DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ordin nr. 1566/2008 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2



[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 892 din 29/12/2008

Ministerul Transporturilor

In temeiul prevederilor art. 17 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea inmatricularii sau inregistrarii acestora in România, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 230/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 5 alin. (2) lit. i) si k) si alin. (3) lit. m) si p) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, cu modificarile ulterioare, ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

Art. I
Anexa la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 si 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La capitolul IV, subpunctul 5.1.1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"5.1.1. La omologarea nationala sau la omologarea CE de tip, vehiculele din categoriile M, N si O trebuie sa respecte prevederile Directivei 76/756/CEE, modificata prin Directiva 2007/35/CE, valabile pentru circulatia pe partea dreapta.
5.1.1.1. Incepând cu 7 februarie 2011, la omologarea nationala sau la omologarea CE de tip, vehiculele din categoriile M1 si N1 trebuie sa respecte prevederile Directivei 76/756/CEE, modificata prin Directiva 2008/89/CE, valabile pentru circulatia pe partea dreapta.
5.1.1.2. Incepând cu 7 august 2012, la omologarea nationala sau la omologarea CE de tip, vehiculele din categoriile M2, M3, N2, N3 si O trebuie sa respecte prevederile Directivei 76/756/CEE, modificata prin Directiva 2008/89/CE, valabile pentru circulatia pe partea dreapta.
5.1.1.3. Prevederile Directivei 2008/89/CE se aplica incepând cu 16 octombrie 2009.
5.1.1.4. La prima inmatriculare si la comercializare, vehiculele din categoriile M, N si O trebuie sa respecte prevederile Directivei 76/756/CEE, modificata prin Directiva 97/28/CE, valabile pentru circulatia pe partea dreapta.
5.1.1.5. Incepând cu 10 iulie 2011, la prima inmatriculare si la comercializare, vehiculele din categoriile M, N si O trebuie sa respecte prevederile Directivei 76/756/CEE, modificata prin Directiva 2007/35/CE, valabile pentru circulatia pe partea dreapta."
2. La capitolul IV, dupa subpunctul 8.6.10 se introduce un nou subpunct, subpunctul 8.6.11, cu urmatorul cuprins:
"8.6.11. Regulamentul (CE) nr. 715/2007 si Regulamentul (CE) nr. 692/2008 sunt obligatorii in toate elementele lor si se aplica in mod direct."
3. La capitolul IV, subpunctul 8.7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"8.7. Motoarele pentru autovehiculele din categoriile M si N cu o masa de referinta mai mare de 2.610 kg, precum si autovehiculele din categoriile M si N cu o masa de referinta mai mare de 2.610 kg echipate cu astfel de motoare trebuie sa respecte urmatoarele cerinte privind emisiile poluante (cu exceptiile mentionate la subpct. 8.7.15 - 8.7.17):
8.7.1. Daca prevederile subpct. 8.7.8-8.7.13, ale anexelor I-VIII la Directiva 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, precum si ale anexelor II-VII la Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE si prin Directiva 2008/74/CE, si valorile-limita optionale pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor precizate la linia C a tabelelor de la pct. 6.2.1 din anexa I la Directiva 2005/55/CE (EEV) sunt respectate, nu se admite:
8.7.1.1. refuzarea acordarii omologarii nationale sau omologarii CE de tip pentru un autovehicul;
8.7.1.2. interzicerea inmatricularii sau comercializarii autovehiculelor noi;
8.7.1.3. refuzarea acordarii omologarii CE de tip pentru un motor;
8.7.1.4. interzicerea comercializarii sau utilizarii motoarelor noi.
8.7.2. Omologarea CE de tip a motoarelor, precum si omologarea nationala sau omologarea CE de tip a autovehiculelor echipate cu astfel de motoare se acorda numai daca se respecta prevederile subpct. 8.7.8, 8.7.9, 8.7.11-8.7.13, ale anexelor I-VIII la Directiva 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, precum si ale anexelor II-VII la Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE si prin Directiva 2008/74/CE. Valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor sunt cele precizate la linia B2 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE (EURO V).
8.7.3. La prima inmatriculare si la comercializare, autovehiculele noi (cu exceptia celor destinate exportului in tari terte) trebuie sa respecte prevederile subpct. 8.7.8-8.7.10, ale anexelor I-VIII la Directiva 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, precum si ale anexelor II-V la Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE. Valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor sunt cele precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE (EURO IV).
8.7.4. La comercializare sau utilizare, motoarele noi (cu exceptia motoarelor destinate exportului in tari terte sau a motoarelor de schimb pentru autovehiculele aflate in circulatie) trebuie sa respecte prevederile subpct. 8.7.8-8.7.10, ale anexelor I-VIII la Directiva 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, precum si ale anexelor II-V la Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE. Valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor sunt cele precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE (EURO IV).
8.7.5. Incepând cu 1 octombrie 2009, la prima inmatriculare si la comercializare, autovehiculele noi (cu exceptia celor destinate exportului in tari terte) trebuie sa respecte prevederile subpct. 8.7.8, 8.7.9, 8.7.11-8.7.13, ale anexelor I-VIII la Directiva 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, precum si ale anexelor II-VII la Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE si prin Directiva 2008/74/CE. Valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor sunt cele precizate la linia B2 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE (EURO V).
8.7.6. Incepând cu 1 octombrie 2009, la comercializare sau utilizare, motoarele noi (cu exceptia motoarelor destinate exportului in tari terte sau a motoarelor de schimb pentru autovehiculele aflate in circulatie) trebuie sa respecte prevederile subpct. 8.7.8, 8.7.9, 8.7.11-8.7.13, ale anexelor I-VIII la Directiva 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, precum si ale anexelor II-VII la Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE si prin Directiva 2008/74/CE. Valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor sunt cele precizate la linia B2 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE (EURO V).
8.7.7. Motoarele care respecta prevederile subpct. 8.7.8-8.7.13, ale anexelor I-VIII la Directiva 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, precum si ale anexelor II-VII la Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE si prin Directiva 2008/74/CE, si care respecta valorile-limita precizate la linia C a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE (EEV), se considera ca respecta si cerintele prevazute la subpct. 8.7.2-8.7.6.
8.7.8. Atât pentru noile omologari de tip, cât si pentru toate omologarile de tip, producatorul trebuie sa demonstreze ca un motor cu aprindere prin comprimare sau un motor cu aprindere prin scânteie care functioneaza cu GPL sau GNC omologat in conformitate cu valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor precizate la liniile B1, B2 sau C ale tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE respecta valorile-limita mentionate pentru o durata de viata de:
a) 100.000 km sau 5 ani de utilizare, luându-se in considerare prima conditie indeplinita, in cazul motoarelor destinate autovehiculelor din categoriile N1 si M2;
b) 200.000 km sau 6 ani de utilizare, luându-se in considerare prima conditie indeplinita, in cazul motoarelor destinate autovehiculelor din categoriile N2, N3 cu masa maxima tehnic admisibila care nu depaseste 16 tone si M3 din clasele I, II si A, precum si din clasa B cu masa maxima tehnic admisibila care nu depaseste 7,5 tone;
c) 500.000 km sau 7 ani de utilizare, luându-se in considerare prima conditie indeplinita, in cazul motoarelor destinate autovehiculelor din categoriile N3 cu masa maxima tehnic admisibila care depaseste 16 tone si M3 din clasa III, precum si din clasa B cu masa maxima tehnic admisibila care depaseste 7,5 tone.
8.7.9. Omologarile acordate autovehiculelor trebuie sa ateste si buna functionare a echipamentelor antipoluare pe durata de viata normala a autovehiculului in conditii normale de utilizare (control de conformitate a vehiculelor in circulatie corect intretinute si utilizate).
8.7.10. Atât pentru noile omologari de tip, cât si pentru toate omologarile de tip, motoarele cu aprindere prin comprimare omologate in conformitate cu valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor precizate la linia B1 sau la linia C a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE, precum si autovehiculele echipate cu astfel de motoare trebuie echipate cu sisteme OBD care sa semnaleze conducatorului auto existenta unei functionari necorespunzatoare atunci când sunt depasite limitele aplicabile sistemelor OBD indicate la linia B1 sau la linia C precizate la subpct. 8.7.12.
8.7.10.1. In cazul sistemelor de posttratare a gazelor de evacuare, sistemul OBD poate inregistra urmatoarele defecte majore:
a) ale catalizatorului, in cazul in care acesta este instalat ca entitate distincta, fie ca este sau nu parte a unui sistem de reducere a emisiilor de oxid de azot sau a unui filtru de particule diesel;
b) ale sistemului de reducere a emisiilor de oxid de azot, in cazul in care este instalat un astfel de sistem;
c) ale filtrului de particule diesel, in cazul in care este instalat un astfel de filtru;
d) ale sistemului combinat de reducere a emisiilor de oxid de azot - filtru de particule diesel.
8.7.11. Pentru noile omologari de tip si incepând cu 1 octombrie 2009 pentru toate omologarile de tip, motoarele cu aprindere prin comprimare sau motoarele cu aprindere prin scânteie care functioneaza cu GPL sau GNC omologate in conformitate cu valorile-limita aplicabile pentru emisiile de gaze poluante, de particule si opacitatea gazelor precizate la linia B2 sau la linia C a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I la Directiva 2005/55/CE, precum si autovehiculele echipate cu astfel de motoare trebuie echipate cu sisteme OBD care semnaleaza conducatorului auto existenta unei functionari necorespunzatoare atunci când sunt depasite limitele aplicabile sistemelor OBD indicate la linia B2 sau la linia C precizate la subpct. 8.7.12.
8.7.11.1. Sistemul OBD trebuie sa includa, de asemenea, o interfata intre unitatea de control electronic a motorului (EECU) si orice alt sistem electric sau electronic al motorului sau al autovehiculului care realizeaza un schimb de date cu EECU si care actioneaza asupra bunei functionari a sistemului de control al emisiilor, cum ar fi interfata intre EECU si o unitate de control electronic al transmisiei.
8.7.12. Limitele aplicabile sistemelor OBD sunt urmatoarele:

+------------------------------------------------------------------------------+
¦                        ¦        Motoare cu aprindere prin comprimare         ¦
¦         Linia          +-----------------------------------------------------¦
¦                        ¦  Masa oxizilor de azot   ¦    Masa particulelor     ¦
¦                        ¦       NO(x) g/kWh        ¦        (PT) g/kWh        ¦
+------------------------+--------------------------+--------------------------¦
¦       B1 (2007)        ¦           7,0            ¦           0,1            ¦
+------------------------+--------------------------+--------------------------¦
¦       B2 (2008)        ¦           7,0            ¦           0,1            ¦
+------------------------+--------------------------+--------------------------¦
¦        C (EEV)         ¦           7,0            ¦           0,1            ¦
+------------------------------------------------------------------------------+ 



8.7.13. Accesul complet si standardizat la sistemele OBD trebuie asigurat in scopul inspectiei, diagnosticarii, intretinerii si reparatiilor, in conformitate cu dispozitiile relevante din Directiva 70/220/CEE si cu prescriptiile referitoare la piesele de schimb care asigura compatibilitatea cu sistemele OBD.
8.7.14. Referintele din reglementarile existente privitoare la directivele abrogate prin anexa IX, partea A, la Directiva 2005/55/CE vor fi considerate ca fiind facute la Directiva 2005/55/CE si se vor citi conform tabelului de corespondenta din anexa X la Directiva 2005/55/CE.
8.7.15. Prevederile subpct. 8.7.3 si 8.7.4 nu se aplica autovehiculelor din categoriile N1, N2 si M3 si nici motoarelor acestora, in cazul in care aceste autovehicule au fost omologate de tip in conformitate cu Directiva 70/220/CEE.
8.7.16. Prevederile subpct. 8.7 nu se aplica autovehiculelor din categoriile M1, N1, N2 si M2 in cazul in care aceste autovehicule au fost omologate de tip in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007.
8.7.17. Pâna la termenele specificate in art. 10 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 715/2007 pentru noi omologari si la art. 10 alin. (3) din respectivul regulament pentru extinderi, omologarile de tip pot fi acordate in continuare conform Directivei 2005/55/CE, pusa in aplicare si modificata prin Directiva 2005/78/CE, directive modificate prin Directiva 2006/51/CE si prin Directiva 2008/74/CE, pentru vehicule din categoriile N1, N2 si M2 cu masa de referinta sub 2.610 kg."
4. La capitolul IV, subpunctul 8.71 se abroga.
5. La capitolul IV, subpunctul 9.1.11 se abroga.
6. La anexa nr. 2 la reglementari, la sectiunea A, tabelul A1, dupa pozitia 2 se introduce o noua pozitie, pozitia 2a, cu urmatorul cuprins:
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
¦"2a. Emisii (EURO 5 si 6) vehicule    ¦ R (CE) ¦ R (CE) ¦ X  ¦ X  ¦    ¦ X  ¦ X  ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦ -" ¦
¦usoare/acces la informatii            ¦715/2007¦692/2008¦(9) ¦(9) ¦    ¦(9) ¦(9) ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ 

7. La anexa nr. 2 la reglementari, la sectiunea A, tabelul A1, pozitiile 20, 41 si 60 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
¦"20. Instalarea echipamentelor de     ¦ 76/756 ¦97/28   ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ 48 ¦
¦iluminare si semnalizare luminoasa    ¦        ¦2007/35 ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦
¦                                      ¦        ¦2008/89 ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
 ...............................................................................................................
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
¦41. Emisii (EURO IV si V) vehicule    ¦2005/55 ¦2005/78 ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦ X  ¦    ¦    ¦    ¦    ¦ 49 ¦
¦grele                                 ¦        ¦2006/51 ¦(10)¦(10)¦(10)¦(10)¦(10)¦(10)¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦
¦                                      ¦        ¦2008/74 ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
 ...............................................................................................................
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
¦60. Sisteme de protectie frontala     ¦2005/66 ¦Decizia ¦ X  ¦    ¦    ¦ X  ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦ -" ¦
¦                                      ¦        ¦2006/368¦(*) ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦    ¦
+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ 


8. La anexa nr. 2 la reglementari, la sectiunea A, tabelul A1, dupa nota de subsol (8) se introduc doua noi note de subsol, notele de subsol (9) si (10), cu urmatorul cuprins:
"(9) Pentru autovehiculele cu o masa de referinta de cel mult 2.610 kg. La cererea producatorului se poate aplica si autovehiculelor cu o masa de referinta de cel mult 2.840 kg.
(10) Pentru autovehiculele cu o masa de referinta care depaseste 2.610 kg si pentru care nu se aplica posibilitatea prevazuta la nota de subsol (9)."

Art. II
Regia Autonoma "Registrul Auto Român" va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III
Prezentul ordin transpune:
- Directiva 2008/74/CE a Comisiei din 18 iulie 2008 de modificare, privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (EURO 5 si EURO 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor, a Directivei 2005/55/CE a Parlamentului European si a Consiliului si a Directivei 2005/78/CE;
- Directiva 2008/89/CE a Comisiei din 24 septembrie 2008 de modificare, in scopul adaptarii sale la progresul tehnic, a Directivei 76/756/CEE a Consiliului referitoare la instalarea dispozitivelor de iluminat si de semnalizare luminoasa ale autovehiculelor si ale remorcilor acestora.

Art. IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I, si intra in vigoare la data de 3 ianuarie 2009.

-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------



Poate fi de interes si:
OUG 22/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutier. Ordonanta de urgenta nr. 22/2016
Legea 94/2016 pentru completarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere
Legea 93/2016 pentru modificarea art. 33 alin. (2) din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice
Ordin 612/2015 privind stabilirea tarifului de trecere inregistrat prin intermediul sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare si control al rovinietei
Ordin 277/2015 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind recoltarea, depozitarea si transportul probelor biologice in vederea probatiunii judiciare prin stabilirea alcoolemiei sau a prezentei in organism a substantelor sau produ
Ordin 149/2014 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 163/2011 privind preschimbarea permiselor de conducere nationale eliberate de autoritatile competente ale altor state cu documente similare romane
HG 766/2014 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor OG 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere. Hotarare 766/2014
Legea 109/2014 privind aprobarea OUG 11/2013 pentru modificarea si completarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere. Lege nr. 109/2014
Legea 108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice. Lege nr. 108/2014
Ordin 190/2013 privind formarea initiala, in anul 2014, in institutiile de formare ale Ministerului Afacerilor Interne a politistilor locali cu atributii in domeniul ordinii si linistii publice si in domeniul circulatiei rutiere
Legea 5/2014 privind unele masuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informatii referitoare la incalcarile normelor de circulatie care afecteaza siguranta rutiera si pentru facilitarea executarii sanctiunilor aplicate acestor incalcari
Ordin 2366/2013 pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de promovare a vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic
Legea 232/2013 privind aprobarea OG 6/2012 pentru modificarea si completarea OG 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de
Legea 218/2013 pentru modificarea si completarea OG 80/2000 privind omologarea si certificarea produselor si materialelor de exploatare utilizare la vehiculele rutiere, precum si conditiile de introducere pe piata si de comercializare a acestora. Leg
OUG 11/2013 pentru modificarea si completarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere. Ordonanta de urgenta nr. 11/2013
Legea nr. 265/2008 privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera, republicata 2012
Legea 125/2012 privind aprobarea OG 6/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 265/2008 privind auditul de siguranta rutiera. Lege nr. 125/2012
Legea 18/2012 pentru aprobarea OG 26/2011 privind infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier. Lege nr. 18/2012
OG nr. 26/2011 privind infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier. Ordonanta nr. 26/2011
Legea 163/2011 pentru modificarea si completarea Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007. Lege nr. 163/2011
Infractiuni rutiere. Jurisprudenta rezumata. Editia 2
Raluca-Elena Simonescu-Diaconu,Andreescu Marius

Pret: 59.9 lei
50.92 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:




Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica




Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
30 useri online

Useri autentificati: