Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Curs mediatori

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

OUG 63/2013 pentru modificarea art. 13 alin. (1^2) din OUG 43/2002 privind Directia Nationala Anticoruptie. Ordonanta de urgenta nr. 63/2013



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 377 din 26 iunie 2013

Avand in vedere necesitatea concentrarii imediate a intregii capacitati de actiune a Directiei Nationale Anticoruptie in realizarea obiectivului pentru care a fost infiintata aceasta structura specializata, astfel incat sa se asigure continuarea progreselor in combaterea marii coruptii,
luand in considerare faptul ca din totalul cauzelor de solutionat de catre Directia Nationala Anticoruptie aproximativ 30% reprezinta dosarele care au ca obiect infractiuni de evaziune fiscala, inselaciune si frauda vamala cu un prejudiciu mai mare decat echivalentul in lei a 1 milion euro (spre exemplu, in anul 2012 au fost inregistrate 1.057 de dosare avand ca obiect astfel de infractiuni, respectiv evaziune fiscala 708, inselaciune 335 si infractiuni prevazute de Codul vamal 30, iar in 2011 au fost inregistrate 1.066 de dosare, respectiv evaziune fiscala 672, inselaciune 364, infractiuni prevazute de Codul vamal 14),

tinand cont de faptul ca distinctia dintre cauzele de aceeasi natura in functie de cuantumul prejudiciului a determinat, numai la nivelul anului 2012, ca un procent de 39% dintre solutiile pronuntate sa fie reprezentat de declinari catre alte unitati de parchet, prin eliminarea din competenta Directiei Nationale Anticoruptie a infractiunilor de evaziune fiscala, inselaciune si a celor la regimul vamal cu un prejudiciu mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro, aceasta structura specializata se va putea concentra mai bine pe combaterea marii coruptii.
Tinand cont de faptul ca analiza solutiilor dispuse in aceste cauze a demonstrat ca nu exista o legatura directa intre fenomenul evaziunii fiscale sau fraudei si cei ai marii coruptii, de natura sa justifice competenta Directiei Nationale Anticoruptie pentru investigarea infractiunilor mentionate,
luand in considerare faptul ca trecerea competentei de efectuare a urmaririi penale pentru aceste infractiuni la parchetele de pe langa instante va determina reducerea duratei anchetelor, avand in vedere ca dosarele s-ar imparti intre cele 42 de parchete de pe langa tribunale, iar urmarirea penala va fi efectuata de catre organele de cerecetare penala, activitatea suplimentara putand fi gestionata cu resursele existente (totodata, cauzele inregistrate la Directia Nationala Anticoruptie anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se solutioneaza in continuare de catre aceasta structura),
avand in vedere obiectivele asumate de statul roman in cadrul Mecanismului de cooperare si verificare si recomandarile formulate de expertii Comisiei Europene si pentru a putea asigura functionarea optima a Directiei Nationale Anticoruptie,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Art. I
Alineatul (1^2) al articolului 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Directia Nationala Anticoruptie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1^2) Directia Nationala Anticoruptie este competenta sa efectueze urmarirea penala, daca s-a cauzat o paguba materiala mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro, in cazul infractiunilor prevazute la art. 246, 247, 248 si 248^1 din Codul penal."

Art. II
Cauzele inregistrate la Directia Nationala Anticoruptie anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se solutioneaza de catre aceasta structura specializata.



Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
HG 39/2014 privind stabilirea numarului maxim de posturi pentru Ministerul Public. Hotarare nr. 39/2014
OUG nr. 56/2009 pentru completarea Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara. Ordonanta de urgenta nr. 56/2009


Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica


Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
141 useri online

Useri autentificati: