|
|
|
|
Ordinul 123/2011 privind modificarea si completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 172 din 10 martie 2011
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
Avand in vedere prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de
munca, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 113/2010 pentru modificarea si completarea unor
acte normative si stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale, precum si ale art. 296 din Legea nr. 53/2003 — Codul
muncii, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Munca, republicata,
presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca emite urmatorul ordin:
Articol unic Procedura de primire si de solutionare a
cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata
prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Munca nr. 85/2002, publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile
si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa
cum urmeaza:
1. La articolul 2, literele c) si d) se modifica si vor avea
urmatorul cuprins:
"c) carnetul de munca sau alte acte care atesta, potrivit legii,
existenta unor raporturi de munca ori de serviciu, in cazul
persoanelor provenite din munca;
d) adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este
clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii
medicale."
2. La articolul 5, alineatele (3) si (4) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(3) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de
urmatoarele documente:
a) actul de identitate, in original;
b) actele de studii si de calificare, in original si in copie;
c) adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este
clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii
medicale;
d) acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa
rezulte ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din
activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea
indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si
stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.
(4) In afara documentelor prevazute la alin. (3), care
urmeaza sa fie prezentate de toate categoriile de solicitanti de
indemnizatie de somaj, cererea pentru acordarea indemnizatiei
de somaj va fi insotita, dupa caz, si de urmatoarele documente:
A. in cazul persoanelor provenite din munca:
a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta
prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca
intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile
si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii,
atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana
la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca
realizata anterior datei de 1 martie 2002;
b) copie de pe hotararea judecatoreasca definitiva prin care
instanta competenta potrivit legii a dispus reintegrarea in munca,
atunci cand reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care
persoana a fost incadrata in munca anterior, din cauza incetarii
definitive a activitatii, sau la unitatea care a preluat patrimoniul
acesteia;
c) adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii
in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte
ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza
desfiintarii postului;
B. in cazul pensionarilor de invaliditate care isi redobandesc
capacitatea de munca:
a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta
prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca
intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile
si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii,
atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana
la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca
realizata anterior datei de 1 martie 2002;
b) decizia de revizuire medicala, in original si in copie, emisa
de medicul expert al asigurarilor sociale, din care sa rezulte
redobandirea capacitatii de munca;
c) adeverinta de la ultima unitate sau unitatea care a preluat
patrimoniul acesteia, dupa caz, din care sa rezulte ca
reincadrarea in munca nu mai este posibila din lipsa unui post
vacant de natura celui ocupat anterior;
C. in cazul persoanelor ale caror raporturi de munca sau de
serviciu au incetat in perioada de suspendare a acestora:
a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta
prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca
intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile
si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii,
atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana
la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca
realizata anterior datei de 1 martie 2002;
b) act din care sa rezulte data incetarii motivului pentru care
au fost suspendate raporturile de munca sau de serviciu;
D. in cazul absolventilor institutiilor de invatamant, in varsta
de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la
absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii
profesionale:
a) actul de absolvire a formei respective de invatamant, in
original si in copie;
b) adeverinta eliberata de furnizorul de servicii specializate
pentru stimularea ocuparii fortei de munca, prin care se certifica
data inregistrarii persoanei in evidentele proprii, in cazul in care
persoana s-a inregistrat in vederea medierii pentru incadrare in
munca la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea
ocuparii fortei de munca, acreditat sau notificat conform legii;
E. in cazul absolventilor scolilor speciale pentru persoane cu
handicap, in varsta de minimum 16 ani, care nu au reusit sa se
incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale: actul de
absolvire a scolii speciale pentru persoane cu handicap, in
original si in copie."
3. La articolul 6, dupa alineatul (4) se introduc doua noi
alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
"(5) Datele cu caracter personal ale solicitantilor de
indemnizatie de somaj, precum si ale cetatenilor romani si
cetatenilor Uniunii Europene, ai statelor membre ale Spatiului
Economic European, ai Elvetiei si ale strainilor care au
inregistrata rezidenta/sederea in Romania si care se
inregistreaza in evidenta agentiei pentru ocuparea fortei de
munca in conditiile prezentei proceduri se pun, in conditiile legii,
la dispozitia agentiei pentru ocuparea fortei de munca de
Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor
de Date si Oficiul Roman pentru Imigrari, dupa caz.
(6) Prin semnarea de catre persoanele prevazute la alin. (5)
a fisei prevazute la art. 1 si, dupa caz, a cererii pentru acordarea
indemnizatiei de somaj, acestea isi asuma corectitudinea
datelor cu caracter personal inscrise in aceste documente,
precum si a declaratiilor, evidentiate prin bifare, din cuprinsul
cererii pentru acordarea indemnizatiei de somaj."
4. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14 Carnetul de evidenta se vizeaza lunar de catre
agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau de catre
punctul de lucru, pe baza actului de identitate."
5. La anexa nr. 1 "Fisa pentru inregistrarea persoanei in
cautarea unui loc de munca", paragraful "Adresa persoanei
inregistrate:" si textul "
Alte abilitati/competente: carnet de
conducator auto ........, limbi straine ......, operare PC ..........,
dactilo ...., steno ......, altele (descriere) ..........." se modifica
si vor avea urmatorul cuprins:
"Adresa persoanei inregistrate:
Domiciliul: judetul/tara .........., localitatea ..........., str. ...........
nr. .........................., bl. ..., sc. ...., ap...., tel. fix ........................,
tel. mobil ................. e-mail ...............................
Resedinta: judetul/tara ............, localitatea ............................,
str. ....................... nr. ..., bl. ..., sc. .., ap. ..., tel. fix ...................,
tel. mobil ........................e-mail ...............................
Oficiul postal cod ......., denumirea ....................., pentru
comunicarea cu persoana inregistrata.
.................................................................
Alte abilitati/competente: carnet de conducator auto ........,
limba straina ......, operare PC .........., altele (descriere) ...........".
6. La anexa nr. 5 "Carnet de evidenta", numarul
casutelor pentru viza lunara se modifica de la 12 la 24.
7. La anexa nr. 5, textul cu privire la "Obligatiile persoanei
indreptatite sa primeasca indemnizatie de somaj"
se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Obligatiile persoanei indreptatite sa primeasca indemnizatie de somaj:
a) sa se prezinte lunar, pe baza programarii sau ori de cate
ori este solicitata, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la
care este inregistrata, pentru a primi sprijin in vederea incadrarii
in munca;
b) sa comunice in termen de 3 zile agentiei pentru ocuparea
fortei de munca la care este inregistrata orice modificare privind:
— incadrarea in munca;
— emiterea certificatului de inmatriculare sau a autorizatiei
de functionare pentru a desfasura activitati independente;
— realizarea unor venituri lunare mai mari decat valoarea
indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si
stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare;
— plecarea din tara;
— concediul de maternitate sau de ingrijire a copilului;
— pensionarea;
— admiterea intr-o forma de invatamant;
— alte situatii;
c) sa participe la serviciile pentru stimularea ocuparii si de
formare profesionala oferite de agentia pentru ocuparea fortei
de munca la care este inregistrata;
d) sa faca dovada ca a cautat activ un loc de munca."
8. Anexele nr. 3 si 4 se modifica si se inlocuiesc cu
anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul
ordin.
Anexe
Anexe la Ordinul 123/2011 privind modificarea si completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: HG 119/2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin HG 174/2002, si pentru modificarea Normelor metodolog OG 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata. Ordonanta 129/2000, republicata 2014 Legea 355/2013 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2014. Lege nr. 355/2013 Legea 250/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca si pentru modificarea Legii nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale. Leg OUG 36/2013 privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare. Ordonanta de urgenta nr. 36/2013 OUG 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul HG 113/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative si stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale. Hotararea 113/2011 OUG 108/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. Ordonanta de urgenta 108/2010 Legea 233/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. Lege nr. 233/2010 OUG 82/2010 pentru modificarea art. 7 alin. (1) pct. 2 subpct. 2.1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru modificarea art. III din OUG nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alt Ordinul 599/2010 pentru aprobarea modelului declaratiei privind asigurarea in sistemul asigurarilor pentru somaj a persoanelor fizice care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, pentru care se datoreaza contributia i Ordin 2007/2010 privind aprobarea Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 1/2010 OUG 13/2010 privind reglementarea unor masuri in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca si diminuarii somajului in anul 2010. Ordonanta de urgenta nr. 13/2010 OUG 4/2010 privind reglementarea unor masuri de protectie sociala pentru anul 2010. Ordonanta de urgenta nr. 4/2010 privind somajul tehnic Legea 361/2009 privind aprobarea OUG nr. 75/2009 pentru modificarea si completarea OUG nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului. Lege nr. 361/2009 Ordin nr. 1456/2009 pentru aprobarea structurii organizatorice a Secretariatului tehnic al Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor Lege nr. 55/2009 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 126/2008 privind modificarea si completarea unor acte normative in vederea eliminarii legaturilor dintre nivelul drepturilor acordate din bugetul asigurarilor pentru somaj si ni OUG nr. 126/2008, Ordonanta de urgenta privind modificarea si completarea unor acte normative in vederea eliminarii legaturilor dintre nivelul drepturilor acordate din bugetul asigurarilor pentru somaj si nivelul salariului de baza minim brut pe tara Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul protectiei sociale, OUG nr. 91/2007 Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, oug nr. 84/2006
|
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|
|
|
|
|
|