Ordin nr. 13601/2008 pentru aprobarea termenelor si a formatului standard de transmitere a datelor si informatiilor privind planul anual de perfectionare profesionala si fondurile alocate in scopul instruirii functionarilor publici
[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 14 din 08/01/2009
Agentia Nationala a Functionarilor Publici
Avand in vedere:
art. 53 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
art. 44 din Hotararea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici,
in temeiul art. 21 alin. (2) si al art. 22 alin. (1) lit. b) si d) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 5 lit. d) si art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu modificarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici emite prezentul ordin.
Art. 1 Se aproba formatul standard de transmitere a datelor privind planul anual de perfectionare profesionala si fondurile alocate in scopul instruirii functionarilor publici, denumit in continuare format standard, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2 (1) Autoritatile si institutiile publice au obligatia de a raporta anual catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici, denumita in continuare Agentia, datele si informatiile privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici, in forma si continutul stabilite prin formatul standard.
(2) Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice raspund de corectitudinea datelor si informatiilor completate in formatul standard.
(3) Autoritatile si institutiile publice indeplinesc obligatiile prevazute de prezentul ordin prin persoana sau persoanele desemnata/desemnate in conditiile art. 15 din Hotararea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici.
Art. 3 (1) Ordonatorii tertiari de credite completeaza formatul standard cu datele si informatiile privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici din aparatul propriu.
(2) Ordonatorii secundari de credite centralizeaza datele si informatiile transmise de catre ordonatorii tertiari de credite din subordine, cu datele si informatiile privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici din aparatul propriu, intr-un singur document.
(3) Ordonatorii principali de credite centralizeaza datele si informatiile transmise de catre ordonatorii secundari si tertiari de credite, cu datele si informatiile privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici din aparatul propriu, intr-un singur document.
Art. 4 (1) Ordonatorii principali de credite din administratia publica locala transmit Agentiei datele si informatiile in format electronic pana la data de 1 martie a fiecarui an.
(2) Ordonatorii principali de credite din administratia publica centrala transmit Agentiei datele si informatiile in format electronic pana la data de 31 martie a fiecarui an.
Art. 5 (1) Ordonatorii principali de credite din administratia publica transmit datele si informatiile in format electronic, intr-un singur document atasat, la adresa de e-mail mentionata la alin. (3), numai in format Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice, fara sublinieri sau prescurtari.
(2) Subiectul e-mailului prin care se transmite Agentiei formatul standard completat este format din "acronimul autoritatii sau institutiei publice" raportare "anul".
(3) Transmiterea formatelor standard completate se face prin comunicare electronica, la adresa de e-mail perfectionare@anfp.gov.ro, centralizat conform art. 3.
Art. 6 Agentia centralizeaza datele si informatiile transmise in conditiile prevazute la art. 5, pe baza carora elaboreaza raportul anual privind formarea profesionala a functionarilor publici.
Art. 7 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA - FORMAT STANDARD de transmitere a datelor si informatiilor privind planul anual de perfectionare profesionala si fondurile alocate in scopul instruirii functionarilor publici
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
¦ ¦ Art. 14 alin. (1) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru ¦
¦ I. Domenii de perfectionare profesionala ¦aprobarea normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici ¦
¦ +--------------------------------------------------------------------------¦
¦ ¦ Functii publice ¦ Nr. functionari publici1 ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦ I.1. identificate in rapoartele de evaluare2 ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦ ¦inaltii functionari publici ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de conducere ¦ ¦
¦ Domeniul 13 +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de executie ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦specifice ¦ ¦
+-------------------------------------------+-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦inaltii functionari publici ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de conducere ¦ ¦
¦ Domeniul n4 +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de executie ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦specifice ¦ ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦ I.2. prioritare conform art. 11 din Hotararea Guvernului nr. 1.066/2008 ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦ ¦inaltii functionari publici ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de conducere ¦ ¦
¦ Domeniul 1 +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de executie ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦specifice ¦ ¦
+-------------------------------------------+-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦inaltii functionari publici ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de conducere ¦ ¦
¦ Domeniul n +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦de executie ¦ ¦
¦ +-------------------------------------------+------------------------------¦
¦ ¦specifice ¦ ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦II. Informatii privind avizul comisiei paritare5 ¦ ¦
+-------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------¦
¦III. Informatii privind includerea de masuri privind ¦ ¦
¦perfectionarea profesionala a functionarilor publici in¦ ¦
¦acordul colectiv6 ¦ ¦
+-------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------¦
¦IV. Fonduri alocate ¦IV.1. De la bugetul autoritatii sau institutiei publice: ¦
¦ +--------------------------------------------------------------¦
¦ ¦IV.2. Alte surse: ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦V. Persoana(e) desemnata(e) pentru indeplinirea atributiilor prevazute la art. 15 alin. (2) din Hotararea ¦
¦Guvernului nr. 1.066/2008 ¦
¦Institutia7: ¦
¦Nume, prenume si functia: ¦
¦Telefon: ¦
¦Adresa de e-mail: ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦VI. Gradul de corelare dintre planificarea aprobata, masurile efectiv implementate si rezultatele efectiv ¦
¦obtinute conform art. 21 alin. (1) lit. d) din Hotararea Guvernului nr. 1.066/20088 ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------¦
¦VII. Propunerile de imbunatatire a sistemului de formare profesionala a functionarilor publici la nivelul autoritatii ¦
¦sau institutiei publice conform art. 21 alin. (1) lit. f) din Hotararea Guvernului nr. 1.066/2008, daca este cazul9 ¦
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
1 Se va detalia numarul de functionari publici care au urmat programe de formare profesionala, raportat la domeniile identificate si la categoria din care fac parte.
2 Se vor detalia domeniile identificate pentru formarea profesionala in functie de programele de instruire recomandate a fi urmate, de obiectivele stabilite prin planurile strategice pentru fiecare autoritate sau institutie publica ori prin strategii de dezvoltare durabila.
3 Se va specifica denumirea exacta a domeniului, tematicii sau cursurilor identificate conform art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 1.066/2008.
4 Se vor introduce linii noi raportat la numarul de domenii identificate.
5 Se va mentiona tipul avizului dat de comisia paritara conform art. 13 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective.
6 Se va mentiona "Nu este cazul" daca nu exista acord colectiv sau daca acesta nu contine masuri privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici, iar in cazul in care exista prevederi, se va (vor) detalia clauza/clauzele respectiva(e).
7 Se va (vor) mentiona persoana(ele) desemnata(e) pentru fiecare institutie sau autoritate publica.
8 Se vor prezenta sintetic informatiile referitoare la actualizarea semestriala, la rezultatele implementarii masurilor in primul semestru al anului si la rezultatul final al implementarii masurilor la sfarsitul perioadei raportate.
9 Se vor prezenta sintetic informatiile, cu accent asupra problemelor intampinate, efectele masurilor privind perfectionarea profesionala si propuneri de imbunatatire.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
|