DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

OUG 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 435 din 22 iunie 2011

Avand in vedere situatia economica actuala a Romaniei, necesitatea reducerii deficitului bugetar prin reducerea cheltuielilor si cresterea veniturilor, concomitent cu reducerea subventiilor de la bugetul de stat, precum si faptul ca in ultimii 3 ani subventiile anuale au reprezentat pentru transportul calatorilor pe calea ferata circa 64% din necesarul fundamentat,
intrucat cresterea cheltuielilor aferente componentelor de baza strict necesare intretinerii si reparatiilor materialului rulant a condus la inregistrarea de datorii restante la plata care au crescut an de an si care la sfarsitul anului 2010 au ajuns in suma de circa 550 milioane de lei la transportul calatorilor pe calea ferata,
deoarece caracterul de urgenta este justificat si de necesitatea de a crea un nou soft de vanzare si rezervare la nivel national, pentru care este nevoie de o perioada de aproximativ 6 luni, pentru programare, testare, implementare si instruire, astfel incat la intrarea in vigoare a noului plan de mers al trenurilor de calatori la 11 decembrie 2011 sa fie finalizate toate actiunile necesare, neadoptarea acestor masuri ar conduce la cresterea pronuntata a arieratelor referitoare la serviciul de transport feroviar public de calatori, cu efecte directe in accentuarea blocajului economic.
Avand in vedere cele de mai sus, se impune adoptarea in regim de urgenta a unui act normativ privind stabilirea unor noi principii tarifare care sa conduca la adaptarea actiunilor operatorilor de transport feroviar public de calatori la necesitatile pietei de transport feroviar si in egala masura sa permita continuarea efectuarii serviciului de transport public de calatori pe calea ferata,
in temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1
(1) Principiile avute in vedere la aplicarea tarifelor de transport feroviar public de calatori pe teritoriul Romaniei sunt:
a) reflectarea in tariful de transport a confortului oferit calatorilor in timpul calatoriei cu diversele categorii de trenuri;
b) fiecare rang de tren va avea tarif propriu, tarif care va fi calculat pe zone kilometrice, la care se adauga tariful de rezervare a locului, in cazul in care se doreste ocuparea unui loc;
c) asigurarea posibilitatii calatorului sa opteze pentru calatoria cu un alt rang de tren decat cel pentru care si-a procurat initial legitimatia de calatorie numai in situatia cand trenurile apartin aceluiasi operator de transport feroviar de calatori, caz in care calatorul va plati un pret care reprezinta diferenta dintre tarifele celor doua trenuri la aceeasi zona kilometrica, la care se adauga tariful de rezervare a locului pentru noul tren;
d) pentru calatoria cu mai multe trenuri tariful de transport va fi suma tarifelor de transport pentru fiecare tren in parte, operatorul de transport feroviar de calatori putand acorda reduceri din tariful trenurilor pentru fidelizarea calatorului, numai daca toate trenurile ii apartin.
(2) Distanta kilometrica se calculeaza pe ruta ceruta de calator la distantele ce se parcurg in mod efectiv, pentru fiecare tren in parte, conform indicatorului kilometric C.F.R..
(3) Ruta este directa atunci cand intre statia de plecare si cea de destinatie este urmat drumul cel mai scurt. In acest caz nu este obligatorie indicarea rutei pe legitimatia de calatorie.
(4) In cazul in care nu este urmat drumul cel mai scurt si calatoria se face pe ruta ocolitoare, trebuie indicata ruta pe legitimatia de calatorie, prin denumiri de statii intermediare care nu sunt de ramificatie, astfel incat sa nu existe dubiu asupra parcursului de urmat.
(5) Ruta poate cuprinde si portiuni de linie care se parcurg de doua ori. In astfel de cazuri distanta kilometrica se calculeaza pe ruta efectiv parcursa.
(6) In cazul calatoriilor in circuit, cand pe unele portiuni calatoria se efectueaza cu alte mijloace decat trenurile de calatori, aceste portiuni nu se iau in calculul distantei kilometrice.

Art. 2
(1) Tarifele maximale pentru deservire generala in transportul feroviar de calatori tarife pentru trenuri regio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, tarife pentru trenuri interregio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, tariful de rezervare a locului, clasa I si clasa a II-a, care pot fi percepute de operatorii de transport feroviar public de calatori se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii pana la data de 1 noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor legale.
(2) Nivelul maxim al tarifelor pentru deservirea generala din transportul feroviar public de calatori nu poate fi depasit de operatorii de transport feroviar public de calatori.
(3) Alte tarife practicate in transportul feroviar public de calatori, in trafic intern, precum tarifele pentru tren Inter City (IC), tarifele auxiliare, facilitatile sau reducerile comerciale se vor stabili si se vor aproba de fiecare operator de transport feroviar public de calatori, in conditiile legii, se vor forma liber pe piata si se vor aduce la cunostinta publicului.

Art. 3
Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica tuturor operatorilor de transport feroviar public de calatori cu capital de stat si/sau privat care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au ca obiect principal de activitate transporturile de calatori pe calea ferata;
b) detin licenta pentru efectuarea serviciilor de transport public pe caile ferate romane, acordata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in conditiile legii.

Art. 4
In termen de 30 zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, vor fi actualizate dispozitiile cuprinse in Normele uniforme privind transporturile pe caile ferate din Romania, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 655/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 si 16 bis, din 9 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 5
(1) Principiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a noului mers al trenurilor.
(2) La data de 11 decembrie 2011 se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 149/2001 privind instituirea Tarifului intern de calatori in transportul feroviar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 743 din 21 noiembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 299/2002.




Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Legea 53/2017 pentru aprobarea OUG 62/2016 privind infiintarea Autoritatii de Reforma Feroviara
OG 26/2014 pentru modificarea alin. (3) al art. 26 din Regulamentul privind transportul pe caile ferate din Romania, aprobat prin OG 7/2005. Ordonanta 26/2014
HG 1061/2013 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii Regulamentului (UE) nr. 1.177/2010 al Parlamentului European si al consiliului din 24 noiembrie 2010 privind drepturile pasagerilor care calatoresc pe mare si pe cai navigabile i
Legea 175/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate
Legea 112/2013 pentru aprobarea OG 4/2013 pentru abrogarea art. II din Legea nr. 211/2012 privind aprobarea OG 8/2011 pentru modificarea si completearea legislatiei cu privire la eliberarea, gestionarea si monitorizaea documentelor de calatorie acord
HG 130/2013 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind drepturile de transport ale politistilor, elevilor si studentilor din institutiile de invatamant pentru formarea politistilor. Hotararea 130/2013
OUG 11/2013 pentru modificarea si completarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere. Ordonanta de urgenta nr. 11/2013
HG 33/2013 pentru modificarea si completarea HG 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale a diferentei dintre tarife si costuri in transportul feroviar public de calatori. Hotararea 33/2013
OG 4/2013 pentru abrogarea art. II din Legea nr. 211/2012 privind aprobarea OG 8/2011 pentru modificarea si completarea legislatiei cu privire la eliberarea, gestionarea si monitorizarea documentelor de calatorie acordate pensionarilor, veteranilor d
Legea 211/2012 privind aprobarea OG 8/2011 pentru modificarea si completatea legislatiei cu privire la eliberarea, gestionarea si monitorizarea documentelor de calatorie acordate pensionarilor, veteranilor de razboi si vaduvelor de razboi
Ordin nr. 1269/2012 privind aprobarea tarifelor la calatoria cu metroul
Legea 52/2012 pentru corelarea unor reglementari privind facilitatile de calatorie, corespunzator noilor categorii de trenuri. Lege nr. 52/2012
OG 8/2011 pentru modificarea si completarea legislatiei cu privire la eliberarea, gestionarea si monitorizarea documentelor de calatorie acordate pensionarilor, veteranilor de razboi si vaduvelor de razboi. Ordonanta nr. 8/2011
Legea 280/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 122/2006 privind azilul in Romania. Lege nr. 288/2010
HG nr. 1476/2009 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii Regulamentului (CE) nr. 1371/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile si obligatiile calatorilor din transportul feroviar. Ho
Hotarare nr 3/2009 privind posibilitatea folosirii titlului de calatorie pentru exercitarea dreptului de vot - interpretarea dispozitiilor art. 1^1 alin. (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, cu modificarile si completari
OUG nr. 87/2009 privind modificarea OUG nr. 94/2008 pentru stabilirea unor masuri privind punerea in circulatie a pasapoartelor electronice, precum si producerea altor documente de calatorie
Conditiile de calatorie in strainatate pentru minorii, cetateni romani
Conditii de calatorie, fara viza pentru cetatenii romani
OUG nr. 207/2008, Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate
Produse inovative in turismul national si international
Flavia Oltean, Manuela Rozalia Gabor

Pret: 54.9 lei
46.67 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
43 useri online

Useri autentificati: