucru.
    - Programarea pacientilor care necesita proceduri generatoare de aerosoli va fi facuta pentru sfarsitul programului de lucru.
    - La prezentarea in cabinet se va efectua termometrizarea pacientului si se va solicita dezinfectia mainilor.
    - Inainte de inceperea tratamentului, medicul stomatolog va obtine acordul informat al pacientului.

    Tipuri de proceduri:
    - Proceduri fara generare de aerosoli: consultatie, extractie simpla, sutura, incizie si drenaj abces, obturatie provizorie, radiografie, tratamente ortodontice de mentinere;
    - Proceduri generatoare de aerosoli: utilizarea pieselor de mana rotative (in special turbina), a sprayului apa-aer, a aparaturii ultrasonice, a dispozitivelor cu jet de particule. Inaintea unei proceduri generatoare de aerosoli, pacientul va clati in prealabil gura timp de 1 minut cu solutie 1% peroxid de hidrogen (prin diluarea unei solutii de H2O2 3% cu apa).

    Echipament de protectie:
    - Personalul va utiliza echipament de protectie – masca chirurgicala, viziera si manusi.
    - Pentru procedurile generatoare de aerosoli se va folosi masca tipFFP2/3 sau echivalent.

    Dupa fiecare pacient se va efectua:
    - Aerisirea camerei de tratament;
    - Dezinfectarea riguroasa a suprafetelor (unit dentar, blat de lucru etc.), cu dezinfectant de suprafata conform standardelor;
    - Daca exista o contaminare vizibila pe suprafete, se va indeparta mai intai cu o carpa umeda (apa), de unica folosinta cu apa si sapun;
    - Dezinfectia cu alcool 80 % a tuturor dispozitivelor medicale care nu sunt rezistente la sterilizare cu aer cald. Daca exista o contaminare vizibila pe dispozitive, aceasta trebuie mai intai indepartata cu o carpa umeda (cu apa) sau cu o carpa de unica folosinta, apa si sapun. Pentru un dispozitiv medical (sau parti ale acestuia) care nu este rezistent la alcool se folosesc servetele de curatare si dezinfectare pentru suprafete sensibile;
    - Este de preferat utilizarea unor materiale de curatare de unica folosinta, cat mai mult posibil;
    - Dezinfectarea aspiratorului si a scuipatoarei;
    - Dezinfectarea completa a unitului stomatologic cu dezinfectant cu efect virucid, prin pulverizare;
    - Sterilizarea completa a pieselor inainte de reutilizare (autoclav) sau utilizare de piese de unica folosinta;
    - Schimbarea mastii, manusilor, curatarea si dezinfectarea vizierei;
    - Spalarea mainilor cu apa si sapun sau dezinfectia cu solutie hidroalcoolica inainte de a pune alta pereche de manusi.


    Anexa 3 - Reguli de organizare si desfasurare a activitatilor in unitatile sanitare non-COVID


    In acordarea asistentei medicale de specialitate pacientilor care se prezinta la spitale se va incerca, pe cat posibil, evitarea internarii si efectuarea tratamentului medical la domiciliu/ambulatoriu.
    Din cauza transmiterii comunitare a SARS-CoV-2 in Romania, toti pacientii care se interneaza trebuie considerati ca fiind potential infectati, motiv pentru care este obligatorie utilizarea echipamentelor individuale de protectiei la toate procedurile medicale efectuate, conform ghid INSP.
    La prezentarea in spital se va realiza triajul tuturor persoanelor si in functie de simptomatologia prezentata, cazurile suspecte vor fi internate in zone speciale de izolare (zone tampon), urmand a fi testate prin RT-PCR pentru infectia cu SARS-CoV-2 (conform recomandarilor INSP).
    Pacientii suspecti (care poarta obligatoriu masca) vor fi preluati de la triaj si condusi in zona tampon de personalul anume desemnat, pe un circuit separat fata de restul bolnavilor.
    Daca numarul pacientilor nu permite internarea lor singuri in salon, acestia pot fi internati cate doi intr-un salon, insa cu respectarea unei distante de minim 2 metri intre acestia.
    Pacientii vor purta masca pe toata perioada internarii in zona tampon.
    Personalul medical din zona tampon va fi echipat corespunzator (halat de unica folosinta peste uniforma de spital, manusi, boneta, masca).
    Se recolteaza probe conform procedurii privind prelevarea si transportul probelor biologice pentru diagnosticul infectiei cu SARS-CoV-2 si se trimit la Laboratorul Analize Medicale, impreuna cu Formularul de insotire probe recoltate.
    In cazul pacientilor internati in zona tampon, avand rezultat pozitiv, medicul curant/de garda suna la 112 si pacientul va fi transferat la cel mai apropiat spital dedicat managementului pacientilor infectati COVID-19 conform reglementarilor legale in vigoare. Salonul va fi dezinfectat inainte de internarea urmatorului pacient.
    Persoanele prezentate si care in urma triajului nu au fost considerate cazuri suspecte, vor fi internate in sectiile aferente patologiei prezentate cu asigurarea unei distante de minim 2 metri intre pacienti.
    Fiecare unitate sanitara cu paturi are obligatia de a-si revizui circuitele functionale si procedurile de lucru conformitate cu principiile generale prezentate mai sus.


    Anexa 4 - Masuri de prevenire si protectie pe perioada desfasurarii activitatilor de pregatire, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12- a si a 13-a) precum si pe perioada organizarii examenelor evaluare nationala si bacalaureat

    1. Activitatea de pregatire se va organiza pe grupe care vor cuprinde cel mult 10 elevi si va dura nu mai mult de 3 ore, cu pauza de cel putin 10 de minute la fiecare ora, pentru aerisirea incaperilor.
    2. La activitatile de pregatire este interzisa participarea elevilor si a personalului didactic sau auxiliar care sufera de afectiuni cronice, locuiesc impreuna cu persoane ce sufera de astfel de afectiuni sau persoane cu varsta de peste 65 de ani.
    3. Elevii prevazuti la punctul 2 vor benefica de o forma de pregatire alternativa.
    4. Pauzele se vor programa astfel incat simultan sa nu fie in pauza mai mult de 2 grupe de maxim 10 elevi fiecare.
    5. Inainte de inceperea activitatilor de pregatire/examinare, in spatiile unde acestea urmeaza a se desfasura, se va realiza dezinfectia suprafetelor cu substante biocide pe baza de clor sau alcool, urmata de aerisirea incaperii pentru o perioada de cel putin 30 de minute.
    6. Accesul in interiorul scolii se va realiza doar dupa dezinfectia mainilor, verificarea temperaturii (care nu trebuie sa depaseasca 37 grade Celsius) si sub rezerva absentei simptomelor virozelor respiratorii.
    7. Pe toata durata activitatilor desfasurate in scoala, atat elevii cat si profesorii vor purta masca medicala simpla sau masca nemedicala din diverse materiale textile, iar elevii vor fi asezati in banci astfel incat sa aiba cel putin un loc liber in stanga si dreapta si un rand liber in fata si spate.
    8. Eliminarea mastilor purtate de elevi si profesori se va realiza in locuri special destinate.
    9. Activitatea de examinare se va desfasura cu respectarea tuturor masurilor mai sus prezentate, fara a fi obligatorie acordarea pauzelor.


    Anexa 5 - Recomandari privind activitatea in lacasurile de cult


    Precautiuni universal valabile


    1. Accesul persoanelor in lacasurile de cult va fi permis numai cu respectarea precautiunilor universal valabile pentru limitarea raspandirii infectiei cu virusul SARS-COV-2:
    2. Accesul persoanelor in lacasul de cult se va face limitat, cu respectarea unei suprafeţe de 8 mp per persoana;
    3. Atat personalul care deserveste lacasul de cult, cat si persoanele care intra in lacasul de cult vor purta masca. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul.
    4. Persoanele isi vor dezinfecta mainile cu dezinfectat pe baza de alcool care va fi pus la dispozitie la intrarea in lacasul de cult;
    5. La intrarea in lacasul de cult se va efectua un triaj observational si nu se va permite accesul persoanelor prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree);
    6. Se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces in lacas.

    Precautiuni speciale:

    1. Se va evita atingerea sau sarutarea obiectelor sacre de cult, in locul acestor gesturi rituale se va indica ingenuncherea sau inclinarea;
    2. Binecuvantarea se va oferi/primi de la o distanta de cel putin 1 m;
    3. Se va evita oferirea/primirea impartasaniei in conditile in care nu se pot asigura lingurite si pahare de unica folosinta;
    4. Se vor dezinfecta periodic, o data la 4 ore, obiectele frecvent atinse: minerele usilor, obiectele de cult, icoanele, suprafetele;
    5. Slujbele se vor oficia de catre slujitorii bisericesti/religiosi, numai in aer liber cu menţinerea distanţei intre persoane.
    6. Nu se recomanda organizarea de pelerinaje sau calatorii religioase.


    Anexa 6 - Recomandari privind activitatea in birourile deschise


    Masuri care privesc angajatii


    Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
    1. - portul obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.
    2. - izolarea la domiciliu in cazul in care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
    3. - izolare la domiciliu in cazul in care a venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare.
    4. - spalatul pe maini ori de cite ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

    Masuri care privesc angajatorul


    Angajatorii vor asigura:
    1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta;
    2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
    3. Termometrizarea zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicaţie de consultare a medicului de familie;
    4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
    5. Pentru birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool;
    6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
    7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m;
    8. Aerisirea periodica a incaperilor;
    9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.


    Anexa 7 - Recomandari privind functionarea unitatilor de cazare in regim hotelier


    In contextul epidemiologic actual, avand in vedere faptul ca serviciile hoteliere de cazare nu au fost suspendate in perioada starii de urgenta, dar acestea nu au functionat datorita lipsei de clienti ca urmare a restrictiilor de circulatie si avand in vedere ca in perioada urmatoare hotelurile pot oferi aceste servicii de cazare, insa nu in scop turistic, ci pentru motive precum deplasari in interes profesional, mentenanta, etc., in vederea protejarii starii de sanatate a populatiei, se recomanda urmatoarele :
    1.
    Hotelurile, prin specificul activitatii, sunt locuri in care oaspetii locuiesc temporar intr-un spatiu restrans, in care exista un grad ridicat de interactiune intre oaspeti si angajati.
    2.
    Aspectele care trebuie avute in vedere in mod deosebit sunt: cazarea oaspetilor, alaturi de serviciile implicite (alimente si bauturi, curatenie, organizarea activitatilor etc.), si interactiunile specifice acestor unitati (oaspeti-oaspeti, personal-oaspeti si personal-personal).
    3.
    Fiecare membru al personalului trebuie sa respecte cu strictete masurile de baza pentru protejarea impotriva COVID-19, cum ar fi igiena mainilor, distantarea fizica, evitarea atingerii ochilor, nasului si a gurii, respectarea igienei respiratorii, si respectarea recomandarilor de a ramane acasa si de a solicita asistenta medicala, daca au simptome specifice bolii
    4.
    Conducerea unitatii trebuie sa adopte o atitudine responsabila
    5.
    Echipa de management ar trebui sa dezvolte un plan de actiune adaptat situatiei si sa-l puna in aplicare in conformitate cu recomandarile autoritatilor locale si nationale de sanatate publica, avand ca scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficienta a cazurilor, si atenuarea impactului in randul clientilor si al personalului.
    6.
    Echipa de management ar trebui sa dispuna de suficiente resurse umane si economice pentru a asigura implementarea rapida si eficienta a planului de actiune.
    7.
    Planul de actiune poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie si acesta poate cuprinde/se poate referi, la urmatoarele :
    a) Optimizarea comunicarii intre conducere si personal, pentru a pre-defini o politica de informare a oaspetilor, dar si pentru a furniza si obtine rapid informatii cu privire la incidentele care pot aparea in unitatea de cazare si pentru a cunoaste starea situatiei in orice moment.
    b) Optimizarea comunicarii intre conducere si client, prin postere informative pentru a creste impactul mesajelor cheie in randul oaspetilor, inclusiv promovarea igienei mainilor (spalarea pe maini timp de cel putin 20 de secunde, pe toate partile mainii), si igiena respiratorie. De asemenea personalul de la receptie trebuie sa fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel incat sa isi poata indeplini sarcinile in conditii de siguranta si sa poata preveni o posibila transmitere a COVID-19 in cadrul unitatii. Acesta trebuie sa fie in masura informeze oaspetii cu privire la politica unitatii in materie de masuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeti (de exemplu, servicii medicale si farmaceutice disponibile in zona sau in unitate). In plus, acesta ar trebui sa sfatuiasca oaspetii cu simptome respiratorii sa stea in camerele lor pana cand vor fi consultati de catre un medic - conducerea se va ocupa imediat de aceasta - si sa poata oferi recomandari de igiena de baza, daca este nevoie. Personalul de la receptie, trebuie sa asigure accesul la informatii oficiale, actualizate, cu privire la calatoriile catre si dinspre tarile sau zonele cu transmitere (COVID-19).
    c) Se va stabili de catre echipa de management politica de ocupare a camerelor, privind persoanele insotitoare, in situatia in care exista un caz suspectat de COVID-19. Cea mai recenta definitie a cazului suspectat de COVID-19 poate fi accesata pe site-ul INSP. Pentru astfel de cazuri, in cadrul receptiei, trebuie sa fie disponibile imediat numerele de telefon ale directiei de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti , pentru a putea fi utilizate ori de cate ori exista posibilitatea ca un oaspete sa fie bolnav.
    d) In cadrul receptiei trebuie sa existe o trusa medicala care sa contina:
  • Dezinfectant/servetele cu efect antibacterian pentru curatarea suprafetelor (servetele).
  • Masti pentru fata/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protectie).
    Trebuie mentionat ca mastile faciale de unica folosinta pot fi utilizate o singura data (consultati Recomandarile privind utilizarea mastii).
  • Manusi (de unica folosinta)
  • Sort de protectie (de unica folosinta)
  • Halat medical lung, cu maneci lungi
  • Sac de unica folosinta pentru deseuri (pericol biologic)
    e) Se vor promova masurile de distantare sociala, curatarea mainilor si igiena respiratorie.
    f) Principalele masuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distantarea sociala, si efectuarea frecventa a igienei mainilor si respectarea igienei respiratorii. Aceste masuri ar trebui reamintite oaspetilor, ca o forma de ospitalitate, desi probabil acestia sunt deja familiarizati cu ele.
    g) Distantarea sociala presupune abtinerea de la imbratisare, pupat sau strangerea mainilor in cadrul interactiunilor cu oaspetii, dar si cu personalul.
    Aceasta presupune mentinerea unei distante de cel putin 1 m si evitarea oricarei persoane care tuseste sau stranuta.
    h) Igiena mainilor inseamna spalarea mainilor in mod regulat si riguros cu un dezinfectant de maini pe baza de alcool, sau spalarea lor cu apa si sapun. De asemenea, inseamna si evitarea atingerii ochilor, nasului si a gurii. Se recomanda dezinfectarea mainilor dupa orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspetii.
    i) Igiena respiratorie inseamna acoperirea gurii si a nasului cu pliul cotului sau cu un servetel, atunci cand tusiti sau stranutati. Servetelul utilizat trebuie aruncat imediat intr-un cos de gunoi cu capac.
    j) Se recomanda monitorizarea oaspetilor din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementarilor privind protectia datelor cu caracter personal si a dreptului la viata privata si confidentialitate. Personalul de la receptie ar trebui sa inregistreze toate incidentele relevante pe care le constata, cum ar fi cererile pentru consultatii medicale. Aceste informatii vor ajuta oaspetii, prin: recomandari adecvate, facilitarea depistarii din timp si gestionarea rapida a cazurilor suspectate, impreuna cu autoritatile sanitare locale.
    k) Personalul de la receptie trebuie sa aiba o abordare discreta in privinta acestor informatii, si ar trebui sa asigure faptul ca doar conducerea si serviciile medicale vor evalua situatia si vor lua deciziile corespunzatoare.
    l) Vor fi asigurate serviciile tehnice si de mentenanta conform reglementarilor in vigoare (aprovizionare cu apa, ventilatie; iluminat; etc). Se va verifica existenta suficienta de sapun si solutii dezinfectante. Atat pe holuri cat si in fiecare camera se vor monta dozatoare cu dezinfectant.

    Masuri de restrictionare temporara a unor tipuri de activitati

    a) Nu vor functiona intr-o prima etapa restaurantele; barurile; cafenelele si cofetariile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face in regim room service. Este preferabil sa se foloseasca tacamuri si vesela de unica folosinta.
    b) Locurile de joaca special destinate copiilor vor fi inchise
    c) Locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscina interioara; etc, din incinta hotelurilor, in aceasta prima etapa, raman inchise.
    d) Spalarea si dezinfectia suprafetelor din camere si spatii comune, se va face mai frecvent decat deobicei, cu solutii speciale biocide, avizate de catre MS in scopul acesta. In cazul in care, in cadrul hotelului, in randul personalului sau oaspetilor apare un caz confirmat de COVID-19, in urma anchetei epidemiologice desfasurata de catre DSP teritorial, activitatea hotelului va fi inchisa pana la asigurarea dezinfectiei tuturor spatiilor sub recomandarea si supravegherea DSP teritoriale.
    e) Folosirea lifturilor va fi facuta doar daca este strict necesar si numai de catre cel mult doua persoane o data, care vor purta masti de protectie in tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele doua persoane sa fie din aceeasi familie.


    Anexa 8 - Reguli generale de organizare si desfasurare a transportului de persoane

    1.
    Accesul in mijloacele de transport este conditionat de purtarea obligatorie a unei masti medicale sau non-medicale, care sa acopere gura si nasul;
    2.
    Numarul maxim de pasageri permis va fi limitat la cel mult jumatate din capacitatea maxima de transport a autovehiculului si cu respectarea distantei de minim un metru intre calatori;
    3.
    Angajatii vor fi instruiti sa ramana acasa daca au fost expusi direct la virus si / sau prezinta simptome (febra, dificultati de respiratie, tuse uscata).
    Se va efectua triajul zilnic al angajatilor mentinand distantarea de 1 metru, prin interviu si termometrizare inainte de intrarea in tura.
    4.
    Se va asigura maximizarea ratei de ventilatie a sistemului de aer conditionat (fara recircularea aerului din interior) si se vor mentine ferestrele deschise (cand este posibil) in timp ce vehiculul este in functiune.
    5.
    Se va efectua obligatoriu curatenia si dezinfectia vehiculului inainte de intrarea in traseu, precum si ulterior, la un interval de cel mult 4 ore. Pentru vehiculele care parcurg un traseu cu durata mai mare de 4 ore, se va efectua curatenia si dezinfectia vehiculului la inceputul si la finalul cursei. Va fi evitata maturarea uscata si alte actiuni mecanice pe suprafete potential contaminate pentru a reduce posibilitatea de dispersare a virusul. Se vor utiliza in schimb metode de curatare umeda.
    6.
    Prin statiile de difuzare din cadrul mijloacelor de transport, acolo unde acestea exista, se vor comunica permanent informatii cu privire la masurile de prevenire a infectiei COVID – 19.
    7.
    Conducatorii vehiculelor au obligatia de a pastra distanta sociala in timpul pauzelor si perioadelor de repaus pe drum, evitandu-se contactele cu alte persoane (soferi, pasager, persoane adiacente parcursului, etc).
    8.
    La imbarcare/debarcare, cat si pe timpul deplasarii, pasagerii vor respecta o distanta de minim un metru unul de celalalt.

    Reguli specifice de organizare si desfasurare a transportului de persoane pe categorii


    I. Mijloace de transport in comun intra-urban de suprafata (autobuz, troleibuz, tramvai, microbuz)

    1.
    Companiile de transport vor lua masura separarii compartimentului dedicat conducatorului auto de restul spatiului destinat transportului pasagerilor;
    2.
    Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel incat sa se pastreze distanta de minim un metru intre pasageri;
    3.
    Pentru vehiculele cu cel putin doua usi, accesul in interiorul vehiculului se va realiza doar pe usa din partea frontala a vehiculului, iar coborarea pe cealalta usa/celelalte usi;
    4.
    Pentru microbuzele care efectueaza transport intra-urban este permis doar transportul persoanelor pe scaune, cu respectarea regulilor generale prezentate mai sus.

    II. Mijloace de transport in comun inter-urban/international rutier (autobuz, autocar, microbuz)

    1.
    Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel incat sa se pastreze distanta de minim un metru intre pasageri;
    2.
    Companiile de transport vor lua masura separarii compartimentului dedicat conducatorului auto de restul spatiului destinat transportului pasagerilor;
    3.
    Pentru vehiculele cu cel putin doua usi, accesul in interiorul vehiculului se va realiza doar pe usa din partea frontala a vehiculului, iar coborarea pe cealalta usa/celelalte usi.

    III. Mijloace de transport in comun pe caile ferate

    1.
    Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel incat sa se pastreze distanta de minim un metru intre pasageri;
    2.
    Pentru vagoanele de tip cuseta sau vagoanele de dormit, se permite transportul unui singur pasager per compartiment, cu exceptia membrilor aceleiasi familii;
    3.
    Este interzisa introducerea vagoanele de tip restaurant in componenta garniturilor;
    4.
    Pentru toaletele din vagoane este obligatorie asigurarea apei curente, sapun lichid si dezinfectant de maini.

    IV. Transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de cai ferate subterane si supraterane

    1.
    Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, atat pentru transportul in picioare cat si pentru transportul pe scaune, astfel incat sa se pastreze distanta de minim un metru intre pasageri;
    2.
    Accesul in statiile de metrou se va realiza in mod controlat, astfel incat, pe peroanele de asteptare pasagerii sa poata pastra distanta de minim un metru intre ei.




    Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: INSP

    Poate fi de interes si:
    Hotararea nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
    Hotararea 24/2020 privind aprobarea instituirii starii de alerta la nivel national si a masurilor de prevenire si control a infectiilor, in contextul situatiei epidemiologice generate de virusul SARSCoV-2
    OUG 58/2020 privind luarea unor masuri pentru buna functionare a sistemului de invatamant. Ordonanta de Urgenta 58/2020
    Legea 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bona. Lege nr 35/2020
    Contractul individual de munca
    Carmen Nenu,Carmen Nenu

    Pret: 44.9 lei
    38.17 lei
    COMANDA ACUM

    Cautare legislatie:




    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica




  • Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

    Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    22 useri online

    Useri autentificati: