OUG 43/2010 pentru modificarea unor acte normative in vederea reducerii sau simplificarii administrative a unor autorizatii/avize/proceduri. Ordonanta de urgenta nr. 43/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 316 din 13 mai 2010
Avand in vedere Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/2009 pentru ratificarea Memorandumului de intelegere dintre
Comunitatea Europeana si Romania, semnat la Bucuresti si la Bruxelles la 23 iunie 2009, si a Acordului de imprumut, in suma de
pana la 5.000.000.000 euro, dintre Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de agent al
Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat la Luxemburg la 23 iunie 2009 si la Bucuresti la
18 iunie 2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 364/2009, cu completarile ulterioare,
luand in considerare necesitatea respectarii angajamentelor asumate de Guvernul Romaniei cu privire la progresul in
implementarea simplificarii administrative privind autorizatiile si permisele, prevazute in anexa nr. 1 la Memorandumul de intelegere
dintre Comunitatea Europeana si Romania, la capitolul "Reforma structurala",
tinand seama ca neindeplinirea masurilor prevazute de Memorandumul de intelegere dintre Comunitatea Europeana si
Romania poate atrage blocarea transei a III-a din imprumut, in valoare de pana la 1,15 miliarde euro, cu termen in aprilie 2010,
deoarece in caz contrar este pusa in pericol derularea Memorandumului de intelegere dintre Comunitatea Europeana si
Romania in conformitate cu calendarul stabilit in anexa nr. 1, existand riscul blocarii sumelor aferente urmatoarelor transe,
in contextul recesiunii economice severe care pune in pericol stabilitatea economica a Romaniei si pentru asigurarea
eliberarii la timp a sumelor aferente imprumutului prevazut de Memorandumul de intelegere dintre Comunitatea Europeana si
Romania,
elemente care vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta
Art. I Legea energiei electrice nr. 13/2007, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 51 din 23 ianuarie
2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 11 alineatul (2), litera t) se abroga.
2. La articolul 15 alineatul (1), punctul 1 se modifica si
va avea urmatorul cuprins:
"1. autorizatii de infiintare pentru realizarea de noi capacitati
energetice de producere a energiei electrice, inclusiv de
capacitati de producere a energiei electrice si termice in
cogenerare, sau retehnologizarea acestora, daca puterea
electrica instalata a capacitatilor respective depaseste 1 MW;".
3. La articolul 15, dupa alineatul (3) se introduce un nou
alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) Activitatea unei persoane de revanzare a energiei
electrice catre utilizatorii retelelor electrice aflate in exploatarea
sa se desfasoara fara licenta de furnizare prevazuta la alin. (1)
pct. 2 lit. f), in conditiile respectarii reglementarilor specifice,
aprobate de autoritatea competenta."
Art. II Legea nr. 422/2001 privind protejarea
monumentelor istorice, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 938 din 20 noiembrie 2006, cu
modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 24, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Toate interventiile care se efectueaza asupra
monumentelor istorice, altele decat cele de schimbare a
functiunii sau a destinatiei, de intretinere sau de reparatii
curente, indiferent de sursa lor de finantare si de regimul de
proprietate a imobilului, se fac cu specialisti si experti atestati si
sub inspectia si controlul propriu ale Ministerului Culturii si
Patrimoniului National, respectiv ale serviciilor publice
deconcentrate ale Ministerului Culturii si Patrimoniului National,
in conditiile legii."
2. La articolul 26 alineatul (1), punctul 16 va avea
urmatorul cuprins:
"16. instituie, in termen de 90 de zile de la data intrarii in
vigoare a prezentei legi, Registrul specialistilor, Registrul
expertilor si verificatorilor tehnici;".
3. La articolul 26 alineatul (1), punctul 18 se abroga.
4. La articolul 28 alineatul (3), litera j) se abroga.
5. La articolul 33 alineatul (1), litera e) va avea urmatorul
cuprins:
"e) propune criteriile de atestare a specialistilor si expertilor
din domeniul protejarii monumentelor istorice;".
Art. III Ordonanta Guvernului nr. 25/2006 privind intarirea
capacitatii administrative a Oficiului Roman pentru Drepturile de
Autor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 657 din 18 septembrie 2008, se modifica si se completeaza
dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol,
articolul 3^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 3^1 (1) Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
administreaza sistemul informatic national privind evidenta si
simplificarea platii drepturilor de autor si a drepturilor conexe de
catre utilizatori si a repartitiei remuneratiilor colectate de
organismele de gestiune colectiva in cadrul proiectului
e-guvernare.
(2) Normele metodologice privind crearea si functionarea
evidentei nationale prevazute la alin. (1) se stabilesc prin
hotarare a Guvernului. Costurile de realizare a acestei evidente
nationale sunt suportate de organismele de gestiune colectiva
beneficiare ale remuneratiilor datorate de utilizatori."
2. La articolul 6 alineatul (1) punctul 1, litera d) se abroga.
3. La articolul 6 alineatul (2), litera d) se abroga.
4. La articolul 9, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) In vederea inscrierii fonogramelor, persoanele fizice
autorizate sau persoanele juridice care produc fonograme pe
teritoriul Romaniei depun la Oficiul Roman pentru Drepturile de
Autor o cerere-tip pentru fiecare fonograma."
5. La articolul 9, dupa alineatul (2) se introduce un nou
alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Cererea-tip prevazuta la alin. (2) este completata de
solicitanti, in mod obligatoriu, cu date si informatii, pe propria
raspundere, privind:
a) titlul fonogramei si lista operelor continute;
b) titularii drepturilor de autor si ai drepturilor conexe pentru
fiecare opera si procentul din drepturile patrimoniale cuvenit
fiecarui titular, in cazul gestiunii colective extinse;
c) contractele de cesiune incheiate cu titularii dreptului de
autor (direct de compozitor, textier, editor etc. sau prin
organismele de gestiune colectiva) si cu titularii de drepturi
conexe (artisti interpreti, executanti, producatori de fonograme
etc.);
d) numele cedentilor, drepturile patrimoniale cesionate, felul,
durata si teritoriul cesiunii;
e) anul, tara si data primei fixari a fonogramei;
f) anul primei publicari sau a primei radiodifuzari a fonogramei."
6. La articolul 9, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele
juridice care importa fonograme, respectiv desfasoara activitati
de comert intracomunitar, cererea-tip este completata de
solicitanti, in mod obligatoriu, cu date si informatii, pe propria
raspundere, privind drepturile de autor si drepturile conexe,
factura externa si declaratia vamala de import, dupa caz.
Cererea-tip este insotita de copia inscrisului doveditor al
acordului titularului de drepturi privind importul, distribuirea si
comercializarea de fonograme pe teritoriul Romaniei, in
traducere autorizata in limba romana."
7. La articolul 9, alineatele (4), (5) si (6) se abroga.
8. Articolul 10 modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10 (1) Dupa verificarea indeplinirii conditiilor
prevazute la art. 9, Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
elibereaza solicitantilor adeverinte de inscriere a fonogramelor
in Registrul national al fonogramelor, astfel:
a) pentru cererile completate on-line in aplicatia informatica
a Oficiului, anterior depunerii si inregistrarii la Oficiu, in termen
de 4 zile lucratoare de la data inregistrarii;
b) pentru cererile depuse si inregistrate direct la Oficiu, in
termen de 6 zile lucratoare de la data inregistrarii;
c) pentru cazurile in care se solicita eliberarea in regim de
urgenta, in termen de doua zile lucratoare de la data
inregistrarii.
(2) Persoanele fizice sau juridice care produc pe teritoriul
Romaniei fonograme cu opere din repertoriul international,
national sau cele carora le-a fost cesionat de catre producatorii
romani dreptul de reproducere si distribuire de fonograme in
Romania sunt obligate sa depuna la Oficiul Roman pentru
Drepturile de Autor un exemplar al fonogramei pe fiecare tip de
suport, in forma in care acesta a fost introdus in circuitul
comercial, in termen de 30 de zile de la data emiterii adeverintei
de inscriere a fonogramelor in Registrul national al
fonogramelor.
