DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

OUG 30/2014 privind modificarea si completarea OUG 28/2013 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare locala. Ordonanta de urgenta 30/2014



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 415 din 4 iunie 2014

Luand in considerare faptul ca zonele rurale si zonele urbane din Romania prezinta o deosebita importanta din punct de vedere economic, social si cultural, este necesara dezvotlarea durabila a acestora.
Avand in vedere ca dezvotlaarea durabila a spatiului rural si urban este indispensabil legata de imbunatatirea conditiilor existente si a serviciilor de baza, prin dezvoltarea infrastructurii, se impune completarea Programului national de dezvoltare locala, prin introducerea unei noi categorii de beneficiari, respectiv asociatiile de dezvoltare intercomunitara, si prin introducera unui nou domeniu specific acestui program, respectiv realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sediilor institutiilor publice ale autoritatilor administratiei publice locale, precum si a institutiilor publice din subordinea acestora.
Introducerea acestui nou domeniu este considerata imperios necesara pentru a preveni imposibilitatea exercitarii atributiilor autoritatilor publice, precum si a institutiilor publice aflate in subordine care isi desfasoara activitatea in spatii improprii, respectiv constructii vechi, degradate, care in eventualitatea producerii unui seism ar duce la colapsul institutional si implicit la pierderi materiale si de vieti omenesti.

De asemenea, sediile autoritatilor publice sau ale institutiilor din subordine care au suferit degradari ireversibile produse de incendii, inundatii sau alunecari de teren au nevoie urgnta de crearea cadrului legal pentru a permite interventia statului ca masura de sprijin pentru exercitarea atributiilor legale ale acestora.
Tinand seama de faptul ca situatia extraordinara prevazuta la art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, se motiveaza prin necesitatea luarii unor masuri urgente cu privire la modificarea derularii programului, pentru a asigura un climat investitional cat mai atractiv pentru toate localitatile Romaniei, care sa duca la cresterea numarului de locuri de munca, neadoptarea in regim de urgenta a masurilor propuse prin prezentul act normativ conduce la neasigurarea standardelor de calitate a vietii, necesare populatiei, in domeniul serviciilor publice, cu atat mai mult cu cat Romania s-a angajat prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeana ca pana in anul 2015 pentru sistemele de alimentare cu apa si pana in anul 2018 pentru sisteme de canalizare si statii de epurare sa asigure localitatilor din Romania conformarea la legislatia in domeniul mediului prin dezvoltarea infrastructurii de apa si apa uzata, in caz contrar putand fi declansata procedura de infringement.
De aceea, prin revitalizarea comunelor si a satelor componente ale municipiilor si oraselor, este esential sa fie solutionata problema dezvoltarii infrastructurii locale.
In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,
pentru a putea intregi bugetele locale cu sumele decontate de catre acestea pentru obiectivele incluse in program in vederea prevenirii inregistrarii de arierate din cauza alocarilor insuficiente de la bugetul de stat,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Articol unic
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare locala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230 din 22 aprilie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
Beneficiarii programului sunt unitatile administrativ-teritoriale reprezentate de autoritatile administratiei publice locale, respectiv comunele, municipiile si orasele, inclusiv pentru satele componente ale acestora, judetele, precum si unitatile administrativ-teritoriale membre ale asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, constituite in conditiile legii, pentru investitiile realizate prin asociatiile de dezvoltare intercomunitara."

2. La articolul 7 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, litera k), cu urmatorul cuprins:
"k) realizare/extindere/reabilitare/modernizare a sediilor institutiilor publice ale autoritatilor administratiei publice locale, precum si a institutiilor publice din subordinea acestora."

3. La articolul 9, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
"(4^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), in situatii justificate, beneficiarii prevazuti la art. 5 pot transmite Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice propunerile de finantare, detaliate pe obiective de investitii in continuare si obiective de investitii noi, pentru anul in curs."

4. La articolul 9, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice centralizeaza propunerile transmise conform alin. (4) si (4^1) si in baza datelor detinute si a analizelor proprii de specialitate, intocmeste lista finala de obiective propuse spre finantare, lista care se aproba prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice."

5. La articolul 12, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) In vederea decontariii fondurilor alocate de la bugetul de stat, beneficiarii transmit solicitarile de fonduri la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, cu informarea consiliilor judetene."

6. La articolul 12, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) In situatiile in care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice nu si-a onorat in anii precedenti obligatiile de plata prevazute in contractele de finantare, din lipsa creditelor bugetare, iar plata lucrarilor a fost asigurata din bugetele locale, se pot deconta in anul curent si cheltuieli efectuate si decontate de beneficiari."