|
|
|
|
OUG 44/2011 privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici. Ordonanta de urgenta nr. 44/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 333 din 13 mai 2011
Art. I Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2008
privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori
economici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 465 din 23 iunie 2008, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 203/2009, cu modificarile ulterioare, se modifica
si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 5 se introduce un nou articol,
articolul 5^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 5^1 Conducatorii operatorilor economici prevazuti la
art. 1 au obligatia sa transmita Ministerului Finantelor Publice
lunar, trimestrial sau ori de cate ori este nevoie fundamentari,
analize, situatii, raportari si orice alte informatii referitoare la
indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si
cheltuieli, in formatul si la termenele stabilite prin ordin al
ministrului finantelor publice sau prin circulare."
2. La articolul 6, dupa alineatul (1) se introduc sapte noi
alineate, alineatele (2)—(8), cu urmatorul cuprins:
"(2) La fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli
operatorii economici prevazuti la art. 1 vor avea in vedere
urmatoarele:
a) elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli in conditii de
eficienta;
b) reducerea arieratelor;
c) reducerea pierderilor si a subventiilor din exploatare;
d) respectarea politicii salariale a Guvernului.
(3) In situatia in care gradul de realizare a veniturilor proprii
programate in bugetele de venituri si cheltuieli, calculat ca raport
procentual intre incasari si program, in fiecare din ultimii 2 ani a
fost mai mic de 90%, fundamentarea veniturilor proprii pentru
anul curent va fi cel mult la nivelul realizarilor din anul precedent.
(4) Cheltuielile totale, inclusiv cele aferente fondului de
salarii, reprezinta limite maxime ce nu pot fi depasite.
Rectificarea bugetelor de venituri si cheltuieli in sensul majorarii
cheltuielilor se face in limita veniturilor incasate peste nivelul
programat.
(5) In programele de reducere a arieratelor se prevad distinct
sursele destinate stingerii arieratelor, astfel incat valoarea
acestora inregistrata la sfarsitul anului anterior sa fie achitata in
totalitate in anul in curs.
(6) Programele de achizitii de bunuri si servicii pentru
desfasurarea activitatii se fundamenteaza pe baza cheltuielilor
aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli, iar in executie
angajamentele legale vor fi facute tinandu-se seama de
posibilitatile reale de incasare a veniturilor programate.
(7) Programele de investitii si dotari se fundamenteaza in
limita surselor legale de finantare a acestora.
(8) Conducatorii ministerelor, organelor administratiei publice
centrale sau ale administratiei publice locale, dupa caz, precum
si ai altor institutii publice supun spre aprobare Guvernului,
respectiv autoritatilor deliberative ale administratiei publice
locale, dupa caz, proiectele bugetelor de venituri si cheltuieli ale
operatorilor economici din subordine, autoritate, coordonare sau
din portofoliu, pentru anul curent, precum si estimari pentru
urmatorii 2 ani, insotite de urmatoarele anexe:
a) repartizarea pe trimestre a indicatorilor economicofinanciari
pentru anul curent;
b) programul de investitii, detaliat pe surse de finantare;
c) programul de reducere a stocurilor de materii prime,
materiale, obiecte de inventar si piese de schimb, produse finite;
d) programe de reducere a arieratelor;
e) situatia datoriilor rezultate din imprumuturile contractate
cu scadenta in anul curent."
3. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 7 (1) Fundamentarea cheltuielilor de natura salariala
prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor
economici se va face pe baza indicelui de crestere a castigului
salarial mediu brut lunar, care nu va putea fi mai mare de 60%
din indicele de crestere a productivitatii muncii, calculat in unitati
valorice comparabile sau in unitati fizice, dupa caz. Castigul
salarial mediu brut lunar se determina luand in calcul salariul de
baza, sporurile, precum si bonificatiile si bonusurile in bani
si/sau in natura acordate in conditiile legii."
4. La articolul 7, dupa alineatul (6) se introduce un nou
alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) Prevederile art. 6 alin. (2), (3) si (8) si ale art. 7 alin. (1)
se aplica incepand cu faza de elaborare a bugetelor de venituri
si cheltuieli aferente anului 2012."
5. Dupa articolul 8 se introduc doua noi articole,
articolele 8^1si 8^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 8^1 Controlul respectarii indicatorilor economicofinanciari
aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli ale
operatorilor economici nominalizati la art. 1 se face de catre
organele de control financiar ale Ministerului Finantelor Publice.
Art. 8^2 (1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) nerespectarea programului de reducere a arieratelor;
b) nerespectarea programului de reducere a stocurilor de
materii prime, materiale, obiecte de inventar si piese de schimb,
produse finite, aprobat prin bugetul de venituri si cheltuieli;
c) depasirea in structura a nivelului de cheltuieli aprobat prin
bugetul de venituri si cheltuieli;
d) nerespectarea prevederilor art. 5^1.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu
amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.
(3) Organele de control ale Ministerului Finantelor Publice
prin aparatul propriu si/sau al Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala sunt abilitate sa constate contraventiile de la alin. (1) si
sa aplice sanctiunea prevazuta la alin. (2) conducatorilor
operatorilor economici nominalizati la art. 1.
(4) Prin derogare de la dispozitiile art. 8 alin. (4) din
Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele
incasate conform prevederilor alin. (2) se fac venit la bugetul de
stat.
(5) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile
dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile
si completarile ulterioare."
Art. II Articolul VI din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 55/2010 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor
publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 425 din 24 iunie 2010, aprobata cu modificari prin Legea
nr. 33/2011, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. VI (1) Prevederile art. 24 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul
2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, aprobata prin
Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se
aplica in mod corespunzator si operatorilor economici carora le
sunt aplicabile prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 79/2008 privind masuri economico-financiare la nivelul unor
operatori economici, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 203/2009, cu modificarile ulterioare.
(2) In cazuri temeinic justificate, la solicitarea ordonatorilor
principali de credite pentru operatorii economici din subordinea,
coordonarea sau sub autoritatea acestora, Guvernul poate
aproba prin memorandum achizitionarea unor bunuri si servicii
de natura celor prevazute la art. 24 alin. (1) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 34/2009, aprobata prin Legea
nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare."
Art. III Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare in
10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|
|
|
|
|
|