(3) Persoanele prevazute la art. 9 alin. (1) pot depune la
Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor elemente detaliate
privind identificarea fonogramelor originale. Aceste elemente au
caracter confidential, urmand a fi comunicate, la cerere, numai
organelor de supraveghere si control al aplicarii legislatiei privind
dreptul de autor si drepturile conexe."
9. La articolul 17 alineatul (1) punctul 1, literele a) si e) se
modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) producere de programe pentru calculator destinate
comercializarii prin magazine;
....................
e) comercializare de programe pentru calculator prin
magazine specializate in vanzarea de programe pentru
calculator si echipamente IT;".
10. La articolul 23, alineatele (2) si (5) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(2) In vederea inscrierii videogramelor in Registrul national
al videogramelor, persoanele fizice autorizate sau persoanele
juridice prevazute la alin. (1) depun la Oficiul Roman pentru
Drepturile de Autor o cerere-tip.
...................
(5) Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele
juridice care importa videograme, respectiv desfasoara activitati
de comert intracomunitar, cererea-tip este completata de
solicitanti, in mod obligatoriu, cu date si informatii, pe propria
raspundere, privind drepturile de autor si drepturile conexe,
factura externa si declaratia vamala de import, dupa caz.
Cererea-tip este insotita de copia inscrisului doveditor al
acordului titularului de drepturi privind importul, distribuirea si
comercializarea de videograme pe teritoriul Romaniei, in
traducere autorizata in limba romana."
11. La articolul 23, dupa alineatul (2) se introduce un nou
alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Cererea-tip prevazuta la alin. (2) este completata de
solicitanti, in mod obligatoriu, cu date si informatii, pe propria
raspundere, privind urmatoarele:
a) titlul operei;
b) contractele de cesiune a drepturilor de autor si a
drepturilor conexe, numele cedentilor, drepturile patrimoniale
cesionate, felul, durata si teritoriul cesiunii;
c) titularii drepturilor de autor si ai drepturilor conexe;
d) data primei fixari si a primei publicari sau radiodifuzari a
videogramei."
12. La articolul 23, alineatul (4) se abroga.
13. La articolul 23, alineatele (6), (7) si (8) se abroga.
14. Articolul 24 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24 (1) Dupa verificarea indeplinirii conditiilor
prevazute la art. 23, Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
elibereaza solicitantilor adeverinte de inscriere a videogramelor
in Registrul national al videogramelor, astfel:
a) pentru cererile completate on-line in aplicatia informatica
a Oficiului, anterior depunerii si inregistrarii la Oficiu, in termen
de 4 zile lucratoare de la data inregistrarii;
b) pentru cererile depuse si inregistrate direct la Oficiu, in
termen de 6 zile lucratoare de la data inregistrarii;
c) pentru cazurile in care se solicita eliberarea in regim de
urgenta, in termen de doua zile lucratoare de la data
inregistrarii.
(2) Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care
au produs videograme pe teritoriul Romaniei au obligatia sa
depuna un exemplar al videogramei in forma in care se
introduce in circuitul comercial. In situatia in care exemplarul nu
este depus in termen de 30 de zile de la data eliberarii
adeverintei, inscrierea se anuleaza."
15. Articolul 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 35 Inregistrarea persoanelor fizice autorizate si a
persoanelor juridice in registrele nationale administrate de
Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor se efectueaza in baza
cererilor-tip specifice, insotite de copia certificatului de
inregistrare la oficiul registrului comertului. Datele si informatiile
nereale declarate in cererea-tip atrag raspunderea solicitantului,
potrivit legii."
16. La articolul 36, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 36 (1) Dupa verificarea documentelor prevazute la
art. 35, Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor elibereaza
certificatul corespunzator solicitantilor, astfel:
a) pentru cererile completate on-line in aplicatia informatica
a Oficiului, anterior depunerii si inregistrarii la Oficiu, in termen
de 4 zile lucratoare de la data inregistrarii;
b) pentru cererile depuse si inregistrate direct la Oficiu, in
termen de 10 zile lucratoare de la data inregistrarii;
c) pentru cazurile in care se solicita eliberarea in regim de
urgenta, in termen de doua zile lucratoare de la data
inregistrarii."
17. La articolul 43 alineatul (1), litera c) se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"c) comercializarea sau detinerea in vederea comercializarii
de fonograme ori videograme fara marcaje holografice, cu
amenda de la 2.000 lei la 20.000 lei si confiscarea acestora."
18. La articolul 44, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Contraventiile prevazute la art. 43 alin. (1) lit. a), c), e),
g), n) si o) se pot constata si sanctiona si de catre personalul
Jandarmeriei Romane."
Art. IV Articolul 260 din Legea nr. 31/1990 privind
societatile comerciale, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 260 (1) Lichidarea societatii trebuie terminata in cel
mult un an de la data dizolvarii. Pentru motive temeinice,
tribunalul poate prelungi acest termen cu perioade de cate
6 luni, dar nu cu mai mult de 24 de luni cumulat.
(2) Lichidarea nu libereaza pe asociati si nu impiedica
deschiderea procedurii de faliment a societatii.
(3) In termen de 30 de zile de la dizolvare vor fi numiti
lichidatorii, in conditiile art. 262, respectiv art. 264.
(4) In termen de 60 de zile de la numire, lichidatorul trebuie
sa depuna la oficiul registrului comertului, pentru mentionare in
registrul comertului, un raport privind situatia economica a
societatii. Daca, potrivit raportului, debitorul indeplineste
conditiile pentru deschiderea procedurii simplificate de
insolventa, lichidatorul are obligatia de a solicita deschiderea
acestei proceduri in termen de 15 zile de la data depunerii
raportului.
(5) La implinirea unui termen de 6 luni de la numire,
lichidatorul trebuie sa depuna la oficiul registrului comertului un
raport privind stadiul operatiunilor de lichidare. La implinirea
termenului de un an prevazut la alin. (1) lichidatorul trebuie sa
depuna la oficiul registrului comertului un nou raport, insotit,
daca este cazul, si de hotararea instantei de prelungire a
termenului de lichidare, pentru mentionare in registrul
comertului.
(6) Pentru fiecare prelungire a termenului de lichidare,
lichidatorul are obligatia de a depune la oficiul registrului
comertului hotararea instantei, precum si raportul privind stadiul
operatiunilor de lichidare.
(7) Nerespectarea obligatiei de depunere a rapoartelor
prevazute la alin. (4)—(6) constituie contraventie si se
sanctioneaza cu amenda de la 50 lei la 100 lei. Constatarea
contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se realizeaza, din oficiu
sau in urma sesizarii oricarei parti interesate, de catre directorul
oficiului registrului comertului si/sau de persoana sau
persoanele desemnate de catre directorul general al Oficiului
National al Registrului Comertului, potrivit dispozitiilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 116/2009 pentru
instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in
registrul comertului.
(8) In termen de 15 zile de la terminarea lichidarii, lichidatorii
vor depune la registrul comertului cererea de radiere a societatii
din registrul comertului, sub sanctiunea unei amenzi judiciare
de 200 lei pentru fiecare zi de intarziere, care va fi aplicata de
tribunalul in circumscriptia caruia isi are sediul comerciantul, in
urma sesizarii oricarei parti interesate. Incheierea judecatorului
prin care se dispune amendarea lichidatorului este executorie
si poate fi atacata cu recurs.
(9) Sanctiunea prevazuta la alin. (7) se aplica si lichidatorului
care nu introduce cererea de deschidere a procedurii insolventei
in termenul prevazut la alin. (4).
(10) Daca in termen de 3 luni de la expirarea termenului
mentionat la alin. (1), prelungit de tribunal dupa caz, oficiul
registrului comertului nu a fost sesizat cu nicio cerere de radiere
sau cu nicio cerere de numire a lichidatorului, societatea este
radiata din oficiu din registrul comertului. Radierea se dispune
prin sentinta a tribunalului comercial sau a sectiei comerciale a
tribunalului in a carui circumscriptie se afla sediul societatii,
pronuntata la cererea Oficiului National al Registrului
Comertului, cu citarea societatii si a Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala si a directiei generale a finantelor publice
judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz. Procedura
prevazuta de art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 116/2009 se aplica in mod corespunzator.
(11) Hotararea judecatoreasca de radiere se comunica
societatii la sediul social, Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala si directiei generale a finantelor publice judetene sau a
municipiului Bucuresti, dupa caz, si oficiului registrului
comertului unde este inregistrata, se inregistreaza in registrul comertului si se afiseaza pe pagina de internet a Oficiului
National al Registrului Comertului si la sediul oficiului registrului
comertului de pe langa tribunalul in a carui circumscriptie s-a
aflat sediul social al societatii.
(12) Bunurile ramase din patrimoniul societatii radiate din
registrul comertului revin actionarilor, care raspund in limita
valorii acestora pentru acoperirea creantelor, conform
prevederilor Codului de procedura civila."
Art. V Prevederile articolului 260 din Legea nr. 31/1990
privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta
ordonanta de urgenta, se aplica in mod corespunzator tuturor
categoriilor de persoane juridice inregistrate in registrul
comertului.
Art. VI (1) Prevederile art. 260 din Legea nr. 31/1990
privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta
ordonanta de urgenta, se aplica in mod corespunzator si
procedurilor de dizolvare sau lichidare voluntara aflate in
derulare la data intrarii in vigoare a acesteia, data de la care
curg termenele prevazute la art. 260 din Legea nr. 31/1990,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind data
intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (1), societatile
comerciale care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante
de urgenta se afla in dizolvare sau lichidare voluntara de mai
mult de 3 ani sunt radiate din oficiu din registrul comertului.
Radierea se dispune prin sentinta a tribunalului comercial sau a
sectiei comerciale a tribunalului in a carui circumscriptie se afla
sediul societatii, la cererea Oficiului National al Registrului
Comertului. Solutionarea cererii se face cu citarea societatii si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a directiei generale
a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa
caz. Procedura prevazuta de art. 3 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind
activitatea de inregistrare in registrul comertului se aplica in mod
corespunzator.
(3) Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator si
societatilor care se afla in lichidare voluntara de mai mult de
5 ani, in urma prelungirii termenului de 3 ani, dispusa de
tribunal, potrivit legii.
(4) Pentru actiunile formulate in temeiul prezentului articol,
Oficiul National al Registrului Comertului este scutit de taxe
judiciare de timbru si timbru judiciar.
Art. VII Legea viei si vinului in sistemul organizarii
comune a pietei vitivinicole nr. 244/2002, republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 633 din 14 septembrie
2007, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11 (1) In arealele viticole sau in extravilanul
localitatilor din afara arealelor viticole, infiintarea de plantatii de
vita-de-vie pe o suprafata de peste 0,1 ha de operator economic
sau de familie si extinderea peste aceasta limita a celor
existente se pot face numai in baza unui drept de
plantare/replantare, potrivit normelor metodologice de aplicare a
prezentei legi.
(2) Plantarea/replantarea vitei-de-vie se face in baza unui drept
de plantare sau de replantare ori de plantare pe o rezerva. Crearea
rezervei regionale (judetene) si/sau nationale a drepturilor de
plantare a vitei-de-vie are scopul de a permite administratiei
publice locale si centrale atribuirea dreptului de plantare a viteide-
vie acelor persoane fizice/juridice care, pe baza unor criterii
obiective, vor justifica necesitatea obtinerii acestor drepturi.
(3) Procedura si conditiile de acordare a drepturilor prevazute
la alin. (2), precum si perioada de valabilitate a acestor drepturi
se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
(4) In arealele viticole sau in extravilanul localitatilor din afara
arealelor viticole, infiintarea de plantatii de vita-de-vie pe o
suprafata de peste 0,1 ha se face cu soiuri admise in cultura si in
baza Cererii de plantare/replantare a vitei-de-vie si de inscriere in
Registrul plantatiilor viticole, depusa la directia pentru agricultura
si dezvoltare rurala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.
(5) Modelul de Cerere de plantare/replantare a vitei-de-vie si
de inscriere in Registrul plantatiilor viticole se aproba prin ordin
al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
(6) In vederea infiintarii de plantatii viticole pe suprafete mai
mari de 3 ha este necesara prezentarea de catre solicitant a
unui proiect de infiintare a plantatiei viticole, avizat de unitatea
de cercetari vitivinicole din zona."
2. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15 (1) Defrisarea plantatiilor de vita-de-vie in
suprafata mai mare de 0,1 ha se face de catre persoane
fizice/juridice, pe baza Declaratiei de defrisare a plantatiilor de
vita-de-vie si cererii pentru eliminarea parcelei/parcelelor
defrisate din Registrul plantatiilor viticole, depusa la directia
pentru agricultura si dezvoltare rurala judeteana sau a
municipiului Bucuresti, dupa caz.
(2) Modelul de Declaratie de defrisare a vitei de vie si cerere
pentru eliminarea parcelei/parcelelor defrisate din Registrul
plantatiilor viticole se aproba prin ordin al ministrului agriculturii
si dezvoltarii rurale.
(3) Persoanele care defriseaza plantatii de vita-de-vie
inscrise in Registrul plantatiilor viticole beneficiaza de un drept
de replantare in suprafata echivalenta de cultura pura cu cea
defrisata sau propusa pentru defrisare. Dreptul individual de
replantare poate fi exercitat in termen de 8 ani de la data
acordarii acestuia.
(4) Prin cultura pura se intelege suprafata efectiv ocupata cu
butucii de vita-de-vie, delimitata de perimetrul extern al butucilor,
la care se adauga o zona-tampon a carei latime corespunde
jumatatii distantei dintre randuri."
3. La articolul 51, literele a) si n) vor avea urmatorul
cuprins:
"a) infiintarea de plantatii viticole in suprafata de peste 0,1 ha
de persoana fizica sau juridica ori extinderea peste aceasta
limita a celor existente, fara un drept corespunzator de
plantare/replantare, potrivit prevederilor art. 11;
.....................
n) defrisarea vitei-de-vie din soiuri nobile admise in cultura,
in suprafata mai mare de 0,1 ha, fara declaratie de defrisare
potrivit prevederilor art. 15 alin. (1)."
Art. VIII Normele metodologice de aplicare a Legii viei si
vinului in sistemul organizarii comune a pietei vitivinicole
nr. 244/2002, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr. 1.134/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 798 din 4 noiembrie 2002, cu modificarile ulterioare, se
modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 9, alineatele (7), (8) si (9) se abroga.
2. La articolul 10, alineatele (1) si (2) se abroga.
3. Articolele 17, 18 si 19 se abroga.
Art. IX Legea nr. 17/2000 privind asistenta sociala a
persoanelor varstnice, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 157 din 6 martie 2007, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 13, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13 (1) Pentru asigurarea ingrijirii la domiciliu a
persoanei varstnice aflate in situatia de dependenta
sociomedicala, stabilita conform grilei nationale de evaluare a
nevoilor persoanelor varstnice, consiliile locale pot angaja
personal de ingrijire prin plata cu ora, fractiuni de norma sau
norma intreaga, in functie de perioada de ingrijire necesara a se
acorda si cu respectarea criteriilor prevazute de standardele de
calitate aplicabile in domeniu, conform legislatiei in vigoare."
2. La articolul 13, alineatul (3) se abroga.
Art. X Alineatul (1) al articolului 43 din Ordonanta
Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si
serviciilor de piata, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 603 din 31 august 2007, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 43 (1) Regulamentul si/sau orice alt document in
baza caruia urmeaza sa se desfasoare loteria publicitara trebuie
sa fie autentificat(e) de un notar public inainte de inceperea
operatiunii."
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
